Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ anne; ik ben steeds meer afgestapt van het idee dat ik weken / maanden moet mailen of msnen met iemand om hem te leren kennen.

inmiddels ben ik steeds sneller met afspreken, je weet toch pas in real life of de klik er is.

maar om mezelf nu een expert te noemen.. mwah nee.. hihi
Heb op dit moment geen vertrouwen meer in internetdaten.

Voel me nog steeds verdrietig,kom ik na lange tijd een man tegen die mijn type is,heb ik dit weer.

Was echt een enorme klik met hem vanaf de eerste seconde.

Eingelijk ben ik ook kwaad op hem,waarom heeft hij niet eerst zijn leven op orde gemaakt en ging daarna op een datingsite?

Heb het contact afgebroken,want ik ging mij steeds verdrietiger voelen en fungeerde naar mijn gevoel als 'klankbord' voor zijn shit,ik wil zorgeloze verliefdheid en de vrijheid om iemand te zien zonder een ex die nog bivakkeerd in zijn huis.

Hij zegt dat hij 2 jaar geleden voor het laatst seks met haar heeft gehad,maar ik ben allang geen koekeledorus meer,kan wel 2 weken geleden zijn.

Wie blijft er 2 jaar lang in een liefdeloze relatie zonder intimiteit en aparte slaapkamers?

Ik in ieder geval niet.

Wil even niks w.b. daten enz..
Meiden...er loopt een hoop gespuis rond op datingsites: getrouwd en kids, emotioneel instabiel en/of stalkers. Heb het aan den lijve ondervonden. Ook mijn vriend heeft zich als single voorgedaan op zo'n site. Zelf wel es een date gehad die naar nu blijkt destijds een relatie van 3 jaar te hebben gehad. Word nog steeds gesmst door iemand die ik 'afgewezen' heb ik mijn datingsiteperiode...
Gelukkig heb ik nergens last van gehad, maar ben ook nergens op in gegaan als ik maar de geringste twijfel had. Echt alleen dates gedaan als er gemeenschappelijke kennissen waren.

Ik ben verbaasd over zoveel negatieve ervaringen.

Ik geloof meteen dat het mogelijk is, maar heb er god zij dank helemaal geen last van gehad.

Ja, wel vreemde reacties, maar dat was van korte duur. Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat veel mannen vrij snel met telefoonnummers, volledige naam enz. kwamen.

Nu ben ik wel betrouwbaar, maar dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn.

Maar, ik ben het er helemaal mee eens dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Daten zou je eigenlijk samen met een paar vriendinnen moeten doen. In Cold Feet (geloof ik) heb ik dat weleens gezien. Een van die mannen had een date en al haar vriendinnen zaten aan het tafeltje ernaast.
[quote]linderoos schreef op 24 mei 2010 @ 22:36:

Meiden...er loopt een hoop gespuis rond op datingsites: getrouwd en kids, emotioneel instabiel en/of stalkers. quote]

Nou, niet alleen op datingsites, hoor
Afspreken doe ik als het voelt alsof ik diegene graag wil zien. Dat kan na een tijdje mailen zijn, of na 1 avondje chatten al. Het moet in ieder geval goed voelen. Heb het 'vroegah' ook wel eens pas na ellenlange mailconversaties gedaan, of als ik eigenlijk al twijfelde maar iemand toch een kans wilde geven in het echie. Niet doen. als de klik er virtueel (of telefonisch) al niet is, is mijn ervaring dat ie er ook irl niet is.

@Bowiefan: ben helemaal verdrietig voor je.. je was zo blij, het straalde van mn laptoppie af, en nu dit.. Waarom moeten mannen altijd zonodig eerst nieuwe schoenen voor ze de oude weggooien? Waarom niet ruggegraat genoeg om een niet-werkende situatie de rug toe te keren? En jemig, ze hebben dus ook nog 1 slaapkamer?? No f-ing way dat ie al 2jr geen seks heeft gehad! Want dat trekt niemand, en al zeker een kerel niet. Dan zoek je een ander huis. Punt.

@Rasa: Ben je al terug? Heb je genoten op vakantie? En R inmiddels het beruchte voorstel gedaan..?
Hier ook een internetdater.....Onlangs een date gehad maar het bleek toch weer om een ding te draaien...again...hebben jullie dat ook dat ze alleen maar uit zijn op sex? word er echt moedeloos van...
@misslady: Ik heb het tegenwoordig letterlijk in mn profiel staan, dat als ze op zoek zijn naar een scharrel, ze maar door moeten zoeken. En als ik merk tijdens het chatten dat het toch die kant op gaat, maak ik hem duidelijk dat ik daar geen zin in heb. Mocht ie dan alsnog doorgaan, gaat ie op de block

Ook eens meegemaakt met een date, waar ik toch best wel een heel leuke klik mee had, dat ie steeeeeds weer terugkwam op dat ene onderwerp, en hij was me toch een potje beledigd toen ik hem daar op aansprak! Dat was he-le-maal niet zo! Maar de volgende zin ging er weer over. Dikke doei dus..
@ misslady, tja die zitten er zeker tussen... in sommige gevallen vind ik het ook wel prima om het bij 1 avondje (nachtje) lol te laten. maar uiteindelijk wil elke vrouw wel meer dan dat.

heb nu internetcontact met meneer die zegt zijn wilde jaren wel achter zich gelaten te hebben en nu vooral wil genieten van met zn 2tjes burgerlijk doen, koken en wijntjes drinken.. dus die hou ik nog even aan
@ SOL; klinkt in ieder geval als een serieuze meneer, nu alleen nog hopen dat ie niet TE burgerlijk is en ook wel eens buiten de deur komt voor een date bijvoorbeeld!
Nou nee Stoeltie,ze hadden wel 2 slaapkamers,zij zit nu in een caravan in afwachting op een huis,scheiding is over 2 weken rond.

Heb ook nog niks met hem gedaan qua seks,gewoon zoen op de wang en 1 keer gezien that's it.

Ik wacht het af,hij belde vanavond nog,gekletst als vrienden,en dat is genoeg voor nu.

Als hij alles rond heeft zien we wel weer,ik wil absoluut geen 'nieuwe schoenen' zijn.

Ondertussen heb ik het toch druk genoeg met mijn single leventje,werk,kids,huishouden,vriendinnen,daar zou hij t.z.t. in kunnen passen,we zullen het zien.

@Rasa;al spijkers met koppen geslagen???

Over seksuele opmerkingen van mannen op datingsites;ik had in mijn laatste profiel staan dat mannen die nog niet klaar zijn met de snoepwinkel cq speeltuin die internet heet,verder kunnen kijken.
Ah, toch! Dacht dat even uit je vorige post te lezen..

Nou ja, na 2 jaar zit er dan toch eindelijk wat schot in, en dan kan je het zo'n man niet een heel erg kwalijk nemen dat ie inmiddels toch eens aan het rondkijken is. Maar wél dat ie je dat niet even gemeld had!

Al kan ik me (van hem) ook wel weer voorstellen dat hij je liever eerst zn leuke ik liet zien voordat ie je wegjoeg met zn thuissituatie.

Maar inderdaad, de oude schoenen moeten wel echt weggegooid zijn, en niet in de kast blijven staan omdat ze toch zo lekker bekend lopen, terwijl hij zn nieuwe schoenen aan een inloopronde onderwerpt..

Gewoon even afwachten lijkt me, want de klik die je beschreef is ook wel echt wat waard!
Hi dames,

Even een vraagje; als jullie een paar keer over en weer gemaild hebben via internet, maar toch niet het gevoel hebben dat er een klik is, wat doen jullie dan? Spreek je dit uit, of reageer je gewoon niet meer? Aan de ene kant is het laatste niet zo netjes, maar ik heb eigenlijk ook weer zoiets van; een paar keer mailen stelt ook niet echt veel voor ofzo....
Hoewel ik me nu dus echt uitgeschreven heb bij de datingsite, was ik toch wel benieuwd naar de verhalen hier. Nog niet heel veel veranderingen begrijp ik en geloof meerdere mensen die erven geen zin meer hebben in internetdaten.

Dat het ook IRL kan blijkt maar weer; gisteren iemand ontmoet toen ik (was toch alweer een tijdje geleden) uitging. Vraag me wel af of het meer gaat worden (wacht nu op smsje), maar ach, dan hebben we toch een leuke avond gehad (leuker dan veel, wat zeg ik: alle, internetdates die ik heb gehad in elk geval!).

Wat betreft afspreken: ik ben erachter gekomen dat voor mij snel afspreken het beste werkt. Ik praat zelf gemakkelijk over de mail/msn (zeg maar: ik heb nog hele verhalen te vertellen aan en blok beton), maar merk vooral dat de 'klik' heel anders is in het echt. Dan pas weet je of het wel of niets kan worden, althans zo ervaar ik dat. Dus snel afspreken zou mijn voorkeur hebben.

Ik had er trouwens zelf foto's op staan en een man zonder foto kreeg sowieso geen reactie van mij. Ik wil zien wat voor vlees ik in de kuip heb (alhoewel foto's ook weleens misleidend kunnen zijn).

@Bergkristal: Als ik een paar keer gemaild heb met iemand en geen klik voel spreek ik dat uit. Zomaar niks van me laten horen vind ik nogal asociaal, ondanks dat het 'maar een par mailtjes' zijn. Iemand anders kan een heel ander gevoel bij die mailtjes hebben dan jij en andersom zou je het ook niet netjes vinden zo behandeld te worden.
Bowiefan, het lijkt haast of ik vrijdag een date heb gehad met jouw date.. Had afgesproken met een man met 2 kinderen die mij binnen 5min van de date vertelde dat hij inmiddels alweer een half jr nog samenwoonde met zn ex. Allerlei verhalen over dat zij eerst een baan moest vinden en dan een huis, voordat ze wegkon uit hun huis. Aparte slaapkamers etc. Maar verder geen enkel verhaal of ze wel aan het solliciteren is ofzo.. Aardige vent verder, maar merk dat ik hier helemaal geen behoefte aan heb, er vanuit gaand dat zijn verhaal klopt..

En toen heb ik vanavond ineens min of meer gezoend met een goeie vriend van me.. hellup!

Was niet helemaal uit het niets, maar toch eigenlijk ook wel weer heel onverwacht. Is eigenlijk niet echt mijn type, maar wel een fantastische vent (haha, misschien wel juist daarom) en het is me de laatste tijd wel vaker door mn hoofd geschoten dat we zomaar goed bij elkaar zouden kunnen passen..

Vind het doodeng.. ik wil hem als vriend absoluut niet kwijt.. en dit verandert alles. Hij was ook altijd mijn date-klankbord, en ik het zijne. En wat nu..?
HoiHoi,

Ik heb een paar van jullie laatstse verhalen gelezen en dat internetdating ook wel eens tegenvalt.

Ik ben sinds kort aan het daten met mannen die ik heb leren kennen via RP.

Met 1 man gedate waarbij ik na de 2e date geen fijn gevoel had, verstandelijk gezien matchte er heel veel, maar het voelde gewoon niet goed. Dus die heb ik ook eerlijk gezegd dat ik niet verder wilde daten.

Bij de 2e man was het gezellig, maar 'gewoon' gezellig. Ik wilde eigenlijk nog wel verder gaan daten, totdat ik date nummer 3 had Date nummer 2 ziet mij volgens mij wel helemaal zitten, dus ik wil hem nog wel op een nette manier vertellen dat ik niet verder wil daten.

En (gister)vanavond date nummer 3 gehad. Vanaf het begin werd ik al helemaal verlegen van zijn mooie blik in zijn ogen, was echt super gezellig en klikte heel goed. Hij gaf ook aan nog een keer af te willen spreken (bios en uit eten). Naderhand nog wel gesmst, maar niet over volgende date. Hij wilde mogelijk pas over 1,5 week afspreken door andere afspraken, maar ik ben nu al aan het denken om hem deze week keer voor te stellen om aankomend weekend samen te gaan picknicken (als hij daarvoor tijd heeft natuurlijk). Wat zouden jullie doen, wachten totdat hij met voorstel voor date 2 komt of juist zelf initiatief tonen? En maar afwachten wat hij wil? Ik wil het afspreken ook niet opdringen. Ik weet dat hij initiatief tonen van bijv. van we gaan daar zitten in een restaurant wel waardeert. Maar hij is al enkele jaren vrijgezel, dus of hij dan waardeert dat ik misschien iets sneller wil afspreken, vind ik erg lastig te bepalen.

Stoeltie; Ik heb ook heel lang een goede vriend gehad, waarmee ik uiteindelijk een relatie heb gehad. Juist doordat je elkaar al heel goed kent, kan het in een relatie ook erg goed werken. Maar je moet voor jezelf nagaan of je erin verder wil/durft, of dat je liever de vriendschap behoudt... dat moet je echt zelf beslissen.
Vinden jullie het ok als je met meerdere personen

tegelijk chat/emailt van een datingsite? Als je bv al een tijdje met iemand aan het chatten bent.
Laat hem lekker inititatief nemen.

Hij heeft gezegd over 1,5 week, dus dan hoort hij tot actie over te gaan. Ga hen nu niet onder druk zette, werkt afstotend.
Anne,

Chatten en/of e-mailen tegelijkertijd met meerdere jongens kan toch? Ik vind het wat anders als je gaat daten, dan is het wel erg raar als je met twee jongens in dezelfde periode veel gaat afspreken.

Ksenija,

Ik laat hem inderdaad zelf het initiatief nemen. We smsen en bellen wel en wacht het afspreken wel vanuit zijn kant af.
@ anne, tegelijk chatten kan sowieso. daten met meer mannen tegelijk vind ik ook wel kunnen, tenzij het dan in je hoofd wat te druk wordt en je een duidelijke voorkeur voor 1 iemand gaat krijgen...
Hola guapas, daar ben ik ook weer eens! Was lekker op vakantie. Inmiddels alweer bijna twee weken terug, maar meteen weer druk op het werk en met andere dingen bezig enzo...

@bowiefan, wat shit zeg! Je klonk zo blij met hem... Ik ben met je eens dat het niet ideaal is, maar zij 'woont' nu in een caravan in zijn tuin?? Kom je daar uiteindelijk als je elkaar heel leuk vindt toch niet samen uit? De scheiding was bijna rond zei je toch? Misschien versnelt jouw komst in zijn leven de boel wel.

Dat guards down verhaal is bekend, ik ben ook de jongste niet meer. Maar heeft op deze leeftijd niet iedereen vlekjes? Van de andere kant is het af en toe inderdaad om moedeloos van te worden. Met elke internetdateman lijkt wel wat mis...

@Stoeltie, wat een toestanden allemaal weer. Man met hoge stem dus weg. Goede vriend gezoend. Hebben jullie niet zo'n goede band dat je hier toch samen over kunt praten? Ik zou als ik jou was mijn vriendschap niet op het spel willen zetten...
O, en mijn update...

Ik had toen ik eenmaal het land uit was helemaal geen zin om R te gaan mailen vanaf een of andere internetcomputer. Uitgesteld tot thuis. Inmiddels is die mail tien dagen oud en R heeft nog steeds niet gereageerd! En nee, ik heb zelf in die mail toch weer geen afspraakvoorstel gedaan. Wel weer een behoorlijk uitgebreide mail gestuurd. Ik merk dat ik er nu weleens een beetje klaar mee ben. Tien dagen stilte...

En dus heb ik twee andere contacten opgepakt. Niet met S en T overigens. Over S heb ik echt mijn twijfels (denk dat ik niet bij hem pas en vermoed dat hij ooit bij me op de lagere school heeft gezeten), van T had ik niet zo'n goed beeld. Ben nu aan het mailen met J en S2.

Ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd ook wat huiverig ben om af te spreken, omdat ik (letterlijk) niet helemaal lekker in mijn vel zit. Aantal kilo's aangekomen de laatste maanden, waardoor ik me minder aantrekkelijk voel...
Hoi Rasa,welcome back!

Ex in de tuin?Nee hoor,gewoon op een camping,scheiding is idd bijna rond,dus we houden deuren open.

Heb hem afgelopen donderdag gezien,pfoeeee chemie,we zijn naar zijn werk geweest zodat ik kon zien wat hij doet,zijn huis bekeken en wat in de omgeving getoerd.

Ik heb het gevoel dat ik bij hem mijzelf kan zijn,kan hem ook alles vertellen,vind niks gek.

Wel kom ik wat issues van mezelf tegen,na een relatie van 5 jaar met een man die een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft (vreemdgaan bij de vleet en 10.000 andere leugens),maar vertrouwen moet groeien.

Toch vreemd dat R. niet reageerd,je besteed tijd en aandacht aan hem,en dan niks meer.

Je hebt gelijk dat er met veel internetmannen wat is,maar ik begreep van die mannen dat dat met internetvrouwen ook zo is.

Eerst maar weer goed in je vel komen,heeft dat echt te maken met gewicht?

Heb zelf de laatste maanden last van vreteritis,van 67 naar 71 kilo maar whatever denk ik dan,iedereen moet mij maar nemen zoals ik ben.

Enne..aandacht krijgen via mail/msn is ook leuk,afspreken gewoon doen als het goed voelt (lagere school hahahaha,hoe kom je bij dat vermoeden?)
Nou eh, ik heb zijn naam en zijn foto en sommige mensen blijken gewoon weinig qua uiterlijk te veranderen...

En wat dat gewicht betreft, het gaat me niet zozeer om wat anderen daarvan vinden, ik voel me gewoon minder vrouwelijk en sexy op dit moment. En een aantal leuke jurkjes en broeken passen niet meer. Ik koop namelijk de leukste kleren als ik slanker ben... Ik heb mijn foto's op die datingwebsite geplaatst toen ik een kilo of zeven lichter was. Ben dus ook bang dat mannen op mijn huidige lijf afknappen als ze me zien. En tja, ik vind het zelf ook best irritant als een man in het echt zes jaar ouder, tien kilo dikker en stukken kaler blijkt te zijn dan op zijn profielfoto's....

O, en fijn trouwens om te horen dat je superman niet uit beeld is!
Ha Rasa, je bent er weer! En jemig, 10 dagen geen mail, een beetje meer enthousiasme van R mag inderdaad toch wel! Aan de andere kant; hij heeft ook een volle week op jouw mail moeten wachten natuurlijk Maar ik snap dat je je aandacht naar anderen verzet.

Kan me ook wel voorstellen dat je je misschien iets minder lekker in je lijf voelt zitten nu, maar aan de andere kant, je kúnt natuurlijk ook recente foto's plaatsen, en niet alle mannen houden van superslank natuurlijk. Ik denk dat wij ons daar altijd meer druk om maken dan zij..

Ik heb inmiddels een gesprek gehad met die goeie vriend van de kus, en gezegd dat ik er niet volledig achterstond om een raltie tussen ons een kans te geven, en dat ik 'proberen' niet voldoende vind. Dat kan je doen met iemand die je net kent, maar bij hem wil ik het risico niet lopen hem als vriend te verliezen. En ik vind dat ik hem het ook verschuldigd ben er echt voor te gaan (en er 100% achter te staan) als ik een relatie met hem zou beginnen, en dat doe ik dus niet. EN het blijkt maar weer dat het echt een goeie kerel en vriend is, hij nam het heel sportief op!

En verder heb ik dit weekend een ontbijt-date gehad met een erg leuke jongen (man)! (jaja, ik houd van doorpakken ) Was erg gezellig en ongedwongen en we hebben er ook maar een late lunch aan vastgeplakt want de date duurde maar liefst 7 uur...

Nog geen nieuwe afspraak gemaakt, maar wel al wat gesmst en hij heeft me ook al gebeld, dus die 2e afspraak gaat wel komen!

@ Bowiefan: Goed te horen dat jullie elkaar nog wel zien en dat het nog steeds zo goed voelt! En gelukkig is de scheiding bijna rond, dus ik vind het eigenlijk nog best heel positief klinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven