Ik verpest mijn eigen relatie....

10-03-2019 08:04 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zit met een eigenaardig probleem de laatste tijd: ik verpest mijn eigen relatie compleet, zonder grap.

Mijn vriend en ik zijn net een jaar samen en houden super veel van elkaar (ookal lijkt dat niet zo soms). We kennen elkaar al bijna ons hele leven en ik kan me geen betere vriend wensen. Alleen loopt onze relatie alles behalve soepel en ik weet dat ik de oorzaak hier van ben. Ik reageer overdreven op de kleinste dingen en blaas alles flink uit proportie.
Nu ben ik hier wel al een lange tijd mee bezig en weet ik van mezelf wat voor een idioot ik kan zijn, ik breng dingen rustiger, houd mezelf dan ook rustiger en praat gewoon over mijn gevoel. Nu reageert alleen mijn vriend nogal redelijk heftig als ik dit doe. Maar ik begrijp hem wel, eerst deed ik dit heel anders en op de meest slechte manier die je je kan bedenken en hij is puur gewend zo te reageren. Sterker nog, hij is mijn destructieve gedrag gewend.

Verder maak ik echt drama uit niks. Mijn gedrag en humeur veranderd op zo'n moment dan ook met de seconde, waardoor mijn vriend het nirt meer snapt na een paar minuten. Het gaat van verdrietig naar kwaad naar schuldgevoel en zo door. Ik ruineer hier mee vaak gezellige avondej en weekenden.
Mijn vriend weet zich soms geen raad meer maar weigert bij me weg te gaan, ook als hij weet dat ik het alleen zou uitmaken wegens mijn gedrag. We hebben al eens vaker schreeuwend tegenover elkaar gestaan.


We hebben vaak ruzie, minstens 1x per week.
Het erge nog van alles is, ik weet wat ik doe. Ik weet precies wat het probleem is en dat ik de oorzaak ben. Elke keer weer neem ik me voor om rustig te worden, niet zo fel te reageren en goed na te denken voordat ik wat zeg. En toch gaat het om de haverklap mis. Ik kan er op de een of andere manier niet mee stoppen en ik ben echt ten einde raad. Ik heb ook het idee dat hoe meer ik aan mezelf probeer te werken, hoe erger het wordt. Ik ben mijn eigen destructieve gedrag meer dan zat maar ik weet niet waarom ik niet kan stoppen ermee, ik ga zelf al denken dat ik psychische problemen heb.

Therapie en psychiaterd/psychologen heb ik jammer genoeg geen geld voor, maar ik wil dit echt de wereld uit hebben. Met jezelf amper kunnen leven is echt een verschrikkelijk gevoel en het liefst maak ik het nu uit omdat ik het niet meer kan aanzien wat ik hem aan doe, al die verspilde energie en tijd, de hoofdpijnen en de leuke dagen. Ik heb het idee dat ik zn leven ruineer, En toch vertikt hij het om bij me weg te gaan. Begin bijna te denken dat hij hierom juist degene is die niet spoort 😅.

Ik wil hier echt zo graag aan werken met goede resultaten want ik wil hem absoluut niet kwijt, zou iemand me tips kunnen geven? Alle hulp en kritiek is welkom.
Ik herken dit verhaal, heb precies het zelfde mee gemaakt, en mijn vrou is ook naar de praktijk ondersteuner gegaan en dit heeft exht geholpen. En geestelijke zorg wordt exht wel vergoed met door verwijzing van huisarts!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
10-03-2019 08:23
Nog maar een jaar samen, dat is geen garantie dat jullie altijd bij elkaar blijven hoor, dit gaat jullie ook uitputten ben benieuwd of jullie over twee jaar nog bij elkaar zijn.
Wat is dit nu weer voor niet nodige reactie? Het voegt echt niets toe aan het hele topic of haar hele vraag. We weten allemaal dat een relatie stuk kan, ze stelt echter een hulpvraag. Ik mag toch hopen dat jij niet elke dag zo verschrikkelijk negatief in het leven staat, bah.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
10-03-2019 08:37
Ze willen je helpen? Ze vinden je te min, zeggen racistische dingen en je mag daar niet thuis komen. En jij mag hen ook niet.

Jullie klinken alletwee lang niet stabiel en volwassenen genoeg om een relatie re hebben. Je ‘probeert’ het uit te maken? Dat alleen al geeft weer dat je dnrkm van drama geniet. Want anders maak je het gewoon uit. Maar jij laat hem je overhalen en gaat weer verder met dit drama.
Je werkt fulltime. Dan heb je heus geld om hulp te zoeken, al kost het je alleen je eigen risico waarschijnlijk.

Je weet dat er veel kan gebeuren in 5-6 maanden he?
De boel is bijgelegd en weer op de rit gezet, met goede uitkomsten.
En ja ik wilde het uitmaken, maar hij en ik weten allebei dat we ontiechelijk veel van elkaar houden en we allebei willen vechten voor de relatie maar omdat ik me echt niet goed voel over mezelf op het moment en ik het niet kon hebben wat ik hem aan deed. Als beide partijen willen vechten, en hij weet wat de oorzaak is en me daarbij wilt helpen ook nog, wat is dan het punt van uitmaken als nog niet alles geprobeerd is?
Het gaat al wat beter maar dit is nog vers ook. En ja ik weet zelf ook wel dondersgoed dat ik door ga met dit drama maar daarom heb ik dit topic geplaatst? Daarom zoek ik hulp omdat ik ziek word van mezelf?
En fulltime werken voor het uurloon dat ik krijg is nog steeds minimum loon en echt weinig als je ook nog je ziekenverzekering moet betalen, boodschappen moet doen en jezelf moet onderhouden.

Alle kritiek is welkom maar aannames niet. Ik vraag om hulp met mn eigen felle gedrag, niet over hoe mn leven in elkaar steekt.
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
10-03-2019 08:46
Ik herken dit verhaal, heb precies het zelfde mee gemaakt, en mijn vrou is ook naar de praktijk ondersteuner gegaan en dit heeft exht geholpen. En geestelijke zorg wordt exht wel vergoed met door verwijzing van huisarts!
Dit geeft me toch weer wat hoop, bedankt!
Wat prettig om te horen dat het bij jullie is goed gekomen
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 08:55
Dit geeft me toch weer wat hoop, bedankt!
Wat prettig om te horen dat het bij jullie is goed gekomen
Het is hard werken van beide kante, maar geloof me zoek hulp het maakt je sterker! En het is geen zwakte als je hulp moet vragen wat heel veel mensen zeggen! Want alles leid er onder! Je sex leven je verhouding alles!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-03-2019 08:45
Kun je je op je werk wel beheersen mbt gedrag?
Jawel maar dat komt omdat mijn werk best objectief is en ik geen meningen hoef te geven tenzij mensen daar om vragen.
Wss merken ze wel aan mijn toon dat ik het alles behalve oke als mensen boos gaan doen of rare dingen doen, maar ik zeg gewoon waar het op staat, wat de regels zijn en dat ze het een of het ander kunnen kiezen, punt.
Voordeel van in de klantenservice werken 😅
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw vriend je eens wat vaker de mond moet snoeren. Je weet dat hij toch niet bij je weg gaat dus je kan lekker tekeer blijven gaan.
Alle reacties Link kopieren
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 09:00
Jawel maar dat komt omdat mijn werk best objectief is en ik geen meningen hoef te geven tenzij mensen daar om vragen.
Wss merken ze wel aan mijn toon dat ik het alles behalve oke als mensen boos gaan doen of rare dingen doen, maar ik zeg gewoon waar het op staat, wat de regels zijn en dat ze het een of het ander kunnen kiezen, punt.
Voordeel van in de klantenservice werken 😅
Je hoeft thuis ook niet de hele tijd je mening te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 08:54


Alle kritiek is welkom maar aannames niet. Ik vraag om hulp met mn eigen felle gedrag, niet over hoe mn leven in elkaar steekt.
Je bent jong waarom laat jij je leven overheersen door een jaar relatie met veel ruzie en drama?
En waarom ga je niet terug de schoolbanken in als je nu inziet dat het leven op minimum loon niet mee valt?
Ga weer terug naar school vraag studiefinanciering aan en zorg goed voor JEZELF! Je bent net 20!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het heeft natuurlijk een reden waarom jij uit je plaat gaat, en dat stop je niet door de kurk er nog steviger op te drukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
10-03-2019 09:01
Ik denk dat jouw vriend je eens wat vaker de mond moet snoeren. Je weet dat hij toch niet bij je weg gaat dus je kan lekker tekeer blijven gaan.
Ik ben juist als de dood dat hij bij me weg gaat. Soms heb ik t gevoel dat hij elk willekeurig moment kan opstaan en zo de deur uit loopt zonder terug te komen, al zitten we samen op de bank een film te kijken en is er niks aan de hand...
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-03-2019 09:02
Je bent jong waarom laat jij je leven overheersen door een jaar relatie met veel ruzie en drama?
En waarom ga je niet terug de schoolbanken in als je nu inziet dat het leven op minimum loon niet mee valt?
Ga weer terug naar school vraag studiefinanciering aan en zorg goed voor JEZELF! Je bent net 20!
Hier nog zo eentje, ik heb mn diploma's en dergelijke alleen is een baan vinden in de goede sector nog zo makkelijk niet. Ik ga in september weer terug de schoolbanken in, beschouw dit als een tussenjaar.
Heb zelf ook wel ondervonden dat ik dit niet ga redden hoor maar zo makkelijk is t allemaal niet 😂
En nee het overheerst mn leven niet? De rest is allemaal prima maar mn relatie op t moment alleen minder. Waarom lezen sommige mensen niet goed en doen ze zulke aannames?
Alle reacties Link kopieren
Soms blijf je bij iemand omdat hij zo lief en vertrouwd is, maar zou je willen dat hij anders was.

Probleem is dat je alleen jezelf kan veranderen; alle pogingen om een ander te veranderen leiden je alleen maar af van dat wat er werkelijk toe doet: je eigen veranderingsproces.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 09:09
Hier nog zo eentje, ik heb mn diploma's en dergelijke alleen is een baan vinden in de goede sector nog zo makkelijk niet. Ik ga in september weer terug de schoolbanken in, beschouw dit als een tussenjaar.
Heb zelf ook wel ondervonden dat ik dit niet ga redden hoor maar zo makkelijk is t allemaal niet 😂
En nee het overheerst mn leven niet? De rest is allemaal prima maar mn relatie op t moment alleen minder. Waarom lezen sommige mensen niet goed en doen ze zulke aannames?

Zeg we spelen niet het spelletje raden maar he..
Jij komt met de info en wil graag advies maar goed dat je opvliegerig bent dat begrijpen we hier nu wel.
I
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-03-2019 09:10
Soms blijf je bij iemand omdat hij zo lief en vertrouwd is, maar zou je willen dat hij anders was.

Probleem is dat je alleen jezelf kan veranderen; alle pogingen om een ander te veranderen leiden je alleen maar af van dat wat er werkelijk toe doet: je eigen veranderingsproces.
Dit geldt wel voor mn vriend ja, ik wil verder niks veranderen aan hem. Behalve het feit dat hij beloofd me op te halen maar dat eindstand niet doet, want hij ligt te slapen. Sta ik daar, half uur te wachten in de kou 😂 maar ach ochtenddiensten, die maken je eenmaal moe.

En ik ben en blijf mn best doen om te veranderen..
Alle reacties Link kopieren
Als ik mezelf niet leuk vind in combinatie met een ander zijn we geen match.

Het gaat in een relatie uiteindelijk niet om het waarderen van iemands goede eigenschappen, maar de mate waarin je om kunt gaan met zijn slechte eigenschappen.
Als iemand je irriteert, houdt het op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 08:54
Alle kritiek is welkom maar aannames niet. Ik vraag om hulp met mn eigen felle gedrag, niet over hoe mn leven in elkaar steekt.
Normale aanname: wat jij niet vertelt, weten we hier niet. Wat jij wel vertelt, zal wel waar zijn.

Overigens, waarom reageer je zo bitchy op Thordis, die de moeite neemt serieus in te gaan op je hulpvraag?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Bijzonder wel, je zegt dat je radeloos bent enz enz maar zodra t geld kost niet radeloos genoeg of zo?
Ja een goede therapeut kost geld en zelfs al moet je dat uit eigen zak betalen, je wil hier toch van af? Je werkt fulltime dus wat is t probleem? Dan koop je een keer wat minder schoenen of je gaat niet op vakantie. Zoek een therapeut om je hierbij te helpen.
Je kan namelijk prima jezelf gedragen aangezien je schrijft dat het je wel lukt op je werk, je kiest er voor om dat niet te doen in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
10-03-2019 09:17
Bijzonder wel, je zegt dat je radeloos bent enz enz maar zodra t geld kost niet radeloos genoeg of zo?
Ja een goede therapeut kost geld en zelfs al moet je dat uit eigen zak betalen, je wil hier toch van af? Je werkt fulltime dus wat is t probleem? Dan koop je een keer wat minder schoenen of je gaat niet op vakantie. Zoek een therapeut om je hierbij te helpen.
Je kan namelijk prima jezelf gedragen aangezien je schrijft dat het je wel lukt op je werk, je kiest er voor om dat niet te doen in je relatie.
Lees eens scherp wat ze over haar werk schrijft? Denk je dat je haar graag treft, als klant?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 09:14
Dit geldt wel voor mn vriend ja, ik wil verder niks veranderen aan hem. Behalve het feit dat hij beloofd me op te halen maar dat eindstand niet doet, want hij ligt te slapen. Sta ik daar, half uur te wachten in de kou 😂 maar ach ochtenddiensten, die maken je eenmaal moe.

En ik ben en blijf mn best doen om te veranderen..
Dit klinkt heel passief agressief.

Hij is dus niet zo lief want hij is je vergeten. Heeft er niet aan gedacht om het alarm in te stellen, om zich te laten waarschuwen wanneer het tijd was om je op te halen. Dit kan je gewoon met hem bespreken. Kan je hem kennelijk niet vertrouwen dan zou ik niet meer op hem rekenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
loveandcigarettes schreef:
10-03-2019 08:32
Heb ik wel gedaan al maar de prijzen van wat ik toen zag waren echt om flauw van te vallen (voor mij althans). Eentje hier in de buurt ben ik een aantal keren heen gewist maar om dan gelijk een paar honderd euro lichter te zijn werd me toch net iets te veel van t goede.

Maar zoals ik al zei ik ga weer ff terug naar de huisarts en indd op internet verder onderzoek doen weer
Nee, je gaat gewoon je zorgverzekeraar bellen en daar je vraag neerleggen.
Of je moet het allemaal niet willen, dan kun je gewoon zelf onderzoek doen met als uitkomst dat je het niet kunt/wil betalen en je relatie verder kapot maken. Ook goed.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-03-2019 09:16
Normale aanname: wat jij niet vertelt, weten we hier niet. Wat jij wel vertelt, zal wel waar zijn.

Overigens, waarom reageer je zo bitchy op Thordis, die de moeite neemt serieus in te gaan op je hulpvraag?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-03-2019 12:13
Reden: op de man
9.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach relatie kapot maken. Je krijgt van jezelf een knoeperd van een signaal dat er iets niet goed zit, en dan ga je maar aan jezelf werken om het signaal stil te krijgen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
JollyRider schreef:
10-03-2019 09:20
Lees eens scherp wat ze over haar werk schrijft? Denk je dat je haar graag treft, als klant?
Goed punt
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
10-03-2019 09:26
Ach relatie kapot maken. Je krijgt van jezelf een knoeperd van een signaal dat er iets niet goed zit, en dan ga je maar aan jezelf werken om het signaal stil te krijgen?
Ik weet dat ik zelf het probleem ben dus dan wil ik indd werken aan mezelf, sure er zijn van beide partijen wel wat dingen maar ik zelf ben de grootste stoorzender

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven