Ik weet niet of ik verder wil met man & boerderij [Lege

05-03-2023 17:45 578 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeggehaald
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-03-2023 16:58
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen.
98.72% gewijzigd
Wat bedoel je met "ik denk niet dat hij een scheiding pikt"? Uiteindelijk zal hij het wel moeten pikken, toch? Co-ouderschap zou ik ook niet op rekenen.

Dat je wist waar je aan begon vind ik geen reden om het dan maar uit te zitten tot de dood jullie scheidt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat zei je man toen je vertelde dat je je zo verdrietig, wanhopig en alleen voelt dat je nu over een scheiding fantaseert?
Ik mis het dat iemand voor mij zorgt
En alleen wonen met 4 kinderen veranderd dat ??
Iets in je woordkeuze komt op mij over alsof je al afstand van hem neemt. "Een aantal jaar samen met mijn man", terwijl dat al minimaal 11 jaar zal zijn...
En de redenen om niet te scheiden klinken niet heel liefdevol naar hem toe. Is geen verwijt, maar volgens mij heb je je keuze al gemaakt.
Absori schreef:
05-03-2023 20:09
Wat zei je man toen je vertelde dat je je zo verdrietig, wanhopig en alleen voelt dat je nu over een scheiding fantaseert?
Zo´n irritante manier van vragen is dit. Vraag en verwijt in één.

Waarom niet gewoon ´heb je je gevoelens al met je man gedeeld?´
Calla schreef:
05-03-2023 20:11
Ik mis het dat iemand voor mij zorgt
En alleen wonen met 4 kinderen veranderd dat ??
Ik kan me best voorstellen dat als alles op jou neerkomt, je het liever helemaal alleen doet.
aliva schreef:
05-03-2023 20:13
Zo´n irritante manier van vragen is dit. Vraag en verwijt in één.

Waarom niet gewoon ´heb je je gevoelens al met je man gedeeld?´
Inderdaad.
Wat verandert er dan als je gaat scheiden behalve dan dat je zijn was niet meer hoeft te doen?

Maar zoals je praat lijkt het niet alsof je nog gek bent op je man ofzo.. is daar nog iets aan te veranderen?
Heb je dit al eens rustig besproken met hem?
Ja dus ik heb niet goed gelezen.
Moeilijke situatie!
snellie wijzigde dit bericht op 05-03-2023 22:27
38.03% gewijzigd
Hoe staat de boerderij ervoor inzake het stikstof-gedoe?

Mag man wel nog jaren verder doen?

Hoe staan de kinderen tegenover de boerderij en altijd-aan-het-werk-zijnde-pa?

Want je wil niet meemaken dat jij wil vertrekken met de kinderen, maar dat er over 2 jaar of wat één (of meer dan één) beslist om volcontinu bij pa te gaan wonen omdat hij nu éénmaal graag helpt op de boerderij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Marsha2023 schreef:
05-03-2023 17:45

De laatste tijd denk ik er steeds vaker aan om alleen verder te gaan met de kinderen. Eigenlijk doe ik immers ook het meeste alleen.. Ik mis het dat iemand voor mij zorgt

En denk jij die na een scheiding zomaar te kunnen vinden?

Het liefst zou ik vlakbij gaan wonen, zodat de kinderen nog vaak genoeg naar hun vader toekunnen.

Kun je dat betalen?
Snellie schreef:
05-03-2023 20:18
Heb je dit al eens rustig besproken met hem?
Er staat in de OP dat ze dit meermaals met hem heeft besproken.

To, wat zwaar voor jou. Hou je nog van je man?
Wissewis schreef:
05-03-2023 20:20
Hoe staat de boerderij ervoor inzake het stikstof-gedoe?

Mag man wel nog jaren verder doen?

Hoe staan de kinderen tegenover de boerderij en altijd-aan-het-werk-zijnde-pa?

Want je wil niet meemaken dat jij wil vertrekken met de kinderen, maar dat er over 2 jaar of wat één (of meer dan één) beslist om volcontinu bij pa te gaan wonen omdat hij nu éénmaal graag helpt op de boerderij.
Waarom niet? Die keuze zouden ze mogen maken als ze oud genoeg zijn. Het zijn wel allebei de ouders van die kinderen, dus waarom zouden ze alleen bij moeder mogen wonen?
Wat een rotsituatie zeg.
Heb je iemand die er neutraal in staat, waar je mee kunt praten, zodat jij je verhaal kwijt kunt? Niet dat dat de situatie verandert, maar soms geeft dat flink lucht.

Houd je nog van hem?
diedietje schreef:
05-03-2023 20:15
Wat verandert er dan als je gaat scheiden behalve dan dat je zijn was niet meer hoeft te doen?

Maar zoals je praat lijkt het niet alsof je nog gek bent op je man ofzo.. is daar nog iets aan te veranderen?
Ik snap haar wel. Iemand op de boerderij is continue in de weer en op de meest gekke tijden er wel of niet.
Het kan best onrustig zijn voor iemand die thuis met de kinderen is. Je past je toch weer aan. Andere energie zodra man binnenkomt.
Het heeft niet alleen met extra was te maken, maar iemand die steeds ruimte inneemt. En ik wil niet alle boeren over 1 kam scheren, maar het zijn vaak wel types die gewend zijn hun eigen gang te gaan.

Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je je alleen voelt. Het zal ook niet zo snel veranderen ben ik bang. Voor jouw man is het wel prima en vaak zijn het oeroude patronen die er in gebakken zitten. Vooral als het een familiebedrijf is.

Ga het gesprek in ieder geval aan met jouw man
anoniem_64c64c3ae7000 wijzigde dit bericht op 05-03-2023 20:28
1.96% gewijzigd
Wissewis schreef:
05-03-2023 20:20

En man wil het waarschijnlijk ook niet meemaken dat zijn kinderen bij haar gaan wonen en híj het dagelijks gezinsleven niet meer meekrijgt.
Maar ja. Dat komt met scheiden.

Waarom zou een moeder haar kinderen erger missen dan een vader?
Jufjoke schreef:
05-03-2023 20:24
Waarom niet? Die keuze zouden ze mogen maken als ze oud genoeg zijn. Het zijn wel allebei de ouders van die kinderen, dus waarom zouden ze alleen bij moeder mogen wonen?
Het lijkt nu dat opstartster er vanuit gaat dat ze bij een scheiding alle 4 de kinderen wel effe meeneemt.
Want pa kan geen co-ouderschap aan.

Dan kan het zijn dat opstartster het zuur vindt als er straks op zijn 12de of zijn 14de één zegt dat ie toch terug bij pa wil gaan wonen.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
05-03-2023 20:28
Het lijkt nu dat opstartster er vanuit gaat dat ze bij een scheiding alle 4 de kinderen wel effe meeneemt.

Dan kan het zijn dat opstartster het zuur vindt als er straks op zijn 12de of zijn 14de één zegt dat ie toch terug bij pa wil gaan wonen.
Ik denk dat dat voor nu ook wel zo is.
Wissewis schreef:
05-03-2023 20:28

Dat mag ze gerust zuur vinden. Maar het is nog steeds het recht van zo'n kind, mocht het ooit aan de orde zijn. Bovendien speelt die overweging nu toch geen enkele rol?
Absori schreef:
05-03-2023 20:09
Dat vraag ik me ook af. Ik mis de stap die communicatie heet.
Er staat letterlijk in de OP: "Ik heb dit meermaals met mijn man besproken."
Susan schreef:
05-03-2023 20:36
Er staat letterlijk in de OP: "Ik heb dit meermaals met mijn man besproken."
Het is niet omdat je de relatie meermaals hebt besproken dat je ook écht rechtuit hebt gezegd dat je een scheiding overweegt.

Of dat het "aanpassen of scheiden" is.

Met een bedrijf dat 24u op 24 en 7 op 7 draait én geen geld voor personeel lijkt mij zwaar aanpassen sowieso moeilijk. Of je moet de hele tent gewoon verkopen en in loondienst gaan werken.
wissewis wijzigde dit bericht op 05-03-2023 20:40
7.45% gewijzigd
Is dit nu later?
Als ervaren solo moeder van vier kinderen: het is focking, focking zwaar.
Hij zal het vermoedelijk niet erg tof van je vinden dat je weggaat. Hij zal zich in de steek gelaten voelen. Is er geen tussenvorm te vinden waarbij jullie blijven waar jullie zijn en alleen maar meer jullie eigen leven gaan leven? Dat zal toch niet zo lastig uitvoerbaar zijn? En zolang de kinderen nog niet groot zijn beginnen jullie geen relaties met nieuwe partners.

Ik begrijp niet wat je denkt te winnen als je alles al alleen doet en hij ook. Dan kan je beter blijven.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 05-03-2023 20:43
12.53% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven