Ik ga een week weg en mijn vriend kan daar niet mee omgaan.

maandag 15 juli 2019 om 14:38
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga. Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad en is in de steek gelaten door zijn vader. Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt. Maar hij kan me niet verbieden een week thuis te blijven van iets wat al lang op de planning staat en waar ik ook gewoon erg veel zin in heb, toch??? Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken. Ik hou verschikkelijk veel van hem. Moet ik gewoon gaan en hem erg ongelukkig/verdrietig zien en hopen dat hij nog de oude is als ik terug kom? Of moet ik het afzeggen en mijn vriendinnen teleurstellen en ben ik mijn aanbetaling van 200,- kwijt.
maandag 15 juli 2019 om 15:38
Mijn vriend gaat straks 12 dagen naar Turkije met een paar van zijn vrienden.. Ook nog niet zo heel lang een relatie.. Maar ik hoop dat hij het onwijs leuk gaat hebben en geniet na een jaar keihard werken.. Tuurlijk ga ik hem onwijs missen en hoop op af en toe een berichtje via WhatsApp en als hij belt word ik helemaal blij. Maar ga niet al die dagen verdrietig lopen doen.. Ga zelf ook gwn werken en leuke dingen doen.. Hij komt vanzelf weer terug..

maandag 15 juli 2019 om 15:42
Rosalind schreef: ↑15-07-2019 15:18Haleluja, hoe oud zij jullie? Dit klinkt echt niet gezond.
Natuurlijk ga jij die week op vakantie. Je vriend heeft echt een probleem als hij daar niet mee om kan gaan.
En 7 dagen werken gaat hem kapot maken? Jeetje, maak van zijn probleem niet het jouwe he?
Is hij echt wel zo leuk?
Beide 18. En nee klopt, 7 dagen maakt hem niet kapot maar hij wilt het vanaf deze week al gaan doen tot ik terug ben, bijna 3 weken dus. En ja hij heeft duidelijk een probleem en nee het is eigenlijk niet de mijne maar het gaat nu wel ten koste van onze relatie en dat wil ik voorkomen.

maandag 15 juli 2019 om 15:45
ClumsyNinja schreef: ↑15-07-2019 15:18Er zijn geen jongens in Drenthe?
En waarom gaat je vriend kapot van een keertje 7 dagen werken?
Wat een drama allemaal.
Omdat hij dat vanaf deze week al wilt doen tot ik terug ben, bijna 3 weken door dus . Hij denkt dat het het beste is als hij veel weg is en niet zo weinig aan kan denken
maandag 15 juli 2019 om 15:45
Gezellig, emotionele chantage.
TO, jij bent niet verantwoordelijk voor het feit dat hij ongelukkig is door zijn verleden. Lijkt mij een mooi signaal dat hij hier hulp bij gaat vragen. Houdt er rekening mee dat jij niet zijn redder of therapeut bent. Jij bent zijn vriendin!
TO, jij bent niet verantwoordelijk voor het feit dat hij ongelukkig is door zijn verleden. Lijkt mij een mooi signaal dat hij hier hulp bij gaat vragen. Houdt er rekening mee dat jij niet zijn redder of therapeut bent. Jij bent zijn vriendin!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 15 juli 2019 om 15:46
En zijn werkgever vindt dat goed?DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:45Omdat hij dat vanaf deze week al wilt doen tot ik terug ben, bijna 3 weken door dus . Hij denkt dat het het beste is als hij veel weg is en niet zo weinig aan kan denken
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 15 juli 2019 om 15:46
Snap ik, maar dit is gewoon niet leuk voor jou. En het zou heel erg jammer zijn als jij over 20 jaar op je jongere ik terugkijkt met het gevoel: wat heb ik me toen ik jong was laten tegenhouden door (al) die flapdrol(len).DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:42Beide 18. En nee klopt, 7 dagen maakt hem niet kapot maar hij wilt het vanaf deze week al gaan doen tot ik terug ben, bijna 3 weken dus. En ja hij heeft duidelijk een probleem en nee het is eigenlijk niet de mijne maar het gaat nu wel ten koste van onze relatie en dat wil ik voorkomen.
Luister dus maar naar de oudere wijze dames hier. Ik ben zo iemand die tegen mij jongere ikken had willen zeggen: dúúmpen die zooi, ze zijn niet leuk genoeg!
maandag 15 juli 2019 om 15:47
Hoi,
Als eerste een tip: vraag de Mods even of ze je naam aan kunnen passen... met je eigen naam ben je erg herkenbaar...
Verder... ik denk dat het goed is voor je vriend om in therapie te gaan. Als zijn verlatingsangst zo heftig is dat hij jouw leven ermee gaat beheersen lijkt me dat hard nodig!
Ik zou als ik jou was zeer zeker gewoon gaan. Dit zijn toch hele gewone dingen die bij het leven horen? Ik lees echt niks geks in je verhaal!
Als hij dat niet trekt en 7 dagen wil gaan werken dan doet hij dat toch? Van 7 dagen werken krijg je niks. Anders zou hij misschien in het weekend naar zijn moeder toekunnen en daar zijn tijd doorbrengen of zo? Of is er een vriend die zin heeft in een weekendje weg?
Als eerste een tip: vraag de Mods even of ze je naam aan kunnen passen... met je eigen naam ben je erg herkenbaar...
Verder... ik denk dat het goed is voor je vriend om in therapie te gaan. Als zijn verlatingsangst zo heftig is dat hij jouw leven ermee gaat beheersen lijkt me dat hard nodig!
Ik zou als ik jou was zeer zeker gewoon gaan. Dit zijn toch hele gewone dingen die bij het leven horen? Ik lees echt niks geks in je verhaal!
Als hij dat niet trekt en 7 dagen wil gaan werken dan doet hij dat toch? Van 7 dagen werken krijg je niks. Anders zou hij misschien in het weekend naar zijn moeder toekunnen en daar zijn tijd doorbrengen of zo? Of is er een vriend die zin heeft in een weekendje weg?
maandag 15 juli 2019 om 15:47
Waarom wil hij dat niet voorkomen? Hij maakt jullie relatie kapot, niet jij...DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:42Beide 18. En nee klopt, 7 dagen maakt hem niet kapot maar hij wilt het vanaf deze week al gaan doen tot ik terug ben, bijna 3 weken dus. En ja hij heeft duidelijk een probleem en nee het is eigenlijk niet de mijne maar het gaat nu wel ten koste van onze relatie en dat wil ik voorkomen.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 juli 2019 om 15:48
Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Ik hou van hem, we hebben echter verder nooit problemen of ruzie’s, we botsen verder totaal niet. Dit is het eerste echt grote probleem dat we hebben.redbulletje schreef: ↑15-07-2019 15:39Ik zou er klaar mee zijn en stoppen met de relatie. Hij gaat maar een psych zoeken om z'n leven op orde te krijgen. Hij is op deze manier geen relatiemateriaal.
maandag 15 juli 2019 om 15:49
Dit is manipulatie. Niet op ingaan. Als hij zichzelf wil straffen. prima, lekker laten doen. Maar ga jezelf hier niet druk om maken. Hij is 18 en gaat heus niet kapot van wat extra werken.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:45Omdat hij dat vanaf deze week al wilt doen tot ik terug ben, bijna 3 weken door dus . Hij denkt dat het het beste is als hij veel weg is en niet zo weinig aan kan denken
Je gaat gewoon genieten van je week drenthe en hij gaat genieten van zijn werk, iedereen blij

maandag 15 juli 2019 om 15:50
Jullie hebben nooit problemen en ruzie's als jij doet wat hij wil?DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:48Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Ik hou van hem, we hebben echter verder nooit problemen of ruzie’s, we botsen verder totaal niet. Dit is het eerste echt grote probleem dat we hebben.
Echt, dit is geen leuke relatie, neem dat maar van ons aan. Hij manipuleert jou en dat is nooit okay.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 15 juli 2019 om 15:50
Dat vind ik echt gewoon chanteren! Als jij niet wil luisteren dan ga ik idioot gedrag vertonen hoor! En nu direct! Net zo lang tot jij besluit niet te gaan!DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:45Omdat hij dat vanaf deze week al wilt doen tot ik terug ben, bijna 3 weken door dus . Hij denkt dat het het beste is als hij veel weg is en niet zo weinig aan kan denken
Kleutergedrag, dit moet je echt niet gaan accepteren, dat gaat van kwaad naar erger!
stefke wijzigde dit bericht op 15-07-2019 15:50
0.20% gewijzigd

maandag 15 juli 2019 om 15:52
Nee. Je bent z'n moeder niet.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:50Zijn baas is jammer genoeg gek genoeg, wil hem echter nog wel zelf een bericht sturen over dat ik niet wil dat hij dat hem laat doen, maar of ik daar nou de hele situatie mee beter maak...
maandag 15 juli 2019 om 15:52
Merk je verder nooit iets van zijn onzekerheid/jaloezie? Tijdens uitgaan oid? Daar kom je toch ook jongens tegen?DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:48Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Ik hou van hem, we hebben echter verder nooit problemen of ruzie’s, we botsen verder totaal niet. Dit is het eerste echt grote probleem dat we hebben.

maandag 15 juli 2019 om 15:55
Ik vind het probleem echt groot genoeg om er een issue van te maken. Ik hoop voor jou dat je dit ook binnen een paar dagen ziet ipv over vijftien of twintig jaar...DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:48Makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Ik hou van hem, we hebben echter verder nooit problemen of ruzie’s, we botsen verder totaal niet. Dit is het eerste echt grote probleem dat we hebben.

maandag 15 juli 2019 om 15:55
Jij wil zijn baas een bericht sturen???DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:50Zijn baas is jammer genoeg gek genoeg, wil hem echter nog wel zelf een bericht sturen over dat ik niet wil dat hij dat hem laat doen, maar of ik daar nou de hele situatie mee beter maak...
Echt, laat deze jongen in zijn sop gaar koken. Van hard werken gaat niemand dood.
Laat je aub niet chanteren. Deze relatie lijkt misschien perfect maar als het zo gaat dan is hij dat absoluut niet.
Wat zeggen je ouders van deze situatie?

maandag 15 juli 2019 om 15:56
Hij wilt het voorkomen zegt hij, hij weet echter niet hoe en kan het niet... (zijn woorden)doornroosje9 schreef: ↑15-07-2019 15:47Waarom wil hij dat niet voorkomen? Hij maakt jullie relatie kapot, niet jij...

maandag 15 juli 2019 om 15:57
hoe?Babette2017 schreef: ↑15-07-2019 15:46Je bent erg makkelijk te vinden op social media.
Vraag aub aan de beheerders om je naam aan te passen.

maandag 15 juli 2019 om 16:00
Ik ben persoonlijk sowieso niet zo
van het uitgang. Onzekerheid of jaloezie speelt dan echter weer niet zo’n grote rol in onze relatie. Hij is gewoon bang dat ik hem net zoals ze vader laat vallen, ze moeder is ook ziek. Hij is bang dat hij niemand overhoudt.