Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.

Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
Alle reacties Link kopieren
Mmm laat ik het anders zeggen: Riri je zit op dit moment er ‘volledig in’ en dat is logisch en begrijpelijk. Je hebt verdriet en je voelt je alleen. Maar dat zorgt voor reacties die niet te volgen zijn, wat weer harde reacties van lezers kan veroorzaken en met een beetje pech spring jij zo uit je panty.

Mocht dit zo zijn, sluit dan het topic voor nu even af en probeer op een ander moment (een moment van minder overweldigend gevoel) toch te vertellen wat er gevraagd wordt in dit topic. Nogmaals: dit hoeft wat mij betreft niet, dit kan.

Sterkte :rose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:55
Ik mis hem ook heel erg, ik wil gewoon uithuilen in zijn armen. Maar dan zie ik weer die enge blik in zijn ogen.
Kom op zeg. Mensen die boos zijn hebben nou eenmaal een enge blik.
Dat is wat emoties met je kunnen doen.
Daarmee is die liefdevolle vriend niet gelijk weg of zo...
Of kijk jij wel zo liefjes als je furieus bent?
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:55
Ik mis hem ook heel erg, ik wil gewoon uithuilen in zijn armen. Maar dan zie ik weer die enge blik in zijn ogen.
Ja je mist hem.

Heb je die enge blik vaker gezien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
10-10-2018 00:57
Mmm laat ik het anders zeggen: Riri je zit op dit moment er ‘volledig in’ en dat is logisch en begrijpelijk. Je hebt verdriet en je voelt je alleen. Maar dat zorgt voor reacties die niet te volgen zijn, wat weer harde reacties van lezers kan veroorzaken en met een beetje pech spring jij zo uit je panty.

Mocht dit zo zijn, sluit dan het topic voor nu even af en probeer op een ander moment (een moment van minder overweldigend gevoel) toch te vertellen wat er gevraagd wordt in dit topic. Nogmaals: dit hoeft wat mij betreft niet, dit kan.

Sterkte :rose:
Je bent lief Enn :heart:
Je hebt gelijk, ik log uit.
Enn schreef:
10-10-2018 00:59
Ja je mist hem.

Heb je die enge blik vaker gezien?
Nee.
Lees je motto en doe er wat mee.
Mooi morgen verder en natuurlijk mag je verdrietig zijn, het even niet weten. Alleen als lezer is dat niet duidelijk doordat je (in verdriet) wijst naar iedereen en alles. Dit komt over alsof je geen zin hebt om hier nuchter naar te willen kijken.

Morgen verder en hoe pijnlijk het nu ook voelt, alleen hóeft niet te betekenen dat je eenzaam bent. Je hebt altijd nog jezelf, en voor haar heb je rete hard gewerkt. Probeer wat afleiding te zoeken, luister naar mooie muziek of zet Netflix aan.

Tot snel. :lips:
“RiRi” schreef:
10-10-2018 01:01
Nee.
Hij is maar gewoon een mens Riri niet het antwoord op al jouw hoop en dromen. Hij is maar gewoon een man die handelt naar het vermogen dat hij heeft gehad op dat moment. Tracht voor jezelf na te gaan of wat ik schrijf kan kloppen, mensen die boos zijn zien er heftig uit en ja, hij kan dus ook boos zijn op jou. Jouw blik op hem is misschien wel niet realistisch geweest, zijn ‘ik ben redder in nood’ aanpak heeft zaken misschien wel vertroebeld voor jullie allebei. Jij die alleen maar die kant ziet als degene die hij is, en hij die na zo lang die ene kant inzetten het niet meer kan en wil bieden.
Enn schreef:
10-10-2018 01:05
Mooi morgen verder en natuurlijk mag je verdrietig zijn, het even niet weten. Alleen als lezer is dat niet duidelijk doordat je (in verdriet) wijst naar iedereen en alles. Dit komt over alsof je geen zin hebt om hier nuchter naar te willen kijken.

Morgen verder en hoe pijnlijk het nu ook voelt, alleen hóeft niet te betekenen dat je eenzaam bent. Je hebt altijd nog jezelf, en voor haar heb je rete hard gewerkt. Probeer wat afleiding te zoeken, luister naar mooie muziek of zet Netflix aan.

Tot snel. :lips:
Ik moet er wel aan werken.
Enn schreef:
10-10-2018 01:07
Hij is maar gewoon een mens Riri niet het antwoord op al jouw hoop en dromen. Hij is maar gewoon een man die handelt naar het vermogen dat hij heeft gehad op dat moment. Tracht voor jezelf na te gaan of wat ik schrijf kan kloppen, mensen die boos zijn zien er heftig uit en ja, hij kan dus ook boos zijn op jou. Jouw blik op hem is misschien wel niet realistisch geweest, zijn ‘ik ben redder in nood’ aanpak heeft zaken misschien wel vertroebeld voor jullie allebei. Jij die alleen maar die kant ziet als degene die hij is, en hij die na zo lang die ene kant inzetten het niet meer kan en wil bieden.
En vergeet daarbij niet dat hij een mens van vlees en bloed is, feilbaar als iedereen.
Een mens die, net als jij, geen eindeloze draagkracht heeft en mogelijk zichzelf daarin in emotie verloren heeft.
Hoe 'fout' en onvergeeflijk is dat?
Enn schreef:
10-10-2018 01:07
Ik begrijp het, maar als je een relatie hebt (ben ik van mening) dan steun je partner door dik en dun en dat heeft hij heel goed gedaan. Maar dat betekent niet dat hij een vrijbrief krijgt om tegen mij te gaan schreeuwen en te duwen. Ik heb een pittige Surinaamse karakter, maar ik heb nog nooit geschreeuwd tegen hem of hem fysiek aangevallen. Ik heb naar hem geluisterd en hem gelijk gegeven, dat betekent niet dat hij mij kan bevelen om naar zijn voetbalwedstrijd te gaan als ik moe ben en onregelmatige diensten heb gedraaid.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 01:21
Ik begrijp het, maar als je een relatie hebt (ben ik van mening) dan steun je partner door dik en dun en dat heeft hij heel goed gedaan. Maar dat betekent niet dat hij een vrijbrief krijgt om tegen mij te gaan schreeuwen en te duwen. Ik heb een pittige Surinaamse karakter, maar ik heb nog nooit geschreeuwd tegen hem of hem fysiek aangevallen. Ik heb naar hem geluisterd en hem gelijk gegeven, dat betekent niet dat hij mij kan bevelen om naar zijn voetbalwedstrijd te gaan als ik moe ben en onregelmatige diensten heb gedraaid.

Ik denk dat hij wil dat jij nu ook eens iets voor hem doet. En blijkbaar is die wedstrijd belangrijk voor hem.
Ik vind dat al heel knap dat ik daarin mijn grenzen aan kan geven (toch nog iets geleerd van de therapie) anders heb ik zo weer een burn-out. Vind ik zonde, terwijl ik zó graag stewardess wil worden. En daar op wil focussen.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 01:30
Ik vind dat al heel knap dat ik daarin mijn grenzen aan kan geven (toch nog iets geleerd van de therapie) anders heb ik zo weer een burn-out. Vind ik zonde, terwijl ik zó graag stewardess wil worden. En daar op wil focussen.

Dan moet je inderdaad maar geen relatie hebben, als alles alleen maar om jou moet draaien.
the_Wicked_Witch schreef:
10-10-2018 01:42
Dan moet je inderdaad maar geen relatie hebben, als alles alleen maar om jou moet draaien.
Dat klinkt inderdaad behoorlijk egocentrisch.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 01:30
Ik vind dat al heel knap dat ik daarin mijn grenzen aan kan geven
Mogelijk wilde jouw vriend ook een grens aangeven, maar was jij zó gefocust op het bewaken van je eigen grenzen (geleerd in therapie) dat je die van je vriend niet eens waargenomen hebt. En hij zijn toevlucht wel tot zwaarder geschut moest nemen om gehoord te worden.
Ik heb nog oxazepam van mijn burn-out periode. Zal ik 1 oxa nemen om te slapen? Ik ben té gespannen om te slapen.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 02:00
Ik heb nog oxazepam van mijn burn-out periode. Zal ik 1 oxa nemen om te slapen? Ik ben té gespannen om te slapen.
Denk je dat dat wat oplost? :sarcastic:
Je hebt in therapie ook vast wel geleerd hoe je jezelf weer ontspannen krijgt.
Gun jezelf een goede slaap. Je hebt 'm nodig.
Ik probeer even de situatie te analyseren.
Ik heb het gevoel dat ik in een oude patroon val, en dat mag niet gebeuren anders krijg ik wéér een burn-out. Ik probeer inzicht te krijgen in deze situatie.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 02:26
Ik probeer inzicht te krijgen in deze situatie.
Inzicht krijg je door met je vriend te gaan praten.
Door open en eerlijk te praten over wat er voorgevallen is. Door te luisteren naar wat de ander nodig heeft. En je eigen aandeel daarin te zien.
En te overleggen hoe deze situaties/escalaties te voorkomen zijn.

Voor nu moet je je hoofd daar helemaal niet over breken, dat heeft geen zin.
Het beste wat je kan doen is proberen een goede nachtrust te pakken.
Morgen is een nieuwe dag.

Slaap lekker.
Gebeurtenis
Vriend vroeg mij of ik kwam kijken naar zijn voetbalwedstrijd. Ik zei: ‘nee, ik ben moe, ik wil even rusten nu’. Vriend vraagt het wéér, ik zeg weer ‘lieverd nee, ik ga niet mee naar voetbal, ik ben moe’. Vriend wordt boos en schreeuwt: ‘ik heb alles voor jou gedaan, jij gaat nu mee naar mijn voetbalwedstrijd’ ik schreeuw terug ‘ik ben moe, wtf begrijp je daar niet aan dat ik 2x uit moet leggen dat ik moe ben’. Vriend duwt mij hard tegen de koelkast aan.

Gedachten
Ik ben een slechte vriendin.
Dit komt nooit meer goed.
Hoe durft hij mij te duwen en tegen mij te schreeuwen.
Het is over en uit.

Gevoel
Boos, verdrietig, moe, onzeker, angst.

Gedrag
In de verdediging schieten door terug schreeuwen en weggaan.

Gevolg
Ongelukkig, oude patroon vallen.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 02:54
Gebeurtenis
Vriend vroeg mij of ik kwam kijken naar zijn voetbalwedstrijd. Ik zei: ‘nee, ik ben moe, ik wil even rusten nu’. Vriend vraagt het wéér, ik zeg weer ‘lieverd nee, ik ga niet mee naar voetbal, ik ben moe’. Vriend wordt boos en schreeuwt: ‘ik heb alles voor jou gedaan, jij gaat nu mee naar mijn voetbalwedstrijd’ ik schreeuw terug ‘ik ben moe, wtf begrijp je daar niet aan dat ik 2x uit moet leggen dat ik moe ben’. Vriend duwt mij hard tegen de koelkast aan.

Gedachten
Ik ben een slechte vriendin.
Dit komt nooit meer goed.
Hoe durft hij mij te duwen en tegen mij te schreeuwen.
Het is over en uit.

Gevoel
Boos, verdrietig, moe, onzeker, angst.

Gedrag
In de verdediging schieten door terug schreeuwen en weggaan.

Gevolg
Ongelukkig, oude patroon vallen.
Ik snap dat je volledig vastloopt en in je hoofd zit nu, maar, probeer nu eerst eens te gaan slapen. In de nacht en vermoeid ziet de wereld er altijd beroerder uit. Hoe minder je slaapt, hoe moeilijker het wordt. Daardoor wordt de wereld weer iets donkerder, en ga je nog meer in je hoofd zitten. Et voila, vicieuze cirkel...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik denk dat ik eruit ben.

Als ik nu naar de analyse kijk is het vooral negatief.
Negatieve gedachten>slachtoffergedrag>probleemdenken hangen allemaal samen. Ik moet die cirkel doorbreken door positief te gaan denken.
positieve eigenschappen van vriend
Zorgzaam
Lief
Empatisch
Gevoel voor humor
Gul
Hoffelijk
Inspirerend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven