Info over ex op internet, ik wil niet meer kijken!

05-01-2010 16:50 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort op Hyves gelezen dat mijn ex een nieuwe vriendin heeft. Hoe en waarom het uitging is niet belangrijk, ik wil hem ook niet terug.

Feit is wel dat het pijn doet.

Op Hyves kan ik al niks meer zien (heb ik voor gezorgd). Ga ik met mijn stomme kop op zoek naar info over haar en vind haar op een aantal andere openbare sites. Ik blijf deze sites bezoeken terwijl zij het over hen samen heeft en het doet me alleen maar meer pijn.

Ik wil hier mee ophouden, maar zeggen tegen mezelf dat ik het gewoon niet moet doen, helpt niet. Het lijkt wel een soort dwang om mezelf pijn te doen.

Hebben jullie tips om me te helpen mezelf in te houden? In het pre-internet tijdperk waren dit soort dingen toch makkelijker hoor, dan wist je het gewoon niet en slijtte (of sleet?) het vanzelf.
Mocht je jezelf niet kunnen inhouden..

Open Internet explorer -> extra-->internetopties--->beveilliging--->websitesmetbeperktetoegang---->websites

En vul daar de sites in.. dan heb je ze geblokkeerd :-)
Uhmm, gelijk iets anders gaan doen als de drang er is. En jezelf afvragen wat je er in godsnaam mee bereikt om te kijken. Of je moet masochistisch aangelegd zijn natuurlijk
Laat me raden, een soort van Twitter-site zeker?

Heb maar 1 advies: NIET doen!!! Echt niet doen. Je doet jezelf deze pijn aan. Je wilt je ex niet terug, schrijf je, maar duidelijk is wel dat je nog pijn hebt van de verbroken relatie.

Doe jezelf dan tenminste 1 plezier en ga niet doelbewust nog méér pijn opzoeken.

Het brengt je niets anders dan pijn en een rotgevoel. Wees lief voor jezelf in plaats van jezelf te pijnigen!

Sterkte!
Eensch. Er is maar één manier: niet meer kijken! Houd in je achterhoofd dat als je toch gaat kijken, je waarschijnlijk alleen maar dingen gaat zien en lezen die je niet wilt weten.
Gooi je computer uit het raam. Opgelost!

Hoe moeilijk kan het zijn
quote:Schravelvot schreef op 05 januari 2010 @ 17:06:

Gooi je computer uit het raam. Opgelost!

Hoe moeilijk kan het zijn

En al die andere computers waar zij op kan kijken hehe?

Offtopic: Jij moet uit Limburg komen met zo'n nickname
De verbroken relatie deed zeker pijn, maar ik was toch al aardig op weg om dat minder te maken (contact was al verbroken, ik was lief voor mezelf) en dan toch zoeken naar bevestiging dat hij iemand anders heeft. En dan krijg ik die bevestiging en dan stort ik gelijk weer in de eerste niet eten niet slapen fase. Behoorlijk masochistisch ja. Ik ga iig proberen die sites te blokken. Herkent iemand dit trouwens of ligt het echt aan mij?
Ik ben een zij (Billie Holiday,Billie Jean)
quote:Billie36 schreef op 05 januari 2010 @ 17:18:

De verbroken relatie deed zeker pijn, maar ik was toch al aardig op weg om dat minder te maken (contact was al verbroken, ik was lief voor mezelf) en dan toch zoeken naar bevestiging dat hij iemand anders heeft. En dan krijg ik die bevestiging en dan stort ik gelijk weer in de eerste niet eten niet slapen fase. Behoorlijk masochistisch ja. Ik ga iig proberen die sites te blokken. Herkent iemand dit trouwens of ligt het echt aan mij?Ik denk dat iedereen het gevoel wel herkent hoor.
Nou dat is iig al wat.
Ik ken wel meer mensen die dit doen hoor. You are not alone. Mijn laatste ex doet niet aan netwerksites, het meisje waar hij vrijwel meteen mee was wel, alleen dat heb ik gelukkig pas ontdekt in de 'lekker belangrijk fase'. Daarvoor (in pre netwerksite periode) was het idd een stuk prettiger, het gaat uit en je hoort gewoon niks meer van elkaar als je niet belt (of desnoods mailt).

Bij een scharrel waar ik wat moeite mee heb/had heb ik mezelf soms echt gedwongen niet te hyven. Gewoon al die sites even laten zitten. Het is mosterd. Een ander advies is er niet te geven. Anders klik je altijd weer door en doet het toch weer pijn. Sterkte!
quote:Scheepswrak schreef op 05 januari 2010 @ 17:18:

[...]

En al die andere computers waar zij op kan kijken hehe?

Offtopic: Jij moet uit Limburg komen met zo'n nickname Ook het raam uit natuurlijk, als je het doet moet je het goed doen
Het slijt. Ook dit slijt. Echt waar.
Ik weet wel dat dit ook slijt, ik was al een goed stuk onderweg. Het is meer een urgente hulpvraag (heb nu al 45 minuten niet meer gekeken) want ik functioneer sinds ik dit weet weer zo belabberd, zeg maar slecht.
Ik heb dit ook ooit gehad: je wilt het niet weten, en toch ga je zoeken en kijken.

Via internetopties een site blokkeren werkte niet echt, dus toen heeft Xander me uitgelegt hoe ik de site wél kon blokkeren. Werkte heel goed!! Als je wilt kan ik even kijken of ik nog weet hoe het werkte.
Heel fijn hoef ik dan niet eerst naar die site toe??
Nee hoor, je moet alleen wel de url weten.

Hoe je ze blokkeert:

ga naar Computer -> C-schijf -> map Windows -> map System32 -> map drivers -> map etc

daar staat een bestandje wat hosts heet. Die moet je openen (als je Windows XP hebt kun je er eerst een .txt van maken en dat later weer weghalen; als je Vista hebt krijg je vanzelf een schermpje met in welk programma je het wilt openen, het handigste is dan WordPad)

Als je bijvoorbeeld de viva-site zou willen blokkeren voeg onderaan dat bestandje toe: (zonder net als bovenin zo'n # ervoor)

127.0.0.1 www.viva.nl

(bij een andere website verander je dus alleen de url achter de nummers.) Doe dit voor iedere website die je wilt blokkeren, bestand opslaan, computer opnieuw opstarten en klaar!

(Ik hoop tenminste dat dit de goede nummers zijn, en anders dat Xander snel dit topic vind)

Succes!!

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel (hoewel ik wel over een paar minuten weg ben, maar goed)
briljant!
Helaas het lukt niet, mijn laptop is van mijn werk en deze dingen zijn door de systeembeheerders beveiligd. De drang is nu sterk dus leg hem maar eventjes in de vensterbank.
Tja, dan weet ik het ook niet.

Sterkte
Iig bedankt, ook voor de sterkte
quote:j22 schreef op 05 januari 2010 @ 17:58:

Nee hoor, je moet alleen wel de url weten.

Hoe je ze blokkeert:

ga naar Computer -> C-schijf -> map Windows -> map System32 -> map drivers -> map etc

daar staat een bestandje wat hosts heet. Die moet je openen (als je Windows XP hebt kun je er eerst een .txt van maken en dat later weer weghalen; als je Vista hebt krijg je vanzelf een schermpje met in welk programma je het wilt openen, het handigste is dan WordPad)

Als je bijvoorbeeld de viva-site zou willen blokkeren voeg onderaan dat bestandje toe: (zonder net als bovenin zo'n # ervoor)

127.0.0.1 www.viva.nl

(bij een andere website verander je dus alleen de url achter de nummers.) Doe dit voor iedere website die je wilt blokkeren, bestand opslaan, computer opnieuw opstarten en klaar!

(Ik hoop tenminste dat dit de goede nummers zijn, en anders dat Xander snel dit topic vind)

Succes!!

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel (hoewel ik wel over een paar minuten weg ben, maar goed)

Dat zijn de goeie nummers ja

Er zit alleen altijd een maar aan dit soort dingen. ALS de drang te groot wordt om te kijken weet zij ook gelijk weer hoe ze het terug kan veranderen, dus tja...in mijn ogen schiet je er weinig mee op.
Helaas kan ik mijn vrienden niet verplichten hem te verwijderen uit hun Hyve, ik kan dus nog wel bij hem kijken maar hij niet bij mij pfffffff ff zelfmedelijden dat ik nog nooit een relatie heb afgesloten waarbij ex niet heel snel een vriendin had en dit is voor mij een hele nieuwe kwelling, eerder hoorde ik gezamenlijke vrienden uit, ook al zo'n pijnlijke... zo nu ff schop onder de kont nodig....ook dit gaat weer over
Misschien zelf een tijdje niet op hyves zitten, alleen via msn met je vrienden contact houden?

anders blijf je jezelf kwellen.

Ik had dat met een jongen waar ik verliefd op was. Elke keer als ik zag dat hij ingelogd had maar niets aan mij had laten horen dan gaf dat me een naar gevoel.

En ik kon me ook vaak niet bedwingen om op de zijne te gaan kijken.

Nu gebeurde daar niet zoveel dus werd er niet veel wijzer van.

Kan maar 1 ding zeggen: niet doen!

Als je die drang voelt vraag je dan af wat het met jezelf gaat doen, waarom je het wilt zien. Wat je ermee bereikt..

Klinkt misschien stom, maar misschien helpt dat.

Je bent nieuwsgierig hoe het met hem gaat denk ik maar elke keer doet het weer pijn.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven