Ik word een soort van gestalkt, denk ik

04-07-2009 09:08 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug had ik hier een topic, 'moeilijk, discrimineer ik of terechte achterdocht?'..

Ik vermoed dat het toch terechte achterdocht is geweest, ik kom namelijk niet meer van meneer af.. we hebben elkaar nog één keer gezien daarna, ik heb het kort gehouden want het was me al snel duidelijk dat we totaal geen gezamenlijke interesses of eigenschappen hadden.

Sindsdien belt en smst hij me regelmatig. Ik heb, stom genoeg, na die afspraak aangegeven dat ik het de komende twee maanden heel druk had, en dat ik hem wel zou bellen als ik weer tijd had. Duidelijk genoeg leek me, maar blijkbaar niet. Elke keer krijg ik weer smsjes met 'hoe gaat het met je tentamens?'

Hier reageer ik niet op, ik neem niet op en ik bel niet terug. Maar het houdt maar niet op... Nu heb ik laatst in een vlaag van frustratie hem een smsje gestuurd waarin ik heb gedaan alsof ik mijn vriend ben met de vraag of hij 'mijn vriendin' met rust wil laten. Dit helpt ook niet. Laatst belde hij en toen nam mijn vader op omdat ik er niet was, maar zelfs toen mijn vader zei 'met de vader van stephanietje' zei hij weliswaar niks maar het heeft hem niet afgeschrikt.

Ik vind het echt een beetje vervelend worden. En ja, ik ben zo'n watje dat ik niet durf te bellen. Wat kan ik wél doen?

Ik hou van polls, wat zou ik moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 39

Toch hem bellen en zeggen dat je het zelf vervelend vindt. (54%)
Blijven negeren. (38%)
Iemand anders inschakelen. (8%)
Ik denk dat je hem moet blijven negeren.

Maar je moet wel bijhouden wanneer hij je benaderd, voor het geval (wat ik niet hoop) dat je aangifte moet doen.

Wat rot voor je zeg, wat een lul van een vent, nee is toch gewoon nee zou je zeggen.
Wet van Pavlov.

Als je helemaal nooit meer reageert, zal hij vanzelf ophouden. Dit kan echter wel een paar maanden duren...houd vol!
Zijn nummer blokkeren dan krijg je zijn smsjes en telefoontjes niet meer binnen..
quote:eleonora schreef op 04 juli 2009 @ 09:10:

Ik denk dat je hem moet blijven negeren.

Maar je moet wel bijhouden wanneer hij je benaderd, voor het geval (wat ik niet hoop) dat je aangifte moet doen.

Wat rot voor je zeg, wat een lul van een vent, nee is toch gewoon nee zou je zeggen.

Ja nouja dat was tot nu toe ook mijn ervaring.. ik zit ook steeds te denken van goh, wat heb ik dan gedaan of gezegd in die twee keer dat we elkaar kort spraken wat blijkbaar uitstraalde dat ik hem heel geweldig vond ofzo?

Ik ga het idd maar bijhouden denk ik. Gelukkig weet ik trouwens wel zijn adres, denk ik, aangezien hij dat een keer stuurde, maar weet hij van mij naar mijn weten niks anders dan mijn telefoonnummer en mijn voornaam.
quote:superstar_2 schreef op 04 juli 2009 @ 09:14:

Zijn nummer blokkeren dan krijg je zijn smsjes en telefoontjes niet meer binnen..

Dat moet bij je provider toch? Want ik heb in mijn telefoon al gekeken of dit kan, maar kan het niet vinden.

En als hij anoniem belt, wordt het dan alsnog geblokkeerd? (ik weet dat hij het dan is want hij spreekt dan meestal iets in op mijn voicemail)
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:08:

Een tijdje terug had ik hier een topic, 'moeilijk, discrimineer ik of terechte achterdocht?'..

Ik vermoed dat het toch terechte achterdocht is geweest, ik kom namelijk niet meer van meneer af.. we hebben elkaar nog één keer gezien daarna, ik heb het kort gehouden want het was me al snel duidelijk dat we totaal geen gezamenlijke interesses of eigenschappen hadden.

Sindsdien belt en smst hij me regelmatig. Ik heb, stom genoeg, na die afspraak aangegeven dat ik het de komende twee maanden heel druk had, en dat ik hem wel zou bellen als ik weer tijd had. Duidelijk genoeg leek me, maar blijkbaar niet. Elke keer krijg ik weer smsjes met 'hoe gaat het met je tentamens?'

Hier reageer ik niet op, ik neem niet op en ik bel niet terug. Maar het houdt maar niet op... Nu heb ik laatst in een vlaag van frustratie hem een smsje gestuurd waarin ik heb gedaan alsof ik mijn vriend ben met de vraag of hij 'mijn vriendin' met rust wil laten. Dit helpt ook niet. Laatst belde hij en toen nam mijn vader op omdat ik er niet was, maar zelfs toen mijn vader zei 'met de vader van stephanietje' zei hij weliswaar niks maar het heeft hem niet afgeschrikt.

Ik vind het echt een beetje vervelend worden. En ja, ik ben zo'n watje dat ik niet durf te bellen. Wat kan ik wél doen?

Jij bent duidelijk geweest? Vind je dat echt?

Zou het niet beter zijn om hem gewoon te bellen, uit te leggen dat je het contact verbreekt en dat je verwacht dat hij ook geen contact meer opneemt. Kun je daarna altijd nog van stalken gaan spreken.
Negeren denk ik. Zo eentje heb ik ook gehad, na een paar weken hield hij vanzelf op. Al belde hij een half jaar later ineens weer, maar ik had zn nummer nog opgeslagen in mn telefoon dus ik herkende hem.

Zo grappig trouwens, werd ik 5 keer achter elkaar door hem gebeld, de6e en 7e keer was het ineens een verborgen nummer.. Hoe achterlijk dacht hij dat ik ben?

Maar dat terzijde.

Succes ermee!
Ik vind je helemaal niet zo duidelijk als ik heel eerlijk ben. In feite heb je geen belangstelling, maar inplaats van dat je dat hebt gezegd, heb je gezegd dat je de komende twee maanden geen tijd hebt en dat je later weer contact met hem opneemt. Als hij je heel leuk vindt, is het toch niet zo raar dat hij hoop houdt en het contact warm probeert te houden? Goed, misschien is het wel wat opdringerig dat hij je blijft bellen terwijl jij niet reageert, maar stalken vind ik het niet.

Ik denk dat je maar eens moet beginnen met eerlijk zeggen dat je hem echt niet ziet zitten en dat je geen contact meer wil, nu niet en over twee maanden ook niet, inplaats van een smoes te gebruiken over het te druk hebben en verder niet durven reageren. Hij heeft nu geen duidelijkheid en je kan hopen dat hij zelf iets opmaakt uit het feit dat jij niet reageert, maar hij kan het op meer manieren opvatten en helaas voor jou vat hij het niet op de manier op die jij bedoelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Zamirah schreef op 04 juli 2009 @ 09:13:

Wet van Pavlov.

Als je helemaal nooit meer reageert, zal hij vanzelf ophouden. Dit kan echter wel een paar maanden duren...houd vol!Dus nog een paar maanden vanaf vorige week.. nouja, ik ga het maar proberen, dankje
Misschien stomme vraag hoor, maar hoe komt hij aan jou nummer?

En als jij het hem gegeven heb, waarom??

Om een nummer te blokkeren moet je inderdaad bij je provider zijn. Zelf instellen op je mobiel kan niet.
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:16:

[...]

Dat moet bij je provider toch? Want ik heb in mijn telefoon al gekeken of dit kan, maar kan het niet vinden.

En als hij anoniem belt, wordt het dan alsnog geblokkeerd? (ik weet dat hij het dan is want hij spreekt dan meestal iets in op mijn voicemail)Moet inderdaad via provider en het kan ook als hij anoniem belt
quote:Susan schreef op 04 juli 2009 @ 09:17:

Ik vind je helemaal niet zo duidelijk als ik heel eerlijk ben. In feite heb je geen belangstelling, maar inplaats van dat je dat hebt gezegd, heb je gezegd dat je de komende twee maanden geen tijd hebt en dat je later weer contact met hem opneemt. Als hij je heel leuk vindt, is het toch niet zo raar dat hij hoop houdt en het contact warm probeert te houden? Goed, misschien is het wel wat opdringerig dat hij je blijft bellen terwijl jij niet reageert, maar stalken vind ik het niet.

Ik denk dat je maar eens moet beginnen met eerlijk zeggen dat je hem echt niet ziet zitten en dat je geen contact meer wil, nu niet en over twee maanden ook niet, inplaats van een smoes te gebruiken over het te druk hebben en verder niet durven reageren. Hij heeft nu geen duidelijkheid en je kan hopen dat hij zelf iets opmaakt uit het feit dat jij niet reageert, maar hij kan het op meer manieren opvatten en helaas voor jou vat hij het niet op de manier op die jij bedoelt.Dat het niet zo duidelijk was had ik vorige week dus ook door, vandaar dat ik heel expliciet een smsje stuurde maar dan vanuit 'mijn vriend' (ja, ik ben een watje), Maar daarin heb ik wel gezet dat ik geen contact meer wil en dat hij moet ophouden met bellen en smsen. Dat leek me toch redelijk duidelijk.
Eerst hem zeggen wanneer hij weer belt : Dat je het leuk en gezellg met hem vond ,maar niet de klik voelt en vind dat jullie te verschillend van elkaar zijn en dat je het niet op prijs stelt dat hij nog contact opneemt.

En de vraag of hij je voortaan met rust wil laten.

Dat je hem het beste wenst .

Dan ben je ECHT duidelijk tegen hem geweest, wanneer jij gaat zeggen ik bel je zodra ik het wat rustiger heb , geef je onbewust *hoop*. En gaat hij er vanuit dat hij af en toe wel iets van zich kan laten horen.

Wanneer hij na je woorden en vraag niet met rust laat kan je hem negeren.
quote:wendy1983 schreef op 04 juli 2009 @ 09:18:

Misschien stomme vraag hoor, maar hoe komt hij aan jou nummer?

En als jij het hem gegeven heb, waarom??

Om een nummer te blokkeren moet je inderdaad bij je provider zijn. Zelf instellen op je mobiel kan niet.

Ik heb het niet aan hem gegegeven ;) Ik kwam die avond al moeilijk van hem af, hij wilde erg graag dat ik er de volgende dag weer zou zijn, en omdat ik toen nog gewoon het een kans wilde geven heb ik hem gezegd dat hij me zijn nummer maar moest geven. Blijkbaar heeft hij toen snel zijn eigen telefoon gebeld met de mijne, want de dag erna kreeg ik smsjes enzo.

Ik denk dat ik dan vandaag ook maar even bij mn provider langs ga.
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:19:

[...]

Dat het niet zo duidelijk was had ik vorige week dus ook door, vandaar dat ik heel expliciet een smsje stuurde maar dan vanuit 'mijn vriend' (ja, ik ben een watje), Maar daarin heb ik wel gezet dat ik geen contact meer wil en dat hij moet ophouden met bellen en smsen. Dat leek me toch redelijk duidelijk.Nee, nee, nee dat is dus niet duidelijk. Hij zal het van jou willen horen. Ik vind het nogal wat om een ander van stalken te beschuldigen als je zelf niet duidelijk durft te communiceren.
quote:wuiles schreef op 04 juli 2009 @ 09:22:

[...]

Nee, nee, nee dat is dus niet duidelijk. Hij zal het van jou willen horen. Ik vind het nogal wat om een ander van stalken te beschuldigen als je zelf niet duidelijk durft te communiceren.Mee eens !
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:21:

[...]

Ik heb het niet aan hem gegegeven ;) Ik kwam die avond al moeilijk van hem af, hij wilde erg graag dat ik er de volgende dag weer zou zijn, en omdat ik toen nog gewoon het een kans wilde geven heb ik hem gezegd dat hij me zijn nummer maar moest geven. Blijkbaar heeft hij toen snel zijn eigen telefoon gebeld met de mijne, want de dag erna kreeg ik smsjes enzo.

Ik denk dat ik dan vandaag ook maar even bij mn provider langs ga.Je was er toch zelf bij toen jij je telefoon aan hem gaf? En nu mag de provider het gaan oplossen voor je en krijgt hij, misschien volledig ten onrechte, een slechte naam? Goed geregeld joh!
quote:wuiles schreef op 04 juli 2009 @ 09:22:

[...]

Nee, nee, nee dat is dus niet duidelijk. Hij zal het van jou willen horen. Ik vind het nogal wat om een ander van stalken te beschuldigen als je zelf niet duidelijk durft te communiceren.Nouja, misschien moet ik dan maar een smsje sturen dat ik het daarmee eens ben en dat ik zelf ook echt geen contact meer wil..
quote:wuiles schreef op 04 juli 2009 @ 09:24:

[...]

Je was er toch zelf bij toen jij je telefoon aan hem gaf? En nu mag de provider het gaan oplossen voor je en krijgt hij, misschien volledig ten onrechte, een slechte naam? Goed geregeld joh!Ik stond op dat moment dingen te verkopen in een tentje, dus nee, ik heb er niet met mijn neus bovenop gestaan. Ja, dat was dom, want hij had ook mn telefoon mee kunnen nemen ofzo. Ik heb op een gegeven moment die telefoon weer terug gekregen en er verder geen aandacht aan geschonken.
Jeetje wat vervelend voor je zeg!

Ik ken dat soort types wel, ze zijn niet altijd gevaarlijk, wel heel hardnekkig en irritant.

Ten eerste, goed dat hij verder je adres e.d. niet heeft. Ten tweede, inderdaad bijhouden wat en wanneer hij wat doet.

Ten derde stuur hem nog één duidelijke mail waarin je onomwonden duidelijk maakt dat je echt niet geïnteresseerd bent en dat je het erg vervelend vind wat hij doet, voor het geval dat hij echt een plaat voor zijn kop heeft en de hints nog niet heeft opgepakt.

Daarna gewoon negeren. Blijf ook consequent hierin anders kan hij weer een aanleiding vinden om verder te gaan met zijn gedrag. Als laatste, denk in de eerste plaats altijd aan je eigen veiligheid!

Veel sterkte
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:16:

[...]

En als hij anoniem belt, wordt het dan alsnog geblokkeerd? (ik weet dat hij het dan is want hij spreekt dan meestal iets in op mijn voicemail)

Geen idee of dat bij de provider moet,ik kan in mijn mobiel gewoon nummers aan de blokkeerlijst toevoegen.

Misschien moet je even in de gebruiksaanwijzing van je telefoon kijken of er iets over in staat.
Of zeg gewoon dat je gaat trouwen binnenkort.
quote:QQelleQ schreef op 04 juli 2009 @ 09:26:

Jeetje wat vervelend voor je zeg!

Ik ken dat soort types wel, ze zijn niet altijd gevaarlijk, wel heel hardnekkig en irritant.

Ten eerste, goed dat hij verder je adres e.d. niet heeft. Ten tweede, inderdaad bijhouden wat en wanneer hij wat doet.

Ten derde stuur hem nog één duidelijke mail waarin je onomwonden duidelijk maakt dat je echt niet geïnteresseerd bent en dat je het erg vervelend vind wat hij doet, voor het geval dat hij echt een plaat voor zijn kop heeft en de hints nog niet heeft opgepakt.

Daarna gewoon negeren. Blijf ook consequent hierin anders kan hij weer een aanleiding vinden om verder te gaan met zijn gedrag. Als laatste, denk in de eerste plaats altijd aan je eigen veiligheid!

Veel sterkte

Nee, ik denk idd niet dat hij gevaarlijk is, maar het is inderdaad gewoon irritant.

Ik denk inderdaad dat ik maar zodra hij weer iets laat horen een sms stuur waarin ik zelf aangeef ook echt geen contact meer te willen. Vanaf dan zal ik idd ook maar bijhouden als hij nog steeds contact zoekt..

Maar je kent ze wel? Heb je t ook meegemaakt? En hoe kwam je er vanaf? ;)
quote:Zamirah schreef op 04 juli 2009 @ 09:27:

Of zeg gewoon dat je gaat trouwen binnenkort.Haha, dat zal ik als laatste redmiddel inzetten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven