Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
@ Eline: Serieus!? Wat een gemene opmerking! En ik dacht dat mijn ex mij aan zwartmaken was, maar dat valt reuze mee vergeleken met hem! Komen we weer bij hetzelfde stukje:

"Je hebt hem alles gegeven, maar kreeg niets tot te weinig terug"

We verdienen iemand die ook wil geven en niet alleen maar betroeteld wilt worden. Zo zie je tenminste wat een (vul hier woord van je keuze in) hij is!

@ Mary: Welkom! Hoewel het natuurlijk niet leuk is om hier met deze reden te zijn...

Soms werkt een relatie niet. Gewoon niet omdat er bijv. te veel verschillen zijn tussen jullie toekomstbeelden. Mag ik vragen waarom jullie vonden dat jullie niet bij elkaar pasten?

Geloof mij, de meesten hier konden nog niet werken zo vlak na de breakup. Het feit dat je alweer op je werk zit, is erg knap hoor!
Roosje. heb morgen een sollicitatie en woensdag ook ;) whoeha. Zal het eindelijk eens goedkomen met mij.

Eline wat een enorme zak is het zeg... maar je trekt je toch niks aan van wat hij zegt tegen andere mensen, je weet zelf wel beter, en dat hij je zwart maakt is een teken van zwakte, mensen komen daar toch wel achter.

Mary welkom in ons forum en babbel lekker mee hoor.

Gisteren sms van mijn ex vriend gekregen...met erin dat hij zo blij is met zijn parkietjes en dat hij die nog van mij heeft gehad. Ehm ja wat moet ik met de info? en gisterenavond heb ik een sms teruggestuurd, of hij komend weekend al met me wilt praten, wil niet wachten tot half november...Maar dan krijg ik terug.. nee doe nog maar niet, Rustig aan doen en dan kom ik wel jou kant op misschien . Pffff en dan het woord MISSCHIEN weer. Donder lekker op denk ik dan en zoek het uit. Het is graag of niet. Maar ondanks mijn stoere gedachten ben ik weer zoooo verdrietig, voel ik me eenzaam en denk ik aan alle leuke momenten met hem.
Ikke, wat goed dat je niet hebt gereageerd op de mail van je ex! Je kunt er eigenlijk ook niet zoveel mee he? Ik kan me goed voorstellen dat je wel van slag bent, hij mist je dus wel en dat doet ook wat met je..... maar ja, wat wil hij nou? Als hij echt weer contact met je wil zal hij toch wat meer moeten doen dan zo'n mailtje over zichzelf sturen.

Tja, en dan die tegenvaller dat die leuke kroegjongen een vriendin heeft....bah. Misschien wel beter maar aan de andere kant....er mocht eens iets leuk zijn op het moment. Hoe gaat het vandaag met je, beetje beter?

Hi Mary, wat ontzettend verdrietig dat jullie wel om elkaar geven en dat een relatie er toch niet in zit. Ik kan me voorstellen dat je je afschuwelijk voelt. Roosje vroeg het ook al: wil je met ons delen waarom jullie niet bij elkaar passen?

Ik heb hetzelfde als jij: mijn ex en ik geven veel om elkaar maar het is uit omdat onze toekomstbeelden echt niet overeenkomen. Hij wilde niet samenwonen, alleen maar blijven latten, en ik wilde samen een huis kopen, samen een thuis hebben, in alle opzichten zijn vrouw zijn. Die afstand die hij hield, de keren dat hij me steeds maar verliet...ik kon er niet mee omgaan. Jouw vriend wilde dus ook het hele weekend tijd voor zichzelf? Tsja, da's blijkbaar zooooooooooo belangrijk voor die mannen, zucht, grrrrrrrr!

En dat van dat volle bureau op het werk herken ik ook! Er liggen stapels en ik zit daar maar en er komt zo weinig uit mijn handen....ik heb het meer nodig om hier op het form te typen dan op mijn werkcomputer.

Eline, heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat je uit het veld geslagen bent, zo'n natrap mee krijgen van je ex! Wat ontzettend respectloos van hem om zo over je te praten. Wat een l*l inderdaad, en dan te bedenken dat jullie zoveel van elkaar gehouden hebben en zoveel hebben gedeeld samen.

Nou, ik weet in ieder geval wel wie er hier een lelijk innerlijk heeft! En dat ben jij niet! Schrijf maar lekker alles van je af.

En inderdaad, we hebben het weekend gelukkig ook weer overleefd. Nu moet ex ook weer werken, ipv de hele dag leuke dingen te doen zonder jou.

Ach Bloemetje, wat vervelend dit allemaal! Dus jouw ex wil wel contact per sms, dat zoekt hij zelf ook op, maar als je dan eerder wil praten gaat hij de boot afhouden? Daar word je toch gek van! Op deze manier ben je je tot half november toch weer op je ex aan het richten ipv op jezelf! Logisch dat je verdrietig bent. Hopelijk gaan de sollicitatiegesprekken goed, dat is lekker voor JEZELF! Eigenlijk zou je het hele contact-gedoe met je ex weer even moeten laten voor wat het is he.....zorg goed voor jezelf!
Tsja, contact met je ex.......worden we daar eigenlijk wel iets beter van?

Ik heb inmiddels mijn ex gesproken; hij belde mij. Maar we hebben het alleen over nietszeggende onderwerpen gehad en uiteindelijk na een uur weer opgehangen. En nu, wat ben ik er eigenlijk mee opgeschoten? Het vleit me wel dat hij blijkbaar zo graag mijn stem wil horen. Maar ga ik hierdoor toch niet weer bij hem stilstaan in gedachten ipv verder te gaan?

Aan de andere kant zou ik zo graag vrienden blijven.... De gedachte dat hij op de een of andere manier in mijn leven blijft stelt me wel gerust. Maar betekent dat dat ik andere jongens dan steeds met hem ga vergelijken? Dat ik steeds verdrietig blijf als hij de telefoon weer heeft opgehangen? Kom ik dan wel ooit van hem los? Kan ik dan ooit stoppen met van hem te houden? Pffff, ik weet even niet meer wat ik zelf moet willen....
Mijn katje is een regelrechte hartendief. Ik vind het zo fijn om haar bij me te hebben. Ze komt me constant kusjes geven. En slaapt onder de dekens bij me. Heerlijk...

Vanavond ga ik na 9 jaar mijn stijldansschoenen onder het stof vandaan halen... Ik ga namelijk met een man een avondje salsadansen, soort van proefdansen. Hij is 46, dus het is geen potentie (had mijn vader kunnen zijn!), maar wel gewoon even gezellig. Ik heb * jaar gedanst, waarvan * jaar stijldansen. Ben op mijn *e ermee gestopt en heb nog nooit op salsales gezeten. Ben reuzebenieuwd, want dansen is toch een lange tijd mijn passie geweest!

Vooruit: wat vervelend dat je een nacht wakker hebt gelegen en zo verdrietig was. Wat naar joh! Ik moest echt mijn tranen bedwingen toen ik je post zag... brrr... gaat het weer een beetje? Wel fijn dat je zo vertroeteld bent door je vrienden. Hartverwarmend dat ze zeggen dat jij zo welkom bent. Zo fijn om goede vrienden te hebben die er altijd voor je zijn.. En goed ook dat je de weekenden volgepland hebt. Dat leidt heerlijk af, ook al zul je bij veel momenten nog vaak hebben dat je hem mist. Leuk dat je een poezebeestje op logeren krijgt. Is het voor een langere tijd? Je zei trouwens dat je een huisje bekeken had? Hoe was dat?

Ik heb precies hetzelfde als jij schrijft in je laatste bericht Vooruit... Ik voel me zo verdrietig over mijn ex, die nu bergen verzet en enorm zijn best doet, lijkt te willen veranderen (en het lijkt ook te lukken)... Die me elke dag zegt hoe hij van me houdt en hoe hij wel gezamenlijk aan een mooie toekomst wil werken, zich toch wel wil settelen ooit... Waarom kan het nu wel? Nu ik zo ver was met mijn verwerking? Nu ik het begon te accepteren dat hij met * was? Hij zei dat hij dat nodig heeft gehad om in te zien dat ik heel veel voor hem betekende. Waarom zijn mannen zo?? Waarom nou? Een man weet pas wat hij mist, als hij haar kwijt is (zijn toch ook liedjes over geschreven?) Ik probeer duidelijk te blijven tegen hem en volgens mij lukt dat ook wel. Ik wil gewoon mijn eigen leven leiden. Ik kan nu niet verder met hem. Ik vertrouw hem gewoon niet meer. Hij zou zo graag mijn vertrouwen terug willen winnen. Ik zou het pas een beetje gaan geloven als hij zo'n half jaar vrouwloos blijft. Want ja ik heb ook gevoelens voor hem en ik zou dolgraag verder gaan. Maar ik ben zo bang weer ongelukkig te worden. Weer teleurgesteld te worden. Weer dit rouwproces door te moeten.... Daarom stel ik voor mezelf limieten en probeer ik het hoofd koel te houden. Maar het was wel zo fijn met hem toen we te ver gegaan zijn.... Ik wil hem graag blijven zien, maar het zou me inderdaad tegenhouden om andere mannen te ontmoeten misschien... maar wil ik dat ook wel? Wat wil ik eigenlijk inderdaad? Het enige dat ik nu weet wat ik wil, is tijd voor mezelf. En plezier...

Christiane: Hoihoi! Leuk dat je nog steeds komt posten hier! Je bent naar de Amish geweest? Oh ik ben superbenieuwd. Hoe gaat het met je? Kun je je gedachten genoeg verzetten, of heb je ook wel eens een dipje? Ik wens je veel plezier toe de laatste (anderhalve?) week!

Bloemetje: Wel apart dat je nog bijna 3 maanden met je ex gewoond heb. Het leek toen allemaal wel gewoon koek en ei? Dus je kreeg die nare gevoelens pas toen je in je eigen huisje ging? Lijkt me ook vreemd... Dat je eerst leuke dingen samen doet en dat het met de verhuizing ineens zo definitief wordt... Ik wens je veel succes met je sollicitaties! Zijn ze een beetje in de buurt? En hoe zit het met dat tijdelijke werk waar je later een vaste baan kunt krijgen? Wat heerlijk dat je even hebt staan sjansen met een groepje kerels, hihihi. Dat doet je goed he?

En een sms van je ex... Waarom smst hij dat? Dat wist je toch al, dat hij blij was met die parkietjes?? Dat had hij toch al eens gemaild of vergis ik me nou? Waarschijnlijk doen ze enorm aan jou denken... Wel vaag dat hij zo vreemd doet over het eventueel eerder afspreken. Zo kun jij (terechte opmerking van Vooruit) toch niet verder?? Egoïstische mannen...

Eline: Zaterdag is inderdaad een rotdag. Je voelt je rot en je voelt je zelfs nog rotter als je denkt wat ex allemaal aan het doen zou kunnen zijn. Maar geloof me, de weekenden worden ooit weer heel erg leuk! En dan ben jij tenminste op een normale manier door je liefdesverdriet heen gekomen, zonder rebounds! En wat gemeen van je ex om zoiets tegen jouw vriendin te zeggen! Zou hij het expres gedaan hebben om je pijn te doen? Want hij weet dondersgoed dat jouw vriendin dit aan jou vertelt. Echt, wat een rotstreek zeg!! Mannen..!! Ik vind jouw innerlijk toevallig wel mooi!!

Ikke: Heerlijk dat je vrijdag zo'n verwen-jezelf-dagje had. En toen lekker de kroeg in! Bummer zeg, dat die vent bezet was. Blijkbaar hadden jullie toch een goede connectie! Ach ja, nu heb je een 'connectie' op Hyves erbij

Een mail van ex!!! Hoe komt hij erbij? En wat een egoïstische mail inderdaad. Niet eens even vragen hoe het met jou gaat. Knap hoor, dat je niet reageert... Ik zou het niet kunnen laten denk ik... Je had die wijntjes dik verdiend meid Heeft hij nou die mail gestuurd terwijl hij nog met die franse sloerie is??

Bij mij is het inderdaad erg verleidelijk. Vooral omdat we nu zo goed kunnen praten... Ik blijf een enorme zwak voor die jongen houden. Altijd gehad, altijd... ook in mindere tijden. Grmbl!!!

Roosje: Jij hebt een nieuwe jongen in je leven! Ik zou hem gaan daten, waarom niet? Het is misschien voor jullie allebei snel, maar het geldt ook voor jullie allebéi! Je merkt snel genoeg of je een rebound bent, dus pas nog wel even op in het begin. Maar wie niet waagt... En zeg toch niet dat je een nutteloos leven hebt. Het voelt nu zo, maar dat is het niet hoor. Het is stiekem toch ook wel verdomde handig dat je nu in deze emotionele storm niet hoeft te presteren op je werk. Ik ben meteen de dag nadat het uit was weer naar het werk gegaan. Er is ruim een maand niks uit mijn vingers gekomen, heb er alleen zitten zwelgen van verdriet. Ik ben nu alles aan het inhalen... Wat wel fijn was, was dat de collega's altijd voor me klaar stonden. Heb je nog uitzicht op een sollicitatie?

Als je desondanks je verhaal nog een keertje helemaal kwijt wilt aan een vreemde... je kent mijn e-mail...

Het laminaat moet ik er half november uithalen. Morgen komt de huismeester langs, dus dan zie ik hem weer. Ik heb helemaal geen zin om energie in het oude huis te steken, om alles kaal op te leveren. Ik zou die energie liever in mijn nieuwe appartementje steken

Raiden: Ik zit nu inderdaad meer in jouw situatie. Zo maak ik al jullie situaties nog een keer mee. Een collega zei nog: jeetje het lijkt wel een soap! Ja inderdaad ja... en dat was met mijn vorige ex ook al zo'n soap. Een heeeele andere soap, maar toch... Het is inderdaad verleidelijk, heerlijk, vertrouwd en het is inderdaad moeilijk om het hoofd koel te houden. Maar zoals ik al zei, weet ik heel goed wat ik wil en daarmee zit ik een beetje in de rol van jouw vriend. En ex in de rol van jou. Behalve dat jij dan niet een ander hebt gehad Ik wil gewoon tijd voor mezelf, om dingen uit te vinden. En we praten nu heel erg goed, veel dingen uit.

En flirten? Dat hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn hoor... dat is echt te leren!!

Van wie is jouw poezewoes dan? Heerlijk he

Mary: Welkom hier, ik hoop dat je troost kunt vinden. Wat vreselijk dat jullie met liefde uit elkaar zijn gegaan. Dat doet zo'n pijn, zeker als je ervan overtuigd bent dat jullie toekomstvisies enorm verschillen. Ik ken het gevoel dat de stapels op je bureau op het werk groter en groter worden. Ach, je haalt het ooit wel weer in Kom hier gewoon lekker je hart luchten wanneer je behoefte hebt!

Riedeltje: Ik snap dat je niet terug wilt smsen. Dat had ik in het begin ook. Ik heb ook nog eens de ontvangstbevestiging aan, dus dan wist ik dat hij hem heeft gehad en niet reageert. Slopend is dat...

Zo, dat was een lange post. Ga ik me nu omkleden voor salsadansen!!

Fijne avond!
@ Roosje: Ja, ik was erg van slag toen ik dit hoordde.. Het is eigelijk wel goed dat hij dit allemaal doet, des te sneller ben ik over die zak heen.. Nu zie ik pas in wat voor ****** die jongen is.. wat ben ik blind geweest..

@ Bloemetje: Wat moeilijk dat je ex zo'n rare signalen geeft, dan weet je toch ook niet wat je hiermee moet.. Dan geeft hij je weer hoop, dan reageer je erop en dan is het "misschien".. Ik snap dat je hier erg verdrietig van wordt en probeer niet aan de mooie dingen te denken, probeer te denken aan alle slechte dingen die hij je heeft aangedaan..

@ Vooruit: Ik ben er eigelijk wel blij om dat hij dit doet, des te sneller ben ik hem vergeten (hoop ik dan).. Ik zal je eerlijk zeggen als hij weer aan mijn voeten zou liggen zou ik er misschien weer intrappen, maar nu maakt hij me alleen maar boos.. En ik wil het nu echt doorzetten, heb al veel te veel tijd verspilt met die jongen.. Dan liever op deze manier, al doet het wel verdriet..

@ Minoutje: Wat leuk dat je weer gaat dansen, hoop dat je het je gedachten een beetje wegneemt van je ex.. Och die man van 46 heeft misschien wel veel ervaring (geintje) .. Ik vraag me ook af waarom hij zo gemeen over me praat, ik denk dat het misschien komt omdat hij had gedacht dat ik wel kruipend terug zou komen.. De laatste woorden die we hebben gewisseld waren erg bod, normaal zou ik dit nooit doen.. Dankje dat jij mijn innelijk wel mooi vind

Vandaag al bijna ruzie met iemand gehad, mijn ex had tegen diegene dingen gezegd die ik zogenaamd gezegd zou hebben.. Wat dus niet zo is.. Hij loopt echt ruzie te zoeken, denk dat het komt omdat hij weet dat hij me nu echt kwijt is.. Maar iedere keer dat er weer zo'n gemene actie van hem de wereld in komt, haat ik hem meer.. en daar ben ik wel blij om, beter dan alleen die schuldgevoelens..

Er zit een grote kans in dat ik hem deze week zie, weet het bijna zeker.. We hebben iets "gezamelijks" zeg maar.. Kan niet teveel details vertellen.. Ik zie hier erg tegenop,weet niet hoe ik me moet gaan gedragen..
Wat rot zeg Eline, dat je ex zo de confrontatie loopt te zoeken. Ik zou hem er toch zeker wel mee willen confronteren als mijn ex dat zou doen. Dit is toch belachelijk? Ik bedoel, ik heb mijn ex intens gehaat. Maar nooit, nooit heb ik hem opzettelijk zwart gemaakt. Nooit heb ik gemene dingen over hem gezegd. En altijd heb ik bij dingen over hem tegen mijn of zijn vrienden gezegd dat het mijn kant van het verhaal was. Hoe kun je nou zo over je ex praten? Ik snap heel goed dat je niet weet hoe je je moet gedragen. Vervelend zeg... is het iets waar je heen móet, of wil je je niet weg laten jagen? Anders is het misschien beter om het uit de weg te gaan... bah bah meis...
quote:eline1988 schreef op 20 oktober 2009 @ 15:52:

Vandaag al bijna ruzie met iemand gehad, mijn ex had tegen diegene dingen gezegd die ik zogenaamd gezegd zou hebben.. Wat dus niet zo is.. Hij loopt echt ruzie te zoeken..

1. Waarom heeft hij het er nog steeds over? Het is toch uit? Waarom moet hij je zo nodig zwartmaken?

2. Die vragen had ik ook namelijk... ik heb gelukkig nu 7 weken niets meer van mijn ex gehoord (staat waarschijnlijk iedere avond in de ikea servies uit te zoeken haha) maar af en toe kwam er weer een smsje of mailtje binnen van gezamelijke vrienden met verwijten. Ik kon niet anders dan iedereen verwijderen (en alles) die hem kent. Hopelijk kan je ook emotioneel afstand doen van die moeilijke uitspraken. Jij weet de waarheid, maar het probleem is: dat doet er nu blijkbaar niet meer toe.

Bloemetje's ex zei ook dat hij dit deed om je weg te duwen, om je zo ver te krijgen om hem te haten... (dit geloof ik niet bij mijn ex, die spoort gewoon niet haha)

Hopelijk kan je er een beetje mee omgaan bij jullie gezamelijke 'iets'.

Dikke

Edit: minoutje; jij bent ook altijd tegelijk met mij online.. haha
Eline,Klopt wat Roosje zegt. In ieder geval wel bij mijn ex was dat het geval.. Die mailde me gemene dingen om maar mij meer hem te laten haten eigenlijk. Ik haatte hem niet toen ik wegging. Teminste niet genoeg om zo enorm boos op hem te zijn. Uiteindelijk is dat hem gelukt. Ben ik verder gegaan zonder hem. Nu weet ik nog steeds niks. Niet of hij nou half november wel komt, niet of hij dit en dat en oooo wordt weer gek er van.

Dat mensen zo laag kunnen zinken dat snap ik gewoon niet dat ze iemand zo zwart kunnen maken, ik heb dat nooit gedaan bij mijn ex, en zover ik weet heeft hij dat ook nooit over mij gedaan tegen andere mensen of gezamenlijke kennissen, maar wel tegen mij in m ailtjes vol met verwijten.

Ben vandaag op gesprek geweest, ging echt supergoed!! Hoor het morgen en morgen heb ik nog een andere sollicitatie. Dus kan nog kiezen ook straks het geluk lacht me toe.
Succes bloemetje! Ik hoop dat er wat leuks uitkomt!!
pssst.. ik heb een nieuwe baan haha!! Ben aangenomen, nu gaat mijn leven er iets meer rooskleuriger uitzien. Ben zoooo blij. Heb ex ook een sms gestuurd, maar krijg geen reactie terug hoor van die (*&^% , maarre. Het intereseerd me vrij weinig eigenlijk. Het is 2 maanden proeftijd via het uitzendbureau en dan als ik mezelf heb bewezen een jaarcontract. Ben gewoon erg blij.
Leuk bloemetje! Gefeliciteerd!!! Ga je vandaag nog wel solliciteren bij die andere?

Eindelijk een baan bij je in de buurt, heerlijk joh meis!
Wat supertof Bloemetje!!!

Gaat wel een stuk beter met iedereen nu, huisjes, banen, huisdiertjes! Heerlijk!

Ik reageer straks uitgebreider ;)
Ik voel me rot... er zit een sluimerend verdriet in me.. Gisteravond ben ik naar ex in het oude huis gegaan. Omdat we een (particulier) huurhuis opleveren, moeten we hem kaal opleveren. Gisteravond hadden we een afspraak met de huismeester en aangezien ik miscommunicaties door taalproblemen wilde voorkomen, besloot ik erbij te zijn. Het kaal opleveren blijkt te betekenen dat we al het laminaat en tapijt en ook de vloerbedekking van beide trappen moeten weghalen. En we moeten beide trappen opnieuw schilderen!!! Be-la-che-lijk!! Ik zou mijn energie liever in mijn nieuwe huisje willen steken. Bah, wat heb ik hier geen zin in. Bah...

Nadat de huismeester weg was, zijn we in gesprek geraakt. Een zeer uitgebreid, gedetailleerd en emotioneel gesprek over wat er mis ging tussen ons. Sinds we uit elkaar zijn kunnen we beter praten dan ooit. Hij wist tijdens onze relatie ook niet zo goed zijn gevoelens naar mij te uiten, te analyseren en daarbij hadden we ook nog een kleine taalbarrière (want dat heb je als je dit soort emotionele en ingewikkelde gesprekken in een andere taal dan je eigen moet voeren). Ik merk dat hij nu heel erg zijn best doet om het wel te uiten. Dat vind ik voor hem een hele grote stap in de goede richting. Ik heb wel weer klappen in mijn gezicht gehad met wat ik hoorde, had nooit verwacht dat hij onze relatie, hem en mij ooit zo gezien heeft. Het helpt me grotendeels in te zien waar en waarom het fout is gegaan. Hij wil het nog steeds graag weer samen proberen. Hij zei nog: we kunnen nu nog beslissen om het huis toch te houden. Ik ben er niet op ingegaan...

Jullie zullen je wel afvragen waarom ik dit mezelf aandoe. En waarom ik het doe als ik er zo verdrietig van word. Ik vraag het mezelf ook af. Wat wil ik nou? Wil ik hem nog een kans geven? Wil ik ook samen verder als blijkt dat het een kans heeft? Of zie ik nu juist in dat we helemaal niet bij elkaar passen? Een ding weet ik in elk geval zeker: de gesprekken helpen me enorm in mijn eigen verwerkingsproces, maar ook om te begrijpen waarom hij bepaalde keuzes gemaakt heeft (zoals *). Hij geeft toe fouten te hebben gemaakt, maar zegt ook dat hij ergens blij is dat hij met * was. Zo kreeg hij het inzicht dat ik de ware voor hem ben. Goed, dat is zijn versie. Ik probeer eruit te halen wat ik zelf ook geloof.

Ik ben vooral verdrietig omdat het nu wel kan. Nu kunnen we wel goed praten, nu kan hij wel (grotendeels?) eerlijk zijn. Hij heeft gisteren ook een aantal dingen eerlijk en uit zichzelf opgebiecht, dat vond ik heel prettig (ook al was het confronterend). Verder ben ik verdrietig omdat het zo gelopen is, terwijl het opzich een heerlijke relatie was. Ik ben ook verdrietig om het beeld dat hij een tijd van me gehad heeft. Waarom heeft hij er niet eerder met me over gepraat? En ik ben verdrietig om het feit dat ik mijn vertrouwen in hem kwijt geraakt ben... Natuurlijk heb ik ook dingen verkeerd aangepakt, maar ik praat er in ieder geval over... Ik heb wel geleerd om over mijn gevoelens te praten... Alhoewel ik nu wel inzie dat de andere kant van het verhaal ook heel waar is (en dat ik dus ook niet perfect geweest ben). Ik zie mijn eigen 'fouten' en imperfecties, die ik voorheen niet zozeer zag.

Ik heb vannacht heel de nacht liggen piekeren, met tranen in slaap gevallen en naar gedroomd. Het wakker worden was vreselijk. Vandaag had ik echt een dubbel gevoel. Blij met dat we kunnen praten, maar verdrietig om die dingen die ik net noemde. En ik worstel dus met de vraag: wat wil ik nou zelf...? Durf ik hem nog te vertrouwen? Of zou hij me weer enorm aan het manipuleren zijn? Mijn gevoel zegt dat hij deze keer oprechter overkomt dan eerst. Wat is er toch met me aan de hand? Waarom kan ik niet over die jongen heen komen? Waarom blijf ik een zwak houden? Waarom laat ik me meeslepen door zijn hoop?

Overigens heb ik nog steeds een duidelijk beeld van de nabije toekomst: ik op mezelf, met mijn kat, mijn eigen leven leiden. Langzaamaan op zoek naar een baan met weer iets meer uitdaging. Misschien een opleiding volgen... Dat vind ik nu gewoon heel belangrijk om te realiseren en dat ga ik ook doen ook!

Sorry voor mijn warrige egopost...
Deel 1

Dag lieverds! Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat! Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ik heb al een paar dagen niet meer over mijn ex gedroomd en hij is er niet meer als wakker wordt. Vaak nog wel als ik ga slapen, maar de laatste tijd ontvang ik vaak smsjes van vrienden en vriendinnen als ik ga slapen, dus dan is hij meteen weer uit mijn hoofd..

Of die date doorgaat weet ik niet helemaal. Dat onderbuikgevoel is er nog wel, maar dat komt door twee dingen.

1. Ik vertrouw mannen niet helemaal meer...

2. Ik heb medelijden met zijn ex ;)

We hadden niet echt een datum geprikt, maar hij kan de komende dagen niet. Tja, dan denk ik meteen weer “He’s just not that into you”. Hij heeft wel een goede verklaring, maar vertrouw mannen gewoon niet. Haha. Daarna zei hij nog twee keer dat hij wel een andere dag langs wilde komen, maar denk dat het voor mij ook beter is om dit even te laten rusten. Kijk, als hij echt met mij uit wilt, dan komt dat wel. En anders vind ik (ooit) wel weer iemand anders. Blijf er bijzonder nuchter onder. Hoewel ik hem wel een leukerd vind. Haha. We kunnen altijd nog vrienden blijven/worden.

@ Vooruit: Wat fijn dat je vorig weekend wel wat hebt gedaan om de tijd te verdrijven. Natuurlijk blijf je verdrietig. Maar die afleiding is soms wel fijn. Als je zoals 24 uur per dag met je verdriet wordt geconfronteerd… Natuurlijk blijf je ook dingen zien die je aan hem doet denken. Dat hebben we allemaal. Ik had zoveel met mijn ex gedaan, dat ik bij ALLES hem zag. Of ik nou iets ging eten, iets las of ergens op bezoek ging, hij was er altijd. Wees niet bang voor de pijn en verdriet, want dat hoort bij de verwerking. Heb je nog wel goed geslapen de afgelopen dagen?

Ik heb expres contact verbroken. Ik ben ook zo bang voor dit soort drama. Van die smerige uitspraken of juist een spijtbetuiging. Hij heeft het verpest bij mij. Hij was mijn beste vriend en die beste vriend mis ik heel erg, maar hij is het niet waard. Ik moest hem compleet schrappen uit mijn leven en het zou mij niet verbazen als hij daar woedend over is. Nou best, kan hij mij net zo haten als ik hem (al haat ik nooit iemand…)

Wil jij nog gewoon contact met je ex? Of vind je dat erg moeilijk? Waarvoor belt hij eigenlijk? Om gewoon even de dag door te nemen?

@ Raiden: Kan me best voorstellen dat het moeilijk is je hoofd koel te houden. Jullie blijven intensief contact houden en heftige emoties voelen. Ben je deze week vaak bij hem geweest? Leest hij ook mee trouwens? Omdat je gezellig samen naast elkaar op de pc zit ;)

@ Ikke: Hoe gaat het vandaag met jou?

Nee hoor, de relatie van de jongen was al uit toen ik met hem begon te chatten. Eerst hadden we een beetje oppervlakkig contact, een keer per week ofzo haha. Toen we begonnen te chatten was hij vrijgezel, maar dat flirten kwam pas na twee week ofzo. Maar ik pas zeker op. Ga niet zomaar iets doen wat ik niet wil. Ik laat het rustig op zijn beloop gaan. Als hij niet meer wilt afspreken zal de wereld niet vergaan ofzo haha.

Hoe gaat het nu na afloop van de mail? Vond het inderdaad ook een egoistische mail. Vind ik trouwens ook van dat gedoe met jouw ex bloemetje!!

Komt een beetje over van: even checken of zij er ook nog is, voor het geval dat.

@Bloemetje: Ik ben zoooo blij voor jou haha. Eindelijk weer alles een beetje op een rijtje. Heerlijk!! Helpt zeker wel met je nutteloze/eenzame gevoel he? Is dat al een beetje weg?

Wie heeft er ook zo’n zin in Starbucks?
anoniem_91255 wijzigde dit bericht op 21-10-2009 17:13
Reden: leestekens
% gewijzigd
Ik heb even snel gelezen, dus sorry als ik dingen niet helemaal heb begrepen

Lieve lieve Minoutje,

Allereerst ben ik blij dat je zo goed met je ex kan praten. (Eindelijk...) Het is heel belangrijk om je vragen beantwoord te krijgen. En natuurlijk zit je nog met gevoelens waar je van in de war raakt, jullie waren 4 jaar lang bij elkaar! Ik vind het heel belangrijk dat je jezelf gaat afvragen: wat verwacht ik van dit contact? Wat verwacht ik van hem? Wat wil ik nog met hem? Kan ik hem vertrouwen? (ik weet natuurlijk de antwoorden op de vragen niet, maar ik zeg gewoon eventjes: pas op)

Je kan je gevoelens niet zomaar uitschakelen voor iemand! Dat vergt tijd en daarom is dit ook zo moeilijk. Maar hopelijk kom je er zelf uit. Denk er echt goed over na. Denk aan alles wat is gebeurd en waarom ze zijn gebeurd. En beantwoord je eigen vragen voordat je dingen beslist.

Dikke knuffel..

(deel 3 na het eten ;))
Dank je Roosje voor je uitgebreide reactie(s). Dat zijn inderdaad vragen die door mijn hoofd spoken en die ik afgelopen nacht wel tig keer de revue heb zien passeren. Een ding is zeker: ik kan me nu niet aan hem geven omdat het vertrouwen van mijn kant weg is. Niet alleen vertrouwen in eerlijk zijn tegen mij over dingen (zoals andere vrouwen) maar ook vertrouwen in dat het deze keer wel zou gaan werken...

Daarom ga ik niet in op zijn avances. Laat hem eerst ook maar lekker uitzoeken of zijn gevoelens voor mij wel zo serieus zijn. Als ik de ware ben, ben ik het over een half jaar ook nog wel en dan heeftie geen ander wijf

Ik heb wel zin in Starbucks! Ik ben heel benieuwd naar die chocomel!!
anoniem_86765 wijzigde dit bericht op 21-10-2009 17:58
Reden: eelijk = eerlijk
% gewijzigd
Deel 3

@ Minoutje Wat een lieverd is jouw katje. Aww. Dat ze telkens bij je komt. Ik wil ook zo’n lieverd haha.

Hoe was het dansen? Wat goed dat je het weer een beetje ‘oppakt’!

“Daarom stel ik voor mezelf limieten en probeer ik het hoofd koel te houden.” Dat is knap, maar wat voor limieten zijn dat?

“En zeg toch niet dat je een nutteloos leven hebt. Het voelt nu zo, maar dat is het niet hoor.”

Okay, sorry Minoutje, niet boos worden haha. Ik had gewoon gewild dat ik iets had om naar toe te leven zeg maar. Zit een beetje vast. Geen huisje, geen baan. Ik wil me iets ‘nuttiger’ voelen. Ik heb helaas geen uitzicht meer op sollicitaties. Ik stuur zo nog wat brieven.

Wat naar trouwens dat je het hele huisje moet leeghalen! Gaan jullie dat samen doen?

@ Eline hoe gaat het vandaag met jou? Heb je een beetje met die woede kunnen leven of is er meer verdriet gekomen? Heb je dat gezamelijke iets al gehad?
Hoi meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden!

Het ging de afgelopen week helemaal niet goed met me, ik was zo verdrietig en lag constant 's nachts wakker. Het gevolg was dat ik steeds veel te laat op mijn werk kwam en als ik er was kwam er ook niet zoveel uit mijn handen....gelukkig heb ik daar geen last mee gehad op het werk.

Vandaag en gisteren gaat het zowaar iets beter. Ik ben wat rustiger geworden, de eerste paniek is eraf. Kan me alleen nog niet voorstellen dat we elkaar echt voor altijd kwijt zijn nou.....

Hij belde trouwens inderdaad om de week door te nemen, beetje aan elkaar vertellen wat we zoal gedaan hadden. Misschien ben ik hier wel iets rustiger door, het idee dat we wel weer een keer contact gaan hebben. Aan de andere kant is er geen hoop dat we ooit nog samen komen. Dat ene wat ik zo graag zou willen horen, namelijk dat hij me terug wil en met me wil samenwonen, dat zegt hij toch niet. Vrienden blijven? Ik twijfel.....is dat echt zo enorm af te raden? Of zou het toch kunnen?

Mijn lieve poeze-logeetje komt trouwens over twee weken en blijft dan, met een korte onderbreking, een paar maanden! Ik kijk er naar uit! Het idee dat je 's avonds thuiskomt en dat iemand reikhalzend en enthousiast op je staat te wachten en niks liever wil dan met je knuffelen......

Bijna een goede compensatie voor mijn ex, haha.

Bloemetje, hartelijk gefeliciteerd met jouw nieuwe baan! wat fijn, gaat het inderdaad lekker de goede kant op nu! En hoe is het inmiddels met je oog? Ben je er al uit wat je nou wil met je ex? Wil je hierin mee blijven gaan tot half november? Lijkt me best zwaar!

Minoutje, wat moeilijk dat je zoveel twijfels hebt. Weet je wat ik denk? Voorlopig wil je niet met hem verder want je vertrouwt het (en hem) gewoon niet meer. Maar dat wil je voor jezelf niet weten want je geeft nog zoveel om hem!

Wat jij schreef over die plannen waarmee je perse verder wil gaan, dat herken ik ook. Als ik fantaseer dat ex en ik weer bij elkaar zijn (slechts zo'n 20 keer per dag hoor ) dan besef ik ondertussen ook met welke ontwikkelingen ik dan niet meer verder zou gaan. En dat wil ik ook niet, ik wil niet meer blijven hangen in een situatie waarin ik niet wil zitten, ik wil VERDER! Misschien komt het bij jullie over een tijdje wel weer goed inderdaad. Hopelijk blijft hij zijn best doen, en is het geen nieuwe manipulatie-poging.
Roosje, wat fijn dat het beter met je gaat! Knap hoor, je hebt hem helemaal uit jouw leven gesloten. Tja, dat is wel verstandig, maar het ook kunnen doen...petje af!

En wat die jongen betreft, volgens mij ben jij hoog-sensitief en kun jij heel goed bepalen wat verstandig is. En je hebt gelijk: als hij echt zo graag met je uitwil, dan wil hij dat over een tijdje nog steeds.

Waarom heb je eigenlijk medelijden met zijn ex? Heeft hij het uitgemaakt en wilde zij nog graag verder?

Ikke, hoe gaat het inmiddels met jou? Via hyves nog iets van die leuke jongen gehoord? Of beter van niet?

Eline, hebben jullie dat gezamenlijke iets inmiddels gehad? Hoe ging het, hoe voel je je nu?
Hey meiden,

ik ga even proberen op iedereen te reageren. Als het me niet lukt op iedereen te reageren dan komt dat nog!!! Ik wil zo ook even voetbal kijken!

@Roosje: je bent een knappe meid echt waar! Ik ben echt blij te horen dat het goed met je gaat! Positief dat je niet meer wakker wordt met je ex in je hoofd, je zit op de goede weg! En wat betreft die jongen van je! Hij wil graag afspreken dus ik denk dat he is just not that into you niet op gaat hier! En je vertrouwen in anderen en jongens komt vanzelf terug. Durf jezelf open te stellen. Ja je kan weer gekwetst worden, maar doe je het niet dan sluit je jezelf ook af voor een nieuwe liefde! En ja hoofd koel houden is moeilijk! En ik zie hem inderdaad erg veel! Ik geniet er gewoon van! Genieten van nu en even geen zorgen maken over morgen. Maar meer over mij later:p!

@Mary: hey post lekker mee zou ik zeggen! Wat vreselijk dat het nu voor de zoveelste keer misgaat!! Laat je verdriet lekker gaan, zoek steun bij vrienden en familie, en post vooral hier als je daar de behoefte aan hebt.

@Eline: Wat een enorme klotestreek van je ex zeg, je zo zwart lopen maken! Waar slaat het in vredesnaam op? En wat bereikt hij ermee? Misschien dat mensen het raar vinden dat het uit is en dat die door jou zwart te maken jouw de schuld wil geven zodat mensen hem zielig gaan vinden etc Het is een klootzak, sorry dat ik het zeg!!!

@Ikke: hoe is het met jou? Nog steeds denken aan de jongen in de kroeg?

@Bloemetje: je hebt een baantje wat enorm goed zeg!!!! Echt ik ben superblij voor je!!! Hopelijk gaat het je bevallen en zijn ze daar blij met je!!! Hoe gaat het verder met je? Wilde jouw ex je nou nog ontmoeten ergens in november? Wil je dat doen? Kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar misschien kun je zo wel wat aflsuiten voor jezelf.

@Vooruit: hey wel fijn dat jullie gebeld hebben! En ja je wil graag horen van hem dat die je terugwil en wel wil gaan samenwonen. Maar klinkt misschien stom wat ik zeg! Maar wat als die zou zeggen ik wil je niet kwijt dus we gaan maar samenwonen? Ergens is het ook slecht als hij iets tegen zijn zin gaat doen omdat hij je niet kwijt wil? Samenwonen is niet zomaar iets. Ik vind het heel dubbel. Ik snap je helemaal en ik sta ook zeker aan je kant!!! Echt:)!!! Ik vind het knap van je dat je je eigen toekomstdromen niet weggooit! Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik denk dat hij wel van je houdt. Jullie kijken alleen allebei anders tegen de toekomst aan! En vrienden blijven tja ik weet het niet. Ik ben nu zogenaamd vrienden met mijn ex, maar het is toch anders. We lijken meer een stelletje dan zijn broertje die net een vriendin heeft. Maar misschien dat het na een tijdje wel kan.

@Mnoutje: jemig wat heftig allemaal. Ik kan me je gevoelens zo goed voorstellen. Het lijkt erop dat je heel veel van hem houdt en hem ergens ook terugwil, maar dat het vertrouwen er nog niet is. Als je beschrijft wat hij nu allemaal doet klinkt heel positief en ik geloof het ook wel. Helaas kan ik meerdere mannen opnoemen die inderdaad zo een wake up call nodig hadden om te beseffen wat ze nou wilden in het leven. Ik lees in jouw posts dat als je het vertrouwen terug hebt dat je hem terug zou willen. Ik zou als ik jou was me er niet teveel over druk maken, denk er niet over na. Geniet van alles om je heen en je tijd die je met hem doorbrengt. Vertel hem van de deuk in je vertrouwen, zoiets heeft tijd nodig,. Kijk het aan, ja hart verteld je vanzelf wel of je het weer aandurft met hem of niet. Om het even stom te zeggen als hij van je houdt en je zooooo graag terugwil dan geeft hij je de tijd en ruimte! Maak je niet druk over morgen, geniet van nu!

Over mij later meer!!!!
Hee Raiden, wat een lieve reacties allemaal. Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat. Vergis ik me of ben je wel redelijk tevreden op dit moment? Natuurlijk wel als tijdelijke situatie he. Gewoon nu genieten van jullie tijd samen, en wat er later komt dat zie je dan wel weer. Wel knap hoor, ik had zelf meer behoefte aan duidelijkheid en zekerheid.

En ik begrijp wat je bedoelt hoor, als mijn ex alleen maar zou samenwonen om mij terug te krijgen, terwijl hij het zelf niet wilt, dan is dat natuurlijk ook niet goed. Nee, ik wil hem ook niet ongelukkig maken dus ik zal me er bij neer moeten leggen. Maar dat is nog steeds zo moeilijk. Lief dat je aan aan mijn kant staat.

Eigenlijk hoop ik dat ex en ik vrienden kunnen blijven. Aan de andere kant blijf ik dan ook met hem bezig..... Nou ja misschien moet ik jouw woorden maar even ter harte nemen; gewoon met het nu bezig zijn en de toekomst komt later wel.
Hey vooruit,

Ik ben blij dat je je niet aangevallen voeld door wat ik zei,want zo bedoelde ik het zeker niet. En accepteren dat het misschien zo is,is vreselijk moeilijk. Je wil,hoopt toch stiekem dat die misschien wel wil. Maar ik zou zeker proberen vrienden te blijven! Het is moeilijk,maar zeker het proberen waard. En inderdaad,probeer te genieten van dingetjes! Denk niet teveel na. Wij vrouwen denken volgens mij soms teveel na. Een valkuil waar ik ook geregeld inval.

En wb mij. Het gaat inderdaad wel goed. Ik geniet meer. Met momenten dat ik terugval maar dat hoort erbij. Ik wil gewoon genieten en kijken wat het wordt. Hij begint wel af en toe dingen te zeggen over samenwonen. Ik was gisteren wat aan het kijken naar huisjes. En toen zij die wacht daarmee. Hij wilde ook in die plek gaan wonen. En vandaag had hij het over als ik een baan heb kunnen we samen een hypotheek nemen etc. Nja ik heb er niet echt op gereageerd. Ik zou het nu niet willen,maar in de toekomst lijkt me heerlijk. Mjah genieten! En ik geniet volop. En ik weet dat het kan ophöuden. Nja zal me veel pijn doen. Maar ik heb dit nu en ken mijn eigen kracht!
Wat een lieve reacties allemaal. Bedankt meiden.

Het gaat erg goed met me, ben blij dat ik een doel heb om uit mijn nest te komen haha.

Ga zeker wel met mijn ex afspreken half november, maar heb het open gelaten. Heb terug gesmst naar hem dat hij het me maar moet laten weten en of ik dan thuis ben dat ik dat nog niet weet. Zo kan ik straks afspraak hebben en dan komt hij ineens om de hoek.Eigenlijk gaat het best goed met me.

Ik doe mijn dingen , ben elke avond weg, en ja ja ja ja ik heb mezelf ingeschreven bij de sportschool, ben zo trots op mezelf.

Ik reageer morgen even allemaal op jullie want het is best laat en ik wil graag naar mijn bedje.

Weltruste iedereen.
Hi Raiden, ik voelde me niet aangevallen hoor! Juist fijn als je eerlijk zegt wat je ervan denkt.

Maar ik vind jouw verhaal wel heel positief klinken! Blijkbaar heeft jouw ex nu de rust en ruimte die hij nodig heeft en is hij nu voorzichtig weer met jou en de toekomst bezig. Ja, rustig afwachten maar en niks overhaasten. Maar het klinkt goed!

Overigens heel raar: ik had net een goede vriend aan de telefoon en hij zei iets grappigs en voor het eerst sinds het uit is heb ik weer geschaterd. Voel me nu een soort van ontrouw, zo van: ik ben toch diepbedroefd? Maar het doet me wel even goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven