Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen dan toch eindelijk weer een berichtje gehad, hij was idd weg geweest met hemelvaart.

Ik vind het alleen lastig om goede mailtjes te maken. Wil dan een beetje flirterige/plagerige opmerking maken, maar als het dan getypt is dan klinkt het meteen weer zo hard. Terwijl je daar in het echt een glimlach of een knipoog aan toe kan voegen en het wel duidelijk is dat het niet fout bedoeld is.

De spanning die je IRL dus wel met het flirten kan opbouwen die mis in via internet nog een beetje. Hebben jullie dat ook of is het toch een teken dat het met dez eman ook niet zo klikt?
@Stoeltie;herkenbaar dat 'all guards down' ,als je 40 something bent en al genoeg hebt meegemaakt dan is het lastig om positief te denken.

Een vriendin van mij zei vanmiddag;Bowie stop met dat gedenk,geniet van het nu,anders verpest het alles!

En ze heeft gelijk.

Tja,nog steeds de roze wolk,de surprise is dat we volgende maand een weekend samen weg gaan,dat heeft hij allemaal geregeld,ik kan de datum prikken ivm werk en kids.

Daarvoor willen we elkaar nog wel een paar keer zien,maar het voelt nog steeds goed!

Wat betreft het vertellen dat je elkaar via een datingsite kent,ik heb daar geen problemen mee,het is niet (meer) zo dat ik vaak uit ga,twee pubers kosten veel geld en wil in de weekenden dat ik vrij ben (werk om het weekend) mijn sociale contacten bij houden,dus weinig kans om een man tegen te komen.
@Badeendje: Maar je kunt toch gewoon smiles toevoegen aan je mail? Als je wilt glimlachen, doe je het toch op die manier? (ik in ieder geval wel )

@Bowiefan: Ja, ik vind het maar moeilijk hoor.. Had ik lekker all guards down, krijg ik te horen dat ie 'afstand voelt" (WTF?) en is het gesprek uiteindelijk zelfs zover gekomen dat we stonden voor: doorgaan of stoppen. Oke, allebei voor doorgaan gekozen (uitmaken kan altijd nog ;) ), maar merk dat zulke heftige gesprekken (waren 2 gesprekken vol wederzijds onbegrip van beide meer dan een uur..) niet echt helpen om er nog lekker onbevangen in te staan.. en voelen ook wel een beetje als het begin van het einde.

Maar ja, dan komt hij met teksten als dat ie zich aan het afvragen is of ik dan misschien de moeder van zn kinderen ga worden enzo.. en hoe de afstand tussen zijn huis en mijn werk te berijden zijn.. en ja, met mijn leeftijd en kinderwens en het grote aantal mannen dat bij het idee van alleen samenwonen al keihard wegrent, maakt dat toch dat ik het nog even aankijk. Maar het is natuurlijk wel zo dat als dit gevoel niet binnen een week weg is (en dat ook minstens zo lang blijft), dat het dan toch einde oefening zal moeten zijn..

Maar bij jou klinkt het echt he-le-maal gaaf!! Ben jaloers! ;)
@ stoeltie: mijn mail programma pakt die smileys niet, dus daardoor ben ik wat beperkt met de smileys, hoop maar gewoon dat hij ook alle codes ervan weet haha.

In elk geval mailt die nu wel weer normaal terug, dus hou jullie op de hoogte!
@Stoeltie;

toch maar 'all guards up' ,om een lang verhaal kort te maken,er is nog een ex in beeld die geen aanstalten maakt om te vertrekken uit de gezamenlijke woning.

Relatie is al 2 jaar over,maar broer/zus kan soms ook handig zijn.

Daar heeft Bowie dus geen zin in,ik wil een vrije man die kan gaan en staan waar hij wil en kan doen wat hij wil.

Weekendje weg staat op de lange baan.

Ja,ik ben er een beetje verdrietig over,neem afstand,doe mijn eigen dingen,bel af en toe met hem,spreek niet meer af en geef duidelijk mijn grenzen aan.

Afstand voelen,zich afvragen of jij de moeder van zijn kinderen gaat worden en berekenen wat afstanden zijn???

Heb maar 1 gedachte hierbij;brrrrrrr!

Stoeltie,het moet eingelijk vanzelf gaan,uit verliefdheid,gekkigheid,vanzelfsprekendheid,zonder al die vragen.

Kijk het niet aan,volgens mij ben je veel meer waard dan een twijfelaar die zich veel teveel afvraagt.

Denk dat de jaloezie op mij nu wel weg is
@ stoeltie; poe hee, hij gooit wel een beetje het leuke prille verliefd-zijn heel ver weg nu.. zonde want dat is juist zo leuk. en zo lang het leuk is, is het leuk toch? om meteen al zware gesprekken te hebben over moeder van zijn kinderen.. pffff... soms kunnen mensen zo moeilijk doen (ik ook hoor, hihi..) hoe staat het er nu voor?
Jemig Bowiefan! Inderdaad niet meer zo jaloers... wat een raar verhaal.. ex wil niet weg uit de gezamenlijke woning, maar wat is zijn verhaal dat HIJ dan niet is weggegaan?

Kan me helemaal voorstellen dat je nu all guards up hebt ja.. verdorie zeg! (en dat is echt een veel beleefdere krachtterm dan die ik had willen schrijven)

En ik.. jee.. ik ging vanavond naar hem toe met het idee: ik maak het uit, dit klopt niet, dit wil ik nu niet voelen. En heb dat ook gedaan. Uitmaken dus.

Alleen.. daarna hebben we echt een supergesprek gehad (blijkbaar was de spanning er nu af en kon dat ofzo) en hebben we echt alle irritaties besproken (auw, confronterend voor beiden!) maar ook de goeie dingen. En die zijn er duidelijk ook.

Eindconclusie is dat het wel uit is, dat we voorlopig elkaar niet zien, maar over een paar weken wel afspreken om te kijken wat er nog is. Als het gevoel van irritatie dan hopelijk weg is (want dat dingen uitgesproken zijn, betekent iig bij mij niet dat dat negatieve gevoel ook meteen weg is), kijken of dat supergevoel van het begin overblijft. Zo niet, blijft het lekker uit.

Al blijf ik erbij dat relaties niet meteen zo moeilijk moeten zijn -wie weet heb ik gewoon gruwelijke bindingsangst- ik houd nog een deurtje open. Op een kier.

Dus....

(oh, en trouwens, dat evt moeder van zijn kinderen, dat vind ik dan juist een positief punt, mannen zijn doorgaans niet zo happig op het maken van toekomstplannen (hoe vaag ook) met mij. Die gaan meestal vooral voor 1 ding, en dat is dan alleen het oefenen..)

@ SOL, maar hoe is het nu met jou en de dates?

@ Badeendje, een smilie die bestaat uit een :, een - en een ) snappen de meeste mensen ook gewoon als smilie, dat hoeft geen 'echte' te worden, zet ze maar eens naast elkaar en kantel je hoofd naar links:-)
Stoeltie, ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Zeker in het begin moet een relatie probleemloos verlopen vind ik. De moeilijkheden komen later vanzelf nog wel.
bowie, nee he!! potdorie zeg, je zou bijna gaan geloven dat er met al die internetmeneren iets mis is!!

maar goed gedaan door het meteen af te kappen en je grenzen aan te geven..
Ik heb net mijn profiel verwijderd. Geen verleiding meer tot...

Heerlijk en het is me toch prachtig weer aan het worden

Misschien toch een en veel minder !!!!!

Ik wens jullie trouwens heel veel date-plezier!!!

Ik stop er even helemaal mee. De laatste poging heeft me toch wel aan het denken gezet en ik vind het voor even fijner om weer erop uit te trekken en leuke activiteiten te gaan zoeken. Daar heb ik nou echt zin in.

Groetjes.
Succes met het daten in de 'echte' wereld, datingvrouw!
Succes Datingvrouw; ikzelf ga het inderdaad ook weer even zo proberen.

Man waarmee ik nu twee keer had afgesproken vroeg vorige week hoe ik het vervolg voor me zag. Ik heb toen aangegeven dat ik hem echt heel aardig vind, maar niet meer voel. We hebben toen aan de telefoon gesproken en hij had dat hetzelfde. Daarmee is dus ook het contact met de laatste 'lopende' internetman gestopt. Een goed moment om het even zo te laten.

@Bowie: jeetje zeg, wat balen zeg. Elke keer weer wat, dat moet toch niet de bedoeling zijn zou je denken.

@Stoeltie: succes; denk dat het wel een goede beslissing is. Eentje waar jullie je ook allebei in kunnen vinden.
Ben even nieuwsgierig.

Wanneer iemand geen foto heeft op zijn profiel vind ik dat altijd een slecht teken. Voor mij een reden om meteen te denken dat zo iemand er dus niet aantrekkelijk uitziet "want die wil niet op zijn uiterlijk beoordeeld worden". Tot nu toe is dat altijd ook zo gebleken. Mannen die dan een foto stuurden bleken dan inderdaad niet bijster aantrekkelijk te zijn (zoals ik het dan altijd netjes noem: niet mijn type).

Heeft iemand anders die ervaring ook? Geen foto=niet aantrekkelijk? Of ben je wel eens wel aangenaam verrast?
Dat gaat zeker niet altijd op dat als iemand geen foto erbij heeft staan dat hij dan niet aantrekkelijk zou zijn.

Sommigen willen gewoon liever er geen foto bij, om wat voor reden dan ook.

Wat ik trouwens wel eens gehad heb, is dat ik een profiel in eerste instantie oversloeg omdat ik de foto niet zo leuk vond, maar dan kreeg ik een chatverzoek van zo'n iemand en bleek ik leuk met hem te kunnen chatten.

Daarbij kan een foto ook een vertekend beeld geven van iemand.
Bedankt voor de goede wensen!

Ik heb langere tijd last gehad van een blessure en internet-daten was maar een plaatsvervangende activiteit. Nu kan ik er weer bijna lekker tegenaan zonder vervolgens extra rust te moeten nemen.

Ik had zelf geen foto staan, maar wel op verzoek mogelijk. (Ik heb wel eentje met zonnebril gehad, maar die werd er steeds afgemikt.)

Dat doe ik omdat ik geen zin heb om door allerlei rare figuren bekeken te worden. Ik ben er niet helemaal uit, maar voor veel mannen lijkt het standaard te zijn geworden om dat te denken.

Van de andere kant is het eigenlijk de bekende uitstraling die het doet.

De laatste keer dat ik mijn foto heb laten zien toen was de reactie erg oppervlakkig. Als het daar alleen maar om gaat dan houd ik het bij zo iemand ook voor gezien.

Er waren er genoeg waarvan ik ook complimenten heb gehad na een fatsoenlijke mail-wissel. (Nou ja, ik vind dat ik er normaal uit zie, maar heb geen zin in een soort van vleeskeuring.)

Nou, als ik het op een rijtje zet dan kan ik daar geen vast zinnig antwoord op geven. Ik heb liever reacties van mannen met foto op verzoek. Die lopen minder met zichzelf te koop, maar er is natuurlijk altijd wel het risico van getrouwd en zo.

Ik woon gelukkig in een deel van Nederland waar sociale controle nog een beetje mogelijk is. De dates die ik heb gehad daar waren ook gemeenschappelijke kennissen, maar dat is ook geen volledige garantie. Wel zal iemand die niet zuiver is, zich wel eerder terug trekken.

...knip = andere topics ...

Dit is echt mijn laatste toevoeging geweest. Ik ga lekker fietsen.

geen foto is voor mij een no-go..

ik wil meteen kunnen zien met wat voor type (uiterlijk) ik te maken heb, geen zin in spelletjes.

ik sta zelf ook in de 'etalage' dus wil ik de ander ook graag meteen zien.
Dat heb ik dus ook: eerlijk oversteken!

Zo simpel is het. Je ziet mij, dan ik jou ook.

Voor mij is er ook een groot verschil tussen iemand die zn foto verborgen heeft staan, maar die me laat zien bij zn berichtje (ik zal nl niet zelf reageren op een profiel zonder foto), of iemand die geen foto online heeft en zegt 'dat ie me die wel mailt'. De laatste gaat simpelweg niet door.
Toch nog even over de foto. Toen ik mijn profiel plaatste, kreeg ik ontzettend leuke reacties. Ze waren echt op de inhoud van het profiel gericht. Het maakt nogal verschil of je een reactie hebt en dan pas de foto bekijkt. Ik heb zo heerlijk gelachen met een paar van die mannen....totdat het relatie-gedeelte erbij kwam. Dat gaat mij gewoon te snel. Ik heb het gewoon nodig om als "vriendjes" te beginnen. Volgens mij is dat ook wel normaal. Zelfs flirten is een spelletje. Virtueel is toch erg nep, vind ik tenminste. Het hoeft natuurlijk niet, maar in het echt is het toch anders en echt.

Bij virtueel krijgt een foto toch wel erg veel waarde, maar er is zo weinig anders voor de eerste indruk. Je moet toch wat.
Ik heb mijn foto ook alleen op verzoek, omdat ik geen zin heb om reacties op basis van mijn uiterlijk te krijgen (want dat waren er veel te veel en ook allemaal van mannen die helemaal niet aan mijn "eisen" voldeden). Maar heb wel het idee dat het ook sommige mannen daardoor ook niet reageren. Als ik reageer op een man dan zorg ik wel dat ze de foto kunnen zien.

Ik weet niet hoe lang ik het nog via het internet ga proberen. Ik mis gewoon de spanning, bij mij werken alleen woorden gewoon niet. Dat is de eerste 3 mailtjes spannend en leuk en dan is het eigenlijk wel weer over en de drive om af te spreken ontbreekt dan ook een beetje.

@ Bowie en Stoeltie, jammer dat het bij jullie niet goed heeft uitgepakt. Blijven jullie wel vertrouwen houden in het internetdaten? Anders moeten we het verhaal van Rasa afwachten, zou ze al bijna terug zijn van vakantie?
over die foto's; juist daarom vind ik paiq leuk. ik weet van mezelf dat ik behoorlijk op uiterlijk gefixeerd ben (en soms misschien teveel). op paiq krijg je de foto van degene met wie je chat pas volledig te zien als je genoeg met elkaar gepraat hebt. dus dan heb je al een eerste indruk van iemand gevormd vóór de foto.

en dat valt soms tegen... maarja...
Ik vind dat toch moeilijk..

Ik bedoel: het gaat me niet om hoe mooi iemand is, het gaat me eigenlijk vooral om de uitstraling. Hoe kijkt iemand uit zn ogen. Dat vind ik veel over iemand zeggen!

En dan kan iemand niet mooi zijn, maar wél een goeie blik in zn ogen hebben.

Of andersom.. en in dat laatste geval: dan kan de meneer nog zo leuk schrijven, maar als die blik op meerdere foto's blijft (je kunt natuurlijk wel eens een missertje hebben), voel ik me toch niet op mn gemak, ben ik bang..

En tja, uiteindelijk 'moet je het er wel op kunnen'.. ;)
Stoeltie, was dat die man met dat hoge stemmetje, die je gedumpt hebt?
Yup Zamirah, ik heb doorgaans maar 1 vriendje tegelijk..;)
Vraagje voor de experts onder ons.

Na hoeveel tijd spreken jullie met iemand af via een datingsite?

Als iemand zoals bij mij in het zelfde dorp woont. Ik bedoel je kent die persoon nog niet zo goed. Spreek je dan wel snel af of niet?
Ik ben dan geen expert, want ben maar één iemand tegengekomen en was eigenlijk niet eens op zoek naar een date..

Maar we hebben eerst een stuk of 3 mailtjes over en weer gestuurd, toen elkaar op msn toegevoegd en dat klikte zo goed, dat we ongeveer 4/5 dagen later hadden besloten om af te spreken.

Volgend weekend komt hij hier langs, en dan hebben we 3 weken contact gehad (als het eerder kon, hadden we al eerder afgesproken).

Als het goed voelt, dan voelt het gewoon goed... Ik heb het gevoel als ik hem al jaren ken, dat had ik al heel snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven