Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@famke ja ik vond hem echt leuk! Eerste date sinds maanden waar ik echt hoteldebotel van was. Maar goed, ik ben iemand die echt haar eigen grenzen moet bewaken (moeilijk huwelijk gehad) en ik voelde dat dit niet goed voor mij was. Het is goed zo. Al zit hij best nog even in mijn hoofd, dat kan vast niet lang duren want 3 weken geappt en 1 keer gezien. Zo lang en goed ken ik hem niet :-)

@sybreed.... dank u dank u, ik ben benieuwd. Wat dat betreft zouden we met zn allen een boek kunnen schrijven over daten, denken jullie niet?

Ik had er net 1 op tinder die na een paar regels zei 'je bent benieuwd naar me he?'

Dan kun je me wegdragen van het lachen. Wat een gekke types bestaan er toch. Deze heeft overigens wel humor

Winkje, zelf even een appje sturen? Of zou hij laten weten hoe en wat?
Dat heb ik dus ook, Koekske. Ik weet dat ik hem wel weer uit de kop krijg. Maar het voelt nu gewoon even minder :-\
quote:famkej schreef op 16 november 2014 @ 11:31:

Kortom, normaal moet alles al kloppen (gevoel) maar door kinderen een extra uitdaging omdat het praktisch ook gewoon moet kunnen.

Wow, dat is inderdaad wel een hoge moeilijkheidsgraad op gebied van daten. Dacht dat ik het al moeilijk had. Dat je de tijd nog kan vinden om überhaupt te daten. Maar knap dat je wel gewoon ermee doorgaat, iedereen verdient een leuke liefdevolle partner.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
quote:AmyFarahFowler schreef op 16 november 2014 @ 12:11:

Koekkie wat leuk!

Ik 22 matches. Ik gooi ze er vrij snel af als ze niets zeggen, dus ik heb nooit een hele lijst. Geen gesprekken maar sinds vanochtend wel 2 nieuwe matches.Als ze niets zeggen, ga je ervan uit dat zij altijd moeten beginnen?
@Systeemkast, leuk dat jullie er beiden zo'n zin in hebben. Is de date al snel en wat gaan jullie doen? Ja praktisch is wel een uitdaging, maar in eerste instantie zoek ik hetzelfde als iedereen: het gevoel, de klik. Ik date geen bad boys hoor haha, meer schaapjes in wolfskleren (blijkt achteraf). Het is ook niet zo dat ik een bepaald type date, mijn exen hebben weinig overeenkomsten. Aan de ene kant is het gewoon pech, maar het is soms ook mijn eigen schuld want geef ze teveel kansen en denk vaak te weinig aan mezelf. Ik ga wel weer daten, nu alleen nog niet. Wil even niets en zou op dit moment ook niet weten waar ik dan zou beginnen, want als ik op die sites kijk dan lijkt het allemaal niets haha.

@Koekske, jammer is dat zeg. Dat je eindelijk iemand date waarbij het goed voelt en dan krijg je dit. Maar wat je zegt, ze verdwijnen vaak zo weer uit je systeem en scheelt ook dat je geen maanden contact hebt gehad. Maar rot blijft het. Ja een boek of beter nog een soapserie! Mijn collega's genieten ook altijd van mijn verhalen. Iemand zei van de week: voor ons wordt het nu weer leuk (doelend op de verhalen die ik vertel als ik mail/date).
Oke, heb andere plannen gemaakt. Ik ga niets sturen hoor. Hij zei af, dus dan mag hij met een ander voorstel komen.

Trouwens wel leuk om te horen dat een aantal van jullie het erg leuk hebben!
Ja jeetje, collega's vinden het ook fantastisch 😄😆
@famkej,

Eind deze week en eerst even een etendje, dan even naar een spellenhal voor iets mild actiefs. Daarna nog even een drankje thuis voor wat privacy. Spycams uit enzo.

Listige mannen dus. Herken dat eigenlijk nooit, ik heb tot nu toe altijd de dames direct door waarmee ik date. Misschien ben ik nog niet halsoverkop verliefd geweest, maar tot nu toe heb ik altijd wel een realistisch beeld.

Misschien is dat dan wel weer een voordeel van veel denken en scenarios opzetten in gedachten?

Ik heb ook altijd nog de illusie dat ik erg scherp mogelijke toekomsten kan zien/inschatten. + ik praat zelf veel onzin, tegen anderen en mezelf. Daardoor snijd ik meestal wel snel door dat van anderen heen.
quote:koekske73 schreef op 19 november 2014 @ 11:54:

Ik had er net 1 op tinder die na een paar regels zei 'je bent benieuwd naar me he?'

Dan kun je me wegdragen van het lachen. Wat een gekke types bestaan er toch. Deze heeft overigens wel humor

Ik kwam op Tinder (ja, ik heb weer een nieuwe mannenvoorraad) gisteren een man in zijn trouwpak tegen. De bruid was er zorgvuldig afgeknipt.
Koekske73,

Om die reactie zou nog wel kunnen lachen, vind ik wel humor......

Net een stadswandeling gedaan en een terrasje gepikt met mijn date, was alleen bijna jammer dat ik op tijd weer terug moest zijn om kind van het schoolplein te plukken hahaha! Maar ook wel weer goed, niet te snel...... Het voelt relaxed, hij is wel wat geslotener dan ik, maar we hebben zoveel overeenkomsten, zelfde nuchtere blik op de wereld. Het voelt echt goed. En voor taalfouten hoef ik niet bang te zijn want hij is voor zijn werk actief met taal bezig.
Ik herken ook zeer veel in het verhaal van Famke vs Imogen :D Dus Imogen: kan het niet meer met Famke eens zijn in dit opzicht

Verder ga ik weer even bijlezen, beetje druk deze week.
@ Discussie Famke vs Imogen. Uiteraard is niemand perfect, maar ik vind dat je in een relatie een minimale stabiliteit moet hebben. Als er vaak heftige spanningen en bijna-breuken zijn, kun je dat accepteren voor een tijdje, maar na een bepaald moment is het afgelopen. Ik heb ook een dergelijke relatie gehad en wat mij opviel was dat het heerlijk was om niet meer met een moeilijk persoon rekening te moeten houden. Zou er ook echt niet in stappen.

@ systeemkast, Nee, dat is op voor mij uiterst frustrerende wijze stukgelopen, waardoor ze nu twijfeldame heet. Ik denk nog steeds dat er misschien een leuke relatie in had gezeten als ze het gewoon rustig aan aangekeken had, dus dit zal wel af en toe pijn doen tot de volgende leuke vrouw met perspectief.

@ rasa, ik heb op okc een single vrouw gevonden in innige omhelzing met niet weggesneden man.

Leuk als vrouwen zo reageren dat je niet zeker weet of ze je een heuleh subtiele hint geven dat ze reactie leuk vinden, maar geen interesse hebben, of gewoon aangeven dat ze weinig tijd hebben, maar wel contact willen.

Is het een goed idee dat ik gewoon wat korts stuur en afwacht?
@sybreed,

Jammer man, maar je moet natuurlijk wel een dame hebben die gek op jou is. Twijfeldames willen dat je extra hard je best voor haar gaat doen (alsof ze meer waard zijn dan jou). Wat natuurlijk niet de bedoeling is, graag of niet. Maar jij was toch wel een sociaal capabel persoon die zo weer aan een andere dame kan komen?

En laat die chatvrouwen gewoon links liggen. Ik ben er al aardig wat tegen gekomen en daar schiet je niets mee op. Als ik wil chatten ga ik wel op omegle of chatten .nl zitten onzin zwetsen. Of m'n vrienden lastigvallen op whatsapp.

Als ik m'n nieuwe flauwe grappen aan één of andere anonieme dame ga vertellen, die toch niet wil daten, mag ze er wel wat voor neerleggen.

OOooooooh! Prostitutie referentie!

Ik volg de famkej-imogen discussie niet helemaal.

Van wat ik hierboven lees, drama mag de eerste paar maanden nog niet de kop opsteken. Dan zit het niet goed.
@Sybreed, even wat rechtzetten: het is niet Famke versus Imogen. Ik probeer haar te helpen door mijn ervaring te delen. Ik ben niet 'tegen' haar relatie, ik weet alleen uit ervaring dat het heel lastig is om duidelijk te krijgen wat het waard is om vol te houden en wat niet. Ik was een ster in alles goedpraten en rekening houden met hem, waardoor ik mezelf en mijn behoeften vergat. Vandaar mijn vragen aan haar. Over het er wel of niet instappen, dat is geen bewuste keuze geweest van mij en ik weet zeker ook niet van haar. Het ontwikkelt zich zo en dan zit je er met je gevoel al in en is het veel lastiger om te stoppen.

@Systeemkast, ik weet niet wat jouw ervaringen zijn maar zoals jij het hier opschrijft over twijfeldames daar ben ik het niet mee eens. Tuurlijk zullen er exemplaren zijn die gewoon aandacht zoeken, maar je kunt ook gewoon twijfelen en niet op zoek zijn naar aandacht en jezelf beter vinden dan een ander. Heb ik ook weleens gehad, ik wist het gewoon niet en ik was echt niet op zoek naar meer aandacht (sterker nog bij twijfel werkt dat averechts). O en over die listige mannen en analyseren. Ik was niet verblind door verliefdheid hoor haha, sommige mannen blijken gewoon anders te zijn dan ze zich in het begin voordeden (denk aan liegen).

@Koekkie, ik had helemaal gemist dat je vandaag een date had. Klinkt als een leuke date. Heb je al een vervolg afgesproken?

@Rasa, haha ja dat snap je niet he. Ook al sta je erop als een fotomodel, waarom zou je juist die foto plaatsen
@ famke, ik heb weleens gehoord dat vrouwen op mannen vallen als andere vrouwen ze aantrekkelijk vinden. Als een vrouw met hem wil trouwen is dat het ultieme bewijs natuurlijk.

@ systeemkast, twijfeldame twijfelde oprecht. De manier waarop ze het heeft aangepakt (voorlopig geen dates meer) was onhandig, omdat je eigenlijk elke beginnende relatie, goed of niet, in de grond boort. Eigenlijk lijkt ook achteraf alles tot en met het afscheid na de tweede date met zoenen de goede kant op te gaan.

Zit ook een achtergrond aan vast: ik heb weleens eerder verteld dat ik een vriendin met oprechte bindingsangst heb gehad. Zelfs bij het uitmaken vertoonde ze verliefd gedrag tegen mij. Was ook niet in staat iets slechts over mij te zeggen. Vond mij gewoon geweldig. Terwijl ze zelf op dat moment zei dat ze niet meer verliefd was en nooit was geweest. Ik heb jarenlang eigenlijk best wel wat geïnteresseerde meisjes afgestoten omdat ik hun gedrag niet meer durfde te herkennen als geïnteresseerd. Zo bang was ik dat ik het verkeerd had gezien, zoals ik het eerder verkeerd had gezien.

Dus toen ik jaren later weer eens met die ex had afgesproken (platonisch) besloot ik haar op de man af te vragen of ze bij het uitmaken verliefd was geweest. Ja, dat was ze geweest, alleen kon ze dat bij het uitmaken natuurlijk niet toegeven.

Ik herken die zelfde tegenstrijdigheid bij twijfeldame en dat maakt het zo pijnlijk dat het niets geworden is.
Ik volg het niet meer !!!!

Naja, andere keer weer bijlezen, fijne avond in elk geval allemaal!
@sybreed,

Ahaa, geschiedenis. Dat verklaart een hoop. Heb je niet geleerd juist daardoor hoe je snel kan inzien of een dame wat is of dat ze een twijfeldame kan zijn?

Ik heb een lange tijd (jaren) achter een lady aangelopen die achteraf helemaal niet een normale relatie wou. Maar ik kon wel vaak met haar uit, zonder aanraken/zoenen uiteraard.

Dus nu heb ik een erg scherpe alarmsensor voor meiden die intimiteitsschuw zijn, daar begin ik echt niet meer aan. Dan ga ik automatisch mijn eigenwaarde afbreken door te vertellen dat ik lelijk en niet interessant genoeg ben.

Vandaar ook dat ik erg afwachtend was bij m'n vorige dates.

Nu heb ik een lady die dat inzag en toen een paar voorzetjes gaf. Meer had ik niet nodig, en ben nu wel van die afwachtendheid en onzekerheid af. Ik gedroeg me namelijk als een vriendelijke collega/klasgenoot op dates in plaats van een romantisch geïnteresseerde, wat natuurlijk een dikke afknapper is.

En teruggaan naar iemand waar het ooit niet is mee gelukt lijkt me persoonlijk niet een goed idee. Kan je zo weer terugvallen in die situatie en mensen veranderen amper. Platonisch is wel een goed idee, maar je kan toch weer wat voor haar gaan voelen.

@famkej,

Ja, mee eens. Er zijn ook echte twijfelaars. En als ik die online tegen ben gekomen ben ik ze allemaal voorbij gegaan want ik dacht toen al snel, die heeft geen interesse. Maar wat moet je dan als man? Er na een week of 3 nog een berichtje heen sturen?

En ik denk niet dat ik een listige man ben, ten eerste ben ik daar simpelweg te dom voor en ten tweede hou ik niet van dat soort spelletjes. Ik denk dat jullie ladies me zo doorhebben als je een paar vragen stelt :p
@Sybreed, ik heb weleens gehoord dat vrouwen op mannen vallen als andere vrouwen ze aantrekkelijk vinden. Als een vrouw met hem wil trouwen is dat het ultieme bewijs natuurlijk. Ik ben je kwijt hoor :-). Wat bedoel je, want het is niet gezegd dat vrouwen mijn date (of die van Imogen) aantrekkelijk vinden of met hem willen trouwen? Of mis ik hier iets?

@Systeemkast, de twijfelaars online zou ik als man (en andersom ook) lekker links laten liggen, want daar heb je niets aan. Ik had het echter over twijfels na een paar dates, als je het dan als vrouw niet weet.

Listig tja ik weet het niet. Sommige mensen zijn gewoon niet eerlijk, maar dat kun je van tevoren niet altijd weten. Ik heb nu een paar keer pech gehad en probeer er in te blijven geloven dat eerlijkheid en oprechtheid echt wel bestaat. Je wordt er wel voorzichtiger van.
Trouwens nog een vraag, als je al langer date via internet heb je dan op een gegeven moment niet iedereen wel een keer voorbij zien komen op de bekende sites? Hoe vind je dan nog iemand die 'nieuw' is en de moeite waard om contact mee te zoeken? Ik vraag dit omdat ik met mijn fake account (heb ik altijd gehad en is alleen om te loeren) even op RP keek en veel dezelfde gezichten zag van vorig jaar. Raakt het niet een keer 'op' zeg maar?
@Famke; ik date nu 3 jaar actief online, en er zijn een aantal mannen die werkelijk op iedere site staan. Ik kom ze overal tegen. Verder vind ik het over het algemeen wel meevallen. Verder heb ik wel eens een bui dat ik denk dat ik al zo 'lang' date, dat alle leuke mannen nu heus wel eens weggekaapt zullen zijn

@Koekkie; wat leuk, je tweede date! Al plannen voor een 3e?

@Systeemkast; ik ben het helemaal met Famke eens. Platonisch terugvallen vind ik dan weer geen goed idee. Er komt weer een moment dat je weer hoop gaat krijgen, of veranderingen denkt te zien die er wellicht niet zijn.

Ik kreeg vandaag een app van mijn date van 2 weken geleden. Die na een week een 'lang niet gesproken app' stuurde. Blijkbaar is woensdag zijn app avond of zo. Heb eigenlijk niet eens zin om hem te lezen. Als hij into me geweest was had ie wel sneller dan een week ge-appt. Bovendien, zo leuk was hij nu ook weer niet.

En klagen helpt; ik heb zaterdag een date!
Zo weer even bijgelezen.. Hier staat het op moment weer 'stil'.

@ Rasa en Sybreed: die foto's, haha!

@ Koekie: klinkt als een geslaagde date.. ! Al weer app-contact gehad? En dit was al je tweede dat dus? :D

@ Qian: herken je gedachten over het afhaken bij 'slecht' gevoel. Dit doe ik ook. Soms vraag ik mij af, doe ik dit dan te vroeg?! Maar wil ook naar mijn gevoel luisteren.. Lastig indd! Tot nu toe vaak toch mijn gevoel gevolgd.

@ Amy: Hmm, ik zal gewoon niet reageren en anders gewoon verwijderen, als jij er toch geen belang bij hebt? Zaterdag een date dus! Leuke man? Wat gaan jullie doen?
@ famke, ik reageerde op: @Rasa, haha ja dat snap je niet he. Ook al sta je erop als een fotomodel, waarom zou je juist die foto plaatsen

De vrouwen raken nooit echt op, al zie ik ook wel vaste stamgasten. Maar er zijn altijd wel nieuwe vrouwen en ook lange daters die na maanden opeens weg zijn. Ik denk dat het dus deels inbeelding is, omdat juist die bekende gezichten je opvallen.

@ Amy, fijn om te horen. Succes!
@Amy, jij wel! Bij mij is het nog steeds een volslagen dooie boel...

@Famke, ik heb ook een ervaren (en dus weinig succesvolle) internetdater en zie inderdaad af en toe mannen die ik jaren geleden ook al zag (en doodleuk nog steeds met dezelfde foto). Maar ja, dat kunnen ze ook van mij denken... (alleen dan niet met dezelfde foto)
@Bessie, we hebben eigenlijk niet lang gekletst, maar hij lijkt leuk, goeie foto's ook.

Nou ja, tegenwoordig hoop ik nergens op qua daten, soms moet ik even zoeken naar enthousiasme
Andere kant van het kijkglas:

Ik kom ook wel dames vaker tegen, en op verschillende sites.

Daar kijk ik niet vreemd van op, want ik ben ook dat persoon dat nog steeds

online aan het hengelen is.

Het idee dat de poel opdroogt had ik wel vaak met Tinder, en dan dat afstandsbalkje maar weer verschuiven.

En weer positief proberen te zijn. Niet teveel afwijken van mijn afwijkende zelf, want anders voordoen dan je bent heeft toch weinig zin. En weer de profieltekst vervangen door een andere rare uitspraak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven