Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
quote:pommiaan schreef op 09 november 2015 @ 18:25:

[...]

"In hun rol gaan zitten en er gewend aan raken" echt hoe krijg je het uit je toetsenbord. Ongelofelijk. Heel veel kortzichtiger wordt het toch ook gewoon niet
(waarschuwing: Lange tekst)

Ik heb ook wel eens te horen gekregen dat homoseksualiteit erfelijk is.

Of dat waar is.... Misschien maakt het de kans groter dat er iets in je genen anders zit.

Mijn moeder had wel een relatie met een man, en daarna met een vrouw, en daarna weer met een vrouw, is allemaal over gegaan helaas.

Mij maakte het vanaf kind al niet uit.

Mijn buurt reageerde negatief op twee vrouwen met kinderen de ook nog een relatie met elkaar hadden.., en de kinderen mochten dan ook niet met mij spelen.

Ze vonden dat het niet goed was, en ik kon mij buiten niet vertonen.

Heel extreem allemaal.

Maar goed, ik ben nu volwassen, en heb zelf zowel gevoelens voor mannen als voor vrouwen gehad, en ben nu al erg lang bij mijn huidige partner (een man)

Maar ik voed mijn kinderen op dat je later kunt trouwen met iemand, en verliefd word op iemand, en dat het niets uit maakt wat dat is, een jongen of een meisje.

Ik heb ook een vriend en hij is homo, mijn dochter zag op whatsapp een foto van hem met zijn vriend.

Ze vroeg aan mij wie die jongen er naast was, en toen zei ik dus dat is zijn vriend, ze hebben verkering, toen vroeg mijn dochter of hij misschien homo was, ik zei "ja, hij is homo", en dat beantwoorde zij weer met "oh maar dat is helemaal niet erg" Mijn dochter is nog erg jong, en had een tijd hiervoor negatieve dingen over homoseksualiteit gehoord, toen zei ze op een dag opeens uit het niks "ik ben echt geen lesbo"

Ik vroeg haar hoe ze dat wist, en ze vertelde mij dat ze dit wel wist,omdat ze dat niet wilde.

Ik heb haar toen gevraagd of ze ooit echt verliefd geweest was, en dat was zij volgens haar dus niet.

En toen zei ik dus dat ze dan niet weet waar zij op valt.

Ze is ook nog maar 10, maar ik heb wel een gesprek met haar gehad over homoseksualiteit en dat dat even normaal is als een man en vrouw samen, en uit haar opmerking van gisteren weet ik dat zij nu beter begrijpt dat het normaal is, hoe negatief mensen er ook over doen.

Dat ik dit mijn kinderen uit moet leggen, prima.

Uit mijzelf was ik er niet over begonnen, maar zij horen op school dingen, en die dingen bespreek ik thuis wel met haar, waar het ook over gaat.

Ik vraag mij af TO, of er vroeger bij jullie thuis wel eens wat besproken werd over dit onderwerp (man met man, vrouw met vrouw)

Misschien weet je dat ook niet meer, maar ik kon vroeger gewoon niet naar buiten omdat de kinderen mij stenen naar het hoofd toe gooide omdat mijn moeder een vrouw had, en ik moet zeggen dat ik dat op dit moment maar weinig zie.

Ik ken eigenlijk helemaal niemand meer die zo denkt als jij over homoseksualiteit.

Als jou geleerd is dat zo iets vies is, dan snap ik dat het enorm wennen is om je mening zo bij te moeten stellen.

Maar ik raad je aan om je zoon niet de rug toe te keren.

Je bent bang voor SOA en zelfmoord.

Een SOA kunnen we allemaal krijgen (nog nooit gehad) maar zelfmoord dat doen mensen vaak die wanhopig zijn en eenzaam, zoals jou zoon als jij hem de rug toe keert en zijn vader die hem blijft negeren.

Je mag je kind NOOIT negeren.

Dat doet zo vreselijk veel pijn.

Ik ben (nog maar 29) en heb vreselijk veel meegemaakt.

Maar ik kan je vertellen dat een beste laag klappen minder pijn doet dan genegeerd worden door je ouders.

Doe hem dat niet aan, want hij heeft ook niks verkeerd gedaan!

De enige reden die ik kan begrijpen als iemand het jammer vind dat zijn kind homo is, is omdat hij heel erg rot behandeld kan worden door homo-haters, dat hij zich eenzaam zal voelen en ongewenst.

Daarom vind ik dat je als ouder je kind dat gevoel niet mag geven.

Hij is geen pedofiel, en hij heeft geen seks met dieren.

Dus er is niks aan de hand dat jullie hem moeten negeren, of vies mogen vinden.

Vooral het negeren van zijn vader vind ik heel erg.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn tekst.

Jou zoon is echt niet de enige homo op de wereld.

Hij gaat zich wel alleen voelen als jullie als ouders hem niet begrijpen.

Kom op! Jullie hebben hem zelf gemaakt, en wees er trots op.
quote:Matia123 schreef op 09 november 2015 @ 14:43:

Nou ik zie het mezelf echt niet even proberen met een vrouw, om te kijken of ik wel echt hetero ben. Zou het walgelijk vinden en niet kunnen. En vele met mij.

Net zoals een hetero man al kriegel wordt om een man aan te raken, laat staan er seks mee hebben. Waarom kan een homo het dan wel met een vrouw proberen, en er soms zelfs jarenlang een relatie mee hebben?

Onder andere daarom ben ik van mening dat homo's inderdaad kunnen leven met het "uitzetten" van hun geaardheid. En dat als ze het gaan praktiseren, ze juist steeds meer in hun rol gaan zitten en er gewend aan raken.

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.

He wat jammer,

Wilde je net een privé berichtje sturen met een voorstel
Lees je nog mee Jamie? Kunnen we je nog ergens mee helpen/met je meedenken?
Het is zoals het is

Nou ik zie het mezelf echt niet even proberen met een vrouw, om te kijken of ik wel echt hetero ben. Zou het walgelijk vinden en niet kunnen. En vele met mij.

Net zoals een hetero man al kriegel wordt om een man aan te raken, laat staan er seks mee hebben. Waarom kan een homo het dan wel met een vrouw proberen, en er soms zelfs jarenlang een relatie mee hebben?

Onder andere daarom ben ik van mening dat homo's inderdaad kunnen leven met het "uitzetten" van hun geaardheid. En dat als ze het gaan praktiseren, ze juist steeds meer in hun rol gaan zitten en er gewend aan raken.

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.Uitzetten van je geaardheid? Het woord "geaardheid" zegt het al. Je geaardheid is geen lichtknopje dat je naar believen aan- of uitzet.
verba volant, scripta manent.
Homoseksualiteit als 'helemaal niet erg' betitelen vind ik eigenlijk al wél erg. Het is gewoon een geaardheid, en daar is nooit iets van te vinden. Ik vind dat een homoseksueel al niet eens 'uit de kast' zou hoeven komen. Want waarom?

Maar ik realiseer me dat we in een hetero wereld leven en homoseksualiteit nog altijd een uitzondering is. De meeste mensen zijn namelijk hetero.

Zolang ze op het refororum nog steeds homoseksualiteit als een ziekte zien, zijn we er nog lang niet,

Om te janken,

In de 70ties deelden mijn beider ouders met alles en iedereen het bed, vrijheid blijheid. Tegenwoordig zijn we zo bekrompen, bahbahbah!
Ik vind de uitleg "helemaal niet erg" ook helemaal niet erg.

Zo kun je over ieder woordje vallen, en overal gevoelig voor zijn.

Voor mij zal het aan mijn anus oxideren wie op wie valt.

Ik ben dan geen voorstander van open relaties ofzo, maar als anderen dat wel doen oordeel ik daar ook niet over.

Ik wil zelf gewoon geen open relatie.

Ze zijn niet tegenwoordig bekrompen, dat zijn ze altijd al geweest.

Er zijn altijd al homohaters geweest.

Mannen die wel hun vrouw verot mogen slaan (of andersom) en verplicht bij elkaar moeten blijven, want anders is dat zo sneu voor de kinderen. Homo's die kinderen opvoeden mag niet, want ze hebben een ouder nodig van het andere geslacht en dergelijke...

Vooroordelen vooroordelen, het barst er van.

Ik vind het "helemaal niet erg" als je homo hetro bi of transgender bent!

En als mijn kinderen thuis komen omdat ze net geleerd hebben op school dat homos vies zijn en "lesbo's" ook, en dat er op school gedaan word alsof dat heel erg is, dan leg ik ze uit dat het helemaal niet zo erg is.

Het klinkt negatief, want "homo" en "lesbo" zijn op de basisschool scheldwoorden, en het is niet leuk om dat dan "te zijn"

Ik veroordeel ze niet om wat ze net geleerd hebben, maar leg ze uit dat ze iets verkeerd geleerd hebben.

Het maakt namelijk geen donder uit, maar zo breng ik dat niet bij mijn kinderen.

Dan zeg ik niet dat het aan mijn anus oxideert met wat ze thuis komen want dat klinkt gewoon niet zo lief
quote:Yggdrasil- schreef op 09 november 2015 @ 20:35:

Homoseksualiteit als 'helemaal niet erg' betitelen vind ik eigenlijk al wél erg. Het is gewoon een geaardheid, en daar is nooit iets van te vinden. Ik vind dat een homoseksueel al niet eens 'uit de kast' zou hoeven komen. Want waarom?

Maar ik realiseer me dat we in een hetero wereld leven en homoseksualiteit nog altijd een uitzondering is. De meeste mensen zijn namelijk hetero.

Zolang ze op het refororum nog steeds homoseksualiteit als een ziekte zien, zijn we er nog lang niet,

Om te janken,

In de 70ties deelden mijn beider ouders met alles en iedereen het bed, vrijheid blijheid. Tegenwoordig zijn we zo bekrompen, bahbahbah!De meeste mensen zijn bisexueel
Geloof ik niks van. Bron?

Verder met je eens.
Dat verschilt, maar in de mensen die ik zelf ken is toch echt wel 60 procent van de vrouwen biseksueel.

Mannen niet, ook mijn man zegt echt nooit maar dan ook nooit getwijfeld te hebben of verliefd te zijn geweest op een andere man.

Uit onderzoeken krijg je verschillende antwoorden.

Maar de meeste vrouwen die ik op dit moment ken zijn ooit wel verliefd geweest op een vrouw, of hebben zelfs wel eens een relatie gehad met een andere vrouw.

Natuurlijk zijn er ook wel mensen die echt niks van willen weten, maar als je er te hard tegenin gaat dan ligt het wel erg gevoelig vind ik.

Als je knalhard schreeuwt dat homo's vies zijn en je vrouwen die seks hebben walgelijk vind, en je herhaalt dit maar vaak genoeg ga je er zelf nog in geloven denk ik dan.

Uiteindelijk bepaal je namelijk niet zelf op wie je valt.

Ik denk echt dat meer mensen biseksueel zijn, en dat er veel mensen nog erg bekrompen denken.

Als de buren homo zijn geeft dat niks, maar je mag zelf niet van die gevoelens hebben.

Sommige "potenrammers" zoals ze dat hier noemen, vallen zelf ook op mannen.

Als je er zo overdreven de pest aan hebt dat je daar alleen maar mee bezig bent zit het je wel erg hoog.

Ik heb nergens zon afkeer r namelijk.
Er is een theorie dat niemand 100% hetero of homo is, maar dat je seksualiteit als een schaal moet zien:

[----------------------------------------------------------}

homo hetero

En daar ergens tussen zit iedereen, sommigen wat dichter bij de homo-kant, sommige wat dichter bij de hetero-kant. IK geloof daar wel in.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ook Hasse
Ja hoor, de moeders (hun hormonen) zijn er schuld aan dat hun kind homo is.

"Many researchers believe that a person's eventual sexual preferences are shaped in the uterus, by hormonal shifts during key stages of fetal brain development."

http://www.latimes.com/sc ... rture-20151007-story.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Ik geloof serieus dat er ook homo's zijn die het doen voor de extra aandacht en deverbijstering wel leuk vinden en overal ermee te koop gaan lopen dat ze zo speciaal zijn, uniek enzo, wat tegenwoordig hip is in deze maatschappij. Zie gay parade. Terwijl ze het best zouden "kunnen" met een vrouw.

Je bent een beetje in de war. Je spreekt jezelf keihard tegen.

Jij zou het niet met een vrouw kunnen. Je moet er niet aan denken om seks te hebben met een vrouw. Jij kan je voorkeur niet uitschakelen / omschakelen.

De redenatie zou vervolgens moeten zijn: DUS kan een homo dat ook niet.

Jouw tegenovergestelde conclusie slaat echt als een tang op een varken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Manonna schreef op 08 november 2015 @ 16:29:

[...]

Nee maar als ze op zoek gaan naar een partner kom je daar wel in terecht. Tenzij ze in het dagelijkse leven iemand tegenkomen. Vandaar dat ik hoop dat hij een lieve partner vindt.Ja, dat kan. Heb ik zelf toen ik begin twintig was ook wel gedaan als uitgaansgelegenheid. Maar vind jij dat dan een hardere (uitgaans)wereld dan een willekeurige andere kroeg of disco? Ik vond het er juist altijd zo vrij en gemoedelijk, de omgang tussen iedereen. Snel contact met mensen, ik kan echt niet zeggen dat het een harde wereld was. Een kleine wereld, dat wel soms ja. Maar harder?
quote:patsy--stone schreef op 09 november 2015 @ 21:28:

[...]

Je bent een beetje in de war. Je spreekt jezelf keihard tegen.

Jij zou het niet met een vrouw kunnen. Je moet er niet aan denken om seks te hebben met een vrouw. Jij kan je voorkeur niet uitschakelen / omschakelen.

De redenatie zou vervolgens moeten zijn: DUS kan een homo dat ook niet.

Jouw tegenovergestelde conclusie slaat echt als een tang op een varken.

Ik vond dat inderdaad ook heel erg vreemd.

Maar ik dacht dat het aan mij lag... (slaapgebrek ofzo) Maar niet dus
Ik niet, ben echt 100% hetero.

Vind vrouwen prachtig, maar in mijn bijna 48 jaar op deze aardkloot nog nooit verliefd op een vrouw geweest en ook nooit sexuele aantrekkingskracht gevoeld.

Maar die discussie staat hier buiten toch...
Naar zon gaybar gaan is hardstikke leuk.

Misschien moet TO daar eens heen gaan, dan komt ze er wel achter dat het zo gek allemaal niet is.
quote:vivapimpelmees schreef op 09 november 2015 @ 21:33:

Ik niet, ben echt 100% hetero.

Vind vrouwen prachtig, maar in mijn bijna 48 jaar op deze aardkloot nog nooit verliefd op een vrouw geweest en ook nooit sexuele aantrekkingskracht gevoeld.

Maar die discussie staat hier buiten toch...

Dat geloof ik ook direct.

En dat is ook "niet zo erg"

Het staat hier allemaal wel buiten maar ik vind het niet erg offtopic allemaal, al deze discussies gaan nog netjes over het zelfde onderwerp.

Wel of niet homo bi of hetro
Ik heb vandaag nog een onderzoek gelezen dat aantoonde dat de meeste vrouwen lichamelijk opgewonden werden van andere vrouwen. En hun conclusie was dus dat de meeste vrouwen dus bi of lesbisch zijn.
quote:Lampie1986 schreef op 09 november 2015 @ 19:40:

................................................

..............................

Maar ik kan je vertellen dat een beste laag klappen minder pijn doet dan genegeerd worden door je ouders.

..................................+10
LOEP ME MAAR aub.
quote:flora871 schreef op 09 november 2015 @ 21:39:

Ik heb vandaag nog een onderzoek gelezen dat aantoonde dat de meeste vrouwen lichamelijk opgewonden werden van andere vrouwen. En hun conclusie was dus dat de meeste vrouwen dus bi of lesbisch zijn.Soms wind ik me teveel op bij krengen-van-vrouwen ( ) maar dat zal hier wel niet bedoeld zijn neem ik aan.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 09 november 2015 @ 21:43:

[...]

Soms wind ik me teveel op bij krengen-van-vrouwen ( ) maar dat zal hier wel niet bedoeld zijn neem ik aan.

Ik ook!
Ik (bi, vrouw) ben het er enkel wel mee eens dat homosexualiteit erg wordt 'gepromoot', en dat dit niet bi draagt in begrip en acceptatie (al zou dat niet nodig moeten zijn, het is een gegeven, waar je niemand pijn mee doet). Denk aan zebra pad van de regenboog, of een regenboog vlag over al gehesen.

Maar dat doet niets af aan het FEIT dat er sinds het begin van de mensheid, en ook bij andere zoogdieren, er al een vast percentage homo's zijn. Zo als jij het vies vindt dat twee mannen sex hebben, zo moeten homo's niet denken aan sex met een vrouw. Om dat alles in ze zegt 'nee, ik voel me niet aangetrokken'.

Overigens gaat het jou gewoon weinig aan wat hij in bed doet met iemand. Vind ik ook ongezond om je daar mee bezig te houden. Die jongen wordt onderworpen aan een kruisverhoor, en gepusht om iets te beginnen met een meisje. Kort om: het zelfde als een hetero jongen te dwingen een jaartje een jongen als vriend te hebben en 'vieze' dingen mee te doen. Dat is toch idioot?

In hoeverre verandert jouw zoon nu echt als hij een vriend heeft? Verandert dat dan het gevoel toen je hem voor eerste keer vast hield, je trots bij zijn diploma uitreiking, de lol in het pretpark met hem, die leuke verrassingen op moederdag? Wat doet hij dan zo fout dat dat alles niet meer telt?
quote:Hasse88 schreef op 09 november 2015 @ 21:21:

Er is een theorie dat niemand 100% hetero of homo is, maar dat je seksualiteit als een schaal moet zien:

[----------------------------------------------------------}

homo hetero

En daar ergens tussen zit iedereen, sommigen wat dichter bij de homo-kant, sommige wat dichter bij de hetero-kant. IK geloof daar wel in.

Ja volgens mij bewijst elk onderzoek naar seksualiteit die theorie ook telkens weer.

En je kan dat zelfs nog opknippen: ik geloof seksueel, verliefdheid, sociaal. Er zijn bijvoorbeeld heel veel hetero vrouwen die wel seksueel reageren op filmpjes van lesbische seks. Maar die nooit verliefd worden op een vrouw. Toch zitten ze dan al ergens van het uiterste af, op die schaal. Experimenteren tussen vrouwen wordt best wel geaccepteerd, en daar komen vast wel oprechte gevoelens van lust en/of verliefdheid bij kijken ook al bestempelen ze zichzelf als hetero.

Weer anderen hebben wel verliefdheid maar niet die seksuele gevoelens erbij. En je hebt ook lesbiennes voor wie het sociale aspect, de vriendenkring, of de gay scene zo belangrijk is dat ze daarom zichzelf lesbienne noemen, terwijl ze best wel eens verliefd worden op een man, of misschien wel eens lekker willen neuken met een man, maar geen relatie.

Voor mannen ligt het ingewikkelder, die hebben sneller het gevoel dat ze moeten kiezen en dingen een naam geven. Die voelen zich sneller aangetast in hun mannelijkheid als ze maar een greintje lust of verliefdheid voelen voor een andere man. En qua sociaal: voor veel homo's is het zo moeilijk geweest om voor die bestempeling te kiezen, en/of die maken zoveel hardere oordelen of zelfs geweld mee, dat het sociale aspect ook heel belangrijk wordt: de vriendenkring, veiligheid onder gelijkgestemden, begrepen worden, niks meer hoeven uit te leggen.

Althans zo las ik het in diverse onderzoeken en ik herken daar heel veel van bij alle homo's en lesbo's die ik ken: van al die gradaties ken ik er wel een paar, ook die zichzelf bi noemen, maar ook die eigenlijk bi zijn maar toch kiezen voor een ander labeltje (lesbo / homo / hetero) (myself included... gewoon voor het gemak eigenlijk).

Los van seksuele voorkeur, heb je volgens mij ook zo'n schaal voor je eigen gender. Sommige mensen voldoen vrijwel 100% aan wat onze maatschappij normeert als 'man', sommigen zijn echt typisch 'vrouw'. Maar hoeveel mensen zitten wel niet ergens daar tussenin, op 95% of zelfs op 75% of 50%? Ik ken een stel waarvan de vrouw accountant is en houdt van klussen en haar man houdt van winkelen en koken en het interieur bij elkaar bedenken. (En ik moet ook weer even denken aan mijn eerdere voorbeeld van vrouwen in Drenthe, die echt wel ver voorbij de 50% zitten qua gedragingen, motoriek, stemgebruik, kleding etc. Heerlijk al die stoere wijven daar! )
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven