Ik ben weg

26-07-2019 16:22 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 weken geleden heb ik een topic geplaatst over dat ik door mijn vriend geslagen wordt en dat ik weg wilde. Dit topic heb ik laten verwijderen ivm privacy.

Ik heb toen allemaal goede tips gekregen, maar ik heb daar niks mee gedaan. Gewoonweg omdat ik niet durfde.

De mishandeling ging wel door en dat was volgens hem mijn eigen schuld. 3 dagen geleden was het zo erg dat ik nu flinke verwondingen heb.

En nu zit ik sinds 2 dagen met kind in een bnb. Toen hij naar de supermarkt ging heb ik snel een aantal spullen gepakt en ik ben gegaan.

Mijn hele leven staat op zn kop. Hoe nu verder. Ik heb niks meer. Ik heb net een bericht naar mijn oiders gestuurd. Niemand weet nog iets.
Arnica25 schreef:
26-07-2019 16:51
Omdat hij haar daar kan vinden? Gokje.
Verkeerd gegokt, ze heeft uitleg gegeven.
Jemig, wat een heftige situatie. Heel knap to.

Ik heb altijd alles alleen gedaan, kind, baan, huis. Ik zit dus volledig aan de andere kant van de medaille en weet niet beter dan dit. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om iemand naast je te hebben die je leven bepaalt. Laat staan je slaat.

Het enige wat ik kan zeggen is: het is zó heerlijk, de vrijheid, niemand verantwoording schuldig te zijn. Ik gun het je zo.

Daarom kan ik alleen dit bieden: mocht je hulp nodig hebben, laat het weten. Ik heb kleding van maar 74 tot 128 voor een meisje. In Nederland weet ik waar je moet zijn voor wat dan ook. Ik ben net verhuisd en heb twee kasten dubbel. Moet je wel in de buurt wonen ;-)

Zet hem op!!
Ik heb je vorige topic niet gezien, maar goed dat je bij hem vandaan bent! Negeer alle contact die hij mogelijk zou proberen te nemen.

Over dat je je baan moet opzeggen, dat zijn zorgen voor later. Eventueel bel je even naar je werk dat je niet kan komen vanwege uitzonderlijke omstandigheden als je hen al iets wil laten weten.

De aangifte moet je sowieso doen. En als je bang bent dat hij erachter komt, bespreek dat met de politie. Als je niet wil dat zij contact met hem opnemen, denk ik dat dat misschien niet gebeurd, maar ik ben niet zeker.

Daarnaast fijn om te zien dat er hier leden klaar staan om je te helpen. :)

Veel succes!
Moet je geen aangifte dien in het land waar je nu bent?
Kan dat wel in NL?
Hoe gaat het nu met je Jannet?
The time is now
Ben je al in Nederland?
Hallo Allemaal,

Ik ben inderdaad in Nederland en de afgelopen dagen zijn heftig geweest.naast het verdriet wat ik heb en dat ik alles moest opengooien naar mijn ouders toe ben ik in de weer geweest met instanties als politie/ veilig thuis/ huisarts ed.

Ik heb ons kind rechtmatig meegenomen. Anders gesteld, ik was zelfs strafbaar geweest als ik dit niet had gedaan en een kind in deze situatie laat opgroeien.

Ze hadden mij in eerste instantie inderdaad verwezen naar politie in eigen land, maar ze vonden de situatie zo heftig dat ze de melding toch op hebben genomen. Ik heb nog geen aangifte gedaan, maar wil ik dit toch doen dan kan ik het zo doen.

Het is nu pas echt doorgedrongen wat er is gebeurd, vooral ook doordat politie/ veilig thuis/ arts zo schrokken van het verhaal dat ik nu pas echt begin te beseffen hoe gevaarlijk de situatie was. Bij de politie hebben ze een extra melding bij het adres vermeld dat mocht hij hier komen en wij bellen de politie met spoed komt

Ik ga nu bedenken wat ik met werk ed ga doen. Een groot deel van de vaste lasten worden ook van mijn rekening afgeschreven, dus daar moet ik vanaf zien te komen. Ik heb voorlopig onderdak bij mijn ouders, ik kan hier net zo lang blijven als ik wil.

Inmiddels heeft ex een aantal keer contact opgenomen. Enorme spijt heeft hij en wil dat ik terug kom. Ik ga er niet op in. Ik heb 1 bericht gestuurd dat ik echt niet terug ga komen.

Bedankt nogmaals voor alle steun een aanbiedingen om te helpen.
Ik ben trots op je To. Je doet het goed en hou vol!
Wat fijn To! Hou vol!
Knap dat je doorzet. Hou vol!! Ik hoop dat hij nog wat toegeeft aan mishandelingen op de app, kan je dat meenemen in de aangifte die je hopelijk wel gaat doen.

Fijn dat je bij je ouders kan blijven, ga je alsjeblieft niet terug!! Heel veel sterkte..
Sterk van je To!
Wel foto's maken van je verwondingen. Al was het om later een zaak hard te kunnen maken ivm meenemen van je kind en omgangsregeling ect.

Bel veilig thuis in Nederland en dan je ouders asap.
Goed gedaan! Dapper van je.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
SjakS schreef:
30-07-2019 22:17
Knap dat je doorzet. Hou vol!! Ik hoop dat hij nog wat toegeeft aan mishandelingen op de app, kan je dat meenemen in de aangifte die je hopelijk wel gaat doen.

Fijn dat je bij je ouders kan blijven, ga je alsjeblieft niet terug!! Heel veel sterkte..
Dit heeft hij inderdaad toegegeven op de app. Heb hier ook screenshots van gemaakt, omdat je tegenwoordig ook berichten weer kunt verwijderen geloof ik.
Jannet, ik heb zo'n ontzettend respect voor je. Het is allemaal niet makkelijk, open zijn naar jouw geliefden over mishandeling, alles achter moeten laten, e.d.. Fijn dat je gehoor vindt bij politie, huisarts e.d.. Blijf lekker bij jouw ouders, een eigen ruimte komt wel ene keer. Eerst je leven weer op orde krijgen.

Laat je door de hulpverleners adviseren mbt het betalen van de rekeningen e.d..
Ik zou me ziekmelden op het werk. Dan is daar even rust.
Je kan later altijd nog met ze in overleg.

Een nieuwe banknummer openen waar je salaris/ziektegeld op gestort moet worden en de andere rekening leegtrekken.

Een bemiddelaar de rest van je spullen laten halen zodat je iig je kleding en kleding kind/speelgoed en andere zaken terug hebt.

Ik heb ook een keer moeten vluchten midden in de nacht van het ene eiland naar het andere eiland (in Indonesie) dus had wel iets voorbereid.

:hug:
Heftig zeg! Maar wat dapper dat je de stap hebt durven nemen en wat goed dat je door zet!

Ook van deze kant een hele, hele dikke knuffel!
Hoe is het nu met je Jannet84? :)
Hey Mariska,

Wat lief dat je het vraagt.
Met mij gaat het over het algemeen goed. Ik zit nog steeds bij mijn ouders.
Veel zaken zijn geregeld of worden momenteel geregeld, dus dat is fijn.
Misschien hebben we binnenkort een ( tijdelijke ) woonruimte. We kunnen bijijn ouders zo lang blijven als we willen maar ik merk aan hun dat ze het ook wel pittig vinden.

En ik vind het ook heel pittig. Vooral nu het meeste geregeld is en het ineens allemaal zo definitief is, merk ik pas hoe moe ik ben en dat ik wel een beetje op mijn tandvlees loop en vooral ook hoe ik in de survival modus heb gezeten.

Wel contact met ex, ook al werd dat mij sterk afgeraden. Maar er moeten nu eenmaal zakem geregeld worden waarvoor ik ook zijn medewerking nodig heb. Hij heeft nu wel door dat ik echt niet terug gaat komen. Maar hey contact valt me zwaar.

Maar ik ben nog steeds blij dat ik weg ben gegaan. Dat ik zelf kan bepalen met wie ik contact heb. Dat ik zelf mag bepalen dat ik de gordijnen snachts in de slaapkamer wel dicht wil doen. Dat als ik naar de supermarkt ga niet hoef te haasten omdat ik bang ben dat ik ye lang weg ben geweest enz enz. En daar vervolgens niet een tirade of klappen voor krijg. Dat voelt echt als een enorme bevrijding!
Jemig meid.
Dapper van je om weg te gaan maar wat erg dat het nodig was. Verwerk het maar allemaal rustig wat er gebeurd is. Fijn dat je misschien al een plek hebt binnenkort, ik hoop het voor jullie. Veel sterkte en vertrouw op jezelf, je doet het goed.
Wat fijn dat alles zo vlot en soepel lijkt te verlopen. Goed dat je de stap genomen hebt en blijf zo sterk!
Fotos maken van verwondingen en bewijsmateriaal bewaren. En nooooit terug gaan. Hij verandert niet, en al helemaal niet als hij andere culturele achtergrond heeft.
.
Lieve TO,
Wat ben je goed bezig en wat heb je een boel doorgemaakt. De voorbeelden die je geeft van zorgen die je niet meer hebt zijn echt extreem. Ik kan me niks voorstellen van de hel waaruit jij bent ontsnapt, maar wat dapper dát je bent ontsnapt. Ooit zei een vriendin in een situatie lang niet zo heftig als de jouwe, maar in mijn ogen al pittig ernstig: "Ja, nu ik zo met je praat, realiseer ik me dat mijn beeld van 'normaal' niet het echte normaal is, omdat ik het echt normale beeld langzaamaan ben kwijtgeraakt." Met andere woorden: het zegt veel over jou dat je durfde in te zien dat de voorbeelden die jij geeft verre van normaal zijn.

Hou vol. En laat je niet door hem verleiden met mooie praatjes, mocht hij die ophangen. Hij zal niet veranderen, hoe graag hij dat zelf wellicht ook wil.

Kun je het contact met hem voor het regelen van de praktische zaken niet via iemand anders laten lopen? Het is voor jezelf echt het beste om hem nu zakelijk te (laten) benaderen.

:hug:
Jannet, fijn om te horen dat over het algemeen nu goed gaat met je! Natuurlijk blijft het pittig, maar al fijn dat je nu de bevrijding ervaart dat je bij hem weg bent. Dat verdien je.

Wat de persoon boven mij zegt, vind ik een goeie. Kan je het contact met je ex niet via iemand anders laten verlopen? Want wat als hij gaat tegenwerken met bepaalde zaken. Mocht hij vragen hoe het met je gaat: niet op antwoorden of je zegt dat je het zakelijk wil houden. Geef hem niets mee dat ie niet hoeft te weten. Maar het best lijkt me dus het contact via een tussenpersoon te laten verlopen.
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat heb ik af en toe wel even nodig. :hug:

Ik wist inderdaad al heel lang dat het echt niet normaal was, maar het beeld van wat normaal is vervaagt op den duur ook. Ik merk dat ik mij nog steeds op een bepaalde manier gedraag of op mijn tenen loop, dat zal wel langzaam slijten.

Ik wou al heel lang weg, maar ik durfde niet. Toen ik nog bij hem was huilde ik elke dag. Ik huil nu alleen nog maar af en toe en dat is om het verdriet dat ik heb om ons kind. Dat hij zonder vader moet opgroeien doet mij heel erg pijn

Contact loopt nu allemaal via email en is voor een groot deel afgerond. Ik ben in dat contact ook alleen maar zakelijk gebleven. Hij stuurt hele lange mails met hoeveel hij van mij houdt, maar daar ga ik niet op in. Maar bedankt voor de tip. Als er in de toekomst nog contact moet zijn dan zal ik dit wel aan iemand anders over laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven