Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-01-2021 09:17
Als je zó respectloos met 'n partner die je al 10 jaar hebt omgaat, verdien je wat mij betreft geen relatie. Zo'n vrouw is het niet waard.
Tja, het zal wel een beetje slijten. En later met je geliefde kind ben je toch misschien blij. Blijer dan zonder hem. Hopelijk leeft hij later zijn woede niet uit naar het kind. Dan kan zij dat aankaarten voor de rechtbank.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ivanova_87 schreef:
04-01-2021 09:06
Is dit echt of is dit een rel topic? Welke vrouw die zo sluw en gehaaid is om haar vriend er in te luizen, zou dan ook doodleuk zeggen “Ik ben zwanger omdat ik zelf besloten heb met de pil te stoppen”. Na een relatie van 10 jaar! Lijkt me eerder dat je dan uit strategische overwegingen roept: “ oh mijn God schatje ik snap er niks van, ik heb de pil echt genomen.. misschien was het die antibiotica kuur.?”
Dit is eigenlijk ook mijn eerste gedachte. Als je dan toch zo vreselijk egoïstisch en geslepen bent om bewust stiekem zwanger te raken, waarom zou ze dat dan openlijk toegeven terwijl het nooit te bewijzen valt?
Nou, ben je lekker mee in de aap gelogeerd zeg...

Want nu heb je niet alleen geen keuze meer of je vader wil worden maar je hebt nu zelfs ook verplichtingen naar het kind toe. Wat een zootje.

Mijn vriend is hetzelfde overkomen met zijn ex-vrouw, hij vergaf zelfs haar vreemdgaan (waardoor niet duidelijk is wie de vader is). Maar toen werd ie er nog een keer ingeluisd op dezelfde manier, zij stopte gewoon met de pil zonder hem in te lichten. Alleen wilde hij wel kinderen maar bij de eerste gewoon nog niet, hij wilde nog een paar jaar wachten.
En toen ze uit elkaar waren deed ze hetzelfde bij haar huidige vriend. Stond ze bij ons met droge ogen te verklaren dat ze echt niet wist hoe dat kon.
Nou ja, ze is ondertussen ook met flink wat persoonlijkheidsstoornissen gediagnosticeerd. Gek, zeer onbetrouwbaar mens.

Dat laatste is vast in jullie geval niet zo maar ik zou voortaan wel gewoon je maatregelen nemen, wat je ook besluit te doen.
Ik kan me ook voorstellen dat het heel gek is wanneer je wel een kind rond hebt lopen, dat lijkt me ook niet goed voelen.
Als je relatie sterk genoeg is dan kunnen jullie vast wel goede afspraken maken. En vader worden is ook iets dat je kan leren. Het is niet zoals vroeger dat je dan maar moet zwemmen. Je groeit sowieso met je kind mee en je kan altijd hulp inroepen.
En misschien is het ook wel gewoon voordelig dat je twee weken offshore bent.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
redbulletje schreef:
04-01-2021 08:51
Hij kan er wel z'n handen vanaf trekken. Zij kan hem wel geld aftrochelen, maar niet dwingen dat hij zorgtaken op zich neemt.
Zij is verantwoordelijk voor leven dat ze dat kind aan doet.
Dat kan best. Maar het kind heeft wel het recht om zijn of haar vader te kennen en dat er goed voor gezorgd wordt. Het kind heeft er niet voor gekozen om geboren te worden. Het is niet alleen de moeder die er verantwoordelijk voor is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jufjoke schreef:
04-01-2021 09:23
Dit is eigenlijk ook mijn eerste gedachte. Als je dan toch zo vreselijk egoïstisch en geslepen bent om bewust stiekem zwanger te raken, waarom zou ze dat dan openlijk toegeven terwijl het nooit te bewijzen valt?
Dat is toch gewoon eerlijk! Ze is niet gecompliceerd in haar leugens.
Ik zou als ik haar was het kindje houden.
en jij kunt bijdraaien of niet . Keus is aan jou.
Huh?? Waarom heb je je niet allang laten steriliseren als je zeker weet dat je geen kind wil? Nu heeft je vriendin 10 jaar lang kunstmatige hormonen in haar lijf gestopt, omdat jij zelf geen actie wilde ondernemen/ verantwoordelijkheid wilde nemen.

Wel een naaistreek van haar. Je kunt haar niet meer vertouwen. Ik neem aan dat dit einde relatie is?
Jufjoke schreef:
Dat ook.
retrostar schreef:
04-01-2021 09:15
Nou, zo extreem zie ik dat niet. In haar verlangen nam ze een gok denk ik, omdat ze hém het liefste als vader zag van haar kind en ze niet kinderloos verder wou met hem.

Misschien dat ze eerst had moeten scheiden en dan een kind van een donor nemen maar kennelijk wou ze haar kind van hem. En nu heeft ze nog een kansje dat hij in haar leven blijft, alleen als pappa of toch als huisgenoot.
O_o :nut:
redbulletje schreef:
04-01-2021 09:17
Als je zó respectloos met 'n partner die je al 10 jaar hebt omgaat, verdien je wat mij betreft geen relatie. Zo'n vrouw is het niet waard.
Precies..

Retrostar van jouw reactie denk ik alleen maar: wtf?

Ben meestal heel empathisch ingesteld maar kan met de beste wil van de wereld niet inzien wat jij vanuit haar perspectief schrijft.

Die vrouw bedonderd haar partner van 10 jaar! Stopt stiekem met de pil. Weet dat haar partner zichzelf niet als goede vader ziet.
Wil toch perse zijn genen? Voor wie?!
Voor het kind? Die opgroeit met een vader die geen vader wil zijn. Met een moeder die onbetrouwbaar is, die alleen maar een kind wil voor haar eigen rammelende eierstokken.
Haar eigen gewin, omdat ze partner niet kwijt wil. Hou op hoor. Het is een kind! Geen speelgoed.
JackyBee schreef:
04-01-2021 09:19
Ik kan me zo voorstellen dat al die gevoelens en 'feiten' nu even op de achtergrond moeten verdwijnen.
Het punt is dat je er keihard in kan gaan en daar, gezien wat vriendin heeft geflikt, in principe ook het volste 'recht' toe hebt. Maar ondertussen draait het niet meer om de gevoelens van de ouders. Zorg gewoon als twee volwassenen voor een zachte landing voor het kindje en zet allebei je ego opzij. Werk eraan, ruim je zooi op, en neem je verantwoordelijkheid. Het gaat om een kind hier. Geen kat.
Ik zou juist zorgen dat de komende maanden uiterst stressvol worden voor die vrouw, wellicht lost het probleem zichzelf dan nog wel op. En zo niet dan kan TO later nog zien of hij wil vaderen.
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 09:13
Ik ben wel nieuwsgierig wat je van je vader vindt.
Hij heeft zijn handen er niet van af getrokken, ook al was hij destijds een jochie van 19. Dat respecteer ik.

Hij heeft het wel wat te ver doorgetrokken denk ik, en is zo'n 30 jaar in een relatie blijven hangen waar hij niet gelukkig in was.
HawaZon schreef:
04-01-2021 09:25
Huh?? Waarom heb je je niet allang laten steriliseren als je zeker weet dat je geen kind wil? Nu heeft je vriendin 10 jaar lang kunstmatige hormonen in haar lijf gestopt, omdat jij zelf geen actie wilde ondernemen/ verantwoordelijkheid wilde nemen.

Wel een naaistreek van haar. Je kunt haar niet meer vertouwen. Ik neem aan dat dit einde relatie is?
De meeste vrouwen stoppen die hormonen in hun lijf omdat ze niet (zwaar) ongesteld willen worden.
redbulletje schreef:
04-01-2021 09:28
De meeste vrouwen stoppen die hormonen in hun lijf omdat ze niet (zwaar) ongesteld willen worden.
Nee hoor. Hoofdreden is nog steeds niet zwanger worden.

En die mannen willen dat ook niet anders was de mannenpil wel een succes geworden. En TO had een sterilisatie kunnen nemen.

Ja, ze had niet zomaar moeten stoppen maar hij kon zelf zat regelen, waarom dat de norm niet is is debiel.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 09:30
43.16% gewijzigd
redbulletje schreef:
04-01-2021 09:26
Ik zou juist zorgen dat de komende maanden uiterst stressvol worden voor die vrouw, wellicht lost het probleem zichzelf dan nog wel op. En zo niet dan kan TO later nog zien of hij wil vaderen.
doe normaal!

weet je wat dat met TO's kind doet?
redbulletje schreef:
nee, het is een anticonceptiepil, voor vrouwen die wel willen rampetampen, maar geen baby willen
Jufjoke schreef:
Van mij ook. Een paar dagen lid hier en dan zo’n topic.
Lotus90 schreef:
04-01-2021 09:21
Als dit echt is, is ze dus in ieder geval wel eerlijk geweest over haar actie. Alle andere vrouwen die zo slinks zijn om dit achter de rug van hun vriend te doen, gaan dat echt niet toegeven. Daarom komt je vriendin op mij niet achterbaks over. Eerder wanhopig.

Ik snap niet waarom je vriendin niet bij je weg is gegaan, om een kind te krijgen met iemand die dat wel wil. Genoeg mannen die wél een kinderwens hebben namelijk. Ze had desnoods bewust alleenstaande moeder kunnen worden. Van een vrijwillige spermadonor.

Maar je vriendin zal ook heel veel van jou houden, niet bij je weg willen gaan en gehoopt hebben dat je zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger zou zijn. Het is op zijn zachtst gezegd niet netjes wat ze gedaan heeft.

Maar dat ze héél graag een kind wil en niet bij haar partner weg wil waar ze al 10 jaar gelukkig mee is, kan ik haar eerlijk gezegd niet kwalijk nemen. En ik begrijp ook dat ze geen abortus wil ondergaan.

Mensen maken (grote) fouten. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat. Of je haar dit kan vergeven en of je haar nog kan vertrouwen.

Dit vind ik een mooie reactie. Hier heb ik niks aan toe te voegen.
Je vriendin zal al jaren heen en weer geslingerd zijn tussen haar kinderwens en haar liefde voor jou.

Wat ze gedaan heeft is natuurlijk niet zuiver, maar ik kan het onmogelijk als puur slecht zien.
In jouw geval zou ik in ieder geval tijdelijk uit elkaar gaan, om voor mezelf alles eens goed te laten bezinken. Je weet uiteindelijk nu nog niet hoe je gaat reageren als het kindje er eenmaal is. Maar laat je nergens toe dwingen, dit is volledig buiten je om gebeurd.
redbulletje schreef:
Nou nee hoor, dat is voor een kleine groep vrouwen een bijkomend voordeel, maar 95% doet het toch echt om zichzelf te beschermen/niet zwanger te raken.

Ik zou echt pissig op mijn man worden als hij pertinent geen kind wil, maar weigert enige actie te ondernemen. Dan zit je daar dus een jaar of 30- 40 mee als vrouw.
En nog ligt het aan de man..
Wat een omgekeerde wereld hier.
Ik ken deze situatie van tamelijk dichtbij overigens. Hij is van zijn kind gaan houden maar is van haar gescheiden, na er nog twee kinderen bijgemaakt te hebben. Maar in dit geval ging het om een eenmalige vrijpartij die direct raak was.

In TO's geval kan het gewoon om een enorm sterk verlangen zijn gegaan wat nog net iets sterker was dan het vooruitzicht van een leven zonder kinderen, dus een soort laatste poging om hem bij zich te houden.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:30
doe normaal!

weet je wat dat met TO's kind doet?
Met 'n beetje mazzel komt ze bij zinnen zodra ze snapt dat haar roze wolk van haar droomgezin uiteen spat en laat ze het alsnog weghalen.
girasole3 schreef:
04-01-2021 09:30
Van mij ook. Een paar dagen lid hier en dan zo’n topic.
Het komt echt voor hoor. Als hier een gloednieuwe TO door de pil heen zwanger is geworden staat men zelfs te dringen om te kunnen roeptoeteren dat TO haar partner er vast in heeft geluisd.
Luci_Mster2 schreef:
04-01-2021 09:29
Nee hoor. Hoofdreden is nog steeds niet zwanger worden.

En die mannen willen dat ook niet anders was de mannenpil wel een succes geworden. En TO had een sterilisatie kunnen nemen.

Ja, ze had niet zomaar moeten stoppen maar hij kon zelf zat regelen, waarom dat de norm niet is is debiel.
Wat een vervelende reactie dit.
Het ligt ten alle tijden aan die man he.
redbulletje schreef:
04-01-2021 09:34
Met 'n beetje mazzel komt ze bij zinnen zodra ze snapt dat haar roze wolk van haar droomgezin uiteen spat en laat ze het alsnog weghalen.
of de ongeboren baby raakt zo gestrest, dat TO zijn leven lang met een onhandelbaar kind zit
dolle pret
CHL schreef:
04-01-2021 09:27
Hij heeft zijn handen er niet van af getrokken, ook al was hij destijds een jochie van 19. Dat respecteer ik.

Hij heeft het wel wat te ver doorgetrokken denk ik, en is zo'n 30 jaar in een relatie blijven hangen waar hij niet gelukkig in was.
Fijn om te horen dat hij er was voor jou. Ik kan best geloven dat jouw moeder een goede moeder is, alleen haar keuze heeft natuurlijk wel veel invloed gehad op de levens van jou en jouw vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven