Ik wil scheiden
zaterdag 13 juli 2019 om 11:13
Omdat ik sinds jaren op dit forum zit heb ik een ander account aangemaakt, met oog op mijn herkenbaarheid. Ik zou het heel fijn vinden om dit onderwerp enigszins anoniem te kunnen bepraten.
Wie denkt mij wel te herkennen, houd het alsjeblieft voor je
.
Ik wil scheiden.
Mijn man en ik zijn sinds 12 jaar bij elkaar waarvan 8 jaar getrouwd. We hebben een jong kind.
De eerste jaren waren hartstikke fijn. Daar kijk ik ook met liefde op terug.
Maar er kwamen barstjes, eigenlijk na de geboorte van ons kind.
Twee dagen na de geboorte kregen we helse ruzie, wat resulteerde in dat hij mij snachts het huis uitzette, nadat ik eerst een stortvloed aan verwijten en beledigingen over me heen kreeg.
Niet al te best en zeker niet in combinatie met alle hormonen.
Het is iets wat ik zelfs na al die jaren nooit vergeten ben.
Na een uur op de stoep haalde hij me binnen, duizend excuus verder en het leven ging weer door.
Mijn man heeft een niet Nederlandse achtergrond en is zelf op een rare manier opgevoed, iets wat ik vaak als reden/excuus gaf voor raar gedrag.
Zijn familie was als een steen om mijn nek, enorm beklemmend, te nadrukkelijk aanwezig. Na jaren strijd tussen hen en mij, iets wat in mijn huwelijk ook voor strijd zorgde werd het contact aanzienlijk koeler, minder heftig en vooral ook minder vaak.
Hij gaf aan te kiezen voor zijn gezin. Dat was fijn.
We hebben veel tegenslagen gehad,iets waar we ons samen door heen knokten maar waarin ik de karrentrekker was. Mijn man is snel somber, ziet rampscenario's en heeft een passief karakter. Daardoor regelde ik alles, in praktische zin maar was ik ook degene die de moed er in hield.
Hij heeft langere periodes zonder baan thuis gezeten. Financieel lastig maar die dingen gebeuren en je vangt elkaar op.
Ik ging harder werken, maar hij daarintegen begon zich nog meer te storten op nachtelijk gamen.
We slapen al jaren apart vanwege zijn gesnurk maar toch stoorde het me dat hij vaak pas om 5 of 6 uur sochtends naar bed gaat.
Want, ik werk onregelmatig, op rare tijden, doe het huishouden, alles er om heen. En hij slaapt tot 2 uur smiddags.
Dat er minder geld binnen komt is heel erg lastig maar die verwijdering tussen ons is denk ik net zo zwaar.
We begonnen langs elkaar heen te leven.
Ik begon me steeds eenzamer te voelen. Het gevoel dat ik een soort huishoudster was. We sliepen apart. Geen sexleven.
We hadden (hebben) het natuurlijk ook gezellig maar het voelt anders.
Ik heb de fout gemaakt door via internet contact te hebben met mannen. Het gevoel dat ik nog wel meetelde als vrouw was fijn. Maar natuurlijk, niet goed.
Toen mijn man daar achterkwam was hij terecht boos. Maar stond niet open voor mijn uitleg. Ik moest vooral niet zeuren. Me niet zo verwend gedragen, ik kom toch niks tekort!
Hij heeft weinig zelfreflectie, tegenslagen liggen aan anderen en hij doet volgens zichzelf toch genoeg om daar uit te komen.
Onze ruzies werden heftiger, de dingen die hij me toeschreeuwde werden heftiger, beledigingen, schelden met dingen die je niet hoort te zeggen laat staan tegen je vrouw.
Het respect verdwijnt dan steeds meer en daarmee ook het gevoel.
Iets wat ik heel erg vind.
Mijn man is nu sinds een paar maanden thuis, ik werk volledig.
Als ik nu om me heen kijk, is het een grote zooi in huis.
Daar krijg ik commentaar op, terwijl hij fulltime thuis zit.
Ik vind het vreselijk om van ons kind te horen dat papa de hele middag slaapt op de bank als ik op het werk ben.
Dat ons kind zachtjes vraagt of ik geen andere papa kan zoeken, eentje die niet zo vaak boos op mij is.
Na ruzies probeerde ons lieve kind op zijn vader in te praten, hem te laten beloven niet zo lelijk meer te doen tegen mama.
Maar dat is tijdelijk.
Ik ben begin 30 en ik ben zo moe.
Ik weet dat ik een beter leven verdien, dat vooral ons kind ook een beter rolmodel verdient ondanks dat mijn man erg veel van ons kind houd en zijn best doet.
Ik wil zo graag weg, en aan de andere kant doet dat idee gigantisch veel pijn omdat het natuurlijk niet alleen maar barre ellende was die jaren.
We hebben heel veel fijne momenten gehad, steun aan elkaar. We waren echt maatjes.
En dat maakt het ook moeilijk.
Ik heb gisteren contact gehad met de wijkagent.
Omdat zijn gedrag op bepaalde momenten niet te peilen is, er is eerder politie aan te pas gekomen toen hij dreigde ons kind mee te nemen naar het buitenland. Later zei hij dat hij dat alleen maar zei om mij pijn te doen, maarja ik neem liever geen risico.
Dat contact met de politie voelde als enorm verraad, zeker toen ik savonds thuiskwam en het gewoon gezellig was.
Volgende week ga ik naar de huisarts,omdat ik graag hulp wil en advies in welke instanties me verder kunnen helpen.
Enerzijds ben ik zo blij, dat ik licht aan het einde van een tunnel zie. Dat ik weet dat ik het alleen wel red.
Maar anderzijds voel ik medelijden voor hem, wat kan hij zonder mij, wat gebeurd er met hem als er niet iemand is die op hem let en voor hem zorgt. (Ja ik weet hoe idioot dit klinkt)
Het is zo moeilijk maar ik weet dat ik het door moet zetten.
Mijn ouders hebben een grote hekel aan hem en ze steunen me wel maar vooral op een 'hehe wegwezen' manier en ze begrijpen niet dat ik met gemengde gevoelens zit.
Daarom zou ik het fijn vinden om hier van me af te schrijven en een trap onder mn kont te krijgen van mensen die mij niet kennen maar snappen hoe lastig het is.
Ervaringsdeskundigen zijn welkom
.
Bedankt voor het lezen.
Wie denkt mij wel te herkennen, houd het alsjeblieft voor je
Ik wil scheiden.
Mijn man en ik zijn sinds 12 jaar bij elkaar waarvan 8 jaar getrouwd. We hebben een jong kind.
De eerste jaren waren hartstikke fijn. Daar kijk ik ook met liefde op terug.
Maar er kwamen barstjes, eigenlijk na de geboorte van ons kind.
Twee dagen na de geboorte kregen we helse ruzie, wat resulteerde in dat hij mij snachts het huis uitzette, nadat ik eerst een stortvloed aan verwijten en beledigingen over me heen kreeg.
Niet al te best en zeker niet in combinatie met alle hormonen.
Het is iets wat ik zelfs na al die jaren nooit vergeten ben.
Na een uur op de stoep haalde hij me binnen, duizend excuus verder en het leven ging weer door.
Mijn man heeft een niet Nederlandse achtergrond en is zelf op een rare manier opgevoed, iets wat ik vaak als reden/excuus gaf voor raar gedrag.
Zijn familie was als een steen om mijn nek, enorm beklemmend, te nadrukkelijk aanwezig. Na jaren strijd tussen hen en mij, iets wat in mijn huwelijk ook voor strijd zorgde werd het contact aanzienlijk koeler, minder heftig en vooral ook minder vaak.
Hij gaf aan te kiezen voor zijn gezin. Dat was fijn.
We hebben veel tegenslagen gehad,iets waar we ons samen door heen knokten maar waarin ik de karrentrekker was. Mijn man is snel somber, ziet rampscenario's en heeft een passief karakter. Daardoor regelde ik alles, in praktische zin maar was ik ook degene die de moed er in hield.
Hij heeft langere periodes zonder baan thuis gezeten. Financieel lastig maar die dingen gebeuren en je vangt elkaar op.
Ik ging harder werken, maar hij daarintegen begon zich nog meer te storten op nachtelijk gamen.
We slapen al jaren apart vanwege zijn gesnurk maar toch stoorde het me dat hij vaak pas om 5 of 6 uur sochtends naar bed gaat.
Want, ik werk onregelmatig, op rare tijden, doe het huishouden, alles er om heen. En hij slaapt tot 2 uur smiddags.
Dat er minder geld binnen komt is heel erg lastig maar die verwijdering tussen ons is denk ik net zo zwaar.
We begonnen langs elkaar heen te leven.
Ik begon me steeds eenzamer te voelen. Het gevoel dat ik een soort huishoudster was. We sliepen apart. Geen sexleven.
We hadden (hebben) het natuurlijk ook gezellig maar het voelt anders.
Ik heb de fout gemaakt door via internet contact te hebben met mannen. Het gevoel dat ik nog wel meetelde als vrouw was fijn. Maar natuurlijk, niet goed.
Toen mijn man daar achterkwam was hij terecht boos. Maar stond niet open voor mijn uitleg. Ik moest vooral niet zeuren. Me niet zo verwend gedragen, ik kom toch niks tekort!
Hij heeft weinig zelfreflectie, tegenslagen liggen aan anderen en hij doet volgens zichzelf toch genoeg om daar uit te komen.
Onze ruzies werden heftiger, de dingen die hij me toeschreeuwde werden heftiger, beledigingen, schelden met dingen die je niet hoort te zeggen laat staan tegen je vrouw.
Het respect verdwijnt dan steeds meer en daarmee ook het gevoel.
Iets wat ik heel erg vind.
Mijn man is nu sinds een paar maanden thuis, ik werk volledig.
Als ik nu om me heen kijk, is het een grote zooi in huis.
Daar krijg ik commentaar op, terwijl hij fulltime thuis zit.
Ik vind het vreselijk om van ons kind te horen dat papa de hele middag slaapt op de bank als ik op het werk ben.
Dat ons kind zachtjes vraagt of ik geen andere papa kan zoeken, eentje die niet zo vaak boos op mij is.
Na ruzies probeerde ons lieve kind op zijn vader in te praten, hem te laten beloven niet zo lelijk meer te doen tegen mama.
Maar dat is tijdelijk.
Ik ben begin 30 en ik ben zo moe.
Ik weet dat ik een beter leven verdien, dat vooral ons kind ook een beter rolmodel verdient ondanks dat mijn man erg veel van ons kind houd en zijn best doet.
Ik wil zo graag weg, en aan de andere kant doet dat idee gigantisch veel pijn omdat het natuurlijk niet alleen maar barre ellende was die jaren.
We hebben heel veel fijne momenten gehad, steun aan elkaar. We waren echt maatjes.
En dat maakt het ook moeilijk.
Ik heb gisteren contact gehad met de wijkagent.
Omdat zijn gedrag op bepaalde momenten niet te peilen is, er is eerder politie aan te pas gekomen toen hij dreigde ons kind mee te nemen naar het buitenland. Later zei hij dat hij dat alleen maar zei om mij pijn te doen, maarja ik neem liever geen risico.
Dat contact met de politie voelde als enorm verraad, zeker toen ik savonds thuiskwam en het gewoon gezellig was.
Volgende week ga ik naar de huisarts,omdat ik graag hulp wil en advies in welke instanties me verder kunnen helpen.
Enerzijds ben ik zo blij, dat ik licht aan het einde van een tunnel zie. Dat ik weet dat ik het alleen wel red.
Maar anderzijds voel ik medelijden voor hem, wat kan hij zonder mij, wat gebeurd er met hem als er niet iemand is die op hem let en voor hem zorgt. (Ja ik weet hoe idioot dit klinkt)
Het is zo moeilijk maar ik weet dat ik het door moet zetten.
Mijn ouders hebben een grote hekel aan hem en ze steunen me wel maar vooral op een 'hehe wegwezen' manier en ze begrijpen niet dat ik met gemengde gevoelens zit.
Daarom zou ik het fijn vinden om hier van me af te schrijven en een trap onder mn kont te krijgen van mensen die mij niet kennen maar snappen hoe lastig het is.
Ervaringsdeskundigen zijn welkom
Bedankt voor het lezen.
zaterdag 13 juli 2019 om 11:42
zaterdag 13 juli 2019 om 11:56
zaterdag 13 juli 2019 om 12:02
Ben zelf ook veel te laat gaan scheiden.
Nu na 5 jaar nog steeds gezeik...
Alles ligt aan mij, word slecht gemaakt tegenover onze kinderen (daardoor wil de oudste mij niet meer zien
)
Mijn advies, ga weg bij deze man, het wordt niet beter (waarschijnlijk nog erger)
Bescherm jullie kind.
Heel veel sterkte
Nu na 5 jaar nog steeds gezeik...
Alles ligt aan mij, word slecht gemaakt tegenover onze kinderen (daardoor wil de oudste mij niet meer zien
Mijn advies, ga weg bij deze man, het wordt niet beter (waarschijnlijk nog erger)
Bescherm jullie kind.
Heel veel sterkte
zaterdag 13 juli 2019 om 12:11
Ze wist het niet. Staat er ook min of meer. Dat de barstjes ontstonden na de geboorte van hun kindje...redbulletje schreef: ↑13-07-2019 12:08Je wist dus al hoe hij was voor je een kind met hem nam. Je wist dat je zijn familie niet verdraagt. Dus waarom?
zaterdag 13 juli 2019 om 12:20
Ik weet niet of ik je ken onder een andere nick. Een relatie met een niet-Nederlander. Het verschil in achtergrond is gewoon een feit en kan leuk en fijn zijn, maar kan je ook de das om doen. Hij heeft kennelijk onvoldoende meegekregen hoe zich op een goede manier staande te houden in het leven, in een relatie. Daar ga jij niets aan veranderen. De basis moet goed zitten en dat is bij jullie niet het geval.
Maak je geen zorgen over hoe het met hem gaat, alleen. Vaak komt er een soort oer-overlevingsinstinct naar boven. Kans is zelfs dat hij vrij vlot een andere vrouw vindt die sterk voor hem kan zijn.
Trek je eigen plan, kies voor jezelf en je kind.
Neem de woorden serieus dat hij jullie kind mogelijk wil ontvoeren. Ik heb daar verder geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving, maar wél dat je woorden die uit iemands mond komen rollen, altijd serieus moet nemen.
Sterkte.
Maak je geen zorgen over hoe het met hem gaat, alleen. Vaak komt er een soort oer-overlevingsinstinct naar boven. Kans is zelfs dat hij vrij vlot een andere vrouw vindt die sterk voor hem kan zijn.
Trek je eigen plan, kies voor jezelf en je kind.
Neem de woorden serieus dat hij jullie kind mogelijk wil ontvoeren. Ik heb daar verder geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving, maar wél dat je woorden die uit iemands mond komen rollen, altijd serieus moet nemen.
Sterkte.
anoniem_380791 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 00:38
0.96% gewijzigd
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:25
Je man zegt tegen jou dat je nika tekort komt, en dan heb jij zoiets van, o nee inderdaad, je doet enorm je best voor mij en ons kind, wat ben ik toch een zeur?
Meis, je komt ALLES tekort! Je hebt een agressieve luie werkloze man die niet voor jullie kind wenst te zorgen, jullie slapen apart, geen seks, hij gamet de hele nacht en zijn familie is ook nog eens niet te pruimen.
Welke gemengde gevoelens heb je dan precies? Dat je hebt gefaald? Dat is ZIJN schuld!
Meis, je komt ALLES tekort! Je hebt een agressieve luie werkloze man die niet voor jullie kind wenst te zorgen, jullie slapen apart, geen seks, hij gamet de hele nacht en zijn familie is ook nog eens niet te pruimen.
Welke gemengde gevoelens heb je dan precies? Dat je hebt gefaald? Dat is ZIJN schuld!
zaterdag 13 juli 2019 om 12:31
Je vindt het rot voor hem en maak je zorgen over zijn toekomst, maar het is een volwassen man die overal het bijltje bij neer heeft gegooid en blijkbaar geen goed leven wenst. Dat is zijn verantwoordelijkheid, niet die van jou.
Ik snap ook niet dat je niet volledig moreel van hem bent afgeknapt, want het is een lamzak die niets voor je over heeft en alleen maar aan zichzelf denkt, een egocentrische egoïst dus en ruzie maken waar je kind bij is is voor mij helemaal een grote no go, istie helemaal belazerd!!!
Ik zou luisteren naar mijn kind als ik jou was, dat is de meest wijze persoon in deze crisis. Hij beschermt jou en spreekt wijze woorden.
Echt, ik zou op dergelijke momenten dat hij dat doet ontploffen van liefde en er zo snel mogelijk voor zorgen zijn adviezen op te volgen.
Ik snap ook niet dat je niet volledig moreel van hem bent afgeknapt, want het is een lamzak die niets voor je over heeft en alleen maar aan zichzelf denkt, een egocentrische egoïst dus en ruzie maken waar je kind bij is is voor mij helemaal een grote no go, istie helemaal belazerd!!!
Ik zou luisteren naar mijn kind als ik jou was, dat is de meest wijze persoon in deze crisis. Hij beschermt jou en spreekt wijze woorden.
Echt, ik zou op dergelijke momenten dat hij dat doet ontploffen van liefde en er zo snel mogelijk voor zorgen zijn adviezen op te volgen.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:31
Volgens mij heb ik dit ook al echt eerder gelezen. Volgens mij heeft TO al eerder een topic geopent en blijkbaar heeft ze toen ook niks gedaan met de adviezen.
Vind vooral sneu voor het kind. Dat mama houdt van zelfverkozen drama.. prima. Maar dat kind kan er niks aan doen dat ze 2 van zulke slechte ouders heeft.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:35
Het is altijd verdrietig als je afscheid moet nemen van iets wat ooit zo mooi was, dus ik begrijp jouw dubbele gevoelens best.
Maar zoals ik het lees, is dat mooie nu al jaren vervangen door veel minder fraais. Je wilt dus eigenlijk vasthouden aan iets wat er al lang al niet meer is.
Doe wat je moet doen, jij en jouw kind redden het wel. En hij... hij redt zich ook wel. Zodra jij voor hem als financieel en emotioneel vangnet onbeschikbaar wordt, dan moet hij namelijk wel.
Maar zoals ik het lees, is dat mooie nu al jaren vervangen door veel minder fraais. Je wilt dus eigenlijk vasthouden aan iets wat er al lang al niet meer is.
Doe wat je moet doen, jij en jouw kind redden het wel. En hij... hij redt zich ook wel. Zodra jij voor hem als financieel en emotioneel vangnet onbeschikbaar wordt, dan moet hij namelijk wel.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:36
Kind wordt in de rol van de volwassene gedrukt. Erg ongezond.Cateautje schreef: ↑13-07-2019 12:31Je vindt het rot voor hem en maak je zorgen over zijn toekomst, maar het is een volwassen man die overal het bijltje bij neer heeft gegooid en blijkbaar geen goed leven wenst. Dat is zijn verantwoordelijkheid, niet die van jou.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:37
Van iemand die je 2 dagen na de bevalling buiten de deur zet? Lijkt me wel ja.
zaterdag 13 juli 2019 om 12:38
Sterkte met alles! Sterkte met beslissingen nemen.
Geen idee hoe je getrouwd bent maar ik ga er vanuit dat je straks partneralimentatie gaat betalen.
Vanaf 2020 zijn er nieuwe regels
https://kandoor.nl/blog/partneralimentatie/
https://www.vanlanschot.nl/inspiratie/v ... aar-5-jaar
Geen idee hoe je getrouwd bent maar ik ga er vanuit dat je straks partneralimentatie gaat betalen.
Vanaf 2020 zijn er nieuwe regels
https://kandoor.nl/blog/partneralimentatie/
https://www.vanlanschot.nl/inspiratie/v ... aar-5-jaar
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 12:41
17.90% gewijzigd
zaterdag 13 juli 2019 om 12:44
Madeliefjees schreef: ↑13-07-2019 11:55Een trap onder je kont? Dat jij je dit jezelf laat aandoen, prima. Maar je kind? Je moest je rotschamen. Je kind groeit nu op in een onveilig agressief gezin.
Ik dacht dat jij 'team vader' was? onder het motto 'ze heeft toch trouw beloofd'?
Maar goed, met wat je hier zegt ben ik het mee eens. Ze plaatst het kind tussen haar en de vader in, legt volwassen dilemma's bij het kind neer, stelt het kind bloot aan agressie en geeft het kind volledig het verkeerde beeld van hoe relaties zouden moeten functioneren.
Vervolgens is TO bezorgd over manlief?
zaterdag 13 juli 2019 om 12:51
'Dat ons kind zachtjes vraagt of ik geen andere papa kan zoeken, eentje die niet zo vaak boos op mij is.
Na ruzies probeerde ons lieve kind op zijn vader in te praten, hem te laten beloven niet zo lelijk meer te doen tegen mama. '
Mijn god. Ik vind dit echt verschrikkelijk. Arm knulletje.
Als dat buitenzetten net na je bevalling nog niet voldoende was, moet dít toch de doorslaggevende reden zijn?!
Na ruzies probeerde ons lieve kind op zijn vader in te praten, hem te laten beloven niet zo lelijk meer te doen tegen mama. '
Mijn god. Ik vind dit echt verschrikkelijk. Arm knulletje.
Als dat buitenzetten net na je bevalling nog niet voldoende was, moet dít toch de doorslaggevende reden zijn?!
There is always something happening, and it's usually right now