Ik wil hem helpen

18-07-2010 16:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nog niet zo lang een relatie met mijn huidige vriend. Hij heeft in zijn vorige relatie nare dingen mee gemaakt, waar hij mij nog niet over willen vertellen. Dat vind ik best moeilijk, want ik heb zo'n vermoeden dat het gaat om iets behoorlijk ernstigs. Ik denk aan huiselijk geweld (waarbij hij slachtoffer was). Hij heeft dat indirect bevestigd. Ik weet dat het door omstandigheden kwam, en dat het niet langer dan een aantal maanden geduurd heeft. Mijn vriend heeft me belooft het eens te vertellen, maar ik heb moeite met wachten. Ik vind het allemaal heel heftig. Het doet mij pijn dat iemand hem pijn heeft gedaan. Dus wil ik het liefste alles nu weten. Ik vroeg mij af of één van jullie ervaring heeft met een partner die zoiets traumatisch heeft meegemaakt? Hij heeft het nog nooit aan iemand verteld en ik denk daarom ook niet dat hij het verwerkt heeft. Ik zou graag willen weten hoe ik hem zoveel mogelijk kan helpen bij het verwerken, zonder zijn psycholoog te worden. Wat kan ik het beste doen?
quote:wereldmeid schreef op 18 juli 2010 @ 17:05:

Heb je er al eens aan gedacht dat hij je niet met die informatie wil belasten omdat hij van je houdt? Uit liefde dus.

Maar ja nu ben ik ook aan het gissen.

Het zou kunnen, maar dan vind ik dat hij het niet had moeten vertellen.

Aan de ene kant: laat hem zijn gang gaan, aan de andere kant weet je nu dat er ooit iets gebeurd is wat heel erg voor hem is. Ik zou het (net als jou) wel willen weten, zodat je weet wat er een beetje gespeeld heeft en je daar met opmerkingen/grapjes etc ook rekening mee kan houden. Alles is natuurlijk afhankelijk van hoe lang je elkaar kent, hoe lang het geleden is dat hij het jou vertelde etc. Maar als jullie 3 maanden met elkaar gaan en hij dat al in de eerste maand verteld heeft, vind ik dat als hij echt gek op je is en je 100% vertrouwd, hij er nu wel wat over los mag laten. Maar misschien is het allemaal wel erg kort door de bocht....
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Balance19 schreef op 18 juli 2010 @ 16:04:

Ik denk aan huiselijk geweld (waarbij hij slachtoffer was). Hij heeft dat indirect bevestigd. Ik weet dat het door omstandigheden kwam, en dat het niet langer dan een aantal maanden geduurd heeft.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Jij vroeg "Heeft zij jou geslagen?" en hij zei "Ze heeft me inderdaad pijn gedaan" Zoiets?

Met andere woorden: hoe kun je indirect de vermoedens van een ander bevestigen? En dan, huiselijk geweld veroorzaakt door omstandigheden? Welke omstandigheden leiden volgens jou dan tot huiselijk geweld?
quote:Balance19 schreef op 18 juli 2010 @ 16:36:

[...]

Dat heeft hij zelf benoemd in een gesprek met mij. Ook heeft hij verteld dat hij zichzelf als mislukkeling ziet en qua uiterlijk is hij ook niet happy met zichzelf.Niet lullig bedoeld, maar hij houdt niet van zichzelf en nu moet jij wel van hem gaan houden? Dat gaat niet lukken, want je zult al snel meer bezig zijn met hem bevestigen dan met liefde. Waar je maar zin in hebt.
leuk een therapeutische relatie....
In het begin van onze relatie ben ik gaan peuteren. En ja, hoor, op een gegeven moment kwamen er dingen naar boven waar ik liever niks van had geweten. Ik kon er werkelijk niks mee.

Dat dit kan gebeuren, moet je goed in je achterhoofd houden. Bovendien, hoe zou je hem willen helpen? Je bent zijn vriendin en niet zijn therapeut. Laat hem, accepteer hem en als hij het kwijt wil, zul je het wel horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven