Ik begrijp hier helemaal niks van
maandag 21 oktober 2019 om 10:56
Goedemorgen Viva-ers,
Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.
Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.
Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.
Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.
Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.
Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.
Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.
Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.
Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
woensdag 23 oktober 2019 om 19:46
Ik heb eerder een serieuze relatie gehad via een datingapp van 3 jaar dus het kan wel. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een relatie, maar het leek me leuk om een langere tijd met iemand te daten/scharrelen. En ja, omdat we regelmatig seks hadden ontstaan er toch bepaalde gevoelens. Ieder mens heeft behoefte aan affectie en aandacht, zo gek is dat toch niet?

woensdag 23 oktober 2019 om 20:00
Nee dus, wamt ik vind het een vreselijk iets, zo'n datinggebeuren.

En ja, ik zei zelf ook al dat er genoeg Tinderstellen zijn die al jaren heel gelukkig zijn.
Daar staan tig verhalen vol teleurstelling tegenover als die van TO. Lees alleen maar de taltijke topics die hier op het forum zijn geweest.
Dat hele op-zoek-zijn staat me tegen.
Dus nee, als ik nu vrijgezel zou zijn, dan meld ik me niet op Tinder.

woensdag 23 oktober 2019 om 20:06
Bizar! Ik snap ook niet hoe iemand zo kan zijn. Vast weer iemand met bindingsangst.LuckyLud schreef: ↑23-10-2019 18:45Nee ik zou oprecht niet weten wat? We hebben geen ruzie gehad, geen meningsverschil, ik hoef niet continu te weten waar hij is, wens hem plezier als hij iets leuks gaat doen. En afgelopen weekend zei hij zelf als eerste 'Tot snel'. Ik weet het echt niet.
Maar volgens mij heeft hij mij ge-unblockt, want nu zie ik zijn Whatsapp foto ineens weer wel?
woensdag 23 oktober 2019 om 20:09
Als ik langere tijd met iemand zou scharrelen zou ik ook gevoelens krijgen. En als er geen gevoelens bij zouden komen kijken, dan hoef ik ook niet meer te daten. Daten en seks zonder enig gevoel kan ik niet.LuckyLud schreef: ↑23-10-2019 19:46Ik heb eerder een serieuze relatie gehad via een datingapp van 3 jaar dus het kan wel. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een relatie, maar het leek me leuk om een langere tijd met iemand te daten/scharrelen. En ja, omdat we regelmatig seks hadden ontstaan er toch bepaalde gevoelens. Ieder mens heeft behoefte aan affectie en aandacht, zo gek is dat toch niet?

woensdag 23 oktober 2019 om 20:18

woensdag 23 oktober 2019 om 20:19
Precies!!Julus schreef: ↑23-10-2019 20:18Eigenlijk he..moet je heel blij zijn dat je dit niet begrijpt. Dit betekent dat jij er andere omgangsvormen op nahoudt. Normale! Gekkie gedrag moet je dus niet willen begrijpen. En er ook geen minuut over nadenken, je kunt dit nooit gaan snappen namelijk. Omdat je zo niet bent. Das positief toch?![]()
![]()

woensdag 23 oktober 2019 om 20:28
Daar heb je een punt.Julus schreef: ↑23-10-2019 20:18Eigenlijk he..moet je heel blij zijn dat je dit niet begrijpt. Dit betekent dat jij er andere omgangsvormen op nahoudt. Normale! Gekkie gedrag moet je dus niet willen begrijpen. En er ook geen minuut over nadenken, je kunt dit nooit gaan snappen namelijk. Omdat je zo niet bent. Das positief toch?![]()
![]()
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:37
27.22% gewijzigd
woensdag 23 oktober 2019 om 20:28
Maar....Dan is dit toch wat je wilde.LuckyLud schreef: ↑23-10-2019 19:46Ik heb eerder een serieuze relatie gehad via een datingapp van 3 jaar dus het kan wel. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een relatie, maar het leek me leuk om een langere tijd met iemand te daten/scharrelen. En ja, omdat we regelmatig seks hadden ontstaan er toch bepaalde gevoelens. Ieder mens heeft behoefte aan affectie en aandacht, zo gek is dat toch niet?
Je hebt langere tijd met iemand gedate/gescharreld.
Ik denk dat je ook eens eerlijk moet zijn naar jezelf en toegeven dat je wel degelijk op zoek bent naar een relatie.
Wist hij dat je 'niet opzoek' was naar een relatie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 23 oktober 2019 om 20:43
Nou ik bedoelde eigenlijk nog langer dan die 3 maanden.. Maar misschien heb je wel helemaal gelijk.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:36
36.60% gewijzigd

woensdag 23 oktober 2019 om 21:20
Maar even he, als ik nog eens de feiten op een rij zet; jij vond het prima om te scharrelen. Hij gaf aan dat het niet om de seks ging. Jij weet nog niet of je meer van hem wil, of je gevoelens hebt.
Kan het zijn dat hij denkt dat jij niks serieus met hem wil? En hij het niet langer trok en dus dit gedrag ging vertonen uit zelfbescherming?
Heb je wel eens open en eerlijk met hem gesproken over wat jij wil? Blijft staan dat jou blokkeren hufterig is. Maar iets zegt mij dat eea voor hem niet duidelijk was..
Wat nou als je toch eens een gesprek start die opening biedt om het er over te hebben? Iets waardoor hij niet het gevoel heeft dat hij een blauwtje loopt?
Kan het zijn dat hij denkt dat jij niks serieus met hem wil? En hij het niet langer trok en dus dit gedrag ging vertonen uit zelfbescherming?
Heb je wel eens open en eerlijk met hem gesproken over wat jij wil? Blijft staan dat jou blokkeren hufterig is. Maar iets zegt mij dat eea voor hem niet duidelijk was..
Wat nou als je toch eens een gesprek start die opening biedt om het er over te hebben? Iets waardoor hij niet het gevoel heeft dat hij een blauwtje loopt?
woensdag 23 oktober 2019 om 21:21
Ik denk inderdaad dat de afwijzing pijn doet. En het niet snappen waarom. Ik heb altijd de behoefte om iets te begrijpen. Dan kan ik het makkelijker loslaten.LuckyLud schreef: ↑23-10-2019 20:43Nou ik bedoelde eigenlijk nog langer dan die 3 maanden.. Maar misschien heb je wel helemaal gelijk.
Op de eerste date had ik gevraagd waarom hij op Tinder zit en als antwoord was het iets van dat hij altijd dezelfde mensen tegenkomt en dit een manier was om nieuwe mensen te leren kennen. Maar ik dacht er precies hetzelfde over destijds. En de eerste 1,5 maand riep hij meerdere malen dat hij het niet alleen voor de seks deed, terwijl dat toen wel nog mijn insteek was.
Wellicht is het zo dat het pijn doet om wéér afgewezen te worden terwijl ik dit nog best een tijdje vol had kunnen houden.
Maar goed, zonder zijn toelichting snap ik inmiddels wel dat ie just not in to me is.
woensdag 23 oktober 2019 om 22:31
Nee maar goed dat heb je toch overal. Daar waar startende relaties zijn of mensen verliefd worden heb je kans dat er tranen bij komen wanneer een van de twee het toch anders ziet.eva-luna schreef: ↑23-10-2019 20:00Nee dus, wamt ik vind het een vreselijk iets, zo'n datinggebeuren.![]()
En ja, ik zei zelf ook al dat er genoeg Tinderstellen zijn die al jaren heel gelukkig zijn.
Daar staan tig verhalen vol teleurstelling tegenover als die van TO. Lees alleen maar de taltijke topics die hier op het forum zijn geweest.
Dat hele op-zoek-zijn staat me tegen.
Dus nee, als ik nu vrijgezel zou zijn, dan meld ik me niet op Tinder.![]()
En precies die verhalen komen dan op viva. Vind het niet echt een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij wat dat betreft. Je leest immers vooral wanneer er strond aan de knikker is.
Als je dat als maatstaaf ziet voor het dagelijks leven is de kans maar heel klein dat je ooit gelukkig wordt met een leuke man. En anders gaat hij vast en zeker vreemd of in het een narcist.

woensdag 23 oktober 2019 om 22:34
Zou het kunnen dat je hiermee een ander signaal hebt afgegeven dat dat je achteraf gezien had gewild?LuckyLud schreef: ↑23-10-2019 19:46Ik heb eerder een serieuze relatie gehad via een datingapp van 3 jaar dus het kan wel. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een relatie, maar het leek me leuk om een langere tijd met iemand te daten/scharrelen. En ja, omdat we regelmatig seks hadden ontstaan er toch bepaalde gevoelens. Ieder mens heeft behoefte aan affectie en aandacht, zo gek is dat toch niet?
Niet dat dit op welke manier dan ook een excuus mag zijn voor hoe hij je heeft behandeld.
woensdag 23 oktober 2019 om 22:43
TO, in dezelfde situatie gezeten. Half jaar afgesproken en ineens sinds half februari jl nul, noppa, nada reactie op mijn vraag of we op een dinsdag of een donderdag de week erop zouden afspreken, op zijn voorstel. Na mijn berichtje stilte. In de vier weken erna nog twee appjes gestuurd, 1x gebeld (gelijk voicemail), ook mijn vriendin laten bellen (ook gelijk voicemail) en toen heb ik het idd laten gaan. Afstand speelde mee omdát ik niks meer hoorde en idd, ik ga niet verder iemand achter zijn kont aanlopen. Niet heel raar lijkt me.
Maar eerlijk is eerljk, getriggerd door dit topic, heb ik gisteren zijn nr weer toegevoegd in mijn contacten en goh, hij was op WA iig zichtbaar/online op 14-10-19. En ja, ik heb een luchtig berichtje gestuurd: ‘hi, even geleden dat we contact hebben gehad. Hoe is het met je?’ En verder niks. Zie nu ineens wel twee ‘vinkjes’, die er destijds niet stonden. Vermoed dat de vriendin/vrouw des huizes het nr met Argusogen in de gaten houdt. Ben benieuwd of er reactie komt. Verwacht van niet.
Maar eerlijk is eerljk, getriggerd door dit topic, heb ik gisteren zijn nr weer toegevoegd in mijn contacten en goh, hij was op WA iig zichtbaar/online op 14-10-19. En ja, ik heb een luchtig berichtje gestuurd: ‘hi, even geleden dat we contact hebben gehad. Hoe is het met je?’ En verder niks. Zie nu ineens wel twee ‘vinkjes’, die er destijds niet stonden. Vermoed dat de vriendin/vrouw des huizes het nr met Argusogen in de gaten houdt. Ben benieuwd of er reactie komt. Verwacht van niet.
wij slapen nooit.

donderdag 24 oktober 2019 om 10:59
Het zou kunnen dat ik onbewust wat afstandelijker ben geweest. Bang om iemand weer binnen te laten en gekwetst te worden en dat hij dit aanvoelde. Of hij had afgelopen weekend in de gaten dat ik gevoelens voor hem heb vanwege het koken, de kaarsjes en heeft hij hier geen zin in. Of of of, zolang hij niet op mijn appjes reageert blijft het toch gissen wat het is geweest. En die onduidelijkheid kan ik moeilijk loslaten, zoals Trien30 al zei.Julus schreef: ↑23-10-2019 21:20Maar even he, als ik nog eens de feiten op een rij zet; jij vond het prima om te scharrelen. Hij gaf aan dat het niet om de seks ging. Jij weet nog niet of je meer van hem wil, of je gevoelens hebt.

donderdag 24 oktober 2019 om 11:05

donderdag 24 oktober 2019 om 11:13
Ik snap dat het knaagt, maar als het zo kort heeft geduurd en hij nooit meer op jouw appjes heeft gereageerd en je weet dat hij een nieuwe relatie heeft? Nee, dan zou ik na 8 maanden niet meer opnieuw een berichtje sturen en de eer aan mezelf houden. Het is toch duidelijk?Waterman26 schreef: ↑24-10-2019 11:05Ik denk gewoon nieuwsgierigheid. Dat is toch heel begrijpelijk. Het blijft waarschijnlijk knagen wanneer iemand zo maar zonder uitleg eruit stapt.
Stel dat hij schrijft, als ie al gaat reageren trouwens, “het gaat goed”, ga je dan weer opnieuw het gesprek aan over hoe en waarom? Let it go!
donderdag 24 oktober 2019 om 11:17
Geen idee, dat is een vermoeden. En het was vooral uit nieuwsgierigheid, getriggered door dit topic, meer niet. Verwacht ook geen antwoord.
wij slapen nooit.