Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
04-01-2021 20:44
Ik snap heus wel wat er gezegd word. Maar ik vind het krijgen van een kind, gewenst/ongewenst gepland/ongepland toch écht anders dan een verkrachting.

Neemt niet weg dat ze dit nooit zo had moeten doen.

Ik houd nu op met deze discussie, want daar worden we het vast niet over eens en dat mag
Ik heb het allebei gelukkig nooit meegemaakt, maar voor mij zou ongewenst een kind krijgen de hel zijn op aarde. Ik kan me voorstellen dat mensen er vergoelijkend over doen omdat kinderen krijgen over het algemeen leuk wordt gevonden.
Anders zou nog zijn als het per ongeluk zou zijn, dan kan ik me er misschien best in schikken. Maar als iemand me dit bewust zou aandoen, dat zou echt de ergste rotstreek zijn die je me kan leveren. Dus ik zit er wellicht wat feller in dan anderen.

En de vergelijking met verkrachting gaat niet over wat erger zou zijn of dat het vergelijkbaar is, maar over de reacties van mensen. Het rechtlullen wat krom is in het nadeel van TO. Dat vind ik echt heel onrechtvaardig naar hem en zijn gevoelens.
Ik ben enorm benieuwd of er ook zo gereageerd wordt als het een broer of zoon betreft. Dat je dan tegen je broer zegt; Joh, je bent vast niet helemaal duidelijk geweest.. Of dat je dan tegen je zoon zegt; Je had je moeten steriliseren joh.. en tot slot; lieve schoonzus/dochter, hij moet gewoon een beetje z'n best doen.. komt allemaal wel goed, we maken allemaal weleens een foutje.. :nooo:
Nou ja.. dat dus..
04-01-2021 20:47
Nou vooruit nog eentje dan:
Verkrachting is strafbaar en wat TO’s vriendin heeft gedaan hooguit laakbaar.
Mag wat mij betreft ook strafbaar zijn. Van zowel mannen als vrouwen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik zou dit overigens benoemen als stealthing, oftewel gedwongen onveilige seks. Dit is op zichzelf geen strafbaar feit (helaas), maar je kunt er wel aangifte van doen als zijnde een zedenzaak waarbij het feit valt onder dwang.
Cecilie schreef:
04-01-2021 20:38

Maar we kennen haar niet en we weten niets van de communicatie tussen Poezenman en haar. We weten dat hij nu geen kind wil, dat zijn vriendin zwanger is en dat ze expres de pil niet heeft genomen. Verder weten we niets.
Het kan toch zo zijn dat ze inderdaad gedacht heeft hem nog een klein zetje te moeten geven? Het kan toch zo zijn dat ze alleen van hem een kind wil omdat ze juist van hem zielsveel houdt?
En dan rechtvaardigt dat allemaal nog steeds niet haar domme daad, maar ik vind het dan te ver gaan haar zo af te slachten. Poezenman zegt zelf dat hij heel veel van haar houdt, dat moet voor hem toch heel pijnlijk zijn ook?
Nogmaals: levensveranderende actie! Niet iets wat je doet om iemand 'een laatste zetje' te geven. Echt bizar dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt over de gevolgen van deze bewust uitgevoerde daad.
Dat staat los van het houden van, ik geloof direct dat het voor hem erg pijnlijk is. Maar dat is ook het punt: als de relatie goed is en je houdt van elkaar, dan is dit een beslissing die je samen neemt.
Maktub schreef:
04-01-2021 20:58
Ik zou dit overigens benoemen als stealthing, oftewel gedwongen onveilige seks. Dit is op zichzelf geen strafbaar feit (helaas), maar je kunt er wel aangifte van doen als zijnde een zedenzaak waarbij het feit valt onder dwang.
Hier kan ik iets beter in komen, aangezien mij dit zelf eens overkomen is. Dus daar kan ik het wél mee eens zijn.
327 schreef:
04-01-2021 21:01
Nogmaals: levensveranderende actie! Niet iets wat je doet om iemand 'een laatste zetje' te geven. Echt bizar dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt over de gevolgen van deze bewust uitgevoerde daad.
Dat staat los van het houden van, ik geloof direct dat het voor hem erg pijnlijk is. Maar dat is ook het punt: als de relatie goed is en je houdt van elkaar, dan is dit een beslissing die je samen neemt.
Sommige mensen zien het blijkbaar echt als 'een niet zo handige actie', maar wel te rechtvaardigen en in wezen redelijk onschuldig. (Je bent nu misschien even boos, maar wacht maar tot je het hummeltje in je armen mag sluiten, dan ben je verkocht)
En het van een andere kant bekijken blijkt lastig.
Luistervink schreef:
04-01-2021 21:05
Sommige mensen zien het blijkbaar echt als 'een niet zo handige actie', maar wel te rechtvaardigen en in wezen redelijk onschuldig. (Je bent nu misschien even boos, maar wacht maar tot je het hummeltje in je armen mag sluiten, dan ben je verkocht)
Dit inderdaad.. maar ook het misbruik van vertrouwen. Ik kan me haast geen groter verraad verzinnen dan dit..
Nou ja.. dat dus..
Luistervink schreef:
04-01-2021 21:05
Ja, en ik kan het echt niet als onschuldig zien. Overigens begrijp ik de andere kant wel tot op zekere hoogte. Als je graag een kind wil en je partner niet, dan kan je de hoop hebben dat het nog verandert als je ouder wordt enz want je houdt van die ander en wil er oud mee worden. Maar de actie vind ik echt moreel verwerpelijk.
Hooguit laakbaar?
Verkrachting is een actie van een minuut of tien waarbij je levenslang de gevolgen draagt.
Hier gaat het om een permanente actie de komende achttien jaar waarvoor je levenslang verantwoordelijk bent.
Zolang een man geen mogelijkheid heeft om deze ouderschap te verwerpen, is de actie van deze vrouw verachtelijk.
Is er ook ergens een oplettende moderator die een rem op dit onderlinge gekijf kan zetten? Heremetijd, het zal me niet verbazen als TO van schrik het topic maar laat voor wat het is. Constructief op TO reageren in plaats van over elkaar heen walsen zou prettig zijn.
Cecilie schreef:
04-01-2021 19:29
Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.

Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
Ja en ze vond wat zij wilde belangrijker dan wat hij wilde. Niet erg liefdevol.
327 schreef:
04-01-2021 21:13
Ja, en ik kan het echt niet als onschuldig zien. Overigens begrijp ik de andere kant wel tot op zekere hoogte. Als je graag een kind wil en je partner niet, dan kan je de hoop hebben dat het nog verandert als je ouder wordt enz want je houdt van die ander en wil er oud mee worden. Maar de actie vind ik echt moreel verwerpelijk.
Ik snap het ook, en eerlijk gezegd denk ik dat er generaties mannen zijn die op deze manier aan kinderen zijn gekomen. (En die zelf weer macht in eigen hand namen met een intensieve schuurtjeshobby, eindeloze kroegentochten of door te gaan vissen.) Maar ik snap niet dat je zoiets zou doen in een respectvolle en gelijkwaardige relatie.
Luistervink schreef:
04-01-2021 20:41
Heee, dat wilde ik ook al doen.
Stel je voor dat dit de reacties zouden zijn als iemand post dat ze aangerand is:

- Heb je wel echt gezegd dat je niet wilde, of nu even niet?
- Heb je hem te lang aan het lijntje gehouden?
- Je had er meer aan kunnen doen om te zorgen dat het niet gebeurde. Had je wel een kuisheidsgordel om? En je schouders bedekt?
- Tja, mannen hebben nou eenmaal rammelende ballen he, dan wordt het wel heel lastig
- Heel vervelend dat het is gebeurd en niet netjes van je vriend. Misschien kun je proberen er in het gevolg van te genieten?
- Maar hij wilde het heel graag, met jou TO!

Dát is victimblaming. En dat vinden we stom als het om aanranding gaat, maar in dit topic wordt precies hetzelfde gedaan.
Plus 100
Zij boos op jou??? Ik zou woest zijn als ik jou was... zomaar stoppen met anticonceptie in een relatie gebaseerd op liefde en vertrouwen gaat niet samen.

Snap heel goed dat jij (zo) geen kind wil! Veel sterkte.

En misschien met haar samen een belafspraak bij het FIOM?
Cecilie schreef:
04-01-2021 19:29
Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik.
Niet de schoonheidsprijs. Tja, dat is het wel erg met bloemetjestaal verhullen.
Het is het laagste van het laagste, een ongewenst kind op de wereld zetten en de vader ook nog 18 jaar laten opdraaien voor de kosten. Om te kotsen. En bij het minste of geringste naar haar ouders rennen want oh oh oh ze kan het allemaal niet meer aan. Wat een exemplaar.
Hij moet haar direct verlaten want dit soort mensen luisteren alleen naar werkelijke consequenties van hun daden.
Stel hè... dat een man zegt; ik gebruik wel een condoom.. laat die pil maar zitten. En hij zorgt er expres voor dat het condoom niet zal werken... 'ze draait vast wel bij als het eenmaal zover is'.

Echt, ik zou kapot zijn als ik (nog) geen kinderwens had en zwanger bleek. Dat doe jeje geliefde toch niet aan zeg. Wat een dikke vette dolk in je rug.
Het komt op mij over alsof ze echt wel wist dat TO geen kind wilde, maar half in de 30 en dus tijd begint te dringen en anders moet ze weer helemaal opnieuw beginnen. Bovendien zal TO financieel wel 'n goeie catch zijn met zijn off shore baan. En ze rekent erop dat hij de familiebanden via haar zo belangrijk vindt dat hij toch niet zal weglopen.
SólTérSortna schreef:
04-01-2021 21:24
Is er ook ergens een oplettende moderator die een rem op dit onderlinge gekijf kan zetten? Heremetijd, het zal me niet verbazen als TO van schrik het topic maar laat voor wat het is. Constructief op TO reageren in plaats van over elkaar heen walsen zou prettig zijn.
Sterker nog: met dit gekijf walsen mensen vooral over TO heen.
Enigme schreef:
04-01-2021 21:41
Stel hè... dat een man zegt; ik gebruik wel een condoom.. laat die pil maar zitten. En hij zorgt er expres voor dat het condoom niet zal werken... 'ze draait vast wel bij als het eenmaal zover is'.

Echt, ik zou kapot zijn als ik (nog) geen kinderwens had en zwanger bleek. Dat doe jeje geliefde toch niet aan zeg. Wat een dikke vette dolk in je rug.
Dit. Het vertrouwen zou bij mij echt een flinke knauw krijgen en ik zou sowieso m’n biezen hebben gepakt. Ten eerste om haar echt even te laten zien dat ik echt kwaad ben en ik zou haar gewoon echt niet willen zien de komende tijd. Dan ziet ze dat het echt serieus is. En ten tweede ik zou hier in m’n eentje echt even over na moeten denken of ik nog wel met haar verder wil. Lastig maar ze heeft je wel echt een k*tstreek geleverd waar je je hele leven aan vast zit.
Moirmel schreef:
04-01-2021 19:46
Enige pagina's geleden werd er een vergelijking gemaakt met verkrachting.
Met het lezen van jouw tekst begrijp ik deze vergelijking eens te beter.
+1
Veritas vos liberabit
En ik zou haar beste vriendin gaan doen. Gewoon eenmalig als wraak (6) En dan ja oeps ik struikelde en viel zo met mijn l*l in haar flamoes.
Luistervink schreef:
04-01-2021 21:29
Ik snap het ook, en eerlijk gezegd denk ik dat er generaties mannen zijn die op deze manier aan kinderen zijn gekomen. (En die zelf weer macht in eigen hand namen met een intensieve schuurtjeshobby, eindeloze kroegentochten of door te gaan vissen.) Maar ik snap niet dat je zoiets zou doen in een respectvolle en gelijkwaardige relatie.
Kinderen nog wel, meervoud. Dan hadden ze toch echt zelf actie moeten ondernemen en dan bedoel ik niet in de slaapkamer :nut:
Blankepit schreef:
04-01-2021 21:40
Niet de schoonheidsprijs. Tja, dat is het wel erg met bloemetjestaal verhullen.
Het is het laagste van het laagste, een ongewenst kind op de wereld zetten en de vader ook nog 18 jaar laten opdraaien voor de kosten. Om te kotsen. En bij het minste of geringste naar haar ouders rennen want oh oh oh ze kan het allemaal niet meer aan. Wat een exemplaar.
Hij moet haar direct verlaten want dit soort mensen luisteren alleen naar werkelijke consequenties van hun daden.
Dat idee heb ik ook.
Totaal geen respect voor dit soort.
Luistervink schreef:
04-01-2021 21:29
Generaties mannen zeg je? De pil is er volgens mij pas sinds de jaren 60.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven