Ik word een soort van gestalkt, denk ik

04-07-2009 09:08 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug had ik hier een topic, 'moeilijk, discrimineer ik of terechte achterdocht?'..

Ik vermoed dat het toch terechte achterdocht is geweest, ik kom namelijk niet meer van meneer af.. we hebben elkaar nog één keer gezien daarna, ik heb het kort gehouden want het was me al snel duidelijk dat we totaal geen gezamenlijke interesses of eigenschappen hadden.

Sindsdien belt en smst hij me regelmatig. Ik heb, stom genoeg, na die afspraak aangegeven dat ik het de komende twee maanden heel druk had, en dat ik hem wel zou bellen als ik weer tijd had. Duidelijk genoeg leek me, maar blijkbaar niet. Elke keer krijg ik weer smsjes met 'hoe gaat het met je tentamens?'

Hier reageer ik niet op, ik neem niet op en ik bel niet terug. Maar het houdt maar niet op... Nu heb ik laatst in een vlaag van frustratie hem een smsje gestuurd waarin ik heb gedaan alsof ik mijn vriend ben met de vraag of hij 'mijn vriendin' met rust wil laten. Dit helpt ook niet. Laatst belde hij en toen nam mijn vader op omdat ik er niet was, maar zelfs toen mijn vader zei 'met de vader van stephanietje' zei hij weliswaar niks maar het heeft hem niet afgeschrikt.

Ik vind het echt een beetje vervelend worden. En ja, ik ben zo'n watje dat ik niet durf te bellen. Wat kan ik wél doen?

Ik hou van polls, wat zou ik moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 39

Toch hem bellen en zeggen dat je het zelf vervelend vindt. (54%)
Blijven negeren. (38%)
Iemand anders inschakelen. (8%)
Oh Mosterd............... Nahja, inderdaad toch nog maar even een omonwonden mail/sms sturen.....
ok je bent niet duidelijk geweest of in ieder gaval je had midden in zijn gezicht kunnen zeggen dat je geen interesse hebt maaaarrrr jeetje wat heeft die kerel een bord voor zijn kop. Want ik denk dat veel mannen/ vrouwen deze hints goed hadden begrepen hoor!!!
quote:Stephanietje schreef op 04 juli 2009 @ 09:26:

[...]

Ik stond op dat moment dingen te verkopen in een tentje, dus nee, ik heb er niet met mijn neus bovenop gestaan. Ja, dat was dom, want hij had ook mn telefoon mee kunnen nemen ofzo. Ik heb op een gegeven moment die telefoon weer terug gekregen en er verder geen aandacht aan geschonken.Ik vind het ook nogal wat. Je geeft meneer ZELF je telefoon, wat ik al never nooit zal doen, en vervolgens ga je allemaal smoesjes verzinnen. En nou is meneer een stalker. Zeg gewoon zelf waar het op staat! "IK VAL NIET OP JOU EN LAAT ME AUB MET RUST". Is dat nou zo moeilijk??
quote:eefdeneef schreef op 04 juli 2009 @ 09:31:

ok je bent niet duidelijk geweest of in ieder gaval je had midden in zijn gezicht kunnen zeggen dat je geen interesse hebt maaaarrrr jeetje wat heeft die kerel een bord voor zijn kop. Want ik denk dat veel mannen/ vrouwen deze hints goed hadden begrepen hoor!!!Nouja dat dacht ik dus ook, vooral dat laatste smsje.. maar ik lees zelf altijd teveel in 'hints', denk snel dat mensen me ergens liever niet bij hebben ofzo, dus misschien ben ik niet zo'n goede graadmeter ;)
Stephanie .. eerst zelf duidelijk zijn naar hem toe ! Dat ben je nog steeds niet geweest. Dus iemand afschilderen alsof hij je stalkt en aannemen van een ander dat dat soort mannen *gevaarlijk* ed zijn. STOP DAARMEE

Heb zelf de ballen en bel hem op vandaag en vertel dat je het niet ziet zitten om verder contact te houden.

Wanneer jij zelf niet eerlijk en duidelijk bent naar de ander toe hoe kan en mag je verwachten dat de ander het goed oppikt en je met rust laat.

Je hebt hem zelf *hoop* gegeven door te zeggen dat je hem wel belt wanneer je het rustiger hebt.
quote:eefdeneef schreef op 04 juli 2009 @ 09:31:

ok je bent niet duidelijk geweest of in ieder gaval je had midden in zijn gezicht kunnen zeggen dat je geen interesse hebt maaaarrrr jeetje wat heeft die kerel een bord voor zijn kop. Want ik denk dat veel mannen/ vrouwen deze hints goed hadden begrepen hoor!!!Nou dat denk ik niet hoor dagelijks worden er topics geopend over de communicatie tussen mannen en vrouwen
quote:Boerin schreef op 04 juli 2009 @ 09:32:

Stephanie .. eerst zelf duidelijk zijn naar hem toe ! Dat ben je nog steeds niet geweest. Dus iemand afschilderen alsof hij je stalkt en aannemen van een ander dat dat soort mannen *gevaarlijk* ed zijn. STOP DAARMEE

Heb zelf de ballen en bel hem op vandaag en vertel dat je het niet ziet zitten om verder contact te houden.

Wanneer jij zelf niet eerlijk en duidelijk bent naar de ander toe hoe kan en mag je verwachten dat de ander het goed oppikt en je met rust laat.

Je hebt hem zelf *hoop* gegeven door te zeggen dat je hem wel belt wanneer je het rustiger hebt.

Ho ho ho, beter lezen alsjeblieft. Ik zeg juist dat ik denk dat hij NIET gevaarlijk is, alleen irritant.

En ik heb toch al in een post of drie toegegeven dat ik waarschijnlijk niet duidelijk genoeg was en dat ik ga smsen als hij weer reageert.

Bovendien is mijn topictitel niet voor niks zo vaag, en in mijn OP neem ik het woord niet eens in de mond. Ik vind dit een oneerlijke aanval.
Hallo, jij bent hier oneerlijk bezig hoor. Hoeveel leugentjes heb je die gast nou al verteld?
Ik zou niet smsen, maar hem gewoon zelf opbellen en duidelijk zeggen dat het vanaf nu klaar is. Dat jullie elkaar verkeerd begrepen hebben/ andere verwachtingen etc. en dat hij je niet meer moet benaderen.

Ook smsjes kunnen verkeerd geinterpreteerd worden of per ongeluk 'niet gelezen'....
Idd Stephanietje als hij je weer smst moet je duidelijk zijn.

Ik wil geen contact meer,ik val niet op je..klaar..
Tss, iemand aan het lijntje houden en dan spreken van stalken vind ik de omgekeerde wereld hoor.
Zelf heel duidelijk zijn is ook handig ja.

Je hebt hele vasthoudende types maar dan kun je in ieder geval zeggen dat jíj volkomen duidelijk was.
quote:eleonora schreef op 04 juli 2009 @ 09:41:

Zelf heel duidelijk zijn is ook handig ja.

Je hebt hele vasthoudende types maar dan kun je in ieder geval zeggen dat jíj volkomen duidelijk was.

Ja nee dat begrijp ik inderdaad.

Maar het voelt een beetje nutteloos om op elk bericht te reageren met 'ja ik ga het hem zeggen' ;)

Ik moet nu weg, ik ben er vanavond weer. Bedankt voor de reacties tot nu toe.
@boerin, haha ja daar heb je helemaal gelijk in !!!
Op sommige telefoons kan je wel blokkeren. je moet dat dit nummer in een groep plaatsen en die groep kun je dan blokkeren
Samenvattend: 1 keer heel duidelijk zijn dat je geen contact meer wenst, en als hij dan aanhoudt, negeren.
nog ééntje erbij:

ik zou niet smssen, maar nog één keertje opnemen als ie belt:"waarom bel je me? heb je niet door dat ik je niet leuk vindt? ik wil niks met jou en dat zal ook nooit gebeuren! ok duidelijk? fijne dag nog!" En dan niks meer! nergens op reageren en negeren...

Ik denk ook dat je niet duidelijk bent geweest.
Ok, enorme mosterd, maar gewoon nog even voor de duidelijkheid. Dit is een man, mannen zijn vaak wat rechter door zee dan vrouwen en dat betekent dat ze meestal hints niet al te duidelijk oppakken. Jij zegt dat je na je drukke tijd wel contact opneemt, maar je bedoelt: Hee man, ik ben niet geïnteresseerd maar dat vind ik te bot om je rechtstreeks te melden. Hij hoort: OK, ze heeft nu geen tijd, maar ze zal na haar drukke tijd wel bellen.

Dus... duidelijk zeggen wat je bedoelt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Eens met Supersmollie1 en Candy1966. Ik stel een combinatie van beide oplossingen voor.
Johnny is De Mol ( en Linda ook trouwens ).
wees eerlijk. sms of bel hem dat je GEEN interesse hebt.
ik ben ook weleens gestalkt...geloof me, het enige dat helpt is NEGEREN. Zelfs de politie geeft dit advies. Soms duurt het even maar geloof me, echt NEGEREN..altijd....nooit iets laten horen want dat is voor hem weer een ingang.
Als ik iemand uit zou vragen o.i.d. en hij zou zeggen 'andere keer misschien' of 'momenteel te druk', dan weet ik genoeg. Bij veel mannen werkt dit echter niet zo (wat ik niet begrijp, want die smoesjes zijn overduidelijk en je hebt toch ook je trots...). Ik denk dat duidelijkheid je probleem inderdaad gauw oplost.
Ik zou hem gewoon bellen en zeggen dat ik geen interesse heb en dat ik graag zou willen dat hij ophield met contact zoeken.
Ga vooral niet vriendelijk tegen hem doen, wees gewoon kort en zakelijk als heb zegt dat je geen contact wenst. En laat daarna ook gewoon niets meer van je horen.
Negeren. Houd vanzelf wel weer op. En anders zijn tel. nummer laten blokkeren. En 'anonieme' en onbekende telefoontjes ook maar niet opnemen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven