Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.

Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:10
Waarom zou ik liegen. Relatie problematiek heeft toch niets te maken met burn-out waar ik uitbehandeld voor ben.

Zoals ik jou hier lees ben je er nog lang niet.
Denken jullie nou écht dat ik weg wilde gaan bij mijn vriend?
Ik geef alles op. Onze relatie, onze toekomst, kinderen (ik ben al 30+) luxe leventje, huis. Ik moet helemaal opnieuw beginnen. De eerste jaren is vooral weer opbouwen en wellicht dan een relatie en dat weer opbouwen, dan ben ik al 40. Het is allemaal gewoon ff fucking kut.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 00:26
28.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er versteld van dat je zo'n liefdevolle relatie bij de het eerste de beste conflict zó in de prullenbak smijt en geen enkele ruimte laat voor een gesprek, voor contact en een dialoog. Heel onvolwassen en dramatisch gedrag.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:10
Waarom zou ik liegen. Relatie problematiek heeft toch niets te maken met burn-out waar ik uitbehandeld voor ben.
Ik heb geen loepje gedaan.Maar aan de hand van wat je in dit topic schrijft denk ik dat deze zaken wel degelijk verbonden zijn.
ava75 schreef:
10-10-2018 00:27
Ik heb geen loepje gedaan.Maar aan de hand van wat je in dit topic schrijft denk ik dat deze zaken wel degelijk verbonden zijn.

Ik ook.
Ik ben ook gewoon niet makkelijk. Mijn hele leven is gewoon klote.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:29
Kijk dan ook naar je eigen aandeel in dit drama en laat ruimte voor een gesprek met je vriend.
In een relatie waarin je beide investeert ben je het aan elkaar verplicht om ook de problemen samen aan te gaan.
In goeie èn slechte tijden en zo.

De deur dichtsmijten en wegvluchten lost niks op.
Dan gaat het eindelijk wéér goed. Dan gaat het gewoon weer slecht alsof ik niet gelukkig en happy mag zijn.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:29

Dan gedraag je als een grote meid en los je problemen op.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:32
Dan gaat het eindelijk wéér goed. Dan gaat het gewoon weer slecht alsof ik niet gelukkig en happy mag zijn.
Drama en zelfmedelijden gaat je niet helpen.
Een realistische, volwassen aanpak wel.
“RiRi” schreef:

Dat is kleine meisjes gedrag Riri.
Mijn vader is dood mijn moeder is dood mijn relatie is naar de klote, ik ben naar de klote, mijn leven is naar de klote. Soms vraag ik mij af waar ik de kracht vandaan haal om nog te leven.
Wat een kutsituatie Riri.

Afgezien van alles wat er heeft gespeeld en nu momenteel gaande is : heb jij wel altijd het gevoel gehad dat je jezelf mag zijn bij je vriend?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
OopjenCoppit schreef:
10-10-2018 00:33
Drama en zelfmedelijden gaat je niet helpen.
Een realistische, volwassen aanpak wel.
Vertel mij maar hoe ik dat moet doen, want op dit moment weet ik het niet meer.
Wat een drama zeg :O
What have we done....
Jij had een topic over meeten. Wanneer en waar? Als er nog een paar komen kunnen we je misschien iets aan je verstand peuteren. Kom op Riri, pak jezelf bijeen, dit gaat nergens over en al helemaal nergens heen.
Oudblond schreef:
09-10-2018 16:03
Het is al vaker gevraagd. Zag je die blijk tijdens jullie ruzie van vorige week of heeft er zich later nog iets afgespeeld? Vorige week sprak je niet over duwen of agressie. Toen heb jij je geexcuseerd omdat je geen oog voor zijn noden gehad hebt. Wat is er gebeurd?
Dit Riri

Wat is er gebeurd? Wat bespraken jullie? Hoe ontstond deze situatie? Heb je deze agressie vaker gezien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:43

Begin eens met de telefoon op te nemen als je vriend belt
“RiRi” schreef:
Simpel, wel die relatietherapie ingaan die je vriend al voorstelde. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat je iemand, die altijd voor jou heeft klaargestaan, bij de eerste de beste ruzie die jou niet aanstaat op deze manier afschrijft. Vorige week post je nog hoe fijn de goedmaak-seks was en nu is het opeens een agressief monster?

Ik krijg heel erg de indruk dat je al geen zin meer had in deze relatie, maar er niet uit durfde stappen, omdat hij zoveel voor je gedaan heeft. Maar gelukkig heeft hij je zelf een goed excuus gegeven en kan je de handdoek in de ring gooien.

Klagen over je vriendinnen die alleen maar drama zien, en hier vervolgens het slachtoffer uit gaan hangen over hoe alles zo klote is. Sorry, maar ik heb daar weinig sympathie voor. Weet je meteen hoe die vriendinnen zich voelde toen jij ze aan de kant schoof vanwege 'te veel drama'
“RiRi” schreef:
Het ging nog niet goed want nog geen 2 weken geleden trok jouw vriend aan de bel met de mededeling dat hij er ook nog was en dat niet alles om jou draait.

Dan is het samen hard werken en met ups en downs aan de slag gaan.

Nu gooi je al direct het bijltje neer. Dat komt op mij inderdaad over dat het te moeilijk voor je wordt omdat je vriend niet meer op de oude voet (problemen van jou) verder wil.

Dus er wordt een omslag van je verwacht. Vriend verwacht misschien te snel een verandering van jouw kant en raakt gefrustreerd dat hij niet direct de oude RiRi ziet.
Jij ziet het als falen van zijn kant (hij kan zijn agressie niet inhouden) en van jouw kant (wanneer mag ik het geluk nou vinden).

Jouw vriend wil samen met jou in therapie. Ik denk dat dat best een goed idee is.
“RiRi” schreef:
Ga naar je huisarts en zorg dat je weer therapie krijgt.
Of zoek een goeie vrijgevestigde psycholoog. (Daar kun je waarschijnlijk sneller terecht.)
Je komt erg labiel over en hebt de zaken duidelijk niet meer in perspectief.
Je handelt bovendien vanuit drama en bepaald niet weloverwogen.
Op deze manier ga je veel kapot maken.
“RiRi” schreef:
Back to basic nu.

Ja jij voelt je verdrietig en kut en dat lees ik.

Nu verder met wat er nu eigenlijk gebeurd is. Dat kan alleen als je informatie deelt zodat wij met je mee lezen en je vragen kunnen stellen.Dit hóeft niet, zo bedoel ik het niet, maar dat kan verhelderend werken. Zoals dat eerder ook verhelderend voor je werkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“RiRi” schreef:
10-10-2018 00:06
Hij explodeerde omdat ik niet naar zijn pijpen dans.
Even heel eerlijk: heeft jouw vriend de afgelopen periode ook niet heel erg naar jouw pijpen moeten dansen? :sarcastic:
Ik mis hem ook heel erg, ik wil gewoon uithuilen in zijn armen. Maar dan zie ik weer die enge blik in zijn ogen.
OopjenCoppit schreef:
10-10-2018 00:25
Ik sta er versteld van dat je zo'n liefdevolle relatie bij de het eerste de beste conflict zó in de prullenbak smijt en geen enkele ruimte laat voor een gesprek, voor contact en een dialoog. Heel onvolwassen en dramatisch gedrag.

Dit.
Hij heeft goed voor jou gezorgd met al je drama de laatste jaren.
En nu gooi je zo de deur dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven