Ik ben erg benieuwd naar de verschillende nationaliteiten
vrijdag 25 december 2009 om 23:17
quote:Lys schreef op 25 december 2009 @ 23:08:
Groningen al wel, Drenthe wil in het jaar 2014 zijn onafhankelijkheid.
Lees jij geen kranten?
Oh, hahaha, jij hebt nog snel mijn nutteloze bijdrage gelezen voordat ik hem had verwijderd.
Ik heb wel zoiets meegekregen, spannend.
Groningen al wel, Drenthe wil in het jaar 2014 zijn onafhankelijkheid.
Lees jij geen kranten?
Oh, hahaha, jij hebt nog snel mijn nutteloze bijdrage gelezen voordat ik hem had verwijderd.
Ik heb wel zoiets meegekregen, spannend.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
vrijdag 25 december 2009 om 23:26
quote:Lys schreef op 25 december 2009 @ 23:23:
Yep, me is very, very fast.
Jammer dat je 'm verwijderd had, vond 't grappig.
Maar Zespri schreef heel netjes één nationaliteit, maar als Groningen zich onafhankelijk heeft verklaard heeft zij er toch twee!
Yep, me is very, very fast.
Jammer dat je 'm verwijderd had, vond 't grappig.
Maar Zespri schreef heel netjes één nationaliteit, maar als Groningen zich onafhankelijk heeft verklaard heeft zij er toch twee!
anoniem_95418 wijzigde dit bericht op 25-12-2009 23:33
Reden: vergissing in namen
Reden: vergissing in namen
% gewijzigd
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
vrijdag 25 december 2009 om 23:31
quote:Zespri79 schreef op 25 december 2009 @ 21:59:
50% drents en 50% gronings.. = 100% nederlandse
De quote was van Zespri, heur. Ik heb geen druppel Nederlands bloed.
*prikt voor de zekerheid even, pakt microscoop: yep, klopt helemaal*
(en kom ook niet uit Groningen of Drenthe)
50% drents en 50% gronings.. = 100% nederlandse
De quote was van Zespri, heur. Ik heb geen druppel Nederlands bloed.
*prikt voor de zekerheid even, pakt microscoop: yep, klopt helemaal*
(en kom ook niet uit Groningen of Drenthe)
Known to cause insanity in laboratory mice
vrijdag 25 december 2009 om 23:44
quote:niramira schreef op 25 december 2009 @ 23:03:
volgens mij klopt het nog steeds niet. jodendom=religie. mensen die die religie aanhangen zijn joden. Hoe kun je nou voor 30% een religie aanhangen? je kunt toch ook niet half christen, half moslim zijn?Ik hang deze religie niet aan, mijn oma van moeders kant was askenasisch Joods ( Joden die uit oost Europa komen).
volgens mij klopt het nog steeds niet. jodendom=religie. mensen die die religie aanhangen zijn joden. Hoe kun je nou voor 30% een religie aanhangen? je kunt toch ook niet half christen, half moslim zijn?Ik hang deze religie niet aan, mijn oma van moeders kant was askenasisch Joods ( Joden die uit oost Europa komen).
anoniem_20981 wijzigde dit bericht op 26-12-2009 15:53
Reden: typpo
Reden: typpo
% gewijzigd
zaterdag 26 december 2009 om 09:34
quote:desertgirl schreef op 25 december 2009 @ 17:56:
[...]
En als ze qua gedrag niet Nederlands waren maar gewoon Surinaamse zoals hun afkomst is zouden ze dan nog vriendinnen van je zijn. Je benadrukt het zo overduidelijk alsof het een goed iets is..ipv gewoon zijn wat je afkomst is.Dan zouden we minder met elkaar gemeen hebben denk ik. Vooral de Surinaams Hindoestaanse is moslim, als zij zich als overtuigend moslim zou gedragen (compleet met hoofddoekje en alle rituelen) dan zouden we niet bij elkaar passen. Evenzo voor 'n extreem fanatieke westerse christen natuurlijk.
[...]
En als ze qua gedrag niet Nederlands waren maar gewoon Surinaamse zoals hun afkomst is zouden ze dan nog vriendinnen van je zijn. Je benadrukt het zo overduidelijk alsof het een goed iets is..ipv gewoon zijn wat je afkomst is.Dan zouden we minder met elkaar gemeen hebben denk ik. Vooral de Surinaams Hindoestaanse is moslim, als zij zich als overtuigend moslim zou gedragen (compleet met hoofddoekje en alle rituelen) dan zouden we niet bij elkaar passen. Evenzo voor 'n extreem fanatieke westerse christen natuurlijk.
zondag 27 december 2009 om 18:35
Voor de onafhankelijkheid in Suriname geboren, ben dus Nederlandse. Voorouders uit India, en in mindere mate China, Tibet en Afrika.
Mijn vriend is Nederlands, uit stamboomonderzoek bleek dat zijn familienaam een vernederlandse versie is van de naam van een Duitse voorvader die 200 jaar geleden naar Nederland kwam. Verder meerdere links met andere Europese nationaliteiten.
We hebben samen een kind, en vrienden en familie uit alle windstreken.
Mijn vriend is Nederlands, uit stamboomonderzoek bleek dat zijn familienaam een vernederlandse versie is van de naam van een Duitse voorvader die 200 jaar geleden naar Nederland kwam. Verder meerdere links met andere Europese nationaliteiten.
We hebben samen een kind, en vrienden en familie uit alle windstreken.
zondag 27 december 2009 om 18:47
Ik ben heel saai: Zo Nederlands als maar kan. Het enige spannende aan mijn verleden is dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver terug van oma (van vaderskant) spaanse voorouders heb (is uitgezocht, was ergens tijdens de Nederlandse opstand), maar voor de rest zo Nederlands als maar kan.
Ik heb weinig vrienden/vriendinnen en ze zijn net als ik helemaal, voor zover ik weet, saai....
Ik heb weinig vrienden/vriendinnen en ze zijn net als ik helemaal, voor zover ik weet, saai....
zondag 27 december 2009 om 18:56
zondag 27 december 2009 om 19:03
Hier ook niet van adel, maar ik had ooit wel een scharrel met een Jonkheer. Het is nooit echt van de grond gekomen, maar anders was ik Jonkvrouwe geworden, klinkt best leuk vind ik .
Weer on topic: ik heb alleen Nederlandse vrienden, dat is geen bewuste keuze, maar ik heb wel gemerkt dat het makkelijker is vanwege dezelfde achtergrond, cultuur, humor enz.
Weer on topic: ik heb alleen Nederlandse vrienden, dat is geen bewuste keuze, maar ik heb wel gemerkt dat het makkelijker is vanwege dezelfde achtergrond, cultuur, humor enz.
zondag 27 december 2009 om 23:54
Hier 100% Mocro met Nederlandse nationaliteit.
Getrouwd met een Surinaamse creool en vrienden en familie over de hele wereld.
Sommigen wonen in NL rn sommigen wonen elders.
Ben zelf van Berberse afkomst uit Marokko en als je teruggaat in de geschiedenis dan hebben die een Joodse achtergrond.
Bij sommigen hoor je dat aan de familienaam die onmiskenbaar Joods is, alleen zijn ze bekeerd tot de Islam.
Maar sommigen ook niet en daar vind je in plaatsen als Zagora in het zuiden van Marokko nog recente herinneringen aan.
Getrouwd met een Surinaamse creool en vrienden en familie over de hele wereld.
Sommigen wonen in NL rn sommigen wonen elders.
Ben zelf van Berberse afkomst uit Marokko en als je teruggaat in de geschiedenis dan hebben die een Joodse achtergrond.
Bij sommigen hoor je dat aan de familienaam die onmiskenbaar Joods is, alleen zijn ze bekeerd tot de Islam.
Maar sommigen ook niet en daar vind je in plaatsen als Zagora in het zuiden van Marokko nog recente herinneringen aan.