Ik snap jullie niet!

14-10-2010 15:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist DHL aan de deur gehad een pakje… Inhoud was een lingeriesetje dat ik voor mijn (ex)vriendin had gekocht. Wat moet ik hier nou mee? Het is nu een maand of 3 uit… Jammer maar het ging niet meer, mede door de kinderen die de relatie niet zagen zitten. Er zat een briefje bij… "Je begreep helemaal niets van me…" Ze heeft gelijk, hoewel we elkaar in eerste instantie prima leken aan te voelen raakte we na een gezamenlijke vakantie al snel het spoor bijster… Ik kon haar voor geen meter meer volgen, snapte niets van wat ze wilde en van wat ze zei. Ook dit briefje/pakje snap ik weer niet. Moet ik het zelf maar gaan dragen?

Ik zit voor het eerst in mijn leven 14 dagen thuis op advies van de huisarts. Al een jaar of 4 zit ik in een soort van achtbaan en heb ik nauwelijks het gevoel ook maar enige sturing aan mijn leven te kunnen geven. Sinds korte tijd woont mijn dochter bij mijn ex. Dit heeft ze zelf aangegeven. Sindsdien woont mijn zoon bij mij, omdat ex dit 'beter leek'… Ik snap niets van haar, al jaren niet. Kreeg ook eens een knal voor mijn hoofd van haar in de auto. Stak een meisje op een fiets onverwachts over 'ik zie je wel kijken! Maar goed ook, anders had ze zeker onder de auto gelegen!… Ze dook vervolgens met een collega ons bed in omdat 'ik ook wel vreemd zou gaan'.

Vorig jaar een prachtige vrouw tegen gekomen. Die stopte na 2 maanden met de pil omdat ik gezegd had dat "ik misschien ook ooit nog wel eens een kindje zou willen"...

En ik ben net in mijn hoofd even globaal het lijstje van vrouwen in mijn leven nagegaan. Het zijn er 11, geloof dat er niet ook maar één bij zat die ik begreep… Mijn eerste vriendin kon zomaar zonder reden in huilen uitbarsten… Dat duurde dan 10 minuten en dan kon ze er weer een week tegenaan '… Snapte ik niets van. 4,5 jaar samengewoond met een vriendin die op een feestje begon te zoenen met een vage kennis van ons 'omdat hij het vroeg'…

Maar het zijn niet alleen vriendinnen, ik heb een zus... ach, laat ik daar maar niet over beginnen...

Misschien is dit wel de reden dat ik eens op deze website kwam kijken. Maar ik geef het op, doe het niet meer. Het zal allemaal wel aan mij liggen maar ik denk dat ik voor het eerst maar eens helemaal voor mezelf ga. Vrouwen hebben me mooie dingen gebracht in mijn leven maar ook veel ellende. De enige vrouw die hier voorlopig nog binnen komt is mijn moeder, daar kan ik dan weer mee lezen en schrijven!
Wat heb ik met je exen te maken? Probeer je hier vrienden te maken door alle vrouwen op een grote hoop te gooien?

Ik begrijp je frustratie, je exen klinken inderdaad als 'bijzondere' vrouwen alleen volgens mij bereik je er veel meer mee door je af te vragen waarom je je aangetrokken voelt tot dit soort types. Want ja heus, niet alle vrouwen zijn hetzelfde. Sterkte!
De enige vrouw die hier voorlopig nog binnen komt is mijn moeder, daar kan ik dan weer mee lezen en schrijven!

Tja, en jij vergelijkt 'je vrouwen' dus met je moeder.........en dat werkt dus niet!

Stop daar op de eerste plaats eens mee.

Een tijdje op jezelf kan meestal geen kwaad. En als je na een tijdje nou iemand tegenkomt: praat dan, vraag, probeer te begrijpen, luister tussen de regels door én kijk!

Want er zal geen één vrouw zijn die net als je moeder is.
Wat leuk geschreven, het leest makkelijk weg en las het met een lach...

Maar denk dat het de natuur is, wij horen elkaar niet te begrijpen dat houd het spannend :-)
Hola,

Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om de verschillen in communicatie tussen man en vrouw.

@hollandsroem: Ik denk dat man en vrouw elkaar nooit voor 100% zullen begrijpen (maakt de relatie ook wel leuk en grappig) en dat moet je ook niet willen. Als je iets niet begrijpt moet je het gewoon vragen. Hints vind ik zo flauw, zeg gewoon wat je bedoelt.

Mijn vriend en ik begrijpen elkaar ook niet altijd hoor. Voordat dit uitloopt op irritatie vraag ik wat hij bedoelt of hij mij...
quote:eleonora schreef op 14 oktober 2010 @ 15:18:

Ik heb hetzelfde, maar dan met mannen.

Raar vind ik ze doorgaans, snap er weinig van.Sluit ik me volledig bij aan.
Lees eerst dit boek maar eens

Daarna snap je vrouwen nog steeds niet maar dan snap je tenminste waarom je ze niet snapt. En ook nooit zult snappen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Zamirah schreef op 15 oktober 2010 @ 15:12:

[...]

Sluit ik me volledig bij aan.\

Over pakweg twee uurtjes kun je ál je vragen kwijt Zam
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dat had je nou niet moeten zeggen VC
Dat koketteren met de onbegrijpelijkheid van vrouwen is zóóó 2009.
als je op zoek bent naar een LEUKE vrouw moet je niet steeds in zee gaan met zulke drama queens. Want eeeh, die acties van jou ex vriendinnen snap ik ook niet.

Behalve die van dat pakje: dat was een schreeuw om aandacht, denk ik. Klinkt ook als drama queen trouwens.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Het rapport 'Omgaan met vrouwen, voor de hedendaagse man' is op zich niet zo heel dik. Mja, die bijlagen met de uitzonderingen....
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Donkeyshot schreef op 15 oktober 2010 @ 15:16:

Lees eerst dit boek maar eens

Daarna snap je vrouwen nog steeds niet maar dan snap je tenminste waarom je ze niet snapt. En ook nooit zult snappen.

ach zo spannend is het ook allemaal niet; mannen zijn gemuteerde vrouwen (met iets minder gevoelige tepels); Iets andere cocktail van hormonen / testosteron........

verschillen tussen man en vrouw worden veel groter gemaakt dan nodig IMHO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven