Ik word er gek van...

06-01-2009 22:13 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb echt mn hoofd zitten breken of ik wel of geen topic moet aanmaken. Heb hier al dagenlang zitten lezen en veel interessante dingen gelezen ook. Maar ik word er gek van en schrijf het toch maar op.

Het zit zo.

Heb sinds kort een vriendje. Ga ongeveer 2,5 maanden met hem om en zien elkaar eigenlijk alleen in het weekend. Allemaal leuk en aardig. Maar er is een probleempje: hij is heel gesloten, belt en smst heel weinig en weinig initiatief van zijn kant. Heb van een vriend van hem gehoord dat hij vroeger heel erg door zn ex is gekwetst, gescheiden en kinderen... en hij bevestigt ook dat dit zn karakter is.

Denk dat ik het moet accepteren en leren ermee om te gaan.

Als ik niet bel/sms, duurt het gerust 2 dagen ofzo voordat ik wat van hem hoor. En heel vaak ben ik degene die vraagt of we gaan afspreken. Ik heb me al wel voorgenomen om met hem te praten, probeer het alleen niet op een zeikerige manier, alleen jaag ik hem alleen maar weg haha.

Zijn er hier mensen die ook zo'n vriendje hebben? Of ben je zelf zo? Wil het graag horen, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Voor alles is een eerste keer he!
Je moet, als je ermee door wilt gaan, voor jezelf een manier vinden om er niet gek van te worden en er mee om te gaan. Hij gaat niet veranderen en als het na 2,5 maand al een strijdpunt wordt, tja...
quote:Butterfly_77 schreef op 07 januari 2009 @ 12:39:

[...]

Heb er ook wel aan zitten denken om ermee te kappen hoor, maar ik vind het zonde om dit. Voor de rest is alles wel goed en heb ik het naar me zin met hem. Er zal in een relatie altijd wel iets te klagen zijn. Bellen/smsen is niet het belangrijkste in een relatie, het is alleen iets waarmee je wel dagelijks mee te maken hebt.

Als iets waar ik dagelijks mee te maken heb mij na 2,5 maand (!!) gek maakt, zegt mij dat genoeg.

Zo graag hoef ik nou ook weer geen vriendje...
quote:nologoes schreef op 07 januari 2009 @ 13:49:

[...]

Als iets waar ik dagelijks mee te maken heb mij na 2,5 maand (!!) gek maakt, zegt mij dat genoeg.

Zo graag hoef ik nou ook weer geen vriendje...Daar is ook iets voor te zeggen... maar de een is de ander niet en dat is maar goed ook.
Daar heb je volkomen gelijk in, Butterfly!

Maar je komt op een openbaar forum advies vragen over een situatie waar je gek van wordt, toch?

Mijn advies is dan ook alleen maar; denk eens na over wat JIJ van hem wil, of dat realistisch is en of je niet moet concluderen dat je een signaal ontvangt dat je volkomen aan het negeren bent.

Je mag ook gewoon over een jaar een nieuw topic met hetzelfde onderwerp openen, hoor...
Ik wilde verhalen horen van mensen die ook zo'n vriendje hebben of die zelf zo zijn. Niet om advies. Dat heb ik al met veel mensen besproken hahaha.

Maar heel erg bedankt voor alle reacties!!! Toch blijft het moeilijk hoor en moet ik mezelf echt inhouden! En soms denk ik ach als ik een sms wil sturen of bellen dan doe ik dat. En zelfs dat beperk ik tot een minimum. Toch maar even vragen of hij dat dan wel erg vindt.
Oh sorry! Geen advies!

Alleen maar medestanders gewenst... I guess I'm outta here...

(maar omdat ik mezelf ken; ik blijf vast wel meelezen. En zal alleen bij opperste verbazing een reactie plaatsen...)
Hhahaha ja ik dacht als ik hier advies ga vragen word ik helemaal gek!!! De een zegt dit, de ander dat...

Maar jullie mogen het wel geven hoor.
Tja, dat heb ik al gedaan en ik ben niet de enige.
Wonen jullie ver van elkaar vandaan? Of zou je hem in principe ook makkelijk doordeweeks kunnen zien?

Als je wel vlakbij elkaar woont vind ik het ook wel wat vreemd, zeker als verder alles goed zit, dan wil je veel bij elkaar zijn. Snap ook wel als je een bepaald verleden hebt behoefte hebt om het rustiger aan te doen, misschien heb jij niet zulke ervaringen achter de rug. Merk je wel aan andere dingen dat hij voor je gaat en dat hij een toekomst met je ziet of is het meer 'leuk voor erbij' ?

Ik zou zelf, als uit andere dingen blijkt dat jij het wel voor hem bent, dit gaan bespreken. Als hij je niet kwijt wilt zal hij zijn best doen om jouw tegemoet te komen. Tis toch logisch dat je ook iniatief van hem wilt zien! Zo kinderachtig om zo'n dom spelletje te spelen, net of hij hard to get speelt ofzo! Kan leuk zijn in het begin maar als je nu echt wat hebt samen is het anders! Zou daar echt kwaad om worden.
En dan mag je er echt wel wat van zeggen hoor, jij hebt er last van en het is de bedoeling dat jij je ook goed voelt in jullie relatie! Daarbij, als je in alles het idee hebt dat hij het totaal dus niet serieus ziet tussen jullie, zou ik het ook bespreken en als hij er dan niks aan wil veranderen of het idee heeft dat er niet veel meer kan gaan groeien in zijn gevoel er een punt achter zetten. Kom op, hij moet blij zijn dat jij een relatie met hem wilt hoor! Graag of niet! Succes.
Sorry, advies...hopelijk heb je er evengoed nog iets aan..
Hoi curlygurly,

Ik woon in Den Haag, hij Amsterdam. Doordeweeks weinig tijd, werken, sporten, en ik begin om 8 uur weer. En hij is ook vaak moe dan. hahaha tja, hij is ook 11 jaar ouder dan ik. Maar tis wel een paar keer voorgekomen dat ik hem doordeweeks zag.

Ik heb in mn vorige relatie ook heel veel kut dingen meegemaakt en vind het ook eng om mezelf nu weer open te stellen voor iemand. Want ja, straks word je toch weer gekwetst denk je dan. Maar ja, het hoort er bij.

Heb een paar weken terug ook met hem gesproken hoe het nou zit, hij zei zelf al dat hij heel gesloten is in relaties, maar dat ie me wel leuk vindt en dat het niet alleen voor de gezelligheid is. Merkte ook wel aan hem dat hij met dat gesprek al best wel moeite heeft om zich te uiten. En ikzelf ben er ook niet zo'n held in. Tis bij hem ook geen hard to get spelletje. Zo zit hij niet in elkaar.

Maar idd, kan het best een keer aankaarten waar ik mee zit. Anders krop je het alleen maar op. Vraag me af of ik het meteen moet doen als ik hem zie. Hij is net terug van vakantie uit de tropen en baalt nu nogal dat ie weer is.
Wat draait er veel om hem, in jouw beleving van de relatie, zeg.

Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat het gevaarlijk is voor anderen te denken, dingen goed te praten en je eigen handelen af te stemmen op een ander.

Hij is moe.

Hij is net terug van vakantie.

Hij is 11 jaar ouder (dus....???).

Hij heeft moeite met zich uiten.

Hij baalt.

Dus oeh...

Misschien maar geen moeilijke vragen stellen, want stel je voor dat HIJ..... Zucht!

HIj. Hij. Hij.

Maar dat is allemaal prima, want HIJ vindt me wel leuk. HIJ wil wel iets meer dan gezelligheid (for whatever that means...)

Hoe zit het met jou?

Jij wil meer aandacht.

Jij wil meer bellen/sms'en.

Jij wordt gek van deze situatie.

(en ik blijf het zeggen; en dat na 2,5 maand...!!!)
Hahahah ja das waar. Heb je helemaal gelijk in. Hoor ook vaak van vriendinnen dat ik altijd voor anderen denk enzo.

Goed voornemen van 2009!
Succes met het jezelf ontdekken en centraal stellen in JOUW leven!
Herken t wel, vanuit mijn vriend komt er ook niet veel initiatief.

Daar zit ik nu dus heel erg mee omdat ik geen oplossing kan bedenken. In het begin was er juist wel veel contact, steeds minder en opeens bijna helemaal niet meer. Dus als je dit niet prettig vind.. hij zal niet veranderen denk ik zo.. want dat gebeurd maar zelden en je stelt jezelf alleen maar teleur door te hopen.

Daarnaast is jullie relatie maar kort, misschien als het echt definitief is dat hij dan wel "los komt" en zichzelf helemaal laat zien?
quote:Karin24 schreef op 07 januari 2009 @ 19:15:

Daarnaast is jullie relatie maar kort, misschien als het echt definitief is dat hij dan wel "los komt" en zichzelf helemaal laat zien?

Of als jullie eenmaal samenwonen, of getrouwd zijn, of een kind krijgen, of hey; misschien wel na de scheiding, misschien wel tijdens het co-ouderschap, of misschien wel....

(Oftewel: Of misschien wel helemaal NIET??? Maar neem

gerust het risico...)
Soms worden er best snel dingen uitgesloten, maar het is heus niet zo dat er nooit niet iets veranderd. En verder als ze het kan accepteren dat hij zo is, is het ook oké.
Ik wens TO het allerbeste. We zullen zien.
Ja.. ik zit zelf in de situatie dat ik er heel erg mee zit dat mijn vriend zo is en al een tijdje is de situatie zo, zelfs als het zo is als dat hij aangeeft wat hij nodig heeft om weer open te zijn om weer leuk contact te hebben enzo.. zelfs dan is het nog niet beter dus in mijn situatie word het denk ik ook niet beter.

Hoop voor TO dat het bij haar wel beter word.
quote:Karin24 schreef op 07 januari 2009 @ 19:20:

Soms worden er best snel dingen uitgesloten, maar het is heus niet zo dat er nooit niet iets veranderd. En verder als ze het kan accepteren dat hij zo is, is het ook oké.Maar deze gedachte houdt je op de been, Karin?
Hoop heeft me altijd goed gedaan, heb zo van alles kunnen bereiken, alleen hopen in de liefde daar wordt niet zoveel mee bereikt merk ik en dat doet pijn maargoed.. ik heb uithoudingsvermogen, mede door mijn verleden, waardoor ik lang doorvecht en moeite doe voor iets/iemand. En nu al mijn liefde en moeite nergens toe leidt voel ik echt een leeg gat en voel ik echt een enorme energie in me omdat ik zoveel wil doen/geven enzo en zoveel lief te hebben maar ik kan mijn gevoelens nergens kwijt.

Mijn vriend is blijkbaar gewoon zo, merk ik langzamerhand en ook door mijn topic leer ik dat een beetje en als ik deze topics hier zo lees kom ik daar ook wel achter.

Ik wens TO deze gevoelens niet toe.. denk dus goed na.

Maar wees ook realistisch, sommige mensen hebben tijd nodig om zich op hun gemak te voelen enz en sommige mensen zijn gewoon zoals ze zijn. Daarnaast, als hij zo is, daar kun je nog over nadenken, of je daarmee wilt/kunt leven.
quote:Karin24 schreef op 07 januari 2009 @ 19:34:

Hoop heeft me altijd goed gedaan, heb zo van alles kunnen bereiken, alleen hopen in de liefde daar wordt niet zoveel mee bereikt merk ik en dat doet pijn maargoed.. ik heb uithoudingsvermogen, mede door mijn verleden, waardoor ik net zolang vecht totdat een situatie zo is zoals ik hoop dat het is. En nu al mijn liefde en moeite nergens toe leidt voel ik echt een leeg gat en voel ik echt een enorme energie in me omdat ik zoveel wil doen/geven enzo en zoveel lief te hebben maar ik kan mijn gevoelens nergens kwijt.

Ik geloof er niets van dat jij dingen hebt bereikt dankzij hoop.

Misschien het stellen van een doel en je gedrag daarop afstemmen, maar hoop...?

Je kunt elke dag gaan zitten hopen dat het vanzelf allemaal anders wordt, maar ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat hoop alleen ergens toe leidt. (Jij wel?)

Karin, ik denk dat je jezelf tekort doet. Geef jezelf credit voor wat je hebt gedaan om je doelen te bereiken.

En gun jezelf een liefde die beantwoord wordt op een manier die jou gelukkig maakt. Ook daarin hoef je jezelf niet tekort te doen.
En je uithoudingsvermogen komt net zo goed beter van pas in een fijne relatie, hoor!
quote:nologoes schreef op 07 januari 2009 @ 19:39:

[...]

Ik geloof er niets van dat jij dingen hebt bereikt dankzij hoop.

Misschien het stellen van een doel en je gedrag daarop afstemmen, maar hoop...?

Je kunt elke dag gaan zitten hopen dat het vanzelf allemaal anders wordt, maar ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat hoop alleen ergens toe leidt. (Jij wel?)

Karin, ik denk dat je jezelf tekort doet. Geef jezelf credit voor wat je hebt gedaan om je doelen te bereiken.

En gun jezelf een liefde die beantwoord wordt op een manier die jou gelukkig maakt. Ook daarin hoef je jezelf niet tekort te doen.

Nouja hoop,.. ik bedoel, door hoop kon ik mezelf er toe zetten om actie te ondernemen, om bepaalde doelen op school te bereiken, om niet op te geven etc omdat ik hoop had in betere tijden, dat het goed zou komen enzo, misschien leg ik het raar uit maar hoop dat je me begrijpt.

Je hebt gelijk.. heb net mijn vriend gebeld en aangegeven dat ik dit niet meer wil en was ook verdrietig. Het deed hem pijn dat ik zo verdrietig was want dat wilde hij niet, hij houdt echt van mij

en had was nooit zijn bedoeling om me dit gevoel weer te geven. We hadden een fijn gesprek en ik voelde me gehoord. Door dit soort dingen krijg ik weer hoop en de laatste tijd zag ik het ook weer, ging het ook weer goed. Hoop dat het nu weer goed blijft gaan. Anders moet ik mijn conclusies trekken.

sorry voor het inbreken in jou topic TO :$ even concluderend...

iemand is zoals hij is..en bedenk goed of je dat accepteerd.

Je kunt ook zien of hij bepaalde dingen kan veranderen voor jou, want dingen die niet het karakter betreffen kunnen mensen in sommige gevallen wel veranderen. Anders niet.

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven