Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
En dat is?
Wat ga je doen dan?
Waldorf, wat een goeie cliffhanger zo he!
En weer een probleem binnen drie uur opgelost dankzij de Viva forumcommunity!
quote:Waldorf114 schreef op 16 juni 2010 @ 22:23:

Huh? Ik ben het spoort een beetje bijster denk ik.

Zou je vriendin iemand doodslaan als diegene het cv van haar partner zou lezen?

Of lopen hier nou echt veel verhalen door elkaar heen?

Volgens mij zijn er twee verhalen die op een één of andere manier los in verband staan met elkaar. :p

-Vriendin vroeg of TO haar cv wilde uitprinten, daarbij las TO de cv en merkte een foutje op en melde dit aan vriendin. Vriendin werd erg boos.

- TO raakt tijdens een gesprek vriendin aan, hand even op haar been leggen e.d.. van die gewone sociale aanrakingen waar verder niets achter zit, maar waar gewoon niet iedereen van gediend is.

- Vriendin smst hem dat ze dit niet prettig vindt (alleen dan iets minder subtiel geformuleerd).

- TO voelt zicht gekwetst, want hij had nooit door gehad dat ze het vervelend vond, ze had hier nog nooit eerder iets over gezegd en dat terwijl ze al 6 jaar goede vrienden zijn.

- Vriendin zei ook dat ze degene doodslaat die haar partner op die manier aanraakt.

- TO walgt/walgde van zichzelf.

En dat is het wel in een notendop, denk ik.
Ow, dan had ik het toch goed begrepen dat het aanraak-smsje werd verzonden tijdens de CV rel
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 22:29:

Waldorf, wat een goeie cliffhanger zo he!

Nu springt hij van een brug denk ik. (GTST)

Hij zet de computer uit, ziet zijn doodgewaande vader, die vertelt hem dat hij eigenlijk zijn beste vriendin is. Deze blijkt uiteindelijk niet te bestaan. TO springt alsnog van brug (ATWT).
En nu hoop ik maar dat het leen verhaal er niets mee te maken heeft, want dan geef ik het op om het allemaal te begrijpen.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 22:31:

Ow, dan had ik het toch goed begrepen dat het aanraak-smsje werd verzonden tijdens de CV relZe hadden dus een rel om die CV en tijdens die rel legde TO zijn hand op haar been. Ehhhh.. nou ja, als het goed is is de redding nabij dus ik hoef het verhaal niet eens meer te snappen
quote:Vierkant schreef op 16 juni 2010 @ 22:33:

En nu hoop ik maar dat het leen verhaal er niets mee te maken heeft, want dan geef ik het op om het allemaal te begrijpen. Beste vriendin leent geld van TO, moet hem terug betalen dus om aan een baan te komen maakt ze een CV en die mailt ze naar TO om te printen. En zo geschiedde.
Double
quote:Waldorf114 schreef op 16 juni 2010 @ 22:35:

[...]

Beste vriendin leent geld van TO, moet hem terug betalen dus om aan een baan te komen maakt ze een CV en die mailt ze naar TO om te printen. En zo geschiedde. Als je het zo zegt dan past het wel mooi in het verhaal.
Dat bedoel ik!

Ik ga jullie nu verlaten, want Law and Order begint zo. Trusten allen! To, succes!
quote:minny schreef op 16 juni 2010 @ 22:23:

Spreek voor jezelf...

Oh je nam 't serieus?

Sjongejonge.
Ze had me gebeld met de vraag of ik nog even langs wilde komen en dat heb ik dan gedaan... Tot ik bij haar voordeur stond en ik niet meer wilde. Ben omgedraaid en weggegaan. Haar een smsje gestuurd dat ik morgen bel en even na wil denken.

Ik heb geen zin meer in een vriendschap waarbij ik niet mezelf kan zijn. Ik moest de laatste paar maanden altijd mijn woorden afwegen om maar geen gezeik te krijgen en nu zijn mijn aanrakingen opeens de schuldige. Tuurlijk, ze heeft alle recht om te zeggen wat ze niet wilt, maar ik heb het niet verdiend om dat zo op mijn bord te krijgen.

Ik weet zeker dat als ze dit in een normaal gesprek had gezegd ik me een betere houding had kunnen geven dan nu. Door die opmerking over dat doodslaan, maakt zij er een soort aanranding van en als ze zo over me denkt, wil ik niet eens meer met haar om gaan. Dat is dan mijn respect tegenover haar. Het is beter ook. Ik wil haar niet eens meer aanraken, al gaat het om een hand geven. Al gaat het om het doorgeven van een sigaret, waarbij je elkaar even aanraakt.

Ik weet dat mensen zeggen, doe niet zo raar, want dat zijn kleine aanrakingen, maar feit blijft wel dat ze na 6 jaar nog steeds moeite heeft met het aangeven van haar grenzen tegenover mij. Dat terwijl we echt vertrouwd met elkaar om zijn gegaan. Ik wil niet wachten op een volgende escalatie. Vaak komen die ook pas weken nadat ze zijn voorgevallen en ik maar denken dat alles goed zit tussen ons. Datzelfde met een cv. Het enige wat ik aangaf was een fout die gewoon veranderd moest worden. Tuurlijk heb ik het recht niet me te mengen in haar privacy, maar een ieder zou dat toch doen als die een fout ziet?

Dus dat is wat ik ga doen. Het zal vannacht absoluut slecht slapen worden en ik zie er ontzettend tegenop, maar misschien wacht een hele opluchting als deze vriendschap achter de rug is. Ik hoop het wel. Ik bedoelde het altijd goed en nergens heb ik sexuele toenadering gezocht. Nogmaals, bedankt voor alle reacties en hoewel hier en daar niet altijd even serieus... Heb er wel wat aan gehad.
je zoekt geen seksuele toenadering maar je zit wel zonder na te denken aan haar been tijdens het autorijden? Klopt het wel wat je zegt? Je zegt dat zij haar grenzen niet goed kan aangeven, maar ik vind dat jij nogal grenzeloos gedrag vertoont door "onnadenkend" aan iemands been te zitten. Had je dat ook gedaan als je vriendin een vriend was geweest? Vast niet, en dus heeft deze aanraking een seksuele intentie en ben jij niet zuiver in je motieven
In sommige culturen is er sneller contact dan in andere en dat heeft niks seksueels.

Die vriendin is niet zo een goeie vriendin, vrienden kunnen gewoon met elkaar lullen: he vriend, alles wel, maar wil je niet de hele tijd aan mijn been zitten, wordt ik zo niet goed van.

dat is vriendschap.
Hoezo zit jij ook altijd aan je mannelijke vrienden?
als Peter en Henk aan elkaars benen gaan zitten dan denk ik dat er geen sprake is van heteroseksuele vriendschap
Meds, daar zeg je zo wat. Als ik zie dat een heer een andere heer even een hand op de knie legt dan is het voor mij duidelijk dat het om een setje gaat, of gelijkgestemden in de mannenliefde. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner zijn vriend een hand op het been legt tijdens het gesprek
quote:meds schreef op 17 juni 2010 @ 00:54:

je zoekt geen seksuele toenadering maar je zit wel zonder na te denken aan haar been tijdens het autorijden?

Vooral tijdens het autorijden, dus ook op andere momenten, blijkbaar.

Gezien de rest van TO's laatste post lijkt er wel meer scheef te zitten in de vriendschap en ook al veel langer.
Het is wel duidelijk wat hier fout zit: zodra het moeilijk word, grijpen ze beiden naar sms.

Culater, als je een vent was, had je dat gewoon in haar gezicht gezegd. Ook als je geen vent was trouwens, maar een goede vriend(in).

je zoekt geen seksuele toenadering maar je zit wel zonder na te denken aan haar been tijdens het autorijden? Klopt het wel wat je zegt? Je zegt dat zij haar grenzen niet goed kan aangeven, maar ik vind dat jij nogal grenzeloos gedrag vertoont door "onnadenkend" aan iemands been te zitten. Had je dat ook gedaan als je vriendin een vriend was geweest? Vast niet, en dus heeft deze aanraking een seksuele intentie en ben jij niet zuiver in je motievenPrecies! Heel goed geluld Meds.

je zoekt geen seksuele toenadering maar je zit wel zonder na te denken aan haar been tijdens het autorijden? Klopt het wel wat je zegt? Je zegt dat zij haar grenzen niet goed kan aangeven, maar ik vind dat jij nogal grenzeloos gedrag vertoont door "onnadenkend" aan iemands been te zitten. Had je dat ook gedaan als je vriendin een vriend was geweest? Vast niet, en dus heeft deze aanraking een seksuele intentie en ben jij niet zuiver in je motievenJa, ik heb in ieder geval genoeg om over na te denken, maar het heeft voor deze vriendschap geen nut meer. Ruzie en gestopt.
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 07:44:

Meds, daar zeg je zo wat. Als ik zie dat een heer een andere heer even een hand op de knie legt dan is het voor mij duidelijk dat het om een setje gaat, of gelijkgestemden in de mannenliefde. Ik kan me niet voorstellen dat mijn partner zijn vriend een hand op het been legt tijdens het gesprek

Het waren aanrakingen. Mijn hand lag niet op haar op haar ben. Zie het als een schouderklopje, maar dan op haar been.

Ja, tijdens praten als we reden in de auto. Niet constant. Bij alle andere gelegenheden gebeurde er niets.

Maar goed... Ik snap dat het fout is geweest. Het zal ook niet meer gebeuren. Let er gewoon extra goed op, alleen heb ik met andere vrienden een andere band en niet vergelijkbaar met deze. En wat hier steeds onderbelicht raakt is dat ook zij mij aanraakte. Alleen deed ik het op ten duur steeds vaker. Onbewust, automatisch, maar daar ben ik hard tegen aan gelopen. Ben er nu wel degelijk bewust van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven