Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.

Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
als het voor jouw gevoel klaar is, dan is t klaar. Bewaak je eigen grenzen en laat je niet in twijfel brengen door sommige reacties.

Ik keur af wat hij gedaan heeft maar ik ben wel van mening dat waar 2 kijven 2 schuld hebben. Dus niet alles zal aan hem gelegen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je graag als advies geven dat je elke stap die je zet in het beëindigen van je relatie (of doorgaan als je dat zou besluiten maar ik maak uit je reacties op dat je dat niet wil) goed moet overdenken en voorbereiden. Doe geen dingen uit paniek of emotie omdat het nu een goed idee lijkt, de kans dat je er dan later op terug moet komen is groot. Laat alles even voor wat het is en richt je nu eerst op jezelf en de praktische zaken die geregeld moeten worden. Laat je vooral niet beïnvloeden door je omgeving en durf om hulp te vragen aan de mensen die je vertrouwt.
"Nee" is ook een antwoord.
Het is géén rigoureus besluit, maar zó wil ik niet leven. Ik had eindelijk de rust en ik heb ‘nog’ niet alles verwerkt, ik ben nog fragiel. Ik heb geen ruimte meer om gekwetst te worden, dan kun je mij opnemen. Dit is ook uit zelfbescherming.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:29
Het is géén rigoureus besluit, maar zó wil ik niet leven. Ik had eindelijk de rust en ik heb ‘nog’ niet alles verwerkt, ik ben nog fragiel. Ik heb geen ruimte meer om gekwetst te worden, dan kun je mij opnemen. Dit is ook uit zelfbescherming.

Maar spreek dat dan uit naar hem. Wees dan zo volwassen om het netjes af te ronden.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:23
Ik vind het ráár dat sommige forummers mijn ‘vriend’ gelijk geven, terwijl je niet van een partner kan verwachten (na alle problemen die haar overkomen zijn) dat wanneer ze rust heeft, maar gedraagt naar hoe jij het wil hebben. Ik ben geen hond.
Pas geleden opende je nog een topic dat je "hard" was geworden en je geen respect/energie kon opbrengen aan je (oude) vriendinnen die nog erg spraken over wat hun was overkomen. Dat ze (nog) niet zover waren om niet meer te praten over wat hun was overkomen.

Kan het zijn dat je zelf toch ook nog niet zover bent maar dat jouw vriend geen energie meer kan opbrengen over wat jou allemaal is overkomen?
the_Wicked_Witch schreef:
09-10-2018 15:47
Ik vind dat je nogal vlot de handdoek in de ring gooit. Weet je zéker dat dit de goede keuze is? Heb je al contact opgenomen met je therapeut om dit door te spreken?
Vlak na een burnout ben je nog verre van stabiel.
Alsof je zomaar contact op kan nemen met een therapeut als je traject is afgelopen. Ik moet opnieuw een verwijsbrief ophalen bij de huisarts en dan eindig ik onder aan de stapel dat gaat wel maanden duren. Alleen op Viva kun je je therapeut met spoed bereiken.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:39
Alsof je zomaar contact op kan nemen met een therapeut als je traject is afgelopen. Ik moet opnieuw een verwijsbrief ophalen bij de huisarts en dan eindig ik onder aan de stapel dat gaat wel maanden duren. Alleen op Viva kun je je therapeut met spoed bereiken.

Ik kan de mijne nog steeds bereiken hoor.
Maar goed Riri, jouw leven.
Ga die verwijsbrief in ieder geval maar alvast halen.
Je bent echt niet meer te volgen de laatste tijd. Afgelopen zaterdag opende je nog een topic om gezellig te meeten. Was dat dan voor of na de knallende ruzie?

Ik denk dat je vriend jou erg heeft gemist de afgelopen tijd, omdat je door al het 'gedoe' in je leven praktisch onbereikbaar bent geworden, een enorme muur om jezelf hebt heen gebouwd. Jullie hadden een goed gesprek schreef je, had dan wat meer tijd doorgebracht met elkaar om te praten of iets leuks te doen i.p.v. hier op het forum te hangen en te kletsen over een meet. Prioriteiten, snap je?

Ga met behulp van een therapeut jezelf eens terugvinden want als wij hier al amper kunnen volgen wie RiRi is, dan zal het voor je vriend helemaal lastig zijn. Waarmee ik niet goed wil praten wat hij gedaan heeft, want dat is het natuurlijk niet.
Sterkte met wat voor besluit je daarover ook neemt.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
yajes schreef:
09-10-2018 23:33
Pas geleden opende je nog een topic dat je "hard" was geworden en je geen respect/energie kon opbrengen aan je (oude) vriendinnen die nog erg spraken over wat hun was overkomen. Dat ze (nog) niet zover waren om niet meer te praten over wat hun was overkomen.

Kan het zijn dat je zelf toch ook nog niet zover bent maar dat jouw vriend geen energie meer kan opbrengen over wat jou allemaal is overkomen?
Als ik niet ‘hard’ was, dan was ik in deze relatie gebleven, dan was het ‘normaal’ dat mijn ‘vriend’ mij had geduwd en tegen mij had staan schreeuwen.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:48
Als ik niet ‘hard’ was, dan was ik in deze relatie gebleven, dan was het ‘normaal’ dat mijn ‘vriend’ mij had geduwd en tegen mij had staan schreeuwen.

En jij hebt nooit tegen hem geschreeuwd de afgelopen jaren?
09-10-2018 23:41
Ik kan de mijne nog steeds bereiken hoor.
Maar goed Riri, jouw leven.
Hoe dan? Ik ben al uitbehandeld. Mijn huisarts zegt dat voor dit soort futiliteiten niet aanspraak moet maken op de gezondheidszorg.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:53
Hoe dan? Ik ben al uitbehandeld. Mijn huisarts zegt dat voor dit soort futiliteiten niet aanspraak moet maken op de gezondheidszorg.

Als ik naar mijn huisarts ga en zeg dat ik vastloop na mijn burnout krijg ik een verwijzing.
Anárion schreef:
09-10-2018 19:31
Dit. Hoe kunnen jullie haar adviseren om bij een agressieve man te blijven? Ze heeft toch duidelijk gezegd dat ze er klaar mee is, dat ze bang was, agressie in zijn ogen zag? En dan nog adviseren om niet te snel de handdoek in de ring te gooien.
Ik dacht bij de eerste duw ook, ach..dat trekt wel bij. Het valt wel mee. Een keer boos zijn moet kunnen. Was ik maar gegaan toen.
Pcies. Als ik nu toegeef wat kan ik de volgende keer verwachten? Een hersenschudding? ‘Ach joh blijf maar bij hem, hij heeft al zovéél voor jou gedaan’.
09-10-2018 23:56
Als ik naar mijn huisarts ga en zeg dat ik vastloop na mijn burnout krijg ik een verwijzing.
Dat heb ik niet tegen mijn huisarts gezegd.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:00
Pcies. Als ik nu toegeef wat kan ik de volgende keer verwachten? Een hersenschudding? ‘Ach joh blijf maar bij hem, hij heeft al zovéél voor jou gedaan’.

Prima. Dan ga je in je eentje verder.
Maar ik denk dat hier eea uit zijn verband wordt getrokken. Of het klopt niet helemaal wat je hier al jaren roept want volgens jou was hij al die tijd een fantastische man die jou constant uit de shit trok.
Dan zou ik, als ik jou was, op zijn minst willen weten waarom hij ineens zo explodeerde.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:01
Dat heb ik niet tegen mijn huisarts gezegd.

Misschien moet je dat dan wel doen, want je zit sowieso nog niet goed in je vel.
10-10-2018 00:04
Prima. Dan ga je in je eentje verder.
Maar ik denk dat hier eea uit zijn verband wordt getrokken. Of het klopt niet helemaal wat je hier al jaren roept want volgens jou was hij al die tijd een fantastische man.
Dan zou ik, als ik jou was, op zijn minst willen weten waarom hij ineens zo explodeerde.
Daar ben ik ook heel eerlijk over geweest hij was een fantastische vriend, ik heb heel erg van hem gehouden. Hij heeft mij heel goed gesteund.

Hij explodeerde omdat ik niet naar zijn pijpen dans.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:00
Is dat wat je echt denkt?
Jullie hebben jaren een goede relatie gehad. Heeft heel wat moeten doorstaan.
Tuurlijk is schreeuwen en een duw geven niet goed maar denk je nu echt dat die geweldige vriend ineens omgeslagen is tot een onbetrouwbare agressieve man?
Of loop je nu weg van jullie relatieproblemen?
Dit is weer zo'n topic van je waar je alleen reacties wil die in je straatje passen en de rest gewoon negeert?
Prima hoor.
Ik wens je heel veel wijsheid, iets zegt me dat je dat hard nodig hebt.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:06

Hij explodeerde omdat ik niet naar zijn pijpen dans.
Naar welke pijpen moest je dansen dan?
10-10-2018 00:06
Misschien moet je dat dan wel doen, want je zit sowieso nog niet goed in je vel.
Waarom zou ik liegen. Relatie problematiek heeft toch niets te maken met burn-out waar ik uitbehandeld voor ben.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 00:13
0.36% gewijzigd
yajes schreef:
10-10-2018 00:09
Tuurlijk is schreeuwen en een duw geven niet goed maar denk je nu echt dat die geweldige vriend ineens omgeslagen is tot een onbetrouwbare agressieve man?

Dat denk ik ook. Dat ze wegloopt.
yajes schreef:
10-10-2018 00:09
Ik heb toch zélf meegemaakt wat voor agressie ik heb gezien in zijn ogen? Genoeg om niet meer terug te gaan.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:12
Ik heb toch zélf meegemaakt wat voor agressie ik heb gezien in zijn ogen? Genoeg om niet meer terug te gaan.
Dan moet je inderdaad niet teruggaan als jij dat zo hebt gezien.
Nee Rirï, hij explodeerde omdat hij JOU kwijt is. Onmacht, verdriet, teleurstelling, weet ik veel. Het gaat gewoon niet goed met hem.
Ik zeg niet dat je verkeerde beslisdingen neemt. Ik zeg dat je HEM niet ziet.
Hoe dan ook. Heel veel sterkte en neem je tijd. Bijt je niet vast in jouw boosheid, hoe terecht die misschien ook is.
Veel wijsheid en nogmaals sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven