Ik ben weg

26-07-2019 16:22 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 weken geleden heb ik een topic geplaatst over dat ik door mijn vriend geslagen wordt en dat ik weg wilde. Dit topic heb ik laten verwijderen ivm privacy.

Ik heb toen allemaal goede tips gekregen, maar ik heb daar niks mee gedaan. Gewoonweg omdat ik niet durfde.

De mishandeling ging wel door en dat was volgens hem mijn eigen schuld. 3 dagen geleden was het zo erg dat ik nu flinke verwondingen heb.

En nu zit ik sinds 2 dagen met kind in een bnb. Toen hij naar de supermarkt ging heb ik snel een aantal spullen gepakt en ik ben gegaan.

Mijn hele leven staat op zn kop. Hoe nu verder. Ik heb niks meer. Ik heb net een bericht naar mijn oiders gestuurd. Niemand weet nog iets.
ik zou ook een arts daar naar je verwondingen laten kijken. Dan is het daar bekend als je zou besluiten aangifte te doen in dat land
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 16:57
26.25% gewijzigd
Ksenija schreef:
26-07-2019 16:47
Ik begrijp niet waarom je in een bnb zit en niet bij je ouders?
Omdat hij haar daar kan vinden? Gokje.
TO, als het buitenland waar je nu zit België is, dan mag je me pb'en.

Ik woon in België en ik kijk graag wat ik eventueel voor je kan betekenen.
Zeker aangifte doen, TO. Maar eerst naar huis. Hoop dat je snel in de trein zit.

:heart:
Hou je er ook rekening mee dat je jullie kind niet zomaar mee kunt nemen naar een ander land (als dit het geval is)? Ik begrijp dat dit een noodsituatie is hoor en dat je het doet, maar het zou toch vervelend zijn als je ook nogeens ‘ontvoering’ aan je broek hebt hangen.
loisnvt schreef:
26-07-2019 17:06
Hou je er ook rekening mee dat je jullie kind niet zomaar mee kunt nemen naar een ander land (als dit het geval is)? Ik begrijp dat dit een noodsituatie is hoor en dat je het doet, maar het zou toch vervelend zijn als je ook nogeens ‘ontvoering’ aan je broek hebt hangen.
Dit klopt helaas wel. Zoek dit goed uit. Misschien kan veilig thuis je wel helpen. kun je dat nr bellen vanuit daar?
Goed dat je weg bent gegaan TO!
Er zijn al een hoop goede adviezen gegeven. Komt even tot rust en kijk naar verdere mogelijkheden.
Sterkte. :hug:
En aub wees sterk en niet teruggaan naar hem!
Prrrr, mauw miawwwww.
loisnvt schreef:
26-07-2019 17:06
Binnen de EU zijn daar afspraken over en een onveilige situatie is een geldige reden om met kind naar NL te mogen gaan. Die onveilige situatie moet je wel kunnen aantonen, dus doe aangifte en bezoek een arts.
Bedankt voor de tips!
@ monica, nee niet in belgie, maar dank je wel.

Ik vind aangifte doen eng want dat maakt hem alleen nog maar bozer. Hij is natuurlijk nu al alle controle kwijt.
Maar als het moet dan zal ik het doen.

Dank je wel allemaal
Jannet84 schreef:
26-07-2019 17:23
Bedankt voor de tips!

Ik vind aangifte doen eng want dat maakt hem alleen nog maar bozer. Hij is natuurlijk nu al alle controle kwijt.

Dank je wel allemaal
Als je aangifte doet, kan je tenminste de politie inschakelen als hij je bedreigt of op de stoep staat. Dan heb je al een dossier en dat maakt het makkelijker. Sterkte!!!
Life is short. Eat dessert first.
Wat goed dat je weg bent gegaan! Houd vol en veel sterkte!
Geen tips maar wil je een dikke knuffel geven. Heel veel sterkte. Mocht je in het midden van NL wonen en praktische hulp nodig hebben, PM me!
Wat goed dat je bent gegaan! Ik had zelf het idee na je vorige topic dat je daar nog niet aan toe was. Vervelend dat de mishandeling verder is gegaan.

Nu de eerste stap gezet, goed dat je je ouders hebt geïnformeerd dat je eraan komt. Je krijgt veel goede tips hier, ik wil je sterkte en kracht wensen de komende tijd, het komt goed!
Ik doe mijn best
Aangifte doen, naar een arts gaan, verslag op laten maken van de verwondingen (niet uitstellen!). Dit kun je later nodig hebben als je ex je komt bedreigen of je kind gaat opeisen.
MonicaG schreef:
26-07-2019 16:52
TO, als het buitenland waar je nu zit België is, dan mag je me pb'en.
Ik woon in België en ik kijk graag wat ik eventueel voor je kan betekenen.
Zulke reacties heb ik vaker gezien op het forum. Dat vind ik altijd zo lief.

TO, je hebt een goede beslissing genomen.
Super van je. De eerste stap is gezet. Zorg dat je in NL in een vrouwenopvang of blijf-van-mijn-lijfhuis terecht kan. Al zou het misschien mooi en lief zijn om bij de ouders(?) of andere familieleden terecht te kunnen, in zo'n beveiligde omgeving kan hij eventueel niet zomaar binnenstormen. Ook wordt je sneller en beter geholpen om je leven en gedachten weer op de rit te krijgen. En wees eerlijk tegen de hulpverlening. Je hoeft hem geen hand meer boven z'n hoofd te houden.
Het Blijf van mijn lijfhuis zorgt er in de regel voor dat je binnen 3 maanden een eigen huis hebt, dus alleen dat al maakt het dik de moeite waard om er aan te kloppen.
Heftig To! Knap van je dat je stappen hebt ondernomen. Het komt goed!

Ik zou je met klem willen adviseren om te zorgen dat je hulp van buitenaf/instanties krijgt. Ga niet bij iemand inwonen tijdelijk! Daar mee verspeel je mogelijk je kansen om je te laten helpen door de staat. Kan zijn dat je daarna maar moeilijk weg komt bij ouders want geen recht op uitkering en of urgentie etc.
Je zit nu in een crisis, kijk of jij en je kind samen ergens geplaatst kunnen worden. Zodat je daarna met (urgentie) woonruimte kan krijgen en hulp voor jou en je kind, de situatie en je vriend.
Bel de crisisdienst in je stad. Bel politie. Huisarts. Wat je maar kan bedenken en zorg dat andere voor je aan de slag gaan zodat jullie snel ergens echt kunnen bijkomen.

Maak je geld niet op aan hotels e.d. Je hebt t waarschijnlijk hard genoeg nodig komende tijd.

Heel veel succes!!
Succes To!
Vroeg me al af of het goed ging toen je vorige topic weg was. Blij dat je de stap gemaakt hebt!
Bedankt voor de tips, knuffels en bemoedigende woorden.

Ik reis morgen naar mijn ouders. Vandaag was dit niet meer echt mogelijk of ik moet tot heel laat mrt ern kind over straat.

Ik ben heel erg bang voor wat mij allemaal te wachten staat. Ik zou mijn baan ed op moeten gaan zeggen, ik heb alles wat ik heb achter gelaten op 1 setje kleren voor mij en mijn kind na. Ik heb niks meer. Daarnaast weet ik niet tot waar hij toe in staat is.

Het maakt me heel bang maar ik voel momenteel ook al enige opluchting. Maar misschien is dat morgen ook weer anders.

Ik heb fotos gemaakt van mijn verwondigen, al zullen deze morgen ook zeker nog zichtbaar zijn.
Ik heb besloten om in ieder geval een melding bij de politie te doen. Dan kan ik als het nodog is deze nog omzetten in aangifte.
Jannet84 schreef:
26-07-2019 17:23
Bedankt voor de tips!

Dank je wel allemaal

Ik zou het veel enger vinden om zonder toestemming met mijn kind het land uit te gaan want je zit zo met een ontvoeringsaanklacht aan je broek waarbij het kind weggenomen wordt.
Jannet84 schreef:
26-07-2019 20:12

Ik zou mijn baan ed op moeten gaan zeggen, ik heb alles wat ik heb achter gelaten op 1 setje kleren voor mij en mijn kind na. Ik heb niks meer.
Lieve schat, je hebt je kind en je vrijheid, je hebt alles wat je nodig hebt!
Ik hoop van harte dat je vandaag zonder problemen bij je ouders aankomt. Hebben jullie een goede band? Zouden jullie daar een tijdje kunnen blijven?
Ik zou zeker melding/aangifte doen. Zoals eerder gezegd; mocht hij toch plotseling op de stoep staan, dan is de politie maar vast op de hoogte. Wellicht zorgt het ervoor dat ze sneller en doortastender zullen handelen.
The time is now
S-Groot schreef:
26-07-2019 23:55
Ik zou het veel enger vinden om zonder toestemming met mijn kind het land uit te gaan want je zit zo met een ontvoeringsaanklacht aan je broek waarbij het kind weggenomen wordt.
Ik kan nergens uit opmaken of vriend ook de vader van haar kind is...
Maar mocht dat wel zo zijn TO, dan zou ik zeker melding/aangifte doen zodra je in Nederland bent! Neem bewijs van je verwondingen mee een geef aan dat je voor je eigen veiligheid en de veiligheid van je kind bent gevlugt. Hier meteen open en eerlijk over zijn, zal later vast in je voordeel werken als een ontvoeringsaaklacht al ooit aan de orde komt.
The time is now
Het is al gezegd, maar doe aangifte. Zeker nu je jullie kind mee naar het buitenland neemt! Zorg ervoor dat hij je niet kan aanklagen voor ontvoering.
Arnica25 schreef:
26-07-2019 16:51
Omdat hij haar daar kan vinden? Gokje.
En dan? Ze kan moeilijk onder gaan duiken, he?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven