Ik mag niet stoppen met de sportschool

20-08-2019 22:08 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend sport graag, al zo lang als ik hem ken. Zo lang als ik hem ken wil hij ook al graag dat ik meesport. Bij vlagen doe ik dit ook, maar ik geef ook wel eens aan dat ik eigenlijk niet wil. Hij raakt dan geïrriteerd en zegt dat ik hem laat zitten. Ook vindt hij me mooier als ik meer getraind ben en hij is bang dat ik afval als ik stop of een andere sport ga doen. Zo opper ik nu om te gaan volleyballen - dat kan hij echt niet hebben. Ik weet niet wat ik hiermee moet.
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.
En nu? Met hem oud worden, gezinnetje stichten en zo?
Lekker boeiend of hij het vind kloppen of niet. Jij wil NIET. Klaar. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het in godsnaam uit wat hij vindt of denkt. Jij wil niet, dus jij stopt met sporten, klaar.

Jezus, wat een eikel. En ga jij eens wat eigenwaarde zoeken, TO!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.
Ik mis in je verhaal waarom je nog bij hem bent.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.
Het is geen gemeenschappelijke interesse. Hij wil dat je het interessant vindt. Hij doet de relatie geen goed en jou geen goed door je kort proberen te houden. Jij doet jezelf geen goed door erin mee te gaan.
Hij zegt dat je dat wat jullie bindt opgeeft. Het zou voor de uitkomst niet uit moeten maken, maar is er iets anders dan de sportschool dat jullie bindt?
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken.
Je moet ook niet "aangeven" dat je liever niet wilt trainen, je moet gewoon niet meer gaan trainen.
Alle reacties Link kopieren
dus er is niets wat jullie bind behalve sporten maar zelfs dat niet want eigenlijk heb jij daar een hekel aan.

Oke.
Ik lees alleen maar "hij, hij, hij".

Wat wil jij?

Geef eens een reactie vanuit jezelf.
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.
Ow! Ik vind dit zo herkenbaar. Mijn ex was ook zo 'dwingend' en vervolgens zich verraden voelen en mij vertellen dat HIJ alles deed voor ons en ALLES voor ons over had. Als ik hem dan vertelde dat het altijd zijn way of de highway was, klopte dat helemaal niet volgens hem.

Mijn ex snapt het nog steeds niet, hij denkt nog steeds dat het goed kan komen als ik maar inzie dat hij alles voor me doet en wil doen :facepalm: Hij heeft niet door dat ik mezelf niet kon zijn bij hem, dat zei hij wel dat hij dat wilde, maar ik kreeg overal negatief commentaar op en volgens hem waren hele andere dingen leuk en goed voor mij.

Hij draaide ook alles zo om dat hij het slachtoffer leek.

Ik voel me bevrijd sinds ik het uitgemaakt heb! Wat kan het leven toch heerlijk zijn :)
anoniem_64e5f396973e1 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 15:23
Reden: Typo
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.

Als dat het enige is dat jullie bindt stelt jullie relatie toch al niets voor. Al helemaal niet als er vanuit jouw kant geen enkele interesse in is.
Waarom heb je eigenlijk nog een relatie met hem?
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
21-08-2019 14:36
Ik mis in je verhaal waarom je nog bij hem bent.
Omdat ze ooit heeft gezegd dat ze dat wilde. Blijkbaar mag ze niet van mening veranderen over sport, dus waarschijnlijk ook niet over hem.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen wat jij wilt, en hem wegtrappen...
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-08-2019 22:21
In combinatie met je vorige topic, zeg ik: dumpen zo'n vent die je alleen wil controleren, je in zijn macht wil hebben, angst aanjagen en daarmee verhindert dat je je eigen keuzes nog kunt maken en je eigen leven leiden.
Dit ja. Bij hem blijven, betekent vaarwel zeggen tegen jezelf.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik snap vrouwen als jij helemaal niet, TO!
Waarom blijf je bij een kerel die jou je eigen keuzes niet gunt?
Wat is er leuk aan hem?
Ben je bang wat hij zal doen als jij relatie beeindigt?
Alle reacties Link kopieren
TO gaat geen antwoord geven waarom ze nog bij hem is....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is je vriend erg onzeker. Of jaloers. Of allebei?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
21-08-2019 18:31
Volgens mij is je vriend erg onzeker. Of jaloers. Of allebei?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Of gestoord?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Die gesprekken zijn er ook wel, maar zodra ik aangeef dat ik liever niet wil trainen reageert hij als door een wesp gestoken. Hij vindt het niet kloppen dat ik nu 'ineens' aangeef niet te willen sporten omdat ik eerder toch heb aangegeven wel te willen. Maar heel eerlijk gezegd heb ik eerder ook toegegeven omdat hij er niet over wilde ophouden. En ja, dan heb je daarna een periode dat je je er toe zet en dat je het bijna leuk gaat vinden, maar je komt toch steeds weer uit bij het gevoel dat je het niet uit en voor jezelf doet. Dus hij voelt zich heel erg verraden als ik 'ineens' zeg dat ik niet meer wil. Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.

Dus het sporten is de enige gemeenschappelijke interesse die jullie bindt?

Dat vind ik wel heel erg magertjes voor een goede relatie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
En, TO, heb je nog wat aan onze antwoorden? Of beantwoord je ze nu ook met een "ja maar"?
kortsluiting schreef:
21-08-2019 14:25
Hij verwijt me dan dat ik hem in de steek laat, dat ik opgeef en dat het de relatie ook niet goed doet omdat ik onze gemeenschappelijke interesse opgeef, dat wat ons bindt.

Het bindt niet, sterker nog het staat tussen jullie in.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
21-08-2019 19:00
Het bindt niet, sterker nog het staat tussen jullie in.
Op een ongezonde manier bindt het. Zij gaat niet bij hem weg en voor hem is het minstens erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon dumpen? Ik begrijp mannen niet die van een maatje meer houden en dan een slanke vrouw als partner kiezen om te kunnen zeuren. En mannen die van slank houden die achter een maatje meer aan gaan om weer te zeuren.. Heel vermoeiend gewoon! Hij hoort je te accepteren hoe je bent want toen hij je voor het eerst zag wist hij ook wel dat je geen maatje 40 bent. Ik had ook een ex die op slank viel maar toch achter mij aanzat om vervolgens te zeuren dat ik moet afvallen. Dan denk ik... Get you a slim girl
Alle reacties Link kopieren
Eljazz schreef:
21-08-2019 19:27
Misschien gewoon dumpen? Ik begrijp mannen niet die van een maatje meer houden en dan een slanke vrouw als partner kiezen om te kunnen zeuren. En mannen die van slank houden die achter een maatje meer aan gaan om weer te zeuren.. Heel vermoeiend gewoon! Hij hoort je te accepteren hoe je bent want toen hij je voor het eerst zag wist hij ook wel dat je geen maatje 40 bent. Ik had ook een ex die op slank viel maar toch achter mij aanzat om vervolgens te zeuren dat ik moet afvallen. Dan denk ik... Get you a slim girl
Het gaat hem niet om haar gewicht. Hij wil macht uitoefenen.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
20-08-2019 22:43
Ik zou gaan sumo-worstelen.
Dit :cheer:
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
20-08-2019 22:40
Lees je andere topic nog eens.

Wat is de onderliggende reden dat je nog steeds bij deze man bent?

Weet je, ik heb ook in een (soort van) relatie gezeten met een man die niet goed voor me was. Ik heb dingen gepikt die ik niet had moeten pikken. Signalen genegeerd die ik niet had moeten negeren.

Maar ik ben van m af. Nog niet helemaal in mijn hoofd maar t gaat de goede kant op.

Omdat ik kies voor MEZELF. En dat is niet egoïstisch of wat dan ook. Terwijl ik dat eerst wel zo voelde want hij had t zwaar, hij vroeg of ik hem niet in de steek liet.... Maar ondertussen ging ik er aan onderdoor.

TO, kies alsjeblieft voor jezelf. Neem niet met minder genoegen dan je verdient.
Ik denk dat ik bij hem blijf omdat ik het zonde vind om de relatie te beëindigen. Zonde van de tijd en energie. Zonde van het leven dat we hebben opgebouwd en de nieuwe mensen die ik heb mogen leren kennen. Én ik weet hoe gek hij op me is, ik ben onmisbaar voor hem en dat is voor mij een relatief nieuw gevoel - en ja, dat heeft te maken met eigenwaarde en het idee dat niemand anders je nog op handen gaat dragen zoals hij. Het verraderlijke is dat hij me één keer in de zoveel tijd ook ineens laat flikkeren en me een sneer geeft, zoals nu met het sporten.

Hij houdt van me. Maar hij sloopt me ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven