Ik ga niet vreemd

16-04-2011 21:47 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al enige jaren samen en ons seksleven is problematisch Toch hebben wij een bijzondere relatie, waar veel openheid en ook liefde is, ookal hebben wij dus weinig seks.

Nu wil ik wel een keer eens wat anders en heb dit aan mijn partner aangegeven. Voor alle duidelijkheid ik heb nooit seks buiten onze relatie gehad en mijn partner in overleg wel. Door mijn vraag denkt mijn partner dat ik vreemd ben gegaan. Hoe ga ik hier mee om?
Sorry to maar waarom is er geen sprake van gelijke monikken gelijke kappen? Jullie hebben nu een half open relatie dat lijkt me idd. Onrust verooorzaken. Je schrijft dat jullie afspraken hebben over zijn buitenechtelijk escepades kunnen die niet gewoon ook voor jou gaan gelden?
quote:morgenrood schreef op 16 april 2011 @ 22:45:

Als ik jullie zo lees klinkt het een beetje absurt (kan ik mij voorstellen), maar ik kan het ook niet zo goed uitleggen geloof ik.

Mijn partner is niet monogaam en daar hebben wij al heel lang afspraken/spelregels over. Hier kan iedereen een mening over hebben dat is prima, maar ik laat zeker niet over mij heen lopen, al weet ik dat mensen daar wel zo over denken. Puur omdat dit voor een hoop mensen ondenkbaar is.

Ik denk eerder dat mijn vraag een bedreiging is omdat ik nooit eerder die behoefte heb gehad en mijn partner hierdoor denkt dat ik meer dan seks wil gaan zoeken buiten onze relatie.Maar als jij dezelfde afspraken en spelregels in acht neemt, als die voor hem al heel lang gelden; dan is er toch geen man overboord? Misschien kunnen jullie samen naar een seksclub gaan?
Daarom ben je (is men) dus wel goed stom, om laag in te zetten bij enige onderhandeling. Alles wat je er daarna eventueel nog uitsleept zal onder de maat blijven, omdat je de ander voor altijd meer speelruimte hebt gegeven dan jezelf. Ga maar na: wie veel heeft (geld, macht) heeft ook veel mogelijkheden om daar nog meer van te maken.
quote:Ienimimi schreef op 16 april 2011 @ 22:49:

[...]En dan nog finaal eroverheen kijken ook he..denk dat ik maar een paar jampotglazen aan moet gaan meten..Tis nou niet bepaald een maatje XS ,
@ ienimimi Maar dat haalt het toch niet bij een echte! Helaas..
quote:morgenrood schreef op 16 april 2011 @ 22:45:

Als ik jullie zo lees klinkt het een beetje absurt (kan ik mij voorstellen), maar ik kan het ook niet zo goed uitleggen geloof ik.

Mijn partner is niet monogaam en daar hebben wij al heel lang afspraken/spelregels over. Hier kan iedereen een mening over hebben dat is prima, maar ik laat zeker niet over mij heen lopen, al weet ik dat mensen daar wel zo over denken. Puur omdat dit voor een hoop mensen ondenkbaar is.

Ik denk eerder dat mijn vraag een bedreiging is omdat ik nooit eerder die behoefte heb gehad en mijn partner hierdoor denkt dat ik meer dan seks wil gaan zoeken buiten onze relatie.

Als je dat denkt is de logica die jij in jullie afspraken ziet heel erg ver te zoeken. Het feit dat jij denkt dat hij dat bedreigend vindt (wat ik vreemd vind, want bij een relatie waarin openheid heerst had je dat allang gecontroleerd/ gevraagd)) geeft aan dat jijzelf een bedreiging ziet, of hij meer zoekt.

Waarom zou je partner zoiets denken als hij dat niet zelf zoekt, of waarom zou jij vermoeden dat het bedreigend is voor hem als jij niet bang bent dat hij meer zoekt dan slechts seks en de seks buiten de deur met anderen maar niet met jou niet als bedreiging ervaart?

M.a.w. Wat is er bedreigend aan als jij net als hem alleen maar buiten de deur neukt en niet meer wil? Niets.

Ik val in herhaling.
quote:meesje2010 schreef op 16 april 2011 @ 22:54:

@ ienimimi Maar dat haalt het toch niet bij een echte! Helaas..Wil ie niet of kan ie niet?
quote:Frankie33 schreef op 16 april 2011 @ 22:53:

Daarom ben je (is men) dus wel goed stom, om laag in te zetten bij enige onderhandeling. Alles wat je er daarna eventueel nog uitsleept zal onder de maat blijven, omdat je de ander voor altijd meer speelruimte hebt gegeven dan jezelf. Ga maar na: wie veel heeft (geld, macht) heeft ook veel mogelijkheden om daar nog meer van te maken.Vind ik eigenlijk wel een hele goeie Frankie!
quote:Frankie33 schreef op 16 april 2011 @ 22:53:

Daarom ben je (is men) dus wel goed stom, om laag in te zetten bij enige onderhandeling. Alles wat je er daarna eventueel nog uitsleept zal onder de maat blijven, omdat je de ander voor altijd meer speelruimte hebt gegeven dan jezelf. Ga maar na: wie veel heeft (geld, macht) heeft ook veel mogelijkheden om daar nog meer van te maken.Daar zeg je wat Frankie, daarom ben ik er voor dat als mijn partner de halve straat wil neuken, ik de hele stad mag nemen.
quote:meesje2010 schreef op 16 april 2011 @ 22:54:

@ ienimimi Maar dat haalt het toch niet bij een echte! Helaas..Ik heb ook liever Vers Vleeesch, ik laat de gesealde rookworst ook liever liggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven