In de 30, maar voel me net een verliefde puber

12-07-2021 23:22 27 berichten
Bericht verwijderd, antwoorden zijn duidelijk.
anoniem_64b1861a69da6 wijzigde dit bericht op 13-07-2021 15:10
95.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan inderdaad niet.
Een vader heeft dat een keer bij mij gedaan en ik vond dat zeer brutaal.
Is hij ook alleen? Wanneer dat niet zo is zou ik niks doen want daar komt alleen maar gezeik van.
Als hij wel single is vraag je of hij een kopje koffie wil drinken. (Ok niet heel netjes aan zijn gegevens gekomen misschien maar yolo ;) )
Kan je trouwens ook via social media doen lijkt me.. (als hij dat heeft)
Dus je bent ‘verliefd’ op iemand die je alleen maar hebt gezien en nooit gesproken? Jeetje, dan ben ik ook verliefd op heel veel mensen.
En, hoe weet je of hij geen partner heeft? Nogal raar om achter hem aan te gaan terwijl je dat niet weet.
Echt niet professioneel ook dat je die gegevens hebt ingekeken.
Hoe kan jij in het schoolsysteem? Is die informatie openbaar voor alle ouders? Of kan je erin vanwege (vrijwilligers)werk?
Dat je die gegevens hebt ingekeken vind ik een beetje verontrustend. Nu vraag ik me af waar zo maar iedereen aan mijn privé gegevens kan komen en dan mijn straat op en af rijden om mij te bespieden zonder dat ik me er van bewust ben.
Die man is in volle vertouwen dat niemand daar misbruik van maakt. Niets mee doen want kan je serieuze problemen opleveren. En terecht.

Maar verliefdheid is leuk, is in mijn leven al meerdere keren gekomen en gaat dan weer. Misschien komen jullie elkaar nog tegen, misschien niet. Raar, die hormonen.
ClumsyNinja schreef:
13-07-2021 07:14
Hoe kan jij in het schoolsysteem? Is die informatie openbaar voor alle ouders? Of kan je erin vanwege (vrijwilligers)werk?
Ze zegt dat ze in die school werkt.
Attraverso schreef:
13-07-2021 07:21
Nou dan moet ze niet verder “uit de school klappen” want als iemand hier achter komt, is dat niet goed voor ehm, minimaal haar baan.
Ik wil geen koffie drinken
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of vader alleenstaand is of samen met iemand. Ook vraag ik me af of hij ooit bijzondere aandacht aan jou heeft gegeven. Is er reden om aan te nemen dat hij ook wat voor jou voelt?

Als hij wel een partner heeft zou ik sowieso niks ermee doen. Als hij nooit interesse in jou heeft getoond, en jij voor hem gewoon 'zomaar' een juf van school bent, zou ik het ook laten. Alleen als allebei de omstandigheden (duidelijk) positief zijn, kun je het wel overwegen om nog contact te zoeken. En dan het liefst natuurlijk via social media (kijk ook eens op Linkedin), want zijn telefoonnummer snaaien uit het systeem is niet heel netjes. En ga aub niet naar zijn straat of huis want dat is ronduit creepy.
Saivash schreef:
13-07-2021 07:13
Dus je bent ‘verliefd’ op iemand die je alleen maar hebt gezien en nooit gesproken? Jeetje, dan ben ik ook verliefd op heel veel mensen.
En, hoe weet je of hij geen partner heeft? Nogal raar om achter hem aan te gaan terwijl je dat niet weet.
Echt niet professioneel ook dat je die gegevens hebt ingekeken.

Je tweede zin slaat nergens op. Het eerste heb ik ook weleens gehad, dat heet liefde op het eerste gezicht. Ik was op een verjaardag, X kwam naast me zitten (nog nooit eerder gezien) en ik was op slag verliefd. Vlinders in mijn buik, alleen maar aan hem kunnen denken etc. Is uiteindelijk niks geworden, hij was veel ouder en bezet, maar ik snap TO dus wel.

Vraag is wel; weet je of hij vrijgezel is?

En ik zou hem gewoon keertje aanspreken en vragen of hij kopje koffie wil drinken. Niet zijn nummer uit het schoolsysteem halen.
Westerpaviljoen schreef:
13-07-2021 07:33
Ik wil geen koffie drinken
Kijk, probleem opgalost :mrgreen:
Ik vind het wel onprofessioneel om die gegevens op te schrijven. Ik zou er niks mee doen.
Wat raar en stalkerig dit.
Attraverso schreef:
13-07-2021 07:21
Pfff stom van me, helemaal overheen geleden, ik dacht dat to daar zelf ook een kind op school had zitten.

ok dat maakt het makkelijk: harde nee. Je mag niet zo aan zijn gegevens komen en je kan er dus echt niets mee doen.
To, weet je of hij vrijgezel is?
Normaal zou ik kijken of ik iemand op facebook en zo terug zou kunnen vinden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
In alle eerlijkheid vind ik het erg onprofessioneel om achter een ouder van jouw school aan te gaan, laat staan dat je hebt ingebroken in de systemen om achter gegevens te komen. Vooral dat laatste kan je met de huidige AVG (datalek..) je baan kosten..
ch86 schreef:
13-07-2021 07:41
Je tweede zin slaat nergens op. Het eerste heb ik ook weleens gehad, dat heet liefde op het eerste gezicht. Ik was op een verjaardag, X kwam naast me zitten (nog nooit eerder gezien) en ik was op slag verliefd. Vlinders in mijn buik, alleen maar aan hem kunnen denken etc. Is uiteindelijk niks geworden, hij was veel ouder en bezet, maar ik snap TO dus wel.

Vraag is wel; weet je of hij vrijgezel is?

En ik zou hem gewoon keertje aanspreken en vragen of hij kopje koffie wil drinken. Niet zijn nummer uit het schoolsysteem halen.
Liefde op het eerste gezicht is onzin voor mij. Dat heet dan aantrekkingskracht, want als je iemand leert kennen of hij trekt zijn mond al open, zou de betovering zomaar verbroken kunnen worden.
Onder verliefdheid versta ik echt iets anders dan dit.
aardbeienslof schreef:
13-07-2021 07:54
Wat raar en stalkerig dit.
Dit zou niet eens in me opkomen om te doen als ik in de 20 was.
Tja ik weet niet of je het moet zien als inbreken in de systemen, zoals iemand hier zegt. Heb je daar als medewerker vd school niet gewoon inzage in dan, in de contactgegevens van alle leerlingen? Of heb je je echt in rare bochten moeten wringen TO om achter die gegevens te komen?

Maar ok, ik zou het idd wel beetje onprofessioneel vinden als je die gegevens gaat gebruiken om hem te benaderen. Stel dat ie gewoon een vrouw/vriendin heeft die er niet van gediend is dat je hem benadert, dan heb je wel een probleem. Maar dat heb je vast in het systeem ook wel gezien dan, of er ook een moeder op hetzelfde adres woont?

Als je hem wil benaderen zou ik dat via social media doen of proberen hem een keer tegen te komen.
tulpje21 schreef:
13-07-2021 09:25
Tja ik weet niet of je het moet zien als inbreken in de systemen, zoals iemand hier zegt. Heb je daar als medewerker vd school niet gewoon inzage in dan, in de contactgegevens van alle leerlingen? Of heb je je echt in rare bochten moeten wringen TO om achter die gegevens te komen?
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je de privé gegevens van iemand waarmee je niets te maken hebt gaat uitpluizen in het systeem. To zegt trouwens zelf in de OP dat het niet mag.
Net zoals een medewerker bij de belastingen niet mag gaan uitpluizen wat familie en vrienden verdienen.
Nee tuurlijk, ze moet daar sowieso niets mee doen, dat zei ik al. Maar inbreken kan ik het niet noemen als die gegevens gewoon toegankelijk zijn voor haar in een programma waar ze dagelijks mee werkt.

Ik lees nu idd dat ze zelf ook zegt dat het niet mag.

Ze kan het sowieso niet maken natuurlijk die man op te bellen. Hoe kom je aan mn nummer? Ja uit het schoolsysteem. Nee dat kan je als juf/medewerker niet maken.
Maar ja, TO weet dus ook niets van hem. Misschien is ie gewoon bezet? Heb je al een poging gedaan hem op social media te zoeken?
tulpje21 schreef:
13-07-2021 09:25

Maar ok, ik zou het idd wel beetje onprofessioneel vinden als je die gegevens gaat gebruiken om hem te benaderen. Stel dat ie gewoon een vrouw/vriendin heeft die er niet van gediend is dat je hem benadert, dan heb je wel een probleem. Maar dat heb je vast in het systeem ook wel gezien dan, of er ook een moeder op hetzelfde adres woont?

Als je hem wil benaderen zou ik dat via social media doen of proberen hem een keer tegen te komen.
In de zorg kan je ook dingen opzoeken van mensen die helemaal niet jouw patiënt zijn. Dat hoeft helemaal niet altijd met e in allemaal bochten wringen maar mag toch echt niet net als het hier niet mag dat ze gegevens op zoekt van de vader van een kind dat niet bij haar in de klas zit om voor haar eigen gewin te gebruiken.

Ik zou zeggen stuur een bericht naar die vader dan kan hij zelf kiezen of hij bij school een klacht in dient of niet waardoor jij je baan kwijt kan raken.

Verstandiger is om de gegevens weg te gooien en die man te vergeten.
Jemig, wat ontzettend brutaal om zijn persoonsgegevens op te zoeken. Lijkt me dat dat echt niet mag, en sterker nog, je zou ervoor ontslagen kunnen worden.
Ojee klinkt als een fatal attraction in the making.. :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven