Ik ga een week weg en mijn vriend kan daar niet mee omgaan.

maandag 15 juli 2019 om 14:38
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga. Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad en is in de steek gelaten door zijn vader. Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt. Maar hij kan me niet verbieden een week thuis te blijven van iets wat al lang op de planning staat en waar ik ook gewoon erg veel zin in heb, toch??? Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken. Ik hou verschikkelijk veel van hem. Moet ik gewoon gaan en hem erg ongelukkig/verdrietig zien en hopen dat hij nog de oude is als ik terug kom? Of moet ik het afzeggen en mijn vriendinnen teleurstellen en ben ik mijn aanbetaling van 200,- kwijt.

maandag 15 juli 2019 om 15:18

maandag 15 juli 2019 om 15:18
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga.
Dit deel zegt alles... Je benadrukt dat je niet uit gaat en dat er geen jongens bij zijn. Dat betekent vertrouwensissues. Daarnaast vraagt hij van je je vriendinnen te laten zitten én ben je je geld kwijt. Hij heeft je flink in z'n greep met zijn emotionele chantage. Jij vindt het inmiddels JOUW schuld dat hij ongelukkig/verdrietig zal zijn als jij je plan door zet. Recipe for disaster, niet nu dan later wel.
Oh en als hij problemen heeft vanuit z'n jeugd, moet ie lekker in therapie. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
(En het is NIET slim je echte naam als nickname te gebruiken hier!!!)
Dit deel zegt alles... Je benadrukt dat je niet uit gaat en dat er geen jongens bij zijn. Dat betekent vertrouwensissues. Daarnaast vraagt hij van je je vriendinnen te laten zitten én ben je je geld kwijt. Hij heeft je flink in z'n greep met zijn emotionele chantage. Jij vindt het inmiddels JOUW schuld dat hij ongelukkig/verdrietig zal zijn als jij je plan door zet. Recipe for disaster, niet nu dan later wel.
Oh en als hij problemen heeft vanuit z'n jeugd, moet ie lekker in therapie. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
(En het is NIET slim je echte naam als nickname te gebruiken hier!!!)
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 15:20
3.52% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 15:19
Hoezo kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij zo tegen je doet? Is hij een slaaf van zijn gevoelens en emoties? Moet hij jou straffen voor het feit dat zijn vader hem ooit verlaten heeft?
Als hij daar nog zo’n last van heeft moet hij zich als een man gedragen en in therapie gaan. En tot die tijd dat hij het verwerkt heeft moet hij zich vermannen en jou niet beperken in je doen en laten.
Als hij daar nog zo’n last van heeft moet hij zich als een man gedragen en in therapie gaan. En tot die tijd dat hij het verwerkt heeft moet hij zich vermannen en jou niet beperken in je doen en laten.
mariejan wijzigde dit bericht op 15-07-2019 15:25
0.77% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 15:20
Gewoon gaan natuurlijk. Hij leert er maar mee omgaan. En als hij 7 dagen wil werken, lekker laten doen. Wat als je nou voor je studie of werk weg wil/moet naar het buitenland, gaat die dan ook dwars liggen? Hoe oud is hij?
En als die denkt dat het door zijn jeugd komt is het goed dat hij in therapie gaat.
En als die denkt dat het door zijn jeugd komt is het goed dat hij in therapie gaat.

maandag 15 juli 2019 om 15:20
Hij heeft een prima oplossing voor zichzelf bedacht. Laat hem toch gewoon zeven dagen werken.
Bel zijn moeder en vraag haar of zij hem wil verzorgen en betuttelen. Dan kan jij weer gewoon vriendin en partner zijn.
En gaan natuurlijk!
Dat zorgt ervoor dat hij zijn ongemak moet aangaan en al doende leert hij dat het goed komt.
Bel zijn moeder en vraag haar of zij hem wil verzorgen en betuttelen. Dan kan jij weer gewoon vriendin en partner zijn.
En gaan natuurlijk!
Dat zorgt ervoor dat hij zijn ongemak moet aangaan en al doende leert hij dat het goed komt.
anoniem_59036 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 15:25
2.64% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 15:24
Ik geloof dat ik er geen eens ruzie om zou maken. Zou alleen maar in de lach schieten als mijn vriend (nu man) zo gek had gedaan. Als je dit afzegt kan je nooit meer weg. Je vriend moet aan zichzelf werken en zijn vertrouwens issues. Kan hij mooi doen als jij weg bent. En ook echt geen woorden meer aan vuil maken. Steeds als hij erover begint afkappen en zeggen dat je gaat en hoe hij het oplost is geheel zijn probleem.

maandag 15 juli 2019 om 15:27
Oh en nog 1 ding, dit gedrag is géén teken dat hij van je houdt. Het is een teken dat hij je wil controleren. Nu probeert hij het met emotionele chantage. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als dat niet genoeg blijkt te zijn. Heb je deze rare actie al besproken met je moeder? Je bent nog hartstikke jong.
maandag 15 juli 2019 om 15:29
Dit is echt zijn probleem. Al ga je elke dag uit daar en zijn er wel jongens, dan nog moet je gewoon kunnen gaan. Hij is toch geen baby? Als hij een moeilijke jeugd gehad heeft en hij daar nog zo’n last van heeft, moet hij daar hulp bij zoeken, niet jou zo claimen en ruzie zoeken als je alleen maar een weekje met vriendinnen weg wilt. Voor je het weet mag je straks helemaal niks meer van hem.
En 7 dagen werken houdt hij vast prima vol, dus laat hem dat lekker doen. Nogmaals: hij is geen baby meer.
En 7 dagen werken houdt hij vast prima vol, dus laat hem dat lekker doen. Nogmaals: hij is geen baby meer.

maandag 15 juli 2019 om 15:33
En bij mij op het forum staat dan onder deze post een reclame van Hero babyvoeding...pamelacourson schreef: ↑15-07-2019 15:29En 7 dagen werken houdt hij vast prima vol, dus laat hem dat lekker doen. Nogmaals: hij is geen baby meer.

Tuurlijk ga je gewoon!
Het is heus te begrijpen dat hij issues heeft doordat zijn vader er destijds vandoor is gegaan. Maar echt, als je daardoor je vriendinnetje niet een weekje kunt missen voor iets wat ze heel leuk vindt om te doen... Dan beperkt het je te veel en moet je daarmee aan de slag (therapie ofzo).

maandag 15 juli 2019 om 15:34
Jij 'komt niet in een moeilijke situatie', jij laat je in een moeilijke situatie manoeuvreren als je dit jouw probleem maakt. Heel lullig voor je vriend dat hij het zo moeilijk heeft maar daar moet hij aan werken. Niet jij.
Aan de andere kant: als hij een oplossing bedenkt om je niet te hoeven missen, moet jij je daar niet mee bemoeien. Laat hem.
Aan de andere kant: als hij een oplossing bedenkt om je niet te hoeven missen, moet jij je daar niet mee bemoeien. Laat hem.
maandag 15 juli 2019 om 15:36
Wat een claimend, dreinend mannetje. Hij heeft toch verstand? Snapt ie niet dat jij het niet kan maken tegenover je vriendinnen om thuis te blijven om zijn handje vast te houden? Waarom zou je je vriendin een leuke vakantie misgunnen? Dan ben je wel een sneu mannetje hoor.
En het is bullshit dat hij bang is dat jij hem in de steek laat omdat zijn vader dat zogenaamd gedaan heeft, hij vertrouwt je niet en wil jou controleren door je emotioneel te chanteren. Dit is geen gelijkwaardige relatie. Jij kan dus nooit meer iets voor jezelf gaan doen? Hoe ziet hij dat voor zich?
En het is bullshit dat hij bang is dat jij hem in de steek laat omdat zijn vader dat zogenaamd gedaan heeft, hij vertrouwt je niet en wil jou controleren door je emotioneel te chanteren. Dit is geen gelijkwaardige relatie. Jij kan dus nooit meer iets voor jezelf gaan doen? Hoe ziet hij dat voor zich?
maandag 15 juli 2019 om 15:36

En TO: ik vind niet dat je hem meteen moet dumpen, maar maak hem wel heel duidelijk dat je het niet pikt dat hij bepaalt wat jij wel en niet mag doen. Voor je het weet mag je ook niet meer een avondje met een vriendin weg omdat hij “bang is dat je hem in de steek laat”, of naar je sportclub.
Grenzen stellen en blijft hij dan nog steeds moeilijk doen, dan is hij duidelijk geen man voor jou.
maandag 15 juli 2019 om 15:38
Jij kan het hem echt wel kwalijk nemen dat hij zich zo gedraagt hoor. Dit is geen houden van, dit is controle willen hebben.
Mijn tip? Eén keer met hem praten en hem heel duidelijk maken dat hij moet kappen met dit gedrag. Blijft hij dit doen, uitmaken. Dit is geen leuke relatie.
Mijn tip? Eén keer met hem praten en hem heel duidelijk maken dat hij moet kappen met dit gedrag. Blijft hij dit doen, uitmaken. Dit is geen leuke relatie.
Life is short. Eat dessert first.