Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
hey fienewiep: blij dat je de ontmoeting gehad hebt. En het lijkt me alsof het je wel wat goed gedaan heeft, hoe heftig het ook is natuurlijk. En de boosheid en frustratie is alleen maar logisch lijkt me. En Chris idee van een mailtje sturen vind ik wel een goede!!! Je komt er wel! En wat je zegt dat je ex alleen met zichzelf bezig is nu, snap dat dat boosheid opwekt, maar als het niet goed met hem gaat, zal hij nu ook bezig met zichzelf moeten zijn.

@Chis: Ik kan me voorstellen dat het je wat doet dat hij alleen op vakantie gaat! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!!

@Charming: Hey leuk weer van je te lezen. Balen dat het niet goed met je gaat, echt balen. Ik lees dat je nog hoop hebt, niks mis mee en alleen maar logisch. En als je je ex terugwil, ga ervoor zou ik zeggen. Maar fixeer je er niet teveel op. Het is natuurlijk niet zomaar uit en het kan dat je ex niet meer wil of dat het gewoon niet gaat. Houd daar rekening mee en fixeer je er dus niet teveel op.

@Laura: kan me alleen maar voorstellen hoe moeilijk het is voor je is. Helemaal als hij echt een ander zou krijgen.

Verder is het hier rustig. Lekker gewerkt. Ik mis mijn ex wel. Hij zou van de week komen eten, maar hij moet weer voetballen dus gaat dat niet door, daar baal ik wel enorm van mjah niks aan te doen. Voetbal is voor hem nu echt een uitlaatklep, altijd geweest. Iets waar ik hem alleen maar in zal aanmoedige en stiekem trots ben dat die het zo goed doet. Maar missen doe ik hem wel, enorm. Echt enorm. Ik heb al heel lang niet meer over ons gepraat. Ik vraag me af of ik er binnenkort niet een keer iets over moet zeggen. Ik wil weten of die zich nog aan zijn belofte wil houden. Mjah ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht. Denk dat ik toch weer te horen krijg dat die geen emoties naar mij wil, kan en zal tonen. Zucht. Het is voor mij alleen heel belangrijk of die mij nog niet helemaal opgeeft of niet. Nu voelt het alsof die iets vreselijks moois laat liggen uit wat? Als die nog voor me vecht en het lukt dan niet dan weet ik tenminste dat we alles gedaan hebben...
Heej Raiden,

Misschien is het juist goed om je ex gewoon te benaderen, jullie hebben nog goed contact (anders zouden er geen etentjes worden gepland) en ik denk ook dat je er recht op heb want anders blijf je misschien te lange hangen in iets wat uiteindelijk toch niet werkt of kan werken.

Heb jij ook een uitlaatklep (aangezien je ex voetbalt)? Lijkt afstand nemen je geen goed idee? Zo weet hij wat hij mist en des sneller hij bij je terug is!! Hard to get!!

Ik wil echt super graag terug naar mijn ex(vriend), ook al zijn we soms verschilllend. Hij is niet perfect, ik ben niet perfect maar samen zijn we dat wel. Maar ik durf hem nog niet te benaderen, misschien ergens bang voor het antwoord. Tijd voor jezelf kan ook heel goed zijn om daarna te kijken of het nog werkt samen. Alleen vraag ik me steeds af, hoeveel afstand moet ik nemen? Zal ik hem smsen? Moeten we afspreken of is dat nog te vroeg (het is 2 maanden uit)?

Kunnen jullie me niet helpen met een plan :-) hihi.

Het is raar om nu alleen keuzes te moeten maken, we waren het niet altijd eens maar hij keek vaak op een andere manier naar dingen en dat mis ik zo. Hij had goede adviezen. Er miste hier en daar een stukje spontaniteit naar mijn vriendinnen en familie maar uiteindelijk moet je het samen doen en doet de omgeving er niet zoveel toe.

Ik heb hem vandaag terug gesmst nav zijn felecitatie op mijn verjaardag. Nog geen reactie. Helaas
Hey meiden,

Het is zover, volgende week gaat het gebeuren. Ik ga verhuizen. Het komt nu wel enorm snel in de buurt. Ben zo blij, maar ook zo verdrietig. Ga hem zo erg missen!!

Al die leuke dingen komen nu ineens in mijn hoofd... en begin het er nu moeilijk mee te krijgen.

Moet door met mijn leventje. Het lijkt net of het hem zo makkelijk afgaat. Hij zegt dat hij nieuwe dingen uit gaat proberen, gaat op stap en koopt even een leuke mooie nieuwe auto en onderneemt heel veel dingen.

Ik moet alles opnieuw opbouwen en leren leven zonder hem. Terwijl ik altijd gekozen had voor een leven met hem.

Iedereen zegt dat ze jaloers zijn, dat ze vinden dat ik het goed doe. Maar diep van binnen vreet me dit echt op. Betrapte hem gisteren toen ik thuis kwam in een msn gesprek met dat 'mens'en toen ik naar bed ging hoorde ik zijn toetsgetik van zijn telefoon dat hij met haar aan het smsen was. Verschrikkelijk veel pijn doet dat, en als ik hem er mee confronteer (dat hij niet even kan wachten tot ik weg ben) zegt hij doodleuk, ik doe niks... dat is een vriend van me en mail van mijn werk.

Hij helpt me met verhuizen... zorgt ervoor dat ik op mijn plekje zit en ben bang dat als ik er eenmaal ben dat hij me compleet vergeet.... of toch niet???

pfff sorry heb het eventjes weer moeilijk...
quote:Christiane04 schreef op 24 augustus 2009 @ 09:44:

Charming, Ik vind het juist prettig om niet precies te weten wanneer hij weggaat. Ik word daar erg onrustig van en zelfs fysiek misselijk. Had heel graag samen met hem weggegaan (uiteraard niet zoals de situatie nu is), maar hij maakt andere keuzes. De controle loslaten vind ik de ene keer makkelijker dan de andere keer. Wat betreft zijn vakantie wil ik gewoon helemaal geen contact omdat ik het in dat geval moeilijk vind om los te laten. Maar de afgelopen weken gingen goed. Het is zijn leven, het zijn zijn keuzes. Maar na onze ontmoeting vorige week (heel fijn, maar niet slim) besef ik weer meer dat het niet alleen zijn leven is en zijn keuzes. Zijn keuzes beinvloedden namelijk ook mijn leven en mijn keuzes. En daar moet ik voor oppassen. Want als dat het geval wordt, krijg ik het gevoel dat ik alles onder controle wil houden. En dat wil ik niet. Want het is niet goed.

Dank je voor je compliment overigens.

En Fienewiep: inderdaad wat Charming zegt: je ex heeft zichzelf op dit moment op de eerste plaats en jij zou daar moeten staan. Hou ik mezelf ook maar voor ogen.

Wat bedoel je precies met de controle loslaten? Uiteindelijk kun je er toch nooit de controle over hebben, over andermans gevoelens, emoties en keuzes? Dat schrijf je later ook..

En misschien kom je op een gegeven moment op het punt dat zijn keuzes je leven niet meer beinvloeden, dat hoop ik van harte.

Heb je het idee dat het zombie gevoel minder wordt? Of is het erger geworden door jullie ontmoeting?

@Charming, jij zit ook in een lastige situatie. Het nadeel van een sms en/of mail sturen is dat je er iets op terug gaat verwachten. En dat is precies de valkuil, want dat kun je niet verwachten. Voel je je wel wat rustiger? Trouwens gewoon lekker schrijven hier, alleen maar fijn!

Ik heb een rare dag gehad. Veel nagedacht en bedacht wat ik met mijn frustratie en boosheid nav zien van ex moest. Uiteindelijk besloten hem te mailen en ook verstuurd (zonder antwoord terug te verwachten!). Kort gezegd heb ik alles neergezet (de boosheid, frustratie en onmacht) wat ik hier de afgelopen maanden heb neergezet en, tegen vrienden heb gezegd en hem al die tijd wilde zeggen maar gister niet lukte, uiteraard genuanceerd

Ik heb niet mijn boosheid geuit over het feit dat het weer met name over hem ging. Ook niet mijn boosheid geuit dat hij de laatste maanden alleen met zichzelf is bezig geweest terwijk ik verdriet had over onze relatie. Dat heb ik allemaal in mijn dagboek neergezet. Ik heb wél geuit dat hij met zichzelf bezig was de laatste periode en ik met ons.

Het is best een eye opener dat we beiden de afgelopen maanden met hem bezig waren. Hij omdat hij niet lekker in zijn vel zit, ik om het verdriet van het niet slagen van de relatie. Wat een contrast! Maar ook goed om te zien, goed omdat ik het niet meer mooier kan maken, goed omdat ik zie dat het niet kan, goed omdat ik zie dat ik het zo niet wil. Ik heb mijn gevoelens zonder terughoudendheid daardoor kunnen uiten in de mail. Hij hoeft me niet meer leuk te vinden, niet meer aardig te vinden, ik mag ruimte nemen om mijn gevoelens te uiten. En dat heb ik gedaan en daar ben ik blij om!

Ik hoop dat dit een keerpunt wordt.
bloemetje, herkenbaar hoor. Ik was eenmaal verhuisd wel redelijk tevreden, al heb ik een keer een huilbui gehad toen ik mijn frustraties overdacht. Heb gedacht hem maar te laten bellen, dat werkte wel. Vandaag weer gesproken en hij bood excuses aan voor eerdere botheid. Bleek de relatie (ja die dacht hij te hebben) uit te zijn. Of ik het niet erg vond dat hij dat vertelde. Nee... Kreeg ik het hele berhaal zeg. een leeftijdsverschil v 20 jr (ze was de pedopas-leeftijd echt net ontgroeid), hard v stapel, al bij haar ouders geweest. En nu had ze gezegd niet verliefd te zijn geweest en voelt hij zich bedrogen. God nog an toe zeg... Het is ergens echt iets voor hem. Zo hard van stapel lopen met een spring in 't veld. Hij vindt het nu zelf ook naief gelood ik, maar als je zo vol overgave hoort vertellen is t pijnlijk. En raar, ik herken dit niet, wil juist rustig aan en ben voorzichtig (hoewel ik qua situatie in het andere uiterste zit). Ik snap het wel en ook totaal niet!! Oh, en tussen neus en lippen door echt te veel informatie. Bah... ik hrb zelf ook iemand op het oog, maar dat is juist wel heel stilletjes en tegen dit verhaal ben ik toch niet helemaal opgewassen hoor...
Hey fienewiep: wat goed dat je alles in een mail hebt gezet! Je klinkt heel sterk!!! En je hoort inderdaad op nummer een te staan bij je geliefde, maar soms is het wel nodig dat iemand eerst met zichzelf aan de slag gaat voordat hij voor iemand anders kan gaan. Ik wil niet je ex hier lopen verdedigen. Maar ik kan me ergens voorstellen dat het misschien goed is dat hij eerst aan zichzelf werkt voordat die iemand anders wat kan bieden.

@Charming: Ik weet niet goed of ik nu al op hem moet afstappen. Denk dat die dan weer helemaal blokkeert. En afstand nemen. Er is nu al een enorme afstand. En ik wil hem niet uit mijn leven. Als hij me toelaat zou ik zo weer gaan vechten voor hem. Ik wil er wel voor hem zijn. Het is een jongen met veel strijd in zich, maar het is verder ook een ongelofelijke lieve mooie jongen. Ik kijk het nog even aan. Ik heb mijn uitlaatklep bij school, vriendinnen. werk en ik ga binnenkort weer fitnissen dus.

Denk je trouwens dat er nog een kans inzit dat hij je terugwil? Je kunt ook langzaam weer contact zoeken en opbouwen. En dan even aankijken. Niks overhaasts doen! En je vooral niet fixeren op het terugkrijgen van je ex!!! Laat dat niet ten koste gaan van jezelf!!

En laura moeilijk dat hij zo over zijn relatie aan jou verteld, lijkt me moeilijk. Maar komt goed.

@Bloemetje: het gaat snel zeg. Ik denk dat het goed is als je helemaal op jezelf woont. Nieuw begin. En moeilijk is het zeker. Maar je kunt hier je ei kwijt als je het moeilijk hebt!!!

Hoe is het met jou Chris? En Ikke en Ucchan?
Weet je waar ik moeite mee heb? dat het net lijkt alsof het hem niks doet. Ik ben alles aan het regelen en hij koopt even een nieuwe auto enz. en boekt singlereizen en gaat op pad met een vriend naar dingen die we samen altijd deden.

Hij zal straks snel een ander hebben, dat weet ik zeker.

Hij stuurde vandaag een sms omdat hij zag aan me dat ik het moeilijk had met erin 'zie dat je het moeilijk hebt, ik help je zoveel mogelijk mee met alles en daarna zien we het wel'.

Ik denk dat hij het bedoeld als we hebben daarna geen contact meer met elkaar...Misschien is dat ook beter?

pfff laura ik zou dat niet aankunnen hoor verhaal over nieuwe liefde van je ex, zou zeggen, bel even iemand anders ofzo.

we zijn eigenlijk allemaal wel sterke vrouwen he...
Mijn ex wilt praten omdat hij geen zin meer heeft in verdraaide waarheden en emotionele chantage. Ik weet niet in welke belevingswereld hij zit. Als ik vraag hoe het gaat en hij geen antwoord geeft, ja dan word ik pissig en reageer ik. Heel fout, dat weet ik, maar ik neem het hem kwalijk dat hij nooit wat zegt en negeert. Ik maak me zorgen om hem. Hij moet vaak naar schiphol en maandag ochtend was er een ongeluk gebeurt. Stomme ik maak me zorgen en stuur een sms met de vraag of het gaat omdat ik dat had gezien en me zorgen maakte. Krijg ik een reactie? Nee.

Ik neem het hem kwalijk dat hij er tijdens onze tweede relatie, maar ook erna nooit interesse heeft getoond en op momenten dat hij wist dat hij het moeilijk had niet een keer de moeite heeft genomen om maar zelfs te vragen 'hoe gaat het?' Dat geef ik terug ja. Ook fout, maar ik wil ergens dat hij ziet wat zijn acties doen. Ik ben klaar met hem, echt waar. Terug wil ik hem niet, maar ik zou ergens zo graag een excuus willen of een erkenning voor het feit dat ik 5 maanden lang gebruikt ben onder het mom van 'we proberen het nog een keer', maar naar zichzelf kijken kan hij niet. Nee, ik krijg dan wanneer ik een beroep op hem deed voor steun of een luisterend oor terug dat hij mij niet kon helpen en niet de juiste persoon was. Je hebt lange tijd een relatie gehad en dan word je opzij geschoven. En nu wil hij een gesprek. Ik wil het niet. Ik wil doorgaan en er gewoon vanuit gaan dat ik hem niet meer spreek en wanneer ik hem zie hij mij gewoon negeert zoals hij de andere keren ook heeft gedaan. Ik ben er zo klaar mee, maar goed....heb toch ingestemd en zal wel weer van alles over me heen krijgen. Ik heb nu het plan om dan maar heel zakelijk te doen. Ik vaak genoeg emotie laten zien en dat werkt alleen maar averechts. Heb nog wel een beetje gemeen gevraagd of hij persoonlijk of telefonisch af wilde spreken en dat ik dacht dat het wel telefonisch zou worden omdat dat makkelijker is. Ook wel bijzonder trouwens. Hij wilt het er over hebben, maar vind het niet belangrijk genoeg om er tijd voor te maken dus is het ergens volgende week. Laat het dan gewoon! Als ik wil praten kan het nooit of pas na veel gedoe en andersom.....ah. frustrerend. Eigenlijk zou ik het ook niet moeten doen, maar ik wil niet doen zoals hij tegen mij heeft gedaan.

Sorry voor de ego post. Kreeg net de sms dus zit nog helemaal in de grrrrr fase -_^
Ucchen, je wilt niet afspreken maar bent ergens wel heel nieuwsierig naar wat hij te melde heeft? Als jij er zeker van bent niet met hem verder te willen waarom zou je dan met hem afspreken, om niet te doen zoals hij doet? Is het juist niet eens goed om hem te laten voelen wat hij bij jou doet ipv hem weer op zijn wenken te bedienen?

Het is heel belangrijk dat je voorjezelf op komt, laat hem niet je leven bepalen!!

Gister een nutral smsje gestuurd maar nog steeds geen reactie, ik baal hier zo van!!

Vandaag veel gepraat over de situatie en ik kom eigenlijk niet veel verder de ene zegt geef het wat tijd, de ander zegt ga ervoor voordat het straks te laat is, ik weet gewoon niet wat het beste is!!

Maar wat ik in ieder geval besloten heb is niet naar de meningen van andere te kijken (familie). Tuurlijk mogen ze zeggen dat ze het niet verstandig zouden vinden (aan-uit-aan ofwel knipperlicht relatie) maar het gaat hier om mijn geluk en ik kan dat vinden bij hem.

Ik wil met hem samenwonen, ik wil voor hem koken, ik wil met hem op de bank zitten, ik wil met hem discussieren, ik wil met hem knuffelen, ik wil met hem vrijen, ik wil met hem meubels kopen, ik wil met hem uitslapen, ik wil zijn was doen!! Ik wil niet dat iemand anders dat met of voor hem doet.

Hoe gaat het met de andere meiden??
Fiene, Ik weet wel wat hij te melden heeft...ben nu ook aan het twijfelen of ik het wel moet doen of hem bel dat ik het eigenlijk toch niet zie zitten omdat ik er wel klaar mee ben...

Ik hoop trouwens dat jouw ex wel snel reageert en dat je van daar uit verder kan werken. Wat is dat toch met mannen en dat ze je dan gewoon een periode laten wachten? Ik kan me daar zo boos om maken.

Laura, wat lastig om dat te horen van die andere relatie zeg. Zorg iig goed voor jezelf en doe rustig aan en op een manier die voor jou prettig is.

Fiene, ik vond dit stuk zo goed "Hij hoeft me niet meer leuk te vinden, niet meer aardig te vinden, ik mag ruimte nemen om mijn gevoelens te uiten. En dat heb ik gedaan en daar ben ik blij om! Ik hoop dat dit een keerpunt wordt."

Ik sluit me aan bij jouw laatste zin. Ik vind het heel sterk van je dat je de mail hebt gestuurd en ik ben supertrots dat je de ruimte neemt.

Bloem, vergeten zal hij je niet, maar zo zal het misschien wel voelen. Dat heb ik iig ook wel zo ervaren nadat mijn ex het huis uit ging (1e keer ruim een jaar samengewoond). Het zal ook zeker raar en lastig zijn wanneer je alleen bent, maar maak er helemaal jouw plekje van waar je nieuwe herinneringen op kan bouwen en jouw nieuwe leven begint. Nodig mensen uit zodat je in het begin niet al teveel alleen bent en jij komt er dan echt wel.

Chris, de vakantie klinkt goed. Ik hoop dat het jou veel op zal leveren. Het is denk ik ook wel beter om niet te weten wanneer hij weg gaat en wanneer hij terug komt. Je gaat er toch naar uit zitten kijken.

Edit: hij wil persoonlijk afspreken...help!
@Ucchan: hey ik snap je frustraties. Maar als je niet wilt afspreken moet je het niet doen. Hoewel ik me ook heel goed kan voorstellen dat je benieuwd bent naar wat die te zeggen heeft. Misschien deze afspraak nog en dan echt geen contact meer ofzo? Lijkt me wel moeilijk, maar misschien helpt het ook wel.

@Charming: je moet uiteindelijk ook je eigen gevoel volgen en niet de adviezen van anderen. Zij kunnen je helpen en aan het denken zetten, maar uiteindelijk gaat het om wat jij wil en kan. Maar hoe zie jij de kans dat hij je terugwil? Het kan dat hij al verder is gegaan. Daar moet je rekening mee houden, hoe vreselijk hard en moeilijk dat ook is.

Hey Chris en Fienewiep hoe is het nu met jullie?

Verder heb ik vanmiddag met mijn ex kort geluncht, even bijgekletst. Ik kan voor mijn gevoel bijna letterlijk zien hoe hij het muurtje om zich heen staande probeert te houden. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet op hem ga wachten. Ik wil hem blijven zien en laten zien wat die aan me heeft. Misschien dat mijn liefde het muurtje een keer neer krijgt. Maar ik ga ook gewoon verder, doe ik eigenlijk al. Ik ga verder gewoon afwachten, misschien komt hij weer terug op mijn pad of iemand anders. Hopen zal ik voorlopig nog wel doen, maar ik ben er realistisch in. En ik fixeer me er niet op. Balen doe ik wel, want het lijkt wel alsof ik om de haverklap opnieuw verliefd wordt op mijn ex. Toen we nog een relatie hadden, had ik dat ook al.

Meiden, we moeten niet vergeten hoe mooi de liefde is, en de liefde is in mijn ogen deze pijn meer dan waard. Misschien dat ik hier van had moeten leren dat ik mezelf er niet zo in moet storten (de liefde). Maar ik denk dat ik niet anders kan. Liefde is te mooi en te kostbaar om er niet volledig in op te gaan en van te genieten. En de liefde zal jullie ook weer vinden!!! Ga niet zoeken, wacht af en de liefde vindt ons vanzelf weer!
Raiden, jou teksten zetten me altijd even aan het denken, je verwoord het allemaal zo mooi!!

Hoe ik mijn kansen inschat? Ik heb werkelijk geen idee, echt niet. Ik kan alleen maar hopen dat hij er nog niet klaar mee is en ons een kans wil geven. 2 maanden geleden wilde hij nog samenwonen, zou dat nu ineens anders zijn? Ik denk dat hij van me houd!

Zijn laatste smsje voordat het uitging luidt: ik zou graag willen dat we het allebei fijn vinden om bij elkaar te zijn.
ik heb ex nog gesmst dat ik de verhalen niet meer wil. Hij snapte dat hij doorgedraafd was.

@bloemetje: heel herkenbaar. Nieuw-nieuw-nieuw, terwijl jij verdrietig bent om de situatie. Voelt raar en mi bijna onrechtvaardig om dat (schijnbaar?) als enige te voelen.
Ik heb mijn ex gebeld en een voicemail ingesproken. Sinds zijn bericht loop ik alleen maar te piekeren en te huilen dus de voicemail was wel emotioneel, maar ik heb gezegd dat ik het eigenlijk niet wil en niet kan. Ik wil hem niet spreken, wetende wat hij gaat zeggen en die koude houding zien om hem daarna weer weg te zien lopen zonder dat er iets positiefs is veranderd. Ik kan het niet.

Ik heb nog geen reactie gehad en verwacht ook niet dat ik die ga krijgen. Als ik er al een krijg zal het vast niet positief zijn, maar ik ga het niet aankunnen. Heb hem 4 maanden niet gezien en gesproken op die manier. Alle contacten zijn via de mail of sms geweest en wanneer ik hem zag werd ik genegeerd....zo'n gesprek nu wordt voor mij niets.
hey,

even egopost van mijn kant. Ik weet niet meer precies wat het nou getriggerd heeft bij mij. Maar ik heb uiteindelijk een beetje een boos smsje Dat het voelt alsof die niks doet en me gewoon heeft laten gaan en laat gaan. Naja sms terug gehad dat ik niet moet denken dat het hem niks doet. Dat hij het er moeilijker mee heeft dan die doet blijken. Maar het is beter zo, zegt die. Ik heb teruggesmst dat ik hoop dat die zich nog een keer aan zijn belofte wil houden. Niet nu, maar een keer. En of die aan mij wil denken als die ooit weer toe aan een relatie is. Dat ik weet dat het nu niet kan, maar dat ik niet geloof dat het nooit niet kan. Dat ik wil dat die die belofte nakomt niet omdat ik perse hoop wil hebben, maar omdat ik wil dat we alles geprobeert hebben als het niet lukt. Ik wil gemoedsrust. Voornamelijk. Tuurlijk wil ik ook hoop, maar voornamelijk toch rust in mijn hoofd. Nja en ik heb hem gezegd dat ik van hem houd. Geen reactie nog. Komt misschien ook niet. Maar ik wil niet meer die frustraties, ik wil die boosheid niet meer. Ik vind het vreselijk als er echt geen toekomst meer in ons zit, maar daar houd ik al rekening mee. Maar als ik weet dat we alletwee alles gegeven hebben... Ik heb alles gegeven, meer dan alles. Hij niet, bij lange na niet. En dat neem ik hem kwalijk, en dat maakt me boos. Ik haat de woorden, ik kan niet, of het is beter zo.

En wat ik nog het meeste haat is dat hij mij nog steeds zo vreselijk veel pijn kan doen. Ik heb lopen janken als een tierelier na het smsje met de woorden het is beter zo.

Soms zou ik willen dat die zei, ik houd niet meer van je het wordt nooit wat. Mega auch, maar misschien vind ik dan rust. Hoewel ik ook bang ben dat ik hem niet zal geloven. Hoe gaat het met tijden ook met me gaat, ik blijf terugvallen hebben en ik heb maar geen rust.

sorry voor de egopost, heb weer eens een offday. En nu moet ik me echt tegenhouden om niet wanhopig telkens op mijn mobiel te kijken.

hoe is het met de rest?
En dan is wat ze zeggen 'houden van is niet genoeg' ook niet iets wat helpt he. Soms kan je nog zoveel van elkaar houden en dan werkt het nog niet, maar daardoor blijft dat onbevredigende gevoel zo ontzettend aanwezig. Wie wilt nu niet samen zijn met de persoon van wie die houdt? Wie wilt nu niet dat het werkt?

Dit stukje doet me veel raiden omdat het ook zo herkenbaar is "Maar als ik weet dat we alletwee alles gegeven hebben... Ik heb alles gegeven, meer dan alles. Hij niet, bij lange na niet. En dat neem ik hem kwalijk, en dat maakt me boos. Ik haat de woorden, ik kan niet, of het is beter zo". Jij weet dat je alles raan hebt gedaan. Jij kan jezelf recht in die spiegel aankijken en zeggen dat jij ervoor had willen gaan en voor de relatie wilde vechten. Het is geen grote troost, maar het is wel goed dat je dat kan zeggen. De teleurstelling in jouw ex zal heus wel wat minder worden, maar ook aanwezig blijven. Ik merk het na 5 maanden nogsteeds, maar het wordt wel minder qua dagen dat ik er aan denk. Jij gaat er ook wel komen en straks iemand vinden die ook voor de volle 100% voor jou wilt gaan. Dat verdient iedereen. Geen 70, geen 80, maar 100%

Zet jouw mobiel anders uit en stop hem in een kastje. Morgen mag je weer kijken. Geef jezelf als het kan even wat rust, zet een film op en weet dat je morgen gaat kijken. Dat is vroeg genoeg.

Hier ging het vandaag wel na een nacht echt niet geslapen te hebben. Belt mijn ex echter toch op mijn huisnummer. Ik heb niet opgenomen en weet nog niet of ik hem terug bel...vind het erg moeilijk en alle emoties komen weer omhoog.
Hey Uccan,

bedankt voor je reactie. Ik vind het heel moeilijk om die rust te vinden. Ik denk dat ik nu even een terugval heb. Een behoorlijke helaas. En je hebt gelijk, ik heb alles gegeven en dat idee moet genoeg zijn. Maar op dit moment kan ik er gewoon niet bij. En ergens weet ik ook dat hij het nu niet kan. Maar ik wil gewoon weten dat hij me niet opgeeft, nog niet. Misschien doet die dat ook niet, maar dat wil ik graag horen. Ik wil weten dat die zijn best heeft gedaan of zal doen, net als ik. Dan heb ik rust en als het dan nog niet lukt (wat waarschijnlijk wel zo zal zijn) dan kan ik ook gewoon vrienden zijn en hem oprecht al het geluk in de wereld wensen.

En balen dat al je gevoelens weer omhoog komen. Haat je het niet dat een persoon zoveel pijn kan veroorzaken? En dat die gebeld heeft betekent volgens mij dat die wel echt wil praten. Maar niet doen, als jij dat niet wil! Ik zou te nieuwsgierig zijn om het niet te kunnen. Plus dat misschien hij je nu een keer niet negeert en je zijn gedrag kan uitleggen. Daar ben ik benieuwd naar. Sterkte meis!
Kijk Raiden, jouw verhaal....... dát is nou eens herkenbaar.... thx!
Hey lenie78: ik weet niet precies wat jouw verhaal is. Balen dat het herkenbaar is. Hoe gaat het met je? Schrijf hier gerust mee als je wil!

en Fienewiep en Chris: ik mis jullie een beetje:$
Oh en ik heb mijn ex gesmst dat die niet op mijn smsje moet reageren. Dat die weet wat ik ervan vind en die dat zijn leven moet invullen zoals hij het wil. Dat ik hoop dat die me niet opgeeft en als er nog iets is (wss weggestopt) dat die het niet zomaar moet weggooien. Niet omdat ik niet zonder hem kan, want dat kan ik. En vervolgens reageert die dat die morgen wel ff reageert. Gezegd dat ik dat absoluut niet wil, met de vraag of we vriendjes zijn. Reactie: friends for ever, liefs! huilhuilhuil, zucht.
Raiden, een grote knuffel dan maar.

Ik heb mijn ex net gesproken. Ook gigantische huilbuien van mijn kant en hoewel hij zegt dat hij het erg vindt dat bepaalde dingen zijn gebeurt en dat hij heus wel wilt dat het goed met me gaat etc voelt het niet zo. Hij gelooft ook niet dat ik me zorgen om hem maak, maar dat wanneer ik vraag of het goed gaat het een manier is om in contact te blijven en het geen interesse is en ik hoef er niet op te rekenen dat dat idee bij hem verandert en dat het ook wel heel lang zal duren eer er weer normaal contact kan zijn. Als er iets is, moet ik naar anderen toe en niet naar hem.

Ook verbaasd zijn he dat ik emotioneel word wanneer hij vertelt via de mail dat hij verliefd is en in zo'n goede fase zit in zijn leven terwijl hij wist dat ik in een hele slechte fase zat op dat moment. Ik was toch klaar met hem? Ja, ik wist dat een relatie er niet meer inzat, maar daarom houd ik nog wel van hem. Zelfs nu nog.

Dus voor mij geen friends for ever, maar een breuk for life. Ook nog bevestigd gekregen dat hij het de tweede keer de instelling had van proberen en wel zien hoe het gaat. Leuk als je weet dat je iemand tegenover je hebt die voor de volle 100% voor je gaat en onwijs veel van je houdt. Dat hij met dingen en zijn vrienden en onze relatie zat. Nooit heeft hij hier iets over gezegd. Nooit en dat heb ik hem verweten waarop ik ijskoud terugkreeg 'wat had je ermee willen doen dan'. Nou sukkel, ik had zeker geprobeerd er iets mee te doen. Ik zag ze weinig en ik ben niet iemand die gelijk heel open en op haar gemak is bij mensen. Daarvoor moet ik mensen meer zien en spreken. Krijg ik de reactie dat het zijn vrienden zijn en dat zijn ding is en hij tijd en ruimte nodig heeft.

Het was echt al zo ontzettend kansloos de tweede keer en ik sla mezelf echt voor mijn hoofd dat ik mijn gevoel heb laten leiden en er een tweede keer aan ben begonnen.

Hij hing op voordat ik het uit mijn strot kon krijgen om doei te zeggen. Toen ik mezelf een beetje had verzameld en hem terugbelde was hij geirriteerd en hing weer snel op. Ik wilde toch nog het een en ander zeggen, maar ik kreeg de voicemail.

Ik voel me nu totaal leeg en kapot en ben bang voor wat komen gaat, of eigenlijk voor wat niet komen gaat.
Raiden en Ucche voor nu even een hele dikke knuffel vanavond reageer ik!!
Hey Ucchan hele dikke knuffel! Ik vind dat je ex erg respectloos met je omgaat. Jammer is dat! En balen van de breuk for life, maar misschien maar goed ook!

Hoe is het met de rest?
Hallo meiden,

Mag ik even inbreken? Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit nu doormaakt. Ik zie jullie verdriet, wanhoop, frustratie... het is zo herkenbaar. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik meeschrijf... Ik kom er net pas in en ik heb nog niet eens alles gelezen omdat ik op mijn werk zit... Het is erg vers (maandagavond heb ik hem verlaten) en ik weet echt niet wat ik moet doen.

Veel sterkte allemaal.....
Hey Minoutje,

schrijf maar raak zou ik zeggen! Ik persoonlijk heb ook veel aan dit topic, al is het alleen maar om even mijn ei kwijt te kunnen.

Sterkte!

En Fienewiep en Christiane: hopelijk is het een goed teken dat ik jullie mis;)!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven