Intimiteit en relatie

21-10-2021 09:33 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5mnd in relatie met een lieve rustige man.
Ik kom uit een 24/7 aandacht vragende narcistische relatie die 2jr geleden geeindigd is.
Een groot verschil dus.


Mijn vriend legt nergens druk op.
Ik merk dat hij heel gek met mij is.
Hij knuffelt mij vaak, krijg vaak een zoen van hem.
Als we naast elkaar zitten, altijd een hand op mijn been, of hij pakt mijn hand vast.
Hij zegt heel vaak op een dag dat hij mij leuk en lief vindt, van mij houdt.
Toch loop ik tegen een aantal dingen aan met hem.
Ik mis wat intimiteit.
In die zin..zoenen.
Hij zoent bijna niet.
Hangt van zijn bui af zegt hij.
Als ik geluk heb, zoenen we tijdens de sex. 
Ook mis ik voorspel daarin.
Hij raakt mij downunder nauwelijks aan.
Oraal nog nooit gebeurd.
De sex is wel fijn.

Is het belangrijk voor mij waar ik tegenaanloop?
Ja en nee.
Eerst genoemde doet mij meer.
Komt bij dat mijn vorige (lange) relatie die aandacht opeiste.
Hij had een hoog testosteron gehalte..en deze man niet.
Dus voor mij een soort van gewoon dat dat erbij hoort.
Ik moet niet vergelijken, maar ik ben het ook anders gewend.
Ik vind het moeilijk erover te beginnen bij hem.
Weet niet goed hoe dat te doen.
Is het realistisch, is hoe hij met mij omgaat voldoende, omdat ik daar wel liefde uithaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je toch het gesprek aan moet gaan, of dat nu moeilijk is of niet. Geldt eigenlijk voor alle dingen waar je mee zit, dat je daar over moet kunnen praten.

Ik zou geen voorspel niet bepaald acceptabel vinden binnen een relatie. Maar of het voor jou voldoende is, kan alleen echt jij bepalen.

Dat hij niet van zoenen houdt, dan kan natuurlijk, maar wat bedoelt hij met dat het van zijn bui afhangt?
Alle reacties Link kopieren
Dit snap ik geloof ik niet. Wat is er dan precies fijn aan de seks?
Als er niet gezoend wordt, voor mij echt geen seks. Zonder word ik persoonlijk echt niet opgewonden. En zonder aanraken of oraal voor mij ook weinig genot, dus dat zou ik geen fijne seks noemen. Een keer prima, maar als dit de standaard is, pffff..

Los van de exacte issues: als jij ergens mee zit, is dat zo. Is hoe hij met jou omgaat voldoende? Als dat voor jouw gevoel niet zo is, niet. Voor sommige vrouwen zou het prima zijn, voor anderen niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat je hier zegt zou je eigenlijk met hem moeten bespreken.
En als er dan niets verandert, jullie elkaar niet tegemoet kunnen komen, zijn jullie geen match op sommige vlakken. Aan jou dan om uit te maken of je er kan mee leven of niet. 5 maand is nog steeds de fase waarin je uitzoekt of je bij elkaar past.
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist. Het is denk ik goed om deze man niet te vergelijken met je ex, maar met wat jij nodig hebt. Als je mannen vergelijkt met de voorgaanden, loop je het risico dat je wel kiest voor wat beter was dan de vorige, maar nog steeds niet wat jij nodig hebt. Stel je voor dat ik een bouwbedrijf heb en mijn vorige auto was een Kia Picanto. Dat is dus veel te klein, want ik moet mijn spullen kwijt. Dan kan ik heel erg blij zijn met een Volvo V70: mooie auto, veel snufjes en betrouwbaar. In vergelijking met die Kia Picanto echt een vooruitgang, maar nog steeds niet wat ik nodig heb. Namelijk een bestelbus.

Zo moet je eigenlijk ook naar je mankeuze kijken: wat heb jij nodig? En vanaf daar kijken of deze man voldoet.

Voor mij is een man die het heel belangrijk vindt dat ik plezier heb in bed, een vereiste. Daar horen allerlei aanrakingen aan alle plekjes van mijn vulva bij (stop met 'down under' zeggen, je hoeft je behoefte aan genot niet te verbloemen met verbergende termen). Dat is nu eenmaal het gevoeligste deel en penetratie is leuk, maar niet het interessantste. Weet je zelf goed wat je lekker vindt? Kan je dat samen met hem ontdekken? Kun je met hem praten over wat je in bed wil? En zo ja, hoe reageert hij dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat bepaal jij alleen. Niemand voor jou. Je zult moeten kijken wat belangrijker voor je is. Op de lange termijn lijken mij rust en stabiliteit belangrijker dan wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
en misschien is dit um gewoon ook weer niet
Een egoïst in bed dus.

Tja, alles zal als een verbetering voelen na de vorige vent.
Oraal is toch niet een onderdeel dat los staat van de seks?
Alle reacties Link kopieren
Rust en stabiliteit heb ik jarenlang gemist.
En dat is wel wat hij mij geeft..en dat voelt fijn.
Ik reageer later
Dat iemand beter voor je is dan je ex - wat in jouw geval niet zo heel moeilijk is - wil niet zeggen dat je daar dan dus maar genoegen mee moet nemen. Er bestaan echt mannen die en naar je luisteren en lief voor je zijn en je ook nog aandacht geven in bed. Die hebben weer andere mindere eigenschappen, maar die zijn misschien minder zwaarwegend voor je. Zoek iemand die echt bij je past, niet iemand die toevallig beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties hier best naar. Volgens mij is wat jij omschrijft al liefde en intimiteit. Hij respecteert jou en laat merken dat hij om je geeft.

Dat het in bed nog niet helemaal is zoals je wilt valt aan te werken. Dat hij duidelijk maakt dat hij jou als persoon geweldig vindt lijkt mij het belangrijkste. De rest kan je bespreken en elkaar in gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... =nl#t-5303

Hier een mooie Ted talk die uitlegt waarom seks en intimiteit in een relatie lastig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
21-10-2021 10:34
https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... =nl#t-5303

Hier een mooie Ted talk die uitlegt waarom seks en intimiteit in een relatie lastig kan zijn.


Dit is inderdaad een goede TED-talk, maar gaat wel echt over lange relaties. Dat is echt anders dan dit dus daar heeft TO niet zoveel aan
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe gaat dat dan? Je ligt naast elkaar en hij springt erop en stoten maar?
Durf je zelf wat iniatief te nemen, hand ernaartoe bewegen, starten met zoenen etc? Ik zou niet perse starten met praten maar eerst proberen/doen.
Hem in de ogen kijken en echt intimiteit zoeken. Tegenhouden als hij te snel wil penetreren.
Wie weet wat dat oplevert!
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
21-10-2021 09:43
Oef, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist. Het is denk ik goed om deze man niet te vergelijken met je ex, maar met wat jij nodig hebt. Als je mannen vergelijkt met de voorgaanden, loop je het risico dat je wel kiest voor wat beter was dan de vorige, maar nog steeds niet wat jij nodig hebt. Stel je voor dat ik een bouwbedrijf heb en mijn vorige auto was een Kia Picanto. Dat is dus veel te klein, want ik moet mijn spullen kwijt. Dan kan ik heel erg blij zijn met een Volvo V70: mooie auto, veel snufjes en betrouwbaar. In vergelijking met die Kia Picanto echt een vooruitgang, maar nog steeds niet wat ik nodig heb. Namelijk een bestelbus.
:lightbulb:
Dit is de valkuil geweest waar ik ook in ben getrapt met mijn laatste relatie. Ex daarvoor vond ik een halve psychopaat en laatste vriend (inmiddels ook ex) was daarbij vergeleken zo'n verademing als lieve, geduldige man dat ik een tijd niet hebben willen inzien dat ook hij eigenlijk niet goed bij mij paste op verschillende vlakken. Dit is dus echt iets om in mijn oren te knopen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij TO is het al eerder aan de hand. Ik vind persoonlijk wel intimiteit en respect naar elkaar een stuk belangrijker dan spetterende seks.

Gebaseerd op intimiteit en respect kan je tzt beginnen aan trouwen, kinderen enz, gebaseerd op hele goede seks niet. Geweldige seks kan je prima hebben met een leuke Tinder date.

Als je allebei hebt in je relatie zou natuurlijk super zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier kunnen zeggen dat beide super geweldig zijn.

Persoonlijk kan ik zeggen dat mijn relatie heel goed is en de seks prima, maar niet dat de vonken ervan af vliegen. En dat vind ik eigenlijk ook wel prima…
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
21-10-2021 10:48
Ja, bij TO is het al eerder aan de hand. Ik vind persoonlijk wel intimiteit en respect naar elkaar een stuk belangrijker dan spetterende seks.

Gebaseerd op intimiteit en respect kan je tzt beginnen aan trouwen, kinderen enz, gebaseerd op hele goede seks niet. Geweldige seks kan je prima hebben met een leuke Tinder date.

Als je allebei hebt in je relatie zou natuurlijk super zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier kunnen zeggen dat beide super geweldig zijn.

Persoonlijk kan ik zeggen dat mijn relatie heel goed is en de seks prima, maar niet dat de vonken ervan af vliegen. En dat vind ik eigenlijk ook wel prima…

Ik. Het kan prima naast elkaar bestaan. Ik denk dat de seks met mijn man ook spetterender is, dan die met een tinder date zou zijn, juist omdat we elkaar zo goed kennen.

Het gaat er om dat TO wat mist. En geen voorspel is wel het andere uiterste dan van spetterende seks. Jij zegt dat de seks met je man prima is, maar zonder voorspel zou het bij mij niet in de buurt komen van prima
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
21-10-2021 10:48
Ja, bij TO is het al eerder aan de hand. Ik vind persoonlijk wel intimiteit en respect naar elkaar een stuk belangrijker dan spetterende seks.

Gebaseerd op intimiteit en respect kan je tzt beginnen aan trouwen, kinderen enz, gebaseerd op hele goede seks niet. Geweldige seks kan je prima hebben met een leuke Tinder date.

Als je allebei hebt in je relatie zou natuurlijk super zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier kunnen zeggen dat beide super geweldig zijn.

Persoonlijk kan ik zeggen dat mijn relatie heel goed is en de seks prima, maar niet dat de vonken ervan af vliegen. En dat vind ik eigenlijk ook wel prima…
Dan werkt dat voor jou. Ik vind allebei belangrijk en spetterende sex met een vreemde is iets heel anders dan spetterende sex met je vaste partner.
Mijn man en ik zijn af en toe verbaasd tot welke emotionele laag we komen, naast de 'gewone' sex die we ook hebben, het kan niet altijd enorm betekenisvol zijn natuurlijk.
Je laat mijns inziens een heel deel liggen als je die diepte niet zoekt, ook qua binding.
Alle reacties Link kopieren
pioenroosje schreef:
21-10-2021 10:09
Rust en stabiliteit heb ik jarenlang gemist.
En dat is wel wat hij mij geeft..en dat voelt fijn.
Ik reageer later
Maar moet je perse een vriend? Het klinkt alsof deze gewoon geen seksuele match is. Dat kan natuurlijk, en al zijn rust en stabiliteit ten spijt, dat gaat ook opbreken. Waarom zoek je dan niet verder?
Iedere dag is gehaktdag
Zelf ook een beetje aandacht krijgen in bed is niet 'spetterende' seks, maar zou toch het minimum of tenminste normale seks moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
21-10-2021 10:58
Zelf ook een beetje aandacht krijgen in bed is niet 'spetterende' seks, maar zou toch het minimum of tenminste normale seks moeten zijn.
En dat moet je dan toch ook wel met elkaar kunnen vinden door dit samen te onderzoeken, als de liefde en intimiteit kloppen. Misschien dat vriend gewoon nog niet zo goed weet wat zij lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
21-10-2021 11:02
En dat moet je dan toch ook wel met elkaar kunnen vinden door dit samen te onderzoeken, als de liefde en intimiteit kloppen. Misschien dat vriend gewoon nog niet zo goed weet wat zij lekker vindt.

Elke volwassen man weet toch dat seks meer is dan penetratie? Jouw 2 zinnen vind ik overigens haaks op elkaar staan. Als de liefde en intimiteit tussen hen goed zit, dan probeer je idd juist dingen uit als je niet weet wat de ander lekker vindt, hij doet nu niks (en TO wellicht ook niet)
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
21-10-2021 10:27
Ik vind sommige reacties hier best naar. Volgens mij is wat jij omschrijft al liefde en intimiteit. Hij respecteert jou en laat merken dat hij om je geeft.

Dat het in bed nog niet helemaal is zoals je wilt valt aan te werken. Dat hij duidelijk maakt dat hij jou als persoon geweldig vindt lijkt mij het belangrijkste. De rest kan je bespreken en elkaar in gaan vinden.
100% dat hij mij respecteerd..en er wel liefde is..ik merk en voel dat aan hem.
Hij geeft wel aan dat hij faalt met sexuele handelingen.
Dat het niet altijd werkt bij hem.
Heeft ook met zijn gezondheid en dus energie level te maken.
Alle reacties Link kopieren
pioenroosje schreef:
21-10-2021 11:19
100% dat hij mij respecteerd..en er wel liefde is..ik merk en voel dat aan hem.
Hij geeft wel aan dat hij faalt met sexuele handelingen.
Dat het niet altijd werkt bij hem.
Heeft ook met zijn gezondheid en dus energie level te maken.
Als hij wel kan neuken maar niet kan beffen dan heeft dat niks met gezondheid of energie te maken. Je zoekt nu alweer excuses om het gedrag van je partner goed te praten. Je bent er dus, in vergelijking met je vorige relatie, niks mee opgeschoten.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven