Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.

Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
Dank voor alle lieve berichtjes.
Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen. Praat met hem! Niet tegen hem, maar MET hem. Luister naar zijn gevoel en hoe hij de afgelopen tijd ervaren heeft.

Het is heel naar om je rot te voelen. Het is aan de andere kant ook heel naar om altijd het luisterende oor te zijn en niet aan je eigen behoeftes te kunnen voldoen.

Hoe dat bij jullie zit? Ik weet het niet. Ik denk alleen dat het zonde is om de relatie die jullie hebben gelijk af te schrijven.

Mocht je je echt onveilig bij hem voelen, dan zou ik er wel een einde aan maken. Dat hoeft niet vanmiddag, maar eerst alles op een rijtje zetten.
De agressie en zijn blik in zijn ogen was niet van iemand waar ik verliefd op ben geworden.
Hij belt en smst mij de hele tijd. Ik wil hem niet meer terug. Voor mij is het goed om alleen verder te gaan en mijn issues op een rijtje te zetten.
Riri, als jij alleen verder wil, dan moet je dat doen.

Is het al vaker hommeles geweest tussen jullie of is het de eerste keer? Hebben jullie vaker ruzie gehad en zo ja, waar ging dat over?

Persoonlijk, maar ik was er niet bij en ik ben jou niet, zou ik niet door een stompzinnig akkefietje een relatie weggooien.
Ik vind dat je nogal vlot de handdoek in de ring gooit. Weet je zéker dat dit de goede keuze is? Heb je al contact opgenomen met je therapeut om dit door te spreken?
Vlak na een burnout ben je nog verre van stabiel.
Één duw, één keer boos worden om niks... Als de relatie goed zit is er niet zoveel aan de hand.

Jouw relatie zit dus niet goed en je wilt ervan af. Dit is je aangrijpingspunt maar niet je reden. Je hebt een schuldgevoel door zijn steun maar houdt niet meer van hem.

Stop met de relatie, schakel een mediator in voor de afwikkeling en laat je niet meeslepen in drama.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 09-10-2018 19:57
0.27% gewijzigd
Ik ben het eens met Honingbijtje. Als het echt goed zit, dan overleeft een relatie een duw en een boosheid.

Wees eerlijk naar jezelf: waarom zit jij in deze relatie? Omdat je stapelverliefd op hem bent of omdat hij je zo heeft geholpen toen je het moeilijk had?
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
09-10-2018 15:42
De agressie en zijn blik in zijn ogen was niet van iemand waar ik verliefd op ben geworden.
Hij belt en smst mij de hele tijd. Ik wil hem niet meer terug. Voor mij is het goed om alleen verder te gaan en mijn issues op een rijtje te zetten.
Het is al vaker gevraagd. Zag je die blijk tijdens jullie ruzie van vorige week of heeft er zich later nog iets afgespeeld? Vorige week sprak je niet over duwen of agressie. Toen heb jij je geexcuseerd omdat je geen oog voor zijn noden gehad hebt. Wat is er gebeurd?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
09-10-2018 16:03
Het is al vaker gevraagd. Zag je die blijk tijdens jullie ruzie van vorige week of heeft er zich later nog iets afgespeeld? Vorige week sprak je niet over duwen of agressie. Toen heb jij je geexcuseerd omdat je geen oog voor zijn noden gehad hebt. Wat is er gebeurd?

Dit dus.
Misschien is hij overspannen. Waarom niet samen in therapie? Schreeuwen en gillen met elkaar is ook niet goed.
Praat met elkaar! Dat is wel ihet minste wat je kan doen.
Nu “kennen” de meeste van jullie to is daardoor jullie mening misschien wat gekleurd ?
Als zij pure agressie heeft gezien zou ik haar niet adviseren terug te gaan, ik vertrouw op haar oordeel.
Ik ken TO niet, maar ik vind het best wel als onmacht klinken. Als hij iemand was die je alle hoeken van de kamer zou laten zien, dan had hij dat allang gedaan.

Je beloofde verbetering 'waar je je ook aan hebt gehouden' in één week tijd? Ik vind het best wel heftig voor jou vriend eerder. In mijn oren klinkt het heel erg dat het al een hele lange tijd om jou draait en hij dat niet meer trok. Hij heeft jou de hele tijd bijgestaan, maakt één lompe fout en je neemt de benen. Hij is wel bij jou gebleven door dik en dun.

Ik keur agressie niet goed, maar jouw vriend is ook maar een mens en ik kan me wel voorstellen dat het hem erg hoog zit allemaal eerlijk gezegd.
Ik kan me dat ook voorstellen. 'Pure agressie' is behoorlijk subjectief. Als hij echt agressief zou zijn had hij dat al eerder laten zien.

Het klinkt voor mij alsof TO hem leeg gezogen heeft (niet seksueel) en alles om haar en haar problemen heeft gedraaid. Waarschijnlijker is dat het vriend echt veel te veel is geworden dan dat het pure agressie is.
"ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)"

Is dat zo natuurlijk?
Ik denk ook dat het onmacht van vriend was, gezien wat TO in de afgelopen weken verteld heeft.

En ik heb in onmacht weleens een beker door de kamer gegooid. Maakt dat mij dan ook onberekenbaar agressief?
Yildizlar schreef:
09-10-2018 17:38
Nu “kennen” de meeste van jullie to is daardoor jullie mening misschien wat gekleurd ?
Als zij pure agressie heeft gezien zou ik haar niet adviseren terug te gaan, ik vertrouw op haar oordeel.
Dit. Hoe kunnen jullie haar adviseren om bij een agressieve man te blijven? Ze heeft toch duidelijk gezegd dat ze er klaar mee is, dat ze bang was, agressie in zijn ogen zag? En dan nog adviseren om niet te snel de handdoek in de ring te gooien.
Ik dacht bij de eerste duw ook, ach..dat trekt wel bij. Het valt wel mee. Een keer boos zijn moet kunnen. Was ik maar gegaan toen.
...
Anárion schreef:
09-10-2018 19:31
Dit. Hoe kunnen jullie haar adviseren om bij een agressieve man te blijven? Ze heeft toch duidelijk gezegd dat ze er klaar mee is, dat ze bang was, agressie in zijn ogen zag? En dan nog adviseren om niet te snel de handdoek in de ring te gooien.
Ik dacht bij de eerste duw ook, ach..dat trekt wel bij. Het valt wel mee. Een keer boos zijn moet kunnen. Was ik maar gegaan toen.
Er zijn miljoenen mensen die eens boos worden en met iets gooien of iemand enkel duwen zonder enorme schade toe te brengen, en waar het bij die ene keer blijft. Uiteraard is jouw mening gevormd door jouw ervaring, en ik heb dan een mening die wellicht is gekleurd door mijn eigen ervaring.

Mensen zeggen ook niet wat ze moet doen, maar zeggen wat zij zelf zouden doen. Overigens is agressie zien in iemands ogen ook maar subjectief, agressie is toch met name iets dat zich bewijst door tot uiting te komen. Je kunt wel er van uit gaan dat hij boos was uiteraard.

Ik lees met name onmacht en overspannenheid, maar goed dat komt om dat ik het beeld krijg van TO in al haar eerdere posts dat ze nog al pittig is. Dat speelt ook gewoon mee.
Is dit de ruzie waarna die knetterende, fantastische seks volgde? Je topics van de laatste tijd zijn een beetje onrustig Riri. Daardoor, en ook samen met hoe ik je de afgelopen jaren op het forum heb gezien, vind ik het haast onmogelijk om een goed advies te geven. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit een nogal rigoreuze beslissing is van jou. Maar goed, je lijkt ook geen ruimte te willen maken voor een andere beslissing dan weggaan en je zegt dat je alleen verder wil. Dan moet je gaan, toch? Je geeft aan dat alles goed op papier staat, dus gewoon regelen, kamer zoeken en de relatie is voorbij. Naar wat voor advies ben je op zoek?
tu1nhek schreef:
09-10-2018 20:05
Is dit de ruzie waarna die knetterende, fantastische seks volgde?
En waarbij er zo'n goed gesprek volgde dat rustig en zo fijn was verlopen?
Hebben we het over dezelfde relatie als waarover jij vorige week zei dat jullie zovéél van elkaar hielden en er zovéél liefde tussen jullie was?
Over dezelfde vriend die jij recent nog zo geweldig vond, die je zo steunde en voor je klaarstond?

Ik vind je berichten zo inconsistent dat ik me afvraag wie je voor de gek wilt houden.
Want dat er een heleboel niet klopt in je verhaal wordt zo langzamerhand wel duidelijk.

Kan je alleen maar adviseren om je besluiten niet te overhaast en rigoureus te nemen, maar ik denk dat je dat niet wilt horen.
Oudblond schreef:
09-10-2018 16:03
Neen, dit was van afgelopen weekend. Ik heb naar hem geluisterd en hem gelijk gegeven en uitgelegd. Ik heb nu het idee dat het een soort payback time is, waarin ik naar zijn maatstaven moet conformeren. Hij wil ook geen consessies doen.
Ik vind het óók gewoon niet fair, want de helft van de problemen heb ik niet zelf in de hand gehad, dat is mij namelijk overkomen. Hoe hij met mij omging was respectloos, van ‘jij hebt je tijd en aandacht gehad, nu is het mijn tijd’.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:10
Neen, dit was van afgelopen weekend. Ik heb naar hem geluisterd en hem gelijk gegeven en uitgelegd. Ik heb nu het idee dat het een soort payback time is, waarin ik naar zijn maatstaven moet conformeren. Hij wil ook geen consessies doen.

Concessies aan wat?
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:15
Ik vind het óók gewoon niet fair, want de helft van de problemen heb ik niet zelf in de hand gehad, dat is mij namelijk overkomen. Hoe hij met mij omging was respectloos, van ‘jij hebt je tijd en aandacht gehad, nu is het mijn tijd’.

En waarom precies is dat niet fair? Jij hébt toch ook alle tijd en aandacht gehad?
Wat nou als de man aan het eind van zijn latijn is?
Ik vind het ráár dat sommige forummers mijn ‘vriend’ gelijk geven, terwijl je niet van een partner kan verwachten (na alle problemen die haar overkomen zijn) dat wanneer ze rust heeft, maar gedraagt naar hoe jij het wil hebben. Ik ben geen hond.
“RiRi” schreef:
09-10-2018 23:23
Ik vind het ráár dat sommige forummers mijn ‘vriend’ gelijk geven, terwijl je niet van een partner kan verwachten (na alle problemen die haar overkomen zijn) dat wanneer ze rust heeft, maar gedraagt naar hoe jij het wil hebben. Ik ben geen hond.

Ik geef jouw vriend geen gelijk, maar ik denk dat je je eigen aandeel in dit verhaal niet goed ziet.
Maar goed, jouw relatie, jouw keuze.
Ik hoop alleen dat je daar geen spijt van krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven