Internetdaten niet leuk

13-03-2012 12:12 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier eigenlijk vooral enthousiaste ervaringen met het internetdaten. Ik heb nu een aantal dates achter de rug en ik ben eigenlijk helemaal niet zo enthousiast meer. Het komt op mij best oppervlakkig over, mailen en ineens niets meer horen of niets meer horen na een date. Het wordt allemaal zo onpersoonlijk en vrijblijvend daardoor.

Ik vind het niet echt leuk.

ben ik nou de enige of moet ik het anders aanpakken of?
Ik vond het ook niets, wantrouwde per definitie ieder berichtje dat ik kreeg.

Misschien is speeddaten meer jouw ding, heb je meteen persoonlijk contact met mensen.

En tja, ook als je iemand in de kroeg leert kennen zijn er zooooveeeeel mannen die na een date niets meer van zich laten horen. Vrouwen ook trouwens. So be it.
Misschien moet je je verwachtingen bijstellen.

Zie het gewoon een manier om mensen te ontmoeten, waarbij er wil van beide kanten moet zijn. 'In het echt' ontmoet je ook mensen die niets meer van zich laten horen. Zo zit de wereld in elkaar helaas. Ga het niet persoonlijk nemen, het zegt meer over die persoon dan over jou.
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 12:12:

Ik lees hier eigenlijk vooral enthousiaste ervaringen met het internetdaten. Ik heb nu een aantal dates achter de rug en ik ben eigenlijk helemaal niet zo enthousiast meer. Het komt op mij best oppervlakkig over, mailen en ineens niets meer horen of niets meer horen na een date. Het wordt allemaal zo onpersoonlijk en vrijblijvend daardoor.

Ik vind het niet echt leuk.

ben ik nou de enige of moet ik het anders aanpakken of zoiets?

...want IRL zit je gelijk veilig aan elkaar vast?

Daten is gewoon soms niet zo leuk. Als jij heel graag wilt, en het lukt niet (direct). Kwestie van geluk hebben.

Wat ik fijn vond, is de mogelijkheid om te selecteren. Het állerfijnst? Dat ik Dalman gelijk in de eerste week tegenkwam, liever gezegd nog: hij mij!
Ik denk dat je kritischer moet zijn bij het selekteren van de mannen waar je mee afspreekt. En zet eens voor jezelf op een rijtje wat je werkelijk van iemand wil weten voordat je besluit tot een date.
quote:amand1969 schreef op 13 maart 2012 @ 12:27:

Ik denk dat je kritischer moet zijn bij het selekteren van de mannen waar je mee afspreekt. En zet eens voor jezelf op een rijtje wat je werkelijk van iemand wil weten voordat je besluit tot een date.Ik ben best heel kritisch, heb ook steeds eerst een tijd gemaild en weet al best veel van de mannen waar ik uiteindelijk mee afspreek (voorzover dat kan in de mail). Wat zou je bijvoorbeeld moeten weten om een goede selectie te kunnen maken volgens jou?
Als je het echt niet leuk vindt, stop er dan meer. Of ga internetdaten via een andere site, met ander concept en een andere doelgroep.

Er zijn naast internetdaten zoveel andere manieren om in contact te komen met andere mensen.

Zoek iets wat bij je past en laat je negatieve verwachtingen los.
quote:Tia.Dalma schreef op 13 maart 2012 @ 12:26:

[...]

Het állerfijnst? Dat ik Dalman gelijk in de eerste week tegenkwam, liever gezegd nog: hij mij!

Wat leuk voor je dat het bij jou zo goed heeft uitgepakt

Ja irl is het ook wel zo dat je soms niets meer van iemand hoort maar dat verloopt allemaal wat relaxter

Tja misschien een andere site of stoppen, zit ik wel aan te denken maar omdat ik om me heen juist positieve verhalen hoor vroeg ik me af of ik de enige ben, of dat ik het op een andere manier moet doen of zo..
Er zitten ongelofelijk veel seksdaters op internet.
Ook niet te kritisch worden hoor! Met een eisenlijstje van bijv. 3 kantjes vind je nooit een leukert.
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 12:30:

[...]

Ik ben best heel kritisch, heb ook steeds eerst een tijd gemaild en weet al best veel van de mannen waar ik uiteindelijk mee afspreek (voorzover dat kan in de mail). Wat zou je bijvoorbeeld moeten weten om een goede selectie te kunnen maken volgens jou?

Belangrijkste is in mijn optiek dat (wanneer je het zelf weet!) of die ander bij jouw toekomstverwachtingen aansluit.

Verder zijn de volgende zaken in mijn beleving belangrijk om iemand een beetje in te kunnen schatten:

woont die persoon in de buurt van z'n familieheeft-ie een sociaal netwerkhoeveel verschillende banen heeft-ie gehad sinds hij de schoolbanken verlaten heefthoeveel ervaring heeft hij met internet-dating (wordt je 'gebruikt')Verder is het devies: niet te lang / te veel mailen voordat je elkaar gaat ontmoeten. Wanneer er IRL geen klik op fysiek gebied is, is het een hoop verspilde tijd en er is zelfs het gevaar dat je tegen beter weten in tijd in iemand investeert, 'omdat het de afgelopen weken/maanden zo leuk was via de mail/msn/whatever'
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 12:38:

Er zitten ongelofelijk veel seksdaters op internet.Ook op d serieuze sites als relatieplanet? Ik kom er wel wat tegen waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar die probeer ik er een beetje uit te filteren.
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 12:34:

[...]

Ja irl is het ook wel zo dat je soms niets meer van iemand hoort maar dat verloopt allemaal wat relaxter

Tja misschien een andere site of stoppen, zit ik wel aan te denken maar omdat ik om me heen juist positieve verhalen hoor vroeg ik me af of ik de enige ben, of dat ik het op een andere manier moet doen of zo..

Het verloopt zo relaxt als jij het wil. Dat zit namelijk in jouw hoofd. Blijkbaar ben je begonnen met internetdating omdat je echt heel graag wil nu. Dat snap ik.

Maar net zoals irl: je ontmoet de leukste mensen als je niet met alleen een waas voor ogen van 'Ben jij mijn Ware? Ben jij mijn Ware' maar met open vizier en lagere verwachtingen met ze optrekt. Zie het als een manier om mensen te leren kennen, zoals iemand hiervoor al zei. De Ware? Die komt net als irl op een moment dat je het niet helemaal verwacht...
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 12:43:

[...]

Ook op d serieuze sites als relatieplanet? Ik kom er wel wat tegen waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar die probeer ik er een beetje uit te filteren.

Sla overigens niet teveel acht op deze poster, sandra.

Maar over het onderwerp: ook hier geldt weer de vergelijking met irl. Ook in de kroeg kom je mannen tegen die aardig doen maar alleen een avond met je het nest in willen duiken en verder niets. Kortom, gewoon je eigen intuïtie en gezond verstand gebruiken.

(En soms is een avontuurtje ook best lollig, als je het in alle opzichten veilig doet!)
quote:amand1969 schreef op 13 maart 2012 @ 12:41:

[...]

Verder zijn de volgende zaken in mijn beleving belangrijk om iemand een beetje in te kunnen schatten:

woont die persoon in de buurt van z'n familieheeft-ie een sociaal netwerkhoeveel verschillende banen heeft-ie gehad sinds hij de schoolbanken verlaten heefthoeveel ervaring heeft hij met internet-dating (wordt je 'gebruikt')Bovenstaande probeer ik ook altijd wat af te tasten. Hoeveel ervaring iemand heeft is wat moeilijk in te schatten, want ik heb daarbij niet altijd het gevoel dat iemand de waarheid zegt als hij vertelt hoeveel ervaring hij heeft..
Ik zie sites als relatieplanet etc als het afvoerputje van datend Nederland.
Waarom vinden jullie het aantal banen dat iemand heeft gehad belangrijk?
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 12:43:

[...]

Ook op d serieuze sites als relatieplanet? Ik kom er wel wat tegen waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar die probeer ik er een beetje uit te filteren.

Ja hoor op elke site zitten veel mannen die alleen maar op seks uit zijn. De kunst is om die te omzeilen. Maar als je een beetje ervaring hebt, vis je ze er zo uit met hun mooie praatjes. Neemt niet weg dat er dan nog een hele grote groep weirdo's overblijft.

Heb jaren geleden ook op zo'n site gezeten. Nooit meer. Zoals Superstar_2 hierboven zegt: afvoerputje van Nederland. Helaas ben ik het met haar eens.
quote:Aranea schreef op 13 maart 2012 @ 13:05:

[...]

Heb jaren geleden ook op zo'n site gezeten. Nooit meer. Zoals Star hierboven zegt: afvalputje van Nederland. Helaas ben ik het met haar eens.Waarom?
quote:borderwalk schreef op 13 maart 2012 @ 13:01:

Waarom vinden jullie het aantal banen dat iemand heeft gehad belangrijk?Het opent de deur naar vragen; ben je gauw verveeld, of word je vaak ontslagen, ben je een carrièretijger, etc.
quote:amand1969 schreef op 13 maart 2012 @ 13:10:

[...]

Het opent de deur naar vragen; ben je gauw verveeld, of word je vaak ontslagen, ben je een carrièretijger, etc.Yep
quote:Aranea schreef op 13 maart 2012 @ 13:05:

[...]

Heb jaren geleden ook op zo'n site gezeten. Nooit meer. Zoals Superstar_2 hierboven zegt: afvoerputje van Nederland. Helaas ben ik het met haar eens.Kun je aangeven wat jouw ervaringen zijn om die conclusie te trekken? Je hebt er zelf namelijk ook op gezeten. Dobber jij nu rond in het riool waar dat afvoerputje naar toe leidde?
Het is net als in de kroeg 80% meuk als je dat weet en niet verwacht de prins op het witte paard tegen te komen komt het helemaal goed.

Ga voor een leuke avond en een nieuw verhaal en niet voor een sociale sollicitatie van matchen en DE KLIK
Moet je maar net op zoek zijn naar een "Carrieretijger".

Verder vind ik die vragen eerder relevant in een sollicitatiegesprek dan qua dating.

Dalman is zeer weinig van baan gewisseld, is geen *kuch* carierretijger en geeft daar ook geen zak om, maar om nu gelijk vanaf de koude grond te gaan concluderen dat het een suffe dodo is. Nee, hij heeft een aantal interessante, intensieve en (nog veel meer dan in regulier werk je vormende) nevenactiviteiten.

Laat de controle los en je gevoel werken. Klikt het met deze persoon? Kun je een avond plezier beleven, en heb je het gevoel dat je nog vaker met deze persoon wilt (af)spreken? Dan komen het inkomen, de arbeidsperspectieven en de koophuiswensen echt later wel...
Kortom: als je die over-kritische control-bril afzet, zie je dat er nog regelmatig wat leuks in het gootsteenzeefje blijft hangen hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven