Internetdaten niet leuk

13-03-2012 12:12 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier eigenlijk vooral enthousiaste ervaringen met het internetdaten. Ik heb nu een aantal dates achter de rug en ik ben eigenlijk helemaal niet zo enthousiast meer. Het komt op mij best oppervlakkig over, mailen en ineens niets meer horen of niets meer horen na een date. Het wordt allemaal zo onpersoonlijk en vrijblijvend daardoor.

Ik vind het niet echt leuk.

ben ik nou de enige of moet ik het anders aanpakken of?
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 17:47:

[...]

De frequentie van het mailen wordt in eens een stuk minder of ze laten helemaal niets meer van zich horen

Ik snap die mannen eerlijk gezegd wel, als jij al gelijk gaat aangeven dat je het rustig aan wil doen, dan zoeken ze iemand anders die dat niet wil. Ze kunnen moeilijk op jou gaan zitten wachten. Zeker als je nog in het stadium van alleen mailen zit, dan hebben veel mensen meerdere lijntjes uitstaan. Daarnaast kan zo'n opmerking ook een afschrikkende werking hebben, omdat het opgevat kan worden dat je toch enigszins getraumatiseerd bent en daar nog mee zit. Veel mensen hebben er geen zin om gelijk al met moeilijkdoenerij te beginnen.

Ik kan overigens niet echt opmaken of je die mannen dan al in het echt hebt ontmoet.
quote:Tia.Dalma schreef op 13 maart 2012 @ 13:59:

[...]

*knikt instemmend* Het is ook heel erg relevant om een losse flodder over seksdating er tussendoor te gooien....

Fru1t, ik zeg dit soort dingen helemaal niet zo snel maar bij deze poster moge gelet op zijn gelijksoortig gedrag in andere topics die niet van hem zijn, dat er een patroon is.

En nu heeft ie al weer meer aandacht gekregen dan noodzakelijk. Basta dus Oki :-)
quote:Tia.Dalma schreef op 13 maart 2012 @ 15:26:

[...]

.... maar waar dan wél? Want dat ie er is, is volgens mij voor iedereen geldig. Sterker nog, ik geloof dat er op de wereld meer Mr. en Mrs. Rights rondlopen maar dat het een serie van gebeurtenissen die je voor een deel onder toeval mag scharen, zijn die er voor zorgen dat je er één van tegen komt in je leven.

Vind het eigenlijk wel romantisch. Door wat ik nu doe, de beslissingen die ik neem, ontmoet ik straks die man

ff off topic
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 12:38:

Er zitten ongelofelijk veel seksdaters op internet.waaronder jij.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen slecht ervaringen heb met online daten. Ik heb er sowieso mijn vriend leren kennen, nu alweer 5 jaar geleden.

Maar buiten dat.... nee, kan niet anders dan enthousiast zijn

Er was zelfs een jongen bij die op een dag een mail stuurde en heel eerlijk vertelde dat hij een date had gehad en dat het dermate goed was bevallen, dat hij ons contact wilde verbreken om haar een eerlijke kans te geven.

Zo kan het dus ook
quote:Lizzl schreef op 13 maart 2012 @ 18:39:

Ik moet zeggen dat ik absoluut geen slecht ervaringen heb met online daten. Ik heb er sowieso mijn vriend leren kennen, nu alweer 5 jaar geleden.

Maar buiten dat.... nee, kan niet anders dan enthousiast zijn

Er was zelfs een jongen bij die op een dag een mail stuurde en heel eerlijk vertelde dat hij een date had gehad en dat het dermate goed was bevallen, dat hij ons contact wilde verbreken om haar een eerlijke kans te geven.

Zo kan het dus ook

Wat stom, eerlijke kans?

Er is toch niks oneerlijks aan meerdere mensen leren kennen.

Nu heb jij geen kans gehad, dat is pas oneerlijk!
Heb nog niet alles gelezen hoor, maar wat ik dus lastig vind is dat ik zelf er nu relaxter in sta maar dat mannen van mijn leeftijd (31) erg op zoek lijken naar een moeder voor hun kinderen.

Ik snap dat wel, heb het andersom ook gehad, maar mijn insteek is gewoon wat realistischer geworden. Daardoor krijg je al snel dat als het een beetje klikt maar niet direct enorm de man zegt: ik voel dé klik niet. En dan wordt het ook gelijk zo serieus allemaal. Het is soms lastig om te filteren. Een seksdate wil ik ook niet (meer, wel eens gedaan). Maar gewoon iets luchtiger dan direct je toekomstige levenspartner in iemand willen zien op de eerste avond. Dat vind ik dus lastig aan internetdaten ;)
Toevoeging: wat ik ook vaak tref is mannen die stiekem net koud uit een lange relatie zijn. Dat ze dat pas aangeven op de eerste date. Dat vind ik best vervelend omdat ik dan onder valse voorwendselen met ze date. Zelf ben ik juist al een flinke tijd vrijgezel. En dat is gewoon lastig soms. Dan gaat het al gauw over "de ex". Ik ben moeder Teresa niet :P
Misschien is het gewoon voor jou niet zo geschikt en voor anderen wel. Ik weet van mezelf dat ik het ook niet op datingsites hoef te zoeken. Want vrijwel altijd als het wat werd met een man, was het iemand over wie ik in het begin zei: "ik vind hem wel heel aardig maar niet op die manier". En dan pas na maanden samenwerken of elkaar elke week zien op de sportclub groeiden we naar elkaar toe.

Dat vind ik zelf ook echt heel schattig, als het op die manier gaat, maar het is natuurlijk niet bepaald het scenario voor een datingsite
quote:Tia.Dalma schreef op 13 maart 2012 @ 15:26:

[...]

.... maar waar dan wél? Want dat ie er is, is volgens mij voor iedereen geldig. Sterker nog, ik geloof dat er op de wereld meer Mr. en Mrs. Rights rondlopen maar dat het een serie van gebeurtenissen die je voor een deel onder toeval mag scharen, zijn die er voor zorgen dat je er één van tegen komt in je leven.Mooi gezegd, trouwens.
quote:_lupine_ schreef op 13 maart 2012 @ 18:03:

[...]

Ik snap die mannen eerlijk gezegd wel, als jij al gelijk gaat aangeven dat je het rustig aan wil doen, dan zoeken ze iemand anders die dat niet wil. Ze kunnen moeilijk op jou gaan zitten wachten. Zeker als je nog in het stadium van alleen mailen zit, dan hebben veel mensen meerdere lijntjes uitstaan. Daarnaast kan zo'n opmerking ook een afschrikkende werking hebben, omdat het opgevat kan worden dat je toch enigszins getraumatiseerd bent en daar nog mee zit. Veel mensen hebben er geen zin om gelijk al met moeilijkdoenerij te beginnen.

Ik kan overigens niet echt opmaken of je die mannen dan al in het echt hebt ontmoet.Ik heb de mannen dan al in het echt ontmoet en ik zeg ook niet letterlijk dat ik het rustig aan wil doen, maar meer bijvoorbeeld dat ik na een eerste date nog niet kan zeggen of ik een vaste relatie met iemand wil (als ik die vraag krijg). Of dat iemand meteen al over volgende dates begint, waar we dan naar toe kunnen gaan of gaat vragen hoeveel andere dates ik heb en of ik nog verder ga daten. Daar reageer ik dan ook een beetje ontwijkend op, gaat me allemaal te snel in een eerste date.
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 20:13:

[...]

Ik heb de mannen dan al in het echt ontmoet en ik zeg ook niet letterlijk dat ik het rustig aan wil doen, maar meer bijvoorbeeld dat ik na een eerste date nog niet kan zeggen of ik een vaste relatie met iemand wil (als ik die vraag krijg). Of dat iemand meteen al over volgende dates begint, waar we dan naar toe kunnen gaan of gaat vragen hoeveel andere dates ik heb en of ik nog verder ga daten. Daar reageer ik dan ook een beetje ontwijkend op, gaat me allemaal te snel in een eerste date.

Dat zijn ook rare vragen, Sandra! Kan me voorstellen dat je daar geen antwoord op weet.

Gevalletje hardlopers/doodlopers.
Zelf heb ik geen zin in die kruisverhoren. Je weet namelijk niet zeker of het niet iemand is die bewust uithoort. Ik heb het internetdaten gedaan en zag gewoon weinig matches die voldeden aan de eerste en minimale wensen die ik zelf had.

Ik heb ook met een profiel contact gehad waarbij ik heel sterk het gevoel had dat deze 2 profielen had en het ene gebruikte om informatie te verzamelen. Later kreeg ik contact met een ander profiel en dat ging een beetje vreemd. Toen bleek het dezelfde man te zijn. Nou, die heb ik later nog een keer gehad met een 3e profiel. Ik snap het nog steeds niet en heb er uiteindelijk melding van gemaakt van dat die misschien wel dubbel stond. Het profiel is verwijderd, maar details mocht ik niet weten. Daarna heb ik er niets meer mee gedaan. Ik had er gewoon geen vertrouwen meer in. Voor mij is een simpele date gewoon prettiger. Als iemand graag naar een filmhuis gaat en je op reisafstand woont dan vind ik het geen probleem om samen een film te gaan kijken en dan pas vragen te stellen en elkaar uit te horen als het verder goed voelt.

Dan kan je ook heel eenvoudig vragen of die ander er nog een keer zin in heeft. Heb je ook geen verplichtingen en weinig te hoge verwachtingen. Het is dan ook makkelijker om de ander af te wijzen zonder lullig te doen. Maar dat wil bijna niemand daar. Het moet inderdaad heel snel gaan. Avonden lang chatten en mailen doe ik liever niet. Gewoon een filmpje in een filmhuis kost dan net zoveel tijd. Of een andere plek waar je toch een keer wil gaan kijken.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 13 maart 2012 @ 20:18:

[...]

Dat zijn ook rare vragen, Sandra! Kan me voorstellen dat je daar geen antwoord op weet.

Gevalletje hardlopers/doodlopers.Ik vind het ook wat vreemde vragen, gelukkig ben ik niet de enige!
quote:sandra321 schreef op 13 maart 2012 @ 20:13:

[...]

Ik heb de mannen dan al in het echt ontmoet en ik zeg ook niet letterlijk dat ik het rustig aan wil doen, maar meer bijvoorbeeld dat ik na een eerste date nog niet kan zeggen of ik een vaste relatie met iemand wil (als ik die vraag krijg). Of dat iemand meteen al over volgende dates begint, waar we dan naar toe kunnen gaan of gaat vragen hoeveel andere dates ik heb en of ik nog verder ga daten. Daar reageer ik dan ook een beetje ontwijkend op, gaat me allemaal te snel in een eerste date.

Ach zo.

Nou, dan begrijp ik je wel hoor. Ik zou daar ook helemaal de kriebels van krijgen. Wat een dweeps.
quote:_lupine_ schreef op 13 maart 2012 @ 20:43:

[...]

Ach zo.

Nou, dan begrijp ik je wel hoor. Ik zou daar ook helemaal de kriebels van krijgen. Wat een dweeps.Hm ja dus niet de enige die dat zo voelt, maar als het verder wel een leuke man is ben ik ook niet meteen helemaal afgeknapt, maar vind het dan dus wel raar dat ik daarna niks meer hoor
quote:Ksenija schreef op 13 maart 2012 @ 18:41:

[...]

Wat stom, eerlijke kans?

Er is toch niks oneerlijks aan meerdere mensen leren kennen.

Nu heb jij geen kans gehad, dat is pas oneerlijk!Ach, ik vond het niet stom hoor. Hij was blijkbaar dermate van haar onder de indruk dat hij bij voorbaat al wist dat hij toch geen interesse zou hebben in iemand anders. Misschien dat hij zich 4 weken daarna de haren uit z'n kop heeft getrokken
quote:Lizzl schreef op 13 maart 2012 @ 22:00:

[...]

Ach, ik vond het niet stom hoor. Hij was blijkbaar dermate van haar onder de indruk dat hij bij voorbaat al wist dat hij toch geen interesse zou hebben in iemand anders. Misschien dat hij zich 4 weken daarna de haren uit z'n kop heeft getrokken Wel zo fijn dat hij het je even heeft laten weten
internetdates zijn waardeloos

De meeste mensen ontmoeten hun partner via studie, werk, vrienden, hobby, toevallige ontmoetingen (OV, supermarkt) en een klein % via uitgaan.

Gewoon in reallife dus, focus je daar dus op. Ga vaker uit, ga op dansen, boek een singlevakantie of zoek plekken op waar vreemde mensen komen.

Reallife is de sleutel, internet is een waste of time.
quote:twijfelman1 schreef op 14 maart 2012 @ 12:50:

internetdates zijn waardeloos...

...Reallife is de sleutel, internet is een waste of time.Er zijn hier toch wel veel mensen die hun vriend via het internet hebben leren kennen
Reallife heeft bij mij ook de voorkeur, uiterlijk is erg belangrijk voor de eerste stap naar interesse bij mij (oja mijn smaak daarin wordt niet gedeeld door het ideaal beeld). Wat berichtjes sturen en 3 wazige foto's doen 't 'm gewoon niet altijd.

Maarja, ik val op gamer/geek girls (als die bestaan), en die kom je niet overal tegen.
In real life heeft denk ik ook mijn voorkeur, volgens mij gaat alles dan toch wat geleidelijker je krijgt niet van die rare vragen en niet van die grote extremen tussen intensief contact en ineens stilte..
Ik ben nu voorzichtig wat aan het internetdaten. En er staat zo veel vlees noch vis tussen. Laatst een date gehad met een man die een profiel had dat me direct aansprak, gelijke interesses, leuke foto, maar dat is echt een zeldzaamheid. Iedereen zegt tegen me: 'Ga internetdaten'. Ja, nou ja, dat doe ik dan een beetje, maar ik kom zelden profielen tegen die me echt iets doen.

Hebben jullie ideeën voor een zoekstrategie?
Geen echte strategie, maar net als irl: gewoon afgaan op wat jij belangrijk en leuk vindt, en kritisch blijven en trouw aan je eigen ideeën en wensen. Dan filter je, en steeds sneller en accurater, die profielen die je echt aanspreken er wel uit.

Heb alleen te kort ervaring met internetdaten gehad om iets zinnigs te zeggen over de langere termijn (als het langer duurt voordat je echt een leuke date met vervolg te pakken hebt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven