Ik heb vakantie en word gillend gek!

03-05-2021 10:04 376 berichten
Ik heb twee weken vakantie, man niet. Hij werkt vier dagen per week, THUIS! De hele dag is hij aan het bellen, vergaderen via zoom etc. De hele dag hoor ik zijn, op zich best mooie, stem.

Ik heb oortjes ingedaan en een muziekje opgezet maar dan hoor ik het nog. Van zoon een koptelefoon geleend met noise-cancelling maar dat is best een zwaar ding op mijn hoofd als ik ondertussen dingen wil doen.

Ik had leuke plannen voor creatieve projectjes, voor de tuin, maar wel heel veel thuis. Heb vorige week al twee vriendinnen en mijn ouders bezocht en zou vandaag gewoon weer willen gaan werken, zo zat ben ik het.

Wie beurt me op? Ik weet dat het even niet anders is en dat ik het moet uitzingen. Zie ineens als een berg op tegen de zomervakantie waarin ik zes weken vrij ben en hij 'maar' drie. Kan wel janken ineens.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
03-05-2021 10:34
Flexplek huren gaan we niet doen. Hij heeft net zo'n veel recht hier te zijn als ik. Flexplek met anderen is natuurlijk geen optie want dan kan hij met zo goed naar kantoor.

Het is vooral mijn probleem dat ik er even doorheen zit natuurlijk..
Deze snap ik niet helemaal. Waarom zou je het niet als een gezamenlijk probleem zien?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
03-05-2021 11:22
Oeps sorry! Ik kan alleen maar denken hoe heerlijk het zou zijn als ik niet hoef te werken deze week en zou hoeven puzzelen met kinderen-met-vakantie enzo...Ik snap het wel een beetje hoor, heb ook meer vakantie dan man, dus vaak van die weken waarin hij moet werken en ik niet (en dan heb ik de kinderen er ook bij). Voelt toch niet helemaal fijn en al helemaal afgelopen jaar niet als hij dus wel soort van aanwezig is (door thuiswerk), maar toch niet. Maar tijd voor mezelf (zonder kinderen) terwijl man werkt, klinkt me dan weer hemels in de oren :D

Ik zou geloof ik toch gewoon een nachtje weg boeken in dat geval. Even een andere omgeving, liefst met iemand samen (vriendin ofzo).
Maakt ook niet uit hoor.
Het is meer dat ikzelf altijd half-overspannen juist het gevoel had dat ik géén tijd voor mezelf heb en je héle omgeving je jaloers aankijkt. Beetje alsof iedereen jaloers is dat je lekker thuis bent terwijl je ziek bent en ook nog je kind thuis hebt. Das niet echt vakantie zeg maar;).

Ik zit in die vakanties nog heel lang in de stressmodus zonder de power omdat er iets moet.

Ja, het is een dingetje bij mij.
Andersom schreef:
03-05-2021 10:39
Dat kan wel maar dan kan ik de dingen die ik wilde doen niet doen.

Ik kan best weg gaan, maar ik wilde dingen doen in huis.

Het is ook een stukje ongehoorde jaloezie. Hij heeft elke vrijdag op zijn vrije dag het huis voor hem alleen. Ik nooit, op een uurtje sporten van hem na soms.
kan hij dan niet af en toe switchen van vrije dag? Zodat jij ook het huis eens alleen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
03-05-2021 11:33
kan hij dan niet af en toe switchen van vrije dag? Zodat jij ook het huis eens alleen hebt?
Dan is man toch ook nog thuis? Dan heeft ze nog steeds het huis niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gillend gek worden, hoor, TO. alsof je nog steeds niet in de ontspanning kunt zakken, want er is nog iets (of, eigenlijk, iemand) waardoor je een beetje aan blijft staan.
Andersom schreef:
03-05-2021 11:08
Net even een goed gesprek gehad met man. Van iets minder dan vijf minuten. Hij kwam even koffie halen, plassen en vroeg zich af wat ik zat te sippen.

De werkkamer waar hij nu zit is eigenlijk onze gezamenlijke werkkamer. Daar heb ik mijn naaimachine en al mijn creatieve spulletjes. Daar wil ik ook nog iets mee doen.

Nu afgesproken dat man morgen of woensdag op dochter haar kamer gaat zitten. Dochter gaat dan naar een vriendin. Kan ik in ieder geval dat afmaken.
Goed plan!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
03-05-2021 11:33
Maakt ook niet uit hoor.
Het is meer dat ikzelf altijd half-overspannen juist het gevoel had dat ik géén tijd voor mezelf heb en je héle omgeving je jaloers aankijkt. Beetje alsof iedereen jaloers is dat je lekker thuis bent terwijl je ziek bent en ook nog je kind thuis hebt. Das niet echt vakantie zeg maar;).

Ik zit in die vakanties nog heel lang in de stressmodus zonder de power omdat er iets moet.

Ja, het is een dingetje bij mij.
Dat klinkt niet fijn nee. Er gaat ook niks boven een leeg huis en niks hoeven en dat is nu gewoon echt lastiger. Nog een optie zou zijn om te kijken of er iemand op vakantie is, zodat man daar eens kan werken (man van TO dan). Er zijn nu behoorlijk wat mensen weg en ik zou het zelf helemaal geen probleem vinden als iemand mijn huis even gebruikt. Maar ongeacht de tijdelijke oplossingen duurt deze situatie gewoon lang als het je veel energie kost.
...
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:23
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
03-05-2021 11:27
Omdat die plekken natuurlijk ook gewoon gebruikt worden voor het doel waarvoor ze ooit gemaakt zijn. Bijkeuken zit aan de keuken vast dus lost niet heel veel op. Garage wordt gebruikt voor fietsen, voor tuinspullen etc. Daar een werkplek maken gaat heel veel tijd en geld kosten voor tijdelijk.
Ah ja, dat snap ik. Tent in de tuin? ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Of wellicht kan je man een dagje bij een collega samen gaan zitten werken? Dat zie ik in mijn omgeving ook wel eens gebeurden. Mensen die eenzaam zijn die af en toe een dagje in het huis van een collega op 1,5 m afstand gaan werken. Of een collega tijdens een verbouwing even een dagje bij een andere collega, of familielid.
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
03-05-2021 11:40
maar het thuis werken zal gewoon blijven hoor. Zeker nog een aantal maanden en daarna zal op veel kantoren het hybride werken de norm worden. Dus 2 dagen op kantoor, 2 dagen thuis. Dus ik zou ( in het algemeen ) gaan investeren in een goede thuis werkplek.
wij hebben inderdaad halverwege de eerste lockdown een werkkamer gemaakt op zolder, om elkaar niet gestoord te maken
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
03-05-2021 11:37
Ik zou ook gillend gek worden, hoor, TO. alsof je nog steeds niet in de ontspanning kunt zakken, want er is nog iets (of, eigenlijk, iemand) waardoor je een beetje aan blijft staan.
Dit, vooral dit, ik heb vakantie, maar het voelt niet als vakantie omdat ik steeds op moet letten dat ik niet teveel lawaai maak. Ik mag nu gelukkig 2 dagen per week naar school voor de fysieke lessen die ik geef, maar voor de online lessen wissel ik steeds tussen onze gezamenlijke werkkamer en de woonkamer. Vorig schooljaar heb ik de hele tijd in de woonkamer gewerkt en dat was helemaal niet vol te houden. Dan gaan werk en prive helemaal door elkaar lopen.
Maar als ik eraan denk dat we nog zo'n zomervakantie tegemoet gaan schiet ik helemaal vol.

Verbouwen mogen/kunnen we niet, want huurappartement. Kantoorruimte huren is misschien een optie, maar dan moet er wel iets zijn met meerdere beeldschermen en goed afgeschermd. Want mijn meneer heeft meerdere schermen nodig voor zijn werk en werkt vaak met gevoelige informatie.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik begrijp je ontzettend goed. Je klinkt behoorlijk overprikkeld en dat zou ik in jouw plaats ook zijn (nu ben ik genetisch wat meer challenged op het prikkelgebied). Ik las hier boven het al eerder, kan je man geen andere vrije dag kiezen? Mij hielp het altijd enorm het uitzicht op een prikkelvrije dag, dat sleept mij er vaak doorheen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
03-05-2021 11:40
maar het thuis werken zal gewoon blijven hoor. Zeker nog een aantal maanden en daarna zal op veel kantoren het hybride werken de norm worden. Dus 2 dagen op kantoor, 2 dagen thuis. Dus ik zou ( in het algemeen ) gaan investeren in een goede thuis werkplek.

Voor nu : TO Kun je niet een nachtje alleen, of met een vriendin naar een hotelletje om even bij te tanken ( tip: thermaalbad Nieuweschans ) ?

Of inderdaad toch aan je man vragen of hij naar kantoor kan deze week. Ook al wordt hij niet gillend gek, jij wordt dat wel en dat moet reden genoeg zijn toch?
Maar ja, dat is niet thuis.
Andersom schreef:
03-05-2021 10:11
Jawel, het vliegt me vandaag gewoon aan. Heel lang ging het best goed, maar dan werkte ik drie van de vier dagen.

Man werkt ma/di/wo/do.
Ik werk di/wo/do/vrij.

Niet helemaal dezelfde situatie hier, maar ik herken het wel.

Ik zit al heel lang zonder werk, en vriend werkt (altijd, ook buiten corona) thuis. We zitten altijd samen thuis, ik ben het inmiddels spuug- en spuugzat. Elke dag, elke week is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
03-05-2021 11:21
Ik zou hier ook heel slecht tegen kunnen maar vind het best bijzonder dat dit nu pas speelt. Wij hebben vorig jaar in de eerste maand al een kamer verbouwd :P
Wij ook. Toen vorig jaar op 15 maart duidelijk werd dat op 16 maart alles op slot ging hebben we in 1 dag de garage opgeruimd, een kachel geregeld, lang snoer ivm met wifi, een lik verf over de muren en er een werkkamer van gemaakt. Ook bij zoon vanwege thuisonderwijs een bureautje op zijn kamer neergezet zodat hij daar kon werken. Nergens last van. De garage hebben we in de loop der tijd nog verder opgeknapt maar vanaf dag 1 kon man daar naar hartelust bellen en werken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
ChagrijnigPrinsesje schreef:
03-05-2021 11:55
Niet helemaal dezelfde situatie hier, maar ik herken het wel.

Elke dag, elke week is hetzelfde.
ja,dat geldt voor bijna iedereen in coronatijd.
Kittenxx schreef:
03-05-2021 12:04
ja,dat geldt voor bijna iedereen in coronatijd.

Ja en de een vind dat niet erg, zie aantal reacties eerder hier en de ander heeft er heel erg last van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar werkt je man met een headset? En zo ja, is dat een mono of een stereo?

Mijn man was ook niet heel blij met mijn thuiswerkplek. Totdat ik een draadloze mono headset aanschafte. Nu hoor ik mezelf waardoor ik een stuk zachter praat. Probleem opgelost. Dat wil zeggen: hij kan weer gewoon tv kijken zonder ondertiteling. En ik kan rondwandelen, tijdens bepaalde gesprekken wandel ik even naar de tuin of ik doe wat was in de machine, of ik begin alvast met koken. Geeft toch net iets meer het 'wij zijn samen thuis' gevoel in plaats van 'ik moet me rustig houden want zij is aan het werk'.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
In de kerstvakantie heb ik ook een deel van de garage uitgemest. Er kon een bureau in, de buurman heeft wat elektra doorgetrokken. En presto, een werkplekje voor man. Het ziet er niet uit zo tussen de voorraadkasten en fietsen. Maar het is droog, warm (klein kacheltje) en hij kan de achtergrond aanpassen dus niemand hoeft te zien dat hij in de garage zit. En in zijn pauze kan hij gaan kletsen met de buurman die ook in de (wel vertimmerde) garage zit.

Ik voelde mij ‘gegijzeld’. Klinkt heel dramatisch maar zo voelde het wel. Zat ik hele dagen thuis en kon nog niets nuttigs doen. In vakanties kook ik altijd voor de diepvriezer (voor die drukke dagen), pak ik wat herstelwerkzaamheden op (verven) en poets ik wat dingen waar ik normaliter niet aan toe kom (lampenkappen en dat soort meuk). Maar ja, dat kon niet met man aan de keukentafel. Leuk hoor, zo’n ‘open’ huis (not).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Soms denk ik wel eens stiekem: hebben wij nu wel echt een goeie relatie.
Maar als ik dan het aanbod van nieuwe topics onder de pijler 'relatie' lees ('wat doet een hond met je relatie' of 'ik heb vakantie en word gillend gek') dan ben ik weer helemaal zeker dat onze relatie (nog) wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
03-05-2021 12:20
Soms denk ik wel eens stiekem: hebben wij nu wel echt een goeie relatie.
Maar als ik dan het aanbod van nieuwe topics onder de pijler 'relatie' lees ('wat doet een hond met je relatie' of 'ik heb vakantie en word gillend gek') dan ben ik weer helemaal zeker dat onze relatie (nog) wel goed is.
Ik zou dit met elke huisgenoot hebben.

Mijn man daarentegen wordt een beetje unheimisch als hij alleen thuis is.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-05-2021 12:16

Ik voelde mij ‘gegijzeld’. Klinkt heel dramatisch maar zo voelde het wel.
Herkenbaar. Die van mij heeft een hobby. En die gun ik hem van harte. Maar die hobby werd een beetje een bedrijf en het houdt in dat er vaak vreemden over de vloer komen. Omdat Man gewoon werkt tot vijf uur, eten we rond zes en die mensen komen dan vanaf zeven uur binnenlopen. In de begintijd was dat zo eens per maand ofzo. Maar op een gegeven moment hadden we wekelijks meerdere keren een setje vreemden over de vloer. En dat bleef dan vaak hangen tot tien-elf uur.

Er waren best leuke mensen bij hoor en ik kan over het algemeen best goed met mensen omgaan, dat is het probleem niet.
Maar steeds vaker een avond waarop ik niks kon doen, niet kon bankhangen, of na het avondeten nog even ramen wassen, onkruid wieden, uitgebreid douchen (om het maar niet te hebben over even-snel-in-je-blootje naar beneden om nog iets te pakken of te regelen. Niet zelf met vriendinnen bij ons kon afspreken en meer van dat soort dingen. Terwijl ik zelf ook gewoon fulltime werk.

Door corona is het gestopt en Man zelf heeft nu aangegeven dat hij het weer gewoon als hobby wil doen. Dus hooguit maandelijks. Maar intussen hebben we wel een ruimte gemaakt, want leuk is anders. En doordat ik mijn werk vanwege corona nu thuis doe, is die extra ruimte nog handiger.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kittenxx schreef:
03-05-2021 12:04
ja,dat geldt voor bijna iedereen in coronatijd.

Ik trek het bijna niet meer, ook omdat ik zelf geen werk heb en geen sociale contacten buiten hem. Ben wanhopig, maar heb vandaag ook een slechte dag.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk als je een garage 'over' hebt. Wij hebben een gewoon rijtjeshuis met z'n vieren, dus alle slaapkamers zijn bezet op een kleine ruimte (2x2) zonder deur na. Dat is de werkkamer van man, dus ik zit op een slaapkamer tussen de little ponies :D En soms voor de afwisseling op de slaapkamer van ander kind tussen de knuffels en pokemons. Helaas hoor je elkaar wel flink, maar de woonkamer is dan weer wat stiller (maar daar is geen fijn werkbureau, maar wel prettig als er een niet werkt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven