Ik mis mijn ex te erg.

15-01-2019 20:58 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb advies/raad nodig.

Het is 4 maanden geleden dat het uit is.

Het ging grotendeels supergoed in de relatie maar wij konden niet met ruzies omgaan. Dat escaleerde heel erg. Het was aantrekken en afstoten van zijn kant en hij zat in een burnout waardoor die prikkelbaar was. Ook teveel familie was erbij betrokken die ons beide adviseerde om elkaar los te laten, omdat we een 'ongezonde relatie' hadden waar we allebei aan onder door gingen.

Ondanks hetgeen wat er gebeurd is, mis ik hem vreselijk. Hij maakte mij tegelijkertijd ook de gelukkigste. Die geluk heb ik nergens gevoeld dan met hem. Zelfs de meest kleine dingen als boodschappen doen met hem voelde zo speciaal.
Elke dag probeer ik de gedachtes los te laten maar ik voel me niet compleet zonder hem. Het maakt mij zelfs sip en mijn levenslust is verdwenen.

Ik lees zoveel artikelen en boeken over relaties/foute mannen etc etc . Alle adviezen ter harte genomen. Lijst gemaakt met waarom het beter is niet met hem te zijn en al zijn negatieve eigenschappen opgeshreven.
Maar toch mijn hart wilt hem. Nu er tijd overheen is gegaan zie ik steeds meer in wat mijn aandeel was van het niet werken van de relatie. Ook de psycholoog krijgt mij niet overtuigd dat ik hem moet vergeten.

Mijn hart en hoofd wilt hem niet loslaten.
Zie mezelf niet met iemand anders gelukkig zijn.

Hij negeert me, omdat ik zijn vertrouwen heb geschaad. En dit begrijp ik vanuit zijn kant. Toch heeft hij mij na weken een bericht gestuurd dat ik nog in zijn hart zit. En ook heeft hij mij gedeblokkeerd maar stuurt mij geen reactie als ik hem bericht.

Ik heb nu al een aantal weken dat telefoonnummer weggedaan. Ik kon er niet meer tegen dat hij me steeds blokkeert en deblokkeert.

Mijn intentie met een nieuw nummer was, alles achter me laten, loslaten en verder leven. Maar ondanks deze stap, ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Mijn hart mijn lichaam alles schreeuwt om hem.

Ik snap waarom mensen sterven aan liefdesverdriet.

Alsjsblieft geef me advies. Ik ben nog steeds hopeloos verliefd. Elke seconde ben ik aan het lijden van hartpijn.
Verslaafd of verliefd?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Heb het zelfde dan jou alleen bij mij is het 1 jaar geleden. Dus de ergste pijn is wel weg. Maar soms nog last van alles.. Beetje trauma effect. hij vertrouwde mij ook niet.. Bij mij heeft hij een nieuw nummer..Sindsdien een half jaar geen contact meer.

Ik heb ook ontzettend veel gegoogeld. Echt elke dag is het door me hoofd gegaan enige wat het laat slijten is de tijd :( helaas heb ik geen ander advies.

Hoe oud ben jij?
Als je maar lang genoeg wacht gaat alles voorbij. De tijd doet dat, het feit dat je doorleeft en je leert roeien met de riemen die je hebt maakt dat je verandert en de persoon die je langzamerhand wordt zal niet meer terug willen naar vroeger. Sterkte!
retrostar wijzigde dit bericht op 15-01-2019 21:08
0.79% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja mijn hart wilt ook zoveel maar helaas kunnen we niet alles krijgen.
.
linnylow schreef:
15-01-2019 21:04
Heb het zelfde dan jou alleen bij mij is het 1 jaar geleden. Dus de ergste pijn is wel weg. Maar soms nog last van alles.. Beetje trauma effect. hij vertrouwde mij ook niet.. Bij mij heeft hij een nieuw nummer..Sindsdien een half jaar geen contact meer.

Ik heb ook ontzettend veel gegoogeld. Echt elke dag is het door me hoofd gegaan enige wat het laat slijten is de tijd :( helaas heb ik geen ander advies.

Hoe oud ben jij?
Heb je in die jaar gedate/ andere een kans proberen te geven?

Ik ben 28 en jij?
BlauweDuif schreef:
15-01-2019 21:08
Heb je in die jaar gedate/ andere een kans proberen te geven?

Ik ben 28 en jij?
Ik ben 26.

Nope was echt depressief. Was ook mede door de ongezonde relatie emotioneel helemaal afhankelijk van hem.
Dus 2018 was echt een rot jaar.. Ik heb er bewust voor gekozen om niemand anders te daten. Omdat ik zelf ook wel bepaalde issues heb die ik eerst moet oplossen. Als ik ga daten wil ik me fris en fruitig voelen en niet verzuurd.

Ik had mijn leven buiten hem ook niet op orde dus toen het uit was viel ik nog dieper in een put.
Ook wil ik eerst mijn een eigen geluk terug krijgen. Bij mij hangt geluk teveel af van een partner.
+ soort van trauma opgelopen door dat aantrekken en afstoten en nog wel meer heftige dingen gedurende relatie.

Jij al iemand anders gedate?
Wat een gedramatiseer zeg. Je weet dat deze man een foute man is maar toch wil je hem terug? Zou je het een ander ook adviseren? Wat vind je dat je zelf verdiend? Heb je ooit wel eens een gezonde relatie gehad? Gun dat jezelf. Niet een geidealiseerde onbereikbare illusie. Toon ruggegraat en ga verder met je leven.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik ben niet zo van Nederland Muziekland, maar dit is een mooie tekst voor je TO;

Zeilen op de wind van vandaag

Toen je dacht, ik word gedragen, moest je sjouwen
Toen je dacht, 't is even slikken moest je kauwen
Toen je dacht, ik wil wel stoppen, juist beginnen
En net toen je naar buiten wou naar binnen
Toen je dacht, 't is me teveel, werd het minder
En toen je dacht, ik ben een rups, bleek je een vlinder
Toen je dacht, dat je iets won, had je verloren
En toen je dacht, nu ga ik dood, werd je geboren

Je moet zeilen op de wind van vandaag
De wind van gisteren helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit

Toen je dacht, nu word het beter, werd het slechter
En toen je dacht, ik geef het op, bleek je een vechter
Toen je dacht een realist te zijn, een dromer
En toen je dacht, nu word het winter, werd het zomer
Toen je dacht, het word gebracht, moest je het halen
En toen je dacht, ik krijg iets terug, moest je betalen
Toen je dacht, ik sta alleen, kon je schuilen
Toen je dacht, 't is om te lachen, moest je huilen

Je moet zeilen op de wind vandaag

En als het vuur gedoofd is komen er wolven
linnylow schreef:
15-01-2019 21:14
Ik ben 26.

Nope was echt depressief. Was ook mede door de ongezonde relatie emotioneel helemaal afhankelijk van hem.
Dus 2018 was echt een rot jaar.. Ik heb er bewust voor gekozen om niemand anders te daten. Omdat ik zelf ook wel bepaalde issues heb die ik eerst moet oplossen. Als ik ga daten wil ik me fris en fruitig voelen en niet verzuurd.

Ik had mijn leven buiten hem ook niet op orde dus toen het uit was viel ik nog dieper in een put.
Ook wil ik eerst mijn een eigen geluk terug krijgen. Bij mij hangt geluk teveel af van een partner.
+ soort van trauma opgelopen door dat aantrekken en afstoten en nog wel meer heftige dingen gedurende relatie.

Jij al iemand anders gedate?

Goed dat je aan jezelf wilt werken voordat je een ander de kans wilt geven.

Was je (al) depressief toen je hem ontmoette of is de depressie ontstaan na de relatie?

Is het in 2018 gelukt om aan jezelf te werken/ heb je het gevoel dat je vooruit bent gekomen in je ontwikkeling?

Ik heb net zoals jij ook dat ik eerst aan mezelf wil werken. Had iemand een heel klein kansje gegeven, omdat hij me leuk vond en niet met rust wilde laten. Het praten was heel gezellig en bood even afleiding. Maar ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet kan, omdat ik gevoelens heb voor mijn ex en ik aan mezelf wil werken. Wil geen misbruik maken van iemands gevoelens. Ik kreeg wel de reactie: "je moet ervoor openstaan, want dat doet hij vast ook en je ex is je allang vergeten. Als die je wilde dan had hij je al bericht." Maar zelfs dat haalt me niet over. Ik blijf er op hopen dat het goed komt.😥

Is jouw ex verder gegaan? (Nieuwe relatie)
Je romantiseert alles, toen je in die relatie zat was het heus niet zo geweldig, meer nog: buitenstaanders adviseerden je keer op keer van weg te gaan. Stop met je in illusies te wentelen. Schrijf op wat er niet leuk aan hem was en herlees dit zodra je hem weer op een voetstuk zet in je hoofd. Met de tijd mindert alles.
SweetFirefly schreef:
15-01-2019 21:32
Wat een gedramatiseer zeg. Je weet dat deze man een foute man is maar toch wil je hem terug? Zou je het een ander ook adviseren? Wat vind je dat je zelf verdiend? Heb je ooit wel eens een gezonde relatie gehad? Gun dat jezelf. Niet een geidealiseerde onbereikbare illusie. Toon ruggegraat en ga verder met je leven.
Pittige reactie. Ik heb in de ontkenning gezeten dat ik hem niet wilde maar ik kan niet meer ontkennen.

Ik wil ook niet geloven in hokjes: goed en fout. Als ik opsom wat hij voor mij heeft gedaan dan wil ik niet geloven dat hij fout is.

Als jij superblij bent kan jij je glimlach dan onderdrukken en doen alsof je boos bent?
BlauweDuif schreef:
15-01-2019 21:43

Als jij superblij bent kan jij je glimlach dan onderdrukken en doen alsof je boos bent?

Nee maar je kunt wel de eer aan jezelf houden en in een hoekje gaan huilen ofzo in plaats van smeken of hij je terug neemt.
.
Ik heb ook wat van die foute relaties gehad en nu echt spijt dat ik daar mijn energie in stak.

Tip lees verslaafd aan liefde
Tip 2 hou je hoofd erbij als je gevoel niet juist is
Tip 3 ga van jezelf houden en leer het leuk te hebben met jezelf
Tip 4 dit leven is maar 1 x steek geen tijd in drama
BlauweDuif schreef:
15-01-2019 21:36

Was je (al) depressief toen je hem ontmoette of is de depressie ontstaan na de relatie?

Is het in 2018 gelukt om aan jezelf te werken/ heb je het gevoel dat je vooruit bent gekomen in je ontwikkeling?

Ik heb net zoals jij ook dat ik eerst aan mezelf wil werken. Had iemand een heel klein kansje gegeven, omdat hij me leuk vond en niet met rust wilde laten. Het praten was heel gezellig en bood even afleiding. Maar ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet kan, omdat ik gevoelens heb voor mijn ex en ik aan mezelf wil werken. Wil geen misbruik maken van iemands gevoelens. Ik kreeg wel de reactie: "je moet ervoor openstaan, want dat doet hij vast ook en je ex is je allang vergeten. Als die je wilde dan had hij je al bericht." Maar zelfs dat haalt me niet over. Ik blijf er op hopen dat het goed komt.😥

Zonde dat je blijft hopen in een sprookje. Misschien loop je wat moois mis. Je staat met je rug naar de toekomst.
Bloody_Mary schreef:
15-01-2019 21:40
Je romantiseert alles, toen je in die relatie zat was het heus niet zo geweldig, meer nog: buitenstaanders adviseerden je keer op keer van weg te gaan. Stop met je in illusies te wentelen. Schrijf op wat er niet leuk aan hem was en herlees dit zodra je hem weer op een voetstuk zet in je hoofd. Met de tijd mindert alles.
De meest geweldige tijd was met hem. Het waren alleen de ruzies die escaleerde. Hij kon agressief, bot, hard en vernederend zijn. Dat is het enige wat alles kapot heeft gemaakt maar hij werkte eraan om niet zo naar te zijn in ruzies.

Ik heb alle negatieve dingen opgeschreven en 1000x gelezen. Het had geholpen maar werkt nu niet meer.

Met de tijd wordt het gevoel erger ipv beter. Daarom heb ik advies nodig.
BlauweDuif schreef:
15-01-2019 21:43
Pittige reactie. Ik heb in de ontkenning gezeten dat ik hem niet wilde maar ik kan niet meer ontkennen.
Ik wil ook niet geloven in hokjes: goed en fout. Als ik opsom wat hij voor mij heeft gedaan dan wil ik niet geloven dat hij fout is.
Je zit nog steeds in ontkenning. Je reactie is ook vrij kinderlijk. Zonder deze man ben ik niet compleet, hij maakt me het gelukkigst, nog nooit eerder gevoeld etc.
Ben je zelf geen individu dat rationeel kan nadenken? Voordat je hem leerde kennen leefde je ook. Deed je je ding. Blijkbaar kan deze man je zo beinvloeden en manipuleren dat jij begint te geloven dat je niet zonder hem kan. Ben je zo onzeker en zonder zelfvertrouwen en respect? Een relatie moet gelijkwaardig zijn. Je ontwikkelt als individu en als stel, groeit samen, respecteert elkaar zoals je bent. Dat maak ik niet op uit jouw beschrijving. Daar lees ik meer een zeer afhankelijke hang naar een manipulatieve man.

Jij hebt de keuze.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Gun je jezelf iemand die agressief en vernederend is? Let puur op de feiten, niet op je gevoel. Je gevoel klopt niet.
BlauweDuif schreef:

Altijd wel onzeker geweest dus daar ging ik ook de relatie mee in met die onzekerheid dat was wel vaker belemmerend.
Hij vertrouwde mij niet zorgde voor veel ruzie.
In 2018 vooral gerouwd nog niet heel veel vooruit gekomen wil dat in 2019 wel aanpakken..

Dat zeggen bij mij ook die enkele mannen die ik spreek. Zal wel ook een beetje express zijn omdat ze zich irriteren op feit dat wij het over onze ex hebben... Precies dat wat ze tegen jou zeggen. Dat hij me vergeten is etc en dat hij idd al wat gestuurd had anders..
Grote kans dat hij het wel geaccepteerd heeft ja want het is bij mij wel al best lang geleden.
Snap jou wel het voelt gewoon als een niet afgesloten hoofdstuk. Maar toch is het boek dichtgegooid..

Maar denk wel dat we de relatie mooier maken dat dat hij was. En dat kan soms wel confronterend zijn. Je romantiseert hem dan terwijl er ook momenten waren dat ik het ook wel zat was alleen ik kon die stap niet zetten om het uit te maken had ook niet verwacht het zo zwaar zou vallen.

Ik weet niet of hij een nieuwe relatie heeft.. In juni was dit nog niet zo geloof ik. Of hij liegt.. Wel een nieuwe woning had hij zei hij de laatste keer en via Linkedin zag ik ook een nieuwe baan laats. Dat vond ik ergens wel moeilijk. Want hij boekte vooruitgang en ik stond stil. Dus ik denk wel dat hij zijn leven echt zonder mij wilde inrichten...En dat hij dat aantrekken en afstoten zelf ook zat was.. Maar als nog voel ik benadeeld door hem en dat is soms wel lastig.. Het idee dat hij niet beseft hoe hij mij behandeld heeft.
-vanille- schreef:
15-01-2019 21:47
Nee maar je kunt wel de eer aan jezelf houden en in een hoekje gaan huilen ofzo in plaats van smeken of hij je terug neemt.

Want dat zou jij nooit doen bedoel je??

Ik meen me toch wel bepaalde topics en verhalen van jou te herinneren die nogal.. wanhopig waren??

Niet zo lang geleden zelfs.. ??
Ik heb in begin ook soort van gesmeekt achteraf was het wel vrij hopeloos allemaal maarja die emoties houdt je niet echt tegen...

Dat is allemaal achteraf... Op dat moment werd ik er gek van.
Pindakaasjes schreef:
15-01-2019 22:00
Want dat zou jij nooit doen bedoel je??

Ik meen me toch wel bepaalde topics en verhalen van jou te herinneren die nogal.. wanhopig waren??

Niet zo lang geleden zelfs.. ??
Mijn intentie was anders dan je denkt pindakaas
.
SweetFirefly schreef:
15-01-2019 21:53
Je zit nog steeds in ontkenning. Je reactie is ook vrij kinderlijk. Zonder deze man ben ik niet compleet, hij maakt me het gelukkigst, nog nooit eerder gevoeld etc.
Ben je zelf geen individu dat rationeel kan nadenken? Voordat je hem leerde kennen leefde je ook. Deed je je ding. Blijkbaar kan deze man je zo beinvloeden en manipuleren dat jij begint te geloven dat je niet zonder hem kan. Ben je zo onzeker en zonder zelfvertrouwen en respect? Een relatie moet gelijkwaardig zijn. Je ontwikkelt als individu en als stel, groeit samen, respecteert elkaar zoals je bent. Dat maak ik niet op uit jouw beschrijving. Daar lees ik meer een zeer afhankelijke hang naar een manipulatieve man.

Jij hebt de keuze.
Dankjewel. Je hebt gelijk. Zulke reacties heb ik nodig.

Voordat ik hem kende had ik een leven. Ik stond heel sterk in mijn schoenen en was onafhankelijk. Dat was het eerste waar hij tegenaan liep. Dat ik als vrouw hem niet de gelegenheid gaf om man te zijn als t ware. Ik wilde alles zelf doen. Hij liet me inzien dat het niet nodig was om altijd alles maar zelf te doen en wilde een aanvulling zijn. Dus ik liet hem dat toe en het voelde heerlijk dat hij zo goed voor me zorgd. Ik had juist veel respect voor mezelf. Het had hem sowieso veel moeite, tijd en geld gekost om mijn liefde en vertrouwen te krijgen.

Ik had het goed voor elkaar. Een leuke baan, een mooie grote woning. Dit heb ik na een jaar relatie opgegeven om met hem samen te wonen aan de andere kant van het land. Toen werd ik helemaal afhankelijk van hem. En toen begon t probleem bij mij: verlatingsangst, touwtjes van mijn leven niet meer in handen. Claimde hem etc etc

Na een jaar: heb ik hem verlaten, terug bij mijn ouders, nog steeds geen huis, duurt jaren voor ik weer in aanmerking kom voor een eigen woonplek, wel een nieuwe baan gevonden maar ben in de war, mezelf kwijt.

Ik heb het niet afgesloten met hem. Laatste keer dat we elkaar zagen hadden we zo goed gepraat over alles. Het beloofde voorruitgang in onze relatie. Ik heb een fout gemaakt waardoor dat de druppel was die de emmer deed overlopen. Hij heeft me zonder aankondiging en afsluiting geblokt. Mij niet verteld van: het is over. Was zelfs de eerste dagen/weken in de waan dat hij gewoon boos was, want hij had me wel vaker geblokkeerd als hij boos was.
anoniem_370837 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 17:21
3.54% gewijzigd
retrostar schreef:
Ik ben niet zo van Nederland Muziekland, maar dit is een mooie tekst voor je TO;

Zeilen op de wind van vandaag

Toen je dacht, ik word gedragen, moest je sjouwen
Toen je dacht, 't is even slikken moest je kauwen
Toen je dacht, ik wil wel stoppen, juist beginnen
En net toen je naar buiten wou naar binnen
Toen je dacht, 't is me teveel, werd het minder
En toen je dacht, ik ben een rups, bleek je een vlinder
Toen je dacht, dat je iets won, had je verloren
En toen je dacht, nu ga ik dood, werd je geboren

Toen je dacht, nu word het beter, werd het slechter
En toen je dacht, ik geef het op, bleek je een vechter
Toen je dacht een realist te zijn, een dromer
En toen je dacht, nu word het winter, werd het zomer
Toen je dacht, het word gebracht, moest je het halen
En toen je dacht, ik krijg iets terug, moest je betalen
Toen je dacht, ik sta alleen, kon je schuilen
Toen je dacht, 't is om te lachen, moest je huilen

Je moet zeilen op de wind vandaag

Wauw prachtig
linnylow schreef:
15-01-2019 21:58
Altijd wel onzeker geweest dus daar ging ik ook de relatie mee in met die onzekerheid dat was wel vaker belemmerend.
Hij vertrouwde mij niet zorgde voor veel ruzie.
In 2018 vooral gerouwd nog niet heel veel vooruit gekomen wil dat in 2019 wel aanpakken..

Dat zeggen bij mij ook die enkele mannen die ik spreek. Zal wel ook een beetje express zijn omdat ze zich irriteren op feit dat wij het over onze ex hebben... Precies dat wat ze tegen jou zeggen. Dat hij me vergeten is etc en dat hij idd al wat gestuurd had anders..
Grote kans dat hij het wel geaccepteerd heeft ja want het is bij mij wel al best lang geleden.
Snap jou wel het voelt gewoon als een niet afgesloten hoofdstuk. Maar toch is het boek dichtgegooid..

Maar denk wel dat we de relatie mooier maken dat dat hij was. En dat kan soms wel confronterend zijn. Je romantiseert hem dan terwijl er ook momenten waren dat ik het ook wel zat was alleen ik kon die stap niet zetten om het uit te maken had ook niet verwacht het zo zwaar zou vallen.

Ik weet niet of hij een nieuwe relatie heeft.. In juni was dit nog niet zo geloof ik. Of hij liegt.. Wel een nieuwe woning had hij zei hij de laatste keer en via Linkedin zag ik ook een nieuwe baan laats. Dat vond ik ergens wel moeilijk. Want hij boekte vooruitgang en ik stond stil. Dus ik denk wel dat hij zijn leven echt zonder mij wilde inrichten...En dat hij dat aantrekken en afstoten zelf ook zat was.. Maar als nog voel ik benadeeld door hem en dat is soms wel lastig.. Het idee dat hij niet beseft hoe hij mij behandeld heeft.
Ja ik snap je. Jij hebt alles gegeven wat je kon geven maar hij deed er makkelijk over? Is een deuk in je eigenwaarde Als ik je bericht lees wil ik gewoon zeggen; fuck hem. Sta op en leef je leven goed. Haal het beste uit jezelf en 'laat hem zien' wie hij is verloren. Een vrouw die zielsveel van hem hield en alles voor hem deed.

Mja dat kan ik dan ook tegen mezelf zeggen maar als je ergens zelf inzit dan is het moeilijk om die knop om te zetten. Ik kan altijd een ander beter adviseren en sterker maken dan mezelf. 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven