Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
Raiden, je slaat de spijker op zijn kop. En nee ik heb geen harde bewijzen, maar wel mijn gevoel. We hebben er afgelopen zaterdag op die manier over gepraat. Toen hebben we ook precies die dingen besproken, waar jij het over hebt. Wat kun je je goed inleven zeg. Alleen is het gisteren dus compleet fout gegaan. Ik vertrouw hem gewoon niet meer zo. Achter alles zoek ik nu iets. En dat ligt natuurlijk ook bij mij, ik ben wel een beetje paranoia. Ik heb gewoon rust nodig.

Maar net als charming heb ik het ook dat werkelijk álles me aan hem doet denken en dat ik hem enorm mis. Ik ben zo boos op hem, maar hou nog zo van hem. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen... Dus charming: ja, ik heb ook dat gevoel, constant.

Maar hoe gaat het nu met jou raiden? Je ziet hem morgen misschien? Wat gaan jullie doen?
Ik ben vandaag een dagje weg, maar zal vanavond weer even uitgebreid op jullie reageren. Goed weekend allemaal.
Hey Christiane wat leuk! Hopelijk heb je een leuke dag vandaag!

@MiNouTje:hoe is het nu? Nog steeds geen conact?

En verder ik heb hem gisteren inderdaad gezien. Zijn muurtje staat steeds minder stevig. En verder loopt hij me de hele tijd de kast op te jagen omdat hij weet dat ik jaloers ben. En hij is daar veels te goed in. Uiteindelijk ga ik het dan op een gegeven moment geloven. Dat vind k persoonlijk minder. Want er is niks. Zucht. Mjah ik ben blij dat zijn muurtje niet zo stevig staat. En verder heb ik ook nog even met zijn vader erover gepraat. Omdat ik nog steeds het idee heb dat er iets is. Dat hij bij mij zichzelf kan zijn, ontspannen etc. Vond zijn vader ook. Maar nogmaals ik kom te dichtbij zijn gevoel en zijn hele ik. En dat schijnt ongelofelijk moeilijk te zijn. Echt snappen doe ik het nog steeds niet.

En ik begin volgens mij ziek te worden. Koppijn, goede keelpijn en om de haverklap spaansbenauwd. Hopelijk geen koorts want ik moet en wil werken.
Raiden beterschap (alvast) want het inderdaad niet te hopen dat je bed-rust nodig hebt!!

De reden waarom ik geen contact wil?

De waarheid lijkt me nu veel te hard.

Ik wil niet dat de deur in mijn gezicht dicht wordt gedaan, ik wil dat hij de kans krijg mij te missen, ik wil nog de hoop hebben dat er een weg is voor ons samen, ik wil dat onze liefde sterk genoeg is. Als je iets kunt loslaten komt het misschien bij je terug? Of ben ik nu heel naief.

Binnenkort is er wel een gelegenheid dat ik contact op kan nemen, want ik wordt over plus minus 2 weken tante. Zou ik hem dan bellen of smsen? Help!!

Ik vind het zelf een mooie gelegenheid om even te kijken hoe we op elkaar reageren.

Chris hoe was je dag vandaag?
even egopost.

ik keek vanmiddag na weken weer een keer op de hyves van mijn ex. Zie ik dat hij bij een vriendin heeft gekrabbelt. Mijn meisje vind het prima, ze houdt niet van voetbal. Dus ik dacht huh? Hyperventileren etc. Want dat zou betekenen dat die tegen me gelogen had terwijl die zo vaak beloofd heeft dat niet te doen. vorige week nog. Nja helemaal overstuur. Hij heeft uiteindelijk gebeld. Ik gevraagd heb je een vriendin, hij nee. Ik zo ik heb dat krabbeltje gezien heb je echt geen vriendin, hij nee. Ik gevraagd waarom die zoiets dan schreef, Hij ik heb hier geen zin in doeiii. Opgehangen. Later smsje an hem dat het zijn leven is en ik hem niet moet lopen controleren etc. Njah ik wilde hem ook niet controleren.

Volgens zijn vader moet ik hem nu gewoon geloven. Mjah moeilijk hoor.

Merder voel me echt superklote. Was al niet lekker. En nu dit. Ik wil hem zo graag geloven. Want anders heeft die tegen me gelogen en is het echt een klootzak.

:'(
Hoi allemaal,

Hier dan mijn beloofde reactie. Mijn dagje weg (met moeder) was gezellig, maar duurde minder lang dan in eerste instantie gepland. Was erg rillerig en hondsmoe. Hoop niet dat ik ziek word. Voor de rest gaat het redelijk. Heb twee nachten geleden een nachtmerrie gehad over ex-lief. Werd ik wakker, dacht ik: gelukkig maar een droom. Viel ik weer in slaap, ging mijn nachtmerrie verder. Niet leuk. Ik merk dat ik hem heel erg mis. Het missen uit zich niet zozeer in huilen momenteel, maar meer een intens gevoel van weemoed van binnen.

Zal nu even zo goed mogelijk op jullie proberen te reageren en niets en niemand te vergeten. In willekeurige volgorde:

@ Bloemetje: hoe is je verhuizing gegaan? Hoe is het in je nieuwe huis? Voel je je erg eenzaam. Hier een virtuele .

@ Charming: je vraagt of wij het ineens missen van ex - bijvoorbeeld door muziek - herkennen. Ik wel. Niet zozeer qua muziek want hij als 50-er en ik als 30-er hadden we nou niet zozeer dezelfe muzieksmaak. Het liedje in bijgevoegde link doet me trouwens wel aan mijn ex-lief denken. We stonden eens samen in de sportschool toen we dit hoorden en qua tekst was het alsof er een baksteen op mijn hoofd viel, zo confronterend:

http://www.youtube.com/watch?v=u6RAuOKX ... re=related

@ Minou: ergens in je posts schrijf je dat je ex zegt dat hij liegt om jou te beschermen. Ik weet niet hoe jij dat ervaart, maar ik vind dat altijd grote onzin. In een goede relatie zou liegen niet nodig moeten zijn. Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie (voor mij nog belangrijker dan seks). Vertrouwen betekent voor mij niet dat je altijd alles moet zeggen, maar wel absoluut niet liegen.

Dus als ergens letterlijk naar gevraagd wordt, gaat eerlijkheid voor mij boven alles. Aan de andere kant moet er wel de vrijheid zijn om dingen bespreekbaar te maken. Even een fictief voorbeeld. Als mijn partner zou zeggen: ik merk dat ik een gevoelens heb voor een ander, kan ik op twee manieren reageren. Volkomen flippen. Of zeggen dat ik het fijn vind dat hij er mee komt en samen naar een oplossing zoeken. Dat klinkt wat zen en natuurlijk zou ik het helemaal niet fijn vinden als mijn partner met zo'n mededeling zou komen, maar het getuigt in mijn ogen wel van een volwassen en goede relatie. Weer een andere kant aan zo'n situatie vind ik dat je goed moet kijken waarom je nog een relatie met iemand hebt als de ander continu contact heeft met andere vrouwen op een manier die je niet prettig vindt. Zo iemand gaat dan wel continu over jouw grenzen heen.

Hoe is het trouwens nu met je migraine?

@ Fienewiep: hoe is het nu met jou? Je vraagt hoe het gaat met kickboxen en hardlopen. Het eerste gaat erg goed als krijg ik nu fysiotherapie omdat mijn lijf eigenlijk te stijf is om goed te kunnen bewegen. Mij rug is volgens mij fysio niet een beetje stijf, maar een hele stijve houten plank. Blijkbaar heeft de stress van het afgelopen jaar zich in mijn rug vastgezet. Hardlopen heb ik tot na mijn vakantie verschoven. Ik vond het toch te jammer om iets op te bouwen om dat dan tijdens de vakantie te laten versloffen. Komt bij dat ik alleen moet lopen en ik dat eigenlijk niet zo leuk vind. Wil een oproepje plaatsen om met iemand samen te gaan lopen. Jij woont toevallig niet ook in amsterdam

Je schrijft overigens dat jouw zomer ineens voorbij is en je als een zombie hebt geleefd. Dat is voor mij deels herkenbaar. Omdat de depressie aan het oplossen is, wordt het zombie zijn bij mij juist steeds minder. Aan de andere kant is ook mijn zomer als in een zucht voorbij gegaan en heb ik er niet van kunnen genieten. Sterker nog. Ik merk zelfs dat ik het fijn vind dat het weer herfst wordt. Daar hoef je minder van te genieten.

Met mijn oma gaat het trouwens erg slecht. Ik denk persoonlijk niet dat ze het einde van de week haalt.

@ Ikke: hoe is het met jou? Heb je nog iets van je ex gehoord? Ik ben benieuwd wat voor beslissing je gaat maken. Ik wil je alleen maar meegeven dat je niet voor je kortetermijnbehoefte moet gaan. Het is o zo verleidelijk om weer voor elkaar te kiezen, maar als er niets verandert aan de feitelijke situatie (een ex is niet voor niets een ex) dan lijkt het me geen goede zaak. Voor mijn ex-lief en mij zou er zeker nog een toekomst kunnen zijn. Maar dan moeten er eerst een aantal dingen veranderen. Gebeurt dat niet, dan is het echt dikke pech. Ik brand me geen tweede keer.

@ Laura: gaat het echt zo slecht met je nieuwe vlam? Wil je er iets over kwijt. Heel veel sterkte in ieder geval. En een dikke .

@ Cat: je schrijft dat de beste manier om over een ex heen te komen, is om een nieuwe relatie te krijgen en iemand anders leuk te gaan vinden. Werkt dat echt bij jou? Persoonlijk zou ik dat niet kunnen. Vind het ook geen goede basis! En ik zou altijd gaan vergelijken.

@ Raiden: hoop niet dat je ziek gaat worden. Weet momenteel wat je voelt. Even naar aanleiding van dat hyves checken: ik kan het niet vaak genoeg zeggen (ook tegen de anderen): stop daar toch mee. Van het checken wordt je niet gelukkiger. Integendeel. Het geeft alleen maar onrust. Bovendien is het een manier van niet loslaten.

En een klein beetje gelijk heeft jouw ex als hij zegt dat het zijn leven is. Hij moet er niet om liegen, maar als hij jouw ex is hoeft hij feitelijk geen verantwoording af te leggen. Ik lijk misschien nu een beetje advocaat van de duivel te spelen, maar ik bedoel er maar mee te zeggen dat je het moet laten rusten.
Een tijdje geleden had ik het toch over keuzes uit angst en keuzes uit liefde. Ik ben het bewuste citaat tegengekomen en ik wil het jullie niet onthouden (heb het net ook in een ander topic geplaatst):

"Ik realiseerde me dat er maar twee basisemoties bestaan: liefde en angst. Alle andere emoties zijn variaties. Alles wat geen liefde is, is angst en andersom. Je kunt keuzes in je leven maken uit liefde of uit angst. De meeste mensen kiezen uit angst. Dat maakt het moeilijk om je passies te volgen. Want wie weet wat je tegenkomt onderweg. Dan maar liever blijven waar je bent. Veilig, maar ongelukkig. Hoef je tenminste niet de strijd aan te gaan met je grote angsten. Kies je toch voor die andere weg, dan zul je je angsten moeten overwinnen".
Hey Christiane:

hij heeft ook gelijk hoor dat die geen verantwoording hoeft af te leggen en dat het zijn leven is, En het checken van hem of zijn hyves had ik al zooooo lang niet meer gedaan. Mjah nu verveelde ik me en kwam ik erbij terecht. En als hij een vriendin of scharrel heeft kan ik daar niks aan doen. Maar dan wil ik dat hij daar eerlijk over is. Plus ik zou me ergens ook verraden voelen. Iets meer dan een maand geleden zei hij nog dat hij niet toe aan een relatie is. En van mij houdt. Mjah ook als hij morgen een vriendin heeft moet ik het loslaten. Ik geloof hem. Meer kan ik ook niet doen.

En ik ben idd ziek. Zucht. Nu even emotioneel en lichamelijk op. Heb mezelf paar dagen niks doen en rust voorgeschreven.
quote:Christiane04 schreef op 05 september 2009 @ 20:05:

@ Ikke: hoe is het met jou? Heb je nog iets van je ex gehoord? Ik ben benieuwd wat voor beslissing je gaat maken. Ik wil je alleen maar meegeven dat je niet voor je kortetermijnbehoefte moet gaan. Het is o zo verleidelijk om weer voor elkaar te kiezen, maar als er niets verandert aan de feitelijke situatie (een ex is niet voor niets een ex) dan lijkt het me geen goede zaak. Voor mijn ex-lief en mij zou er zeker nog een toekomst kunnen zijn. Maar dan moeten er eerst een aantal dingen veranderen. Gebeurt dat niet, dan is het echt dikke pech. Ik brand me geen tweede keer.

Hoi lieve Christiane,

wauw wat knap dat jij zo op iedereen kan reageren zeg! Ik kan daar eerlijk gezegd de puf even niet voor vinden. Mijn hoofd zit momenteel wat te vol. (hoop niet dat het ego overkomt )

Bedankt voor je heldere adviezen omtrent het contact met mijn ex, ik moet er inderdaad erg voor waken dat het een neverending story wordt van troost zoeken bij elkaar.

Toch heb ik ergens wel het gevoel dat er bij ex wel degelijk iets is veranderd. Hij benaderd me anders dan voorheen (tegen het einde van de relatie). Lijkt echt open te staan voor me. Benoemd waarom hij het zo fijn vind om me te zien, dat hij me gemist heeft in de periode zonder contact, is geïnteresseerd, betrokken, zorgzaam etc. Eigenlijk eindelijk weer de man die ik leerde kennen en waar ik gevoelens voor kreeg.

Natuurlijk zijn er ook nog wel veel reserveringen bij mij. Ik blijf een beetje op de achtergrond. Vraag me namelijk af hoe lang dit zo zal blijven gaan. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er bij hem weer kortsluiting ontstaat in zijn hoofd en hij het opeens weer allemaal 'beklemmend' en 'ingewikkeld' gaat vinden.

Afgelopen vrijdag ben ik weer bij hem geweest. Ik merk dat ik heel ontspannen ben op het moment dat ik bij hem ben, ik heb immers niets te verliezen, alleen maar te winnen. Dat is voor mij wel heel goed. En ik merk dat hij er dus ook een stuk relaxter instaat.

We hebben afgesproken dat we nu gewoon weer in de 'date-fase' zitten. Samen aftasten wat we voor de ander voelen en dan zien we vanzelf wel waar het heen gaat.

Was nog wel even een beetje jaloers. Hij vertelde namelijk dat hij afgelopen week een date met een andere vrouw had. Niks illegaals natuurlijk, immers, ik heb zelf ook zoiets gedaan een week of twee geleden. Maar het raakte me wel. Kwam er ook een beetje per ongeluk achter toen ik op de laptop mijn mail wilde checken. Hij was nog ingelogd en toen viel mijn oog op een meisjesnaam die vaak in zijn inbox voorkwam...

Zo rustig mogelijk heb ik hem gevraagd wie Zij was.. (GGGRRRR) Hij heeft eerlijk geantwoord en verteld hoe het was gegaan en dat ze enorm tegenviel en dat het voor hem eigenlijk alleen maar bevestigend was geweest dat hij echt wel gevoelens voor mij heeft.

Ik was echt wel even jaloers, en we hebben er een goed gesprek over gehad. Nu hebben we afgesproken dat we toch maar trouw aan elkaar gaan zijn. We kunnen het stiekem beide toch niet over ons hart verkrijgen om met anderen te rommelen...

Kortom: veel gebeurd weer, maar ik voel me er tot op heden wel goed bij. Blijf erg voorzichtig (laat hem maar kruipen gnegnegne ) En hoop dat ik niet al te naief ben...

Veel liefs
Hoi Ikke,

Je schrijft dat je het gevoel hebt dat er bij ex het een en ander is veranderd. Dat is natuurlijk goed nieuws. Je schrijft ook dat je je afvraagt hoe lang dat zo zal blijven gaan. Geen situatie is natuurlijk hetzelfde, maar ik loop al vrij lang op dit forum rond en ben veel op de relatiepijler te vinden. Ook IRL kom ik regelmatig mensen tegen die in een soort spiraal zitten van: relatie hebben - gaat slecht - relatie gaat uit - partner lijkt beterschap te beloven - gaat even goed - en daarna begint alles van voren af aan. Ik hoop echt dat het voor jou anders zal gaan. Jij bent ook de enige die dat in jouw situatie kan inschatten. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, is de verleiding groot om op oude voet verder te gaan. We hadden het leuk samen en de laatste keer dat we elkaar zagen was de oude band die we er hadden ook weer. Maar ik weet dat het mis gaat als we verder zouden gaan waar we gebleven waren.

Verder zit ik vandaag een beetje na te denken over mijn hele situatie. Ik heb nu al twee weken geen enkel contact met mijn ex-lief. En ondanks het verdriet en grote gemis merk ik ook wel dat het me een stukje rust geeft. Rust ook omdat ik even niet bezig hoef te zijn met zijn vluchtgedrag, zijn stomme keuzes uit angst. Eerlijk gezegd heb ik het even helemaal gehad met hem. Dat betekent niet dat ik niet meer van hem hou, maar ik kan gewoon zo boos worden over zijn keuzes.

Raiden: beterschap!
Hoi allemaal,

@ Raiden, gek hé dat je weet dat het uit is, iemand eigenlijk geen verantwoording meer aan je hoeft af te leggen maar je stiekum wel dat gevoel hebt. Ondanks dat hij zegt dat hij nog van je houdt is het wel uit. Een dubbele boodschap waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.

@ Bloem, verhuisd? Hoop dat het je de ruimte geeft om te beginnen met het verwerken. Nu is het echt en ik vermoed dat dat best confronterend kan zijn.

@ Ikke, hoe is het met jou en ex? Zijn jullie weer samen, nagedacht over wat je wilt? Eens met Chris over het korte temijn satisfactie etc.

@ Minou, wat een emotionele achtbaan. Trek je het allemaal wel? Wat wil JIJ? heb je dat helder? Wil je op deze manier verder, de onzekerheid, de kleine leugentjes, het niet weten of ex er volledig voor gaat? Misschien is (tijdelijke) afstand even goed. Tijd om na te denken, rust te nemen en proberen van een afstand naar jullie situatie te kijken. Sterkte!

@ Cat, een andere lover om erover heen te komen? Volgens mij kan ik dat niet. Sterker nog ik moet er niet aan denken dat er iemand aan me zit. Dat gevoel is al wel minder maar het is er nog steeds.

@ Charming, ik vind dat wel een mooi moment om contact met elkaar op te nemen. Al is het maar om alleen te laten weten dat je tante bent geworden. Ik weet niet of je ex jouw familie goed kent maar het is een bijzondere gebeurtenis. Zonder verwacting iets smsen vind ik prima kunnen.

@ Wat ontzettend naar van je oma, sterkte ermee! Hebben jullie al een beslissing genomen over de vakantie of wachten jullie af? Jammer genoeg woon ik niet in A'dam anders was ik graag met je gaan hardlopen.

Je schrijft weinig over hoe je je nu voelt over ex. Hoe is het om helemaal geen contact te hebben en hij op vakantie is? Kijk je er anders tegen aan? Wordt het gemis minder?

Ik heb gister ex gezien....

Onverwacht, was in de stad, zag een paar vrienden en rende daar enthousiast op af, niet wetende dat hij er bij stond. Voordeel was dat ik me er niet op kon voorbereiden en ik zag er mooi en stralend uit en was spontaan. Bij hem verscheen ook een heerlijke mooie lach, volgens mij was hij blij om me zo te zien.

Maar het brengt me zo in verwarring!!! Ik heb zo sterk het gevoel dat we bij elkaar horen en wil hem dat het liefst zeggen!!

Volgens mij houdt hij ook nog van mij. Ik heb nog steeds z'on onbevredigend gevoel over alles. Dat gaat maar niet weg. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek. Ik ben zo bang dat ik erin blijf hangen, in hang al, het is nu 3,5 maand geleden en dat onbevredigende gevoel blijft maar. Waarom hou ik dat toch?

Toen we 2 weken geleden met elkaar gepraat hebben gaf hij aan dat hij hij dacht nog gevoelens voor mij te hebben maar niet weten hoe erbij te komen. Hij vertelde hulp te hebben gezocht en dat alleen te moeten doen. Ik moet dat respecteren maar wil eigenlijk zo graag hem zeggen dat hij het niet moet laten schieten.

Ik zit maar te "wachten" tot ik wat van hem hoor, dat hij zegt dat een fout heeft gemaakt (nu ben ik heel eerlijk) maar dat gebeurt steeds maar niet. En ik heb zo het idee, nu ook weer toen ik zag hoe hij reageerde op mij, dat de koek niet op is tussen ons.

Ik wil niet iemand worden die erin blijft hangen.Blijf ik erin hangen?

Ik blijf maar verdrietig en wil dat het ophoudt wat moet ik toch?

Ik blijf maar z'on onbevredigend gevoel houden hoe laat ik dat los?

Het is nu al 3,5 maand geleden...waaom wordt het niet minder?

Ik word er echt moedeloos van.
Hey lieve meiden,

Ben verhuisd, het is heerlijk... mijn plekkie, gisteren voor het eerst een nacht erin geslapen en was meteen vertrokken. Mijn ex heeft me geholpen met verhuizen.Dat ging goed, en snel. Hij heeft me goed geholpen en een kar gehuurd enz.

Toen hij thuis was stuurde hij me een sms, dat we voorlopig maar geen contact meer moesten hebben,dat hij de hele rit naar huis had zitten huilen en dat hij het moeilijk heeft. Had dat eigenlijk niet verwacht. Hij is normaal gesproken niet zo gevoelig. Ik heb hem een sms terug gestuurd dat ik die rust gun, ga woensdag mijn kat bij hem nog ophalen en hij stuurde nog terug dat hij dan toch maar niet thuis is omdat het te confronterend is en ik nu maar niet moet smsen of bellen.

Zit met een rotgevoel, op zijn hyves staat'huis is leeg'. maar heb heel veel dingen laten staan en het huis juist heel erg veranderd voor hem, snap niet waarom hij dat doet..?

Ik haal woensdag mijn kat bij hem op en sluit daar de deur, maar die drang om hem te horen aan de telefoon en in een sms heb ik nu heel erg. Misschien moet ik daar maar gelijk mee kappen?? zodat het straks niet nog erger wordt dan het nu al is.

Het is confronterend, maar tegelijk heel leuk, vriendinnen komen spontaan aangewaaid en heb veel steun aan mijn ouders.

Voorlopig heb ik geen internet, maar zodra ik dat wel heb, ben ik meteen online om jullie verhalen te beantwoorden. Minoutje , ik herken veel in je verhaal... Heb hetzelfde gehad, hij smste nadat het uit was 1 week al heel veel met haar en 3 maanden voordat het uit ging ook al, omdat het toen al niet zo goed ging tussen ons.

Meiden veel sterkte en een dikke knuffel!!!
Hoi Meiden!

Wat een ellende allemaal! Ook ik zit in het zelfde schuitje. Het is bijna twee maanden geleden dat hij het uit heeft gemaakt. Sinds 8 dagen heb ik geen contact gezocht en hij ook niet. Ik kom hem nog steeds tegen in mijn dromen. In die dromen probeer ik hem duidelijk te maken dat hij het verkeerd heeft, dat WIJ nog steeds een kans maken ook al was er sprake van non-communicatie en dat echte liefde alles overwon. We lagen lepeltje lepeltje in bed in die droom en het ging weer zoals het ging. Ik proberen overtuigen, hij in verzet.. Ik werd wakker met een heel naar gevoel en een levensechte afwijzing. Elke dag ben ik me steeds meer bewust van het feit dat hij er niet meer is.. zelfs in een mensenmassa voel ik af en toe zo'n intens verdriet.. Ik zou ook willen weten hoe ik dit kan loslaten. Ik wil weer gelukkig zijn, net als ieder ander. En stiekem hoop ik dat hij belt en zegt dat hij een foute beslissing heeft gemaakt, terwijl ik diep in mijn hart niet terug wil. Al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker. Ik wilde dat we elkaar geen pijn hadden gedaan, dat alles een grote nachtmerrie was.. Ik hoop dat jullie allemaal door deze tijd komen en dat het weer goed gaat!
Geen contact houden gaat me aardig goed af. Misschien vanwege de afstand. Ik kom hem hier niet snel tegen. Ik ben verhuisd..Sommige mensen noemen dat vluchten..wellicht, maar daar blijven met het zelfde aanzicht, er ging geen dag voorbij of ik huilde.
@Bloemetje: lekker dat het verhuizen vlot ging, dat ex zo geholpen heeft en dat het al je eigen plekkie is. Dat voelde ik eigenlijk ook direct, deels tot mijn eigen verbazing.

Ik snap je rotgevoel over ex, voel je niet schuldig... Met leeg huis kan hij toch juist bedoelen 'stil', leeg zonder jou en straks kat? Mijn ex moet daar - met terugwerkende kracht na die fling van hem - ook erg aan wennen. En dat je ex emoties benoemt, snap dat het je verbaast en misschien wat zorgen baart als hij niet zo gevoelig is normaal, maar het ís toch ook heftig.

@Chris: lijkt me ook een soort 'fase', dat je dan boos wordt ook. Dat kwam bij mij ook ineens op. Dat ik zo ervoor geknokt had en dat hij eigenlijk alleen maar meer van mij verwachtte terwijl hij achteraf bezien eigenlijk niet genoeg voor de relatie zelf heeft gevochten (niet uit onwil). Mijn ex is ook een stukkie ouder dan ik, dus daar zit ook wel wat van patronen achter. Hij komt nu ook weer achter dingen die voor mij niet nieuw zijn aan hem. Wel goed, en ik heb nu ook genoeg afstand om hem wat dingen te kunnen vertellen nog, hoe ik iets zie enzo. En ik ben blij dat ik er niet meer zo met de neus bovenop zit. Hij moet het nu echt zelf gaan doen.

Tja die vlam... De situatie bij hem is ook complex, is ook pas kort uit elkaar met ex (ik vermoed nog een stukkie korter geleden dan ik, al leefden zij al wel eerder apart denk ik, maar hij was hier niet zo expliciet over). De ex heeft een persoonlijkheidsstoornis en ze hebben samen een jong kind. Hij was in eerste instantie heel enthousiast en ik juist wat terughoudend (heb ook wel wat mixed signals afgegeven, spijt achteraf, maar zo voelde ik me) doordat ik nog met die situatie met ex zat. We hebben een aantal dagen van een vakantie samen opgetrokken, naderhand e-mail - en op zijn verzoek - ook tel nrs uitgewisseld, ook op dat laatste moment zat ik nog een beetje met benauwing, dat was iets wat me met ex ook opbrak, dus dat zit dan kennelijk hoog. Na verhuizing en kort daarvoor vielen zoals gezegd wat dingen met betrekking tot ex meer op hun plek en bedacht ik me dat ik die jongen toch graag wel weer wilde zien. Ik was er overigens ook wel een beetje van uitgegaan dat dat op niet al te lange termijn weer zou gebeuren en dat we dan wel zouden merken hoe het voelde. Maar het contact was voor mijn gevoel wat sporadisch. HIj had het wel heel druk, en natuurlijk die prive-dingen erbij, ik weet ook niet hoe de zorg voor kind precies verdeeld is. Op een gegeven moment heb ik een luchtig (was de hele tidj wel luchtig, je gaat niet meteen de diepte in als je niks concreets hebt afgesproken toch) voorstel voor een afspraak gedaan en sindsdien is het stil... Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat het wsch afgelopen is, maar ik vind dit niet echt bi hem passen en ik zit natuurlijk ook met mijn eigen mixed signals van eerder. Maar goed, ik laat het nu maar, bal ligt echt bij hem toch... Maar het is wel lastig. Kan ook zijn dat er wat met ex is bij hem ofzo. Een vriendin van me vroeg al of ik dit uberhaupt wilde, iemand met zo'n situatie. Tja, ik had er niet echt diep over nagedacht omdat ik er zoals gezegd vanuit ging dat we elkaar wel snel weer een keer zouden zien en dan wel zouden merken hoe het tussen ons zou lopen. Zeker niet meteen in een relatie springen en dat van daken schreeuwen ofzo. Dat is vooral in zijn situatie geowon niet goed en ik heb natuurlijk wel bedacht dat zoiets best gesodemieter met z'n ex zou kunnen geven, maar ja, dat leek me zo ver vooruit. Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar, die situatie is er nu eenmaal. Dus misschien ben ik ook wel 'gered' uit veel gedoe als ik niks meer hoor. Maar ik vond hem toch wel erg speciaal en gewoon erg leuk, dat had ik hem nog graag eens willen vertellen.

Dus tja... echt geweldig loopt het niet, of beter gezegd, er loopt niet veel. Het enige wat ik verder weet is dat iemand met wie hij vriendschappelijk-achtig contact had hem een berichtje heeft gestuurd en die heeft ook niks gehoord.

Maar goed, zo ben ik het topic wel erg aan het vervuilen.. Het is voor jullie (en voor mezelf) wel fijn om te weten dat ik mbt ex nu meer afstand heb (hij is hier op bezoek geweest en eigenijk zijn die twijfels die door zijn fling ontstonden alweer verdwenen zoals ik al eerder zei), maar de situatie met die 'vlam'... niet zo relevant!
Wat reageren jullie snel en veel... Ik moet echt even de tijd nemen om bij te lezen en op jullie allemaal te reageren. Overdag werk ik en 's avonds ben ik te moe en te down... Ik zal snel van me laten horen...
hey allemaal,

@Chris: je boosheid en frustratie kan ik me zo goed voorstellen. Het maakt niet dat je minder van hem houdt, maar juist daarom denk ik zijn die gevoelens zo sterk.

@Fienewiep: heftig dat je hem zomaar weer tegenkwam. Wel mooi dat hij je met een mooie glimlach ontving. En in je verdriet blijven hangen doe je niet. 3,5 maanden klinkt misschien lang, maar dat is het niet hoor! Je hebt lief en leed met elkaar gedeelt. En al helemaal als je denkt dat de koek nog niet op is. Moeilijk. Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb het idee dat ik teveel bezig ben met het feit dat ik denk dat de koek nog niet op is. En dus onbewust toch blijf wachten, hoe hard ik ook probeer dat niet te doen.

@laura: wat een verhaal zeg. Maar ik kan me voorstellen als die jongen en zijn ex pas uit elkaar zijn dat hij met nog veel dingen zit. En dan is het niet slim om zomaar ergens in te springen. En prettig dat je wat afstand hebt mbt je ex. Zou willen dat ik dat kon.

@MiNouTje: balen dat je zo moe en down bent!!! hele dikke knuffel!

@Ikke: wat mooi dat je ex en jij weer gaan daten!!! Ik hoop dat het voor jullie allebei gaat werken. Maar pas op dat je niet in hetzelfde als eerst terechtkomt en je daardood een tweede klap krijgt!!! Maar ik ben wel blij voor je!!!! Hopelijk lukt het!!!

Verder, nu ik ziek ben komt alles echt op me af. Geen afleiding dus ik ben veels te veel bezig met mijn ex. Ik maal over vanalles. Ik ga overal aan twijfelen. Zie ik alles misschien verkeerd. En is de koek inderdaad op. Maar dan denk ik weer nee zo blind ben ik toch niet. Het is er. Om vervolgens weer te lopen malen over dat hij laatst gezegd heeft dat hij misschien wel een echte klootzak is en niet die jongen waar ik zo verliefd op ben geworden. Was dat dan een illusie? Weet bijna zeker van niet. Echt alles waar ik zo zeker van was trek ik nu in twijfel. En ik merk dat doordat ik me teveel bloot heb gegeven, hij weer afstand heeft gecreeerd. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat hij niemand heeft. Ik geloof het denk ik wel maar ook daar twijfel ik weer aan. Allemaal door het gemaal in mijn hoofd. Ik moet verder verdorie. En ik ga op veel vlakken ook wel verder, maar onbewust wacht ik volgens mij nog op hem.

Hebben jullie dat ook dat jullie alles in twijfel gaan trekken, ook jezelf?
quote:raiden schreef op 07 september 2009 @ 12:15:

Verder, nu ik ziek ben komt alles echt op me af. Geen afleiding dus ik ben veels te veel bezig met mijn ex. Ik maal over vanalles. Ik ga overal aan twijfelen. Zie ik alles misschien verkeerd. En is de koek inderdaad op. Maar dan denk ik weer nee zo blind ben ik toch niet. Het is er. Om vervolgens weer te lopen malen over dat hij laatst gezegd heeft dat hij misschien wel een echte klootzak is en niet die jongen waar ik zo verliefd op ben geworden. Was dat dan een illusie? Weet bijna zeker van niet. Echt alles waar ik zo zeker van was trek ik nu in twijfel. En ik merk dat doordat ik me teveel bloot heb gegeven, hij weer afstand heeft gecreeerd. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat hij niemand heeft. Ik geloof het denk ik wel maar ook daar twijfel ik weer aan. Allemaal door het gemaal in mijn hoofd. Ik moet verder verdorie. En ik ga op veel vlakken ook wel verder, maar onbewust wacht ik volgens mij nog op hem.

Hebben jullie dat ook dat jullie alles in twijfel gaan trekken, ook jezelf?

Hee Raiden,

Wat vervelend dat je nu toch ziek bent geworden je hebt er nog zo tegen gevochten! Beterschap en hopelijk ben je snel weer de oude raiden.

Die twijfels waar je het over hebt zijn heel herkenbaar voor mij, ik heb daar ook eerder over geschreven en volgens mij zij jij toen:

"Verwijt jezelf niks, je hebt gehandeld naar je gevoel en dat was op dat moment de beste keus die je kon maken."

Ergens is het heel goed dat je nadenkt over de relatie die is geweest, het maakt jou sterker maar probeer niet te twijfelen aan wat je eventueel anders had kunnen doen, trek er een les uit en zorg ervoor dat je het de volgende keer anders doet.

En over dat onbewust blijven wachte, dat doe ik ook
Hey Charming: hoe is het met jou ondertussen?

En je hebt helemaal gelijk hoor! Mjah af en toe maalt het zo in je hoofd. En je verstand weet het allemaal wel, maar mijn gevoel loopt moeilijk te doen. Mjah zoals vandaag is die ff langsgeweest, alvast verjaardagscadeautje gekregen. En dan denk ik ja de koek is er nog. Ik ben vervolgens even naar de wc gevlucht om in stilte te schreeuwen dat ik moet ophouden met van hem te houden:p! Ben net een soapie, er kan echt een hele boeiende film gemaakt worden over mijn afgelopen jaar:p Ik heb gtst altijd grote onzin gevonden, maar trust me mijn leven en dat van de mensen om me heen heeft af en toe verdomd veel weg van een soap. Misschien moet ik een boek gaan schrijven en wordt ik wel de nieuwe Bridget Jones:p!!

Maar stom he dat onbewust wachten! Vreselijk! En sommige mensen zeggen ga een beetje om je heen kijken, probeer wat etc... Een relatie voor de leuk! Misschien dat het mijn ex wel wat doet etc etc. Mjah ik ben zo'n ouderwetse muts. Ik wil alleen een relatie met iemand waarmee ik denk oud te worden etc etc. Jane Austen meisje ben ik:p!!!
hey meiden, hoe is het met jullie?

ik mag de komende dagen nergens heen. Omdat ik alle verschijnselen van mexicaanse griep heb moet ik thuisblijven. Jippie! Gelukkig is het gemaal al stukken minder. Mijn ex is vandaag weer ff langs geweest en komt morgen ook even langs voor mijn verjaardag. Hij is gewoon lief en heeft nogmaals bevestigd dat die niemand heeft, niemand wil en ook niet aan scharrelen doet. Ik geloof hem, en ik ben nu te moe om te malen en te piekeren. Ik ben al blij dat hij ondanks het besmettingsgevaar langskomt. Lief kusje op het voorhoofd geeft enzo! Kortom lief!

En ik zit lekker de hele dag binnen. Zucht. Ik mis belangrijke lessen. Lig al vreselijk achter met mijn studie. De broer van mijn ex gaat mijn boeken voor me ophalen zodat ik wat kan doen. Keilief!!! En ik kan morgen niet naar coldplay en mijn verjaardag niet fatsoenlijk vieren. Ik ben wel blij dat de ouders van mijn ex me op willen vangen, want nu alleen in mijn flatje, blegh.

Nja ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Gelukkig kan ik jullie niet via internet besmetten;)
@Raiden, de mexicaanse griep? Je weet zeker dat je het niet online kunt overbrengen

Wat fijn dat je ex zo lief voor je is nu je ziek en aan huis gekluisterd bent maar schept het geen verkeerde verwachtingen? Hoe is het contact met je eigen familie, je hebt namelijk veel steun aan je schoonfamilie?

(sorry beetje korte reactie maar ik moet wat kwijt, lees hieronder)

Vandaag een smsje gekregen van ex ik moet namelijk mijn handtekening nog zetten onder een stuk en hij vraagt of ik daarvoor langs kom of hij het met de post moet sturen. TUURLIJK ga ik langs

Wanneer? nog geen idee!!

maar ik vind het dood eng, straks valt het tegen? straks brengt het mijn hoofd op hol? straks val ik weer in een diep dal?

Eigenlijk was het mijn bedoeling om pas over een tijdje contact op te nemen zoals ik eerder schreef en nu dit OH wat spannend.

Ik heb al terug gesmst dat ik langskom en gevraagd hoe het gaat, nog geen reactie (helaas)!

Wat vinden jullie? Op korte termijn gaan of nog even 2/3 weekjes wachten?
Hey Charming:

Het contact met mijn eigen familie is ook super hoor. Alleen die wonen helemaal in het Zuiden des land, dus daar kan ik veel moeilijker even heen. En mijn ex schoonfamilie woont veeeeeeeeeeeeel dichterbij. En verkeerde verwachtingen geen idee. Het voedt de hoop wel, maar die gaat voorlopig toch niet weg. En hopen is niet erg, als het maar realistisch is en ik me er niet op ga focussen. Mijn ex smste me om iets over 12 vanacht proficiat. En iets later belde die en begon die vrolijk voor me te zingen. Das lief. Over zijn gevoelens mbt ons kan ik niet praten en wil hij ook helemaal niks noppes nada over loslaten. Maar ik ben al blij dat we verder minder afstand hebben en goed kunnen praten etc.

En jij een sms van je ex. Was het niet ff schrikken? En ik snap dat je langs wilt gaan. Misschien is dit ook wel het uitgelezen moment. En wanneer je moet gaan geen idee. Ik zou er niet nog een paar weken mee wachten denk ik. Gewoon over een paar daagjes gaan. Paar weken zijn lang om jezelf op te vreten en druk te maken. En je wilt er niet gespannen als een rietje aankomen lijkt me:p!!! Plus dit is een kans om met hem in contact te komen. Dus ik zou zeggen probeer het gewoon. Maar loop niet te hard van stapel!!!!
Ineens besef ik weer hoeveel ik hem mis en hoe veel ik van die jongen hou, ik wil hem terug maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken....

Hoe gaat het met de andere meiden?
Ik kan alleen zeggen ga snel met hem praten en kijk wat je kansen zijn!!!! Ik kan alleen maar hopen voor je!!!!!!!!!!!!!! Heeeeeel hard hopen!!!!!!!!!!!!
Ik ben compleet gebroken en wanhopig. Ik wil met hem breken, maar dat gaat nog niet omdat al mijn spullen er nog staan en ik nog geen huis heb. Morgen ga ik in ieder geval de inventaris met hem bespreken. Ik kan het niet meer aan...

Ben er trouwens van overtuigd dat hij afgelopen weekend met dat meisje gerotzooid heeft. En hij blijft maar liegen en liegen. Ik weet bijvoorbeeld dat 5 minuten nadat ik bij hem weg was gegaan die maandagavond dat ik de relatie stopte, hij een uur (!!) met haar aan de telefoon heeft gehangen. En ondertussen jammeren van: waarom moet dat nou zo. Ik probeer hem te haten en hem koele mailtjes te sturen, maar het enige dat ik doe is hem intens missen...

Ik kan niet meer.. Ik slaap niet meer, eet niet meer, heb migraineaanvallen, begin het aan mijn spieren te merken en heb enorme wallen onder mijn ogen. En ik kan hier nog niet eens op jullie reageren :( Ik voel me daar ook wel schuldig over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven