intrekken bij schoonvader?

07-02-2019 14:10 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een mening nodig want ik zie op dit moment geen oplossingen.
Partner en ik zijn ongeveer 10 maanden samen, beide rond de 30. Ik hoef niet meteen morgen te gaan samenwonen maar zou het wel leuk vinden als dat in de toekomst mogelijk zou zijn. Onze visies hierin verschillend echter nogal.
Situatie is namelijk als volgt:
Ik heb 2 jaar geleden een appartementje gekocht, niet erg groot maar prima voor mij alleen
Hij heeft 4 jaar geleden, bij de scheiding van zijn ouders, het deel van zijn ma overgenomen waardoor hij nu samenwoont met zijn pa. Elk zijn ze deels eigenaar van het huis. Het is een ruim huis met tuin, 3 slaapkamers en zolder die nog te verbouwen valt.

Toen ik in het begin van de relatie sprak over deze situatie gaf hij aan dat hij er eigenlijk niet echt had bij nagedacht hoe dit in de toekomst zou gaan. Hij wou het ouderlijk huis behouden en kocht daarom zijn ma uit.
Op dat moment leek samenwonen nog zo ver en onnodig om daar veel over te piekeren.

Maar nu komt dat moment wel dichterbij voor mij en wil hij niet echt luisteren naar de opties.

Bij mij komen wonen vindt hij maar niks. Appartement is klein en hij zou betalen voor een huis waar hij niets aan heeft.
Als ik bij hem kom wonen kan ik mijn appartement verhuren.

Ok logisch, maar ik wil niet met mijn schoonvader samenwonen.

Hij vindt dat ik hem niet voor de keuze mag stellen pa of ik. En dat wil ik absoluut niet maar ik zou wel graag hebben dat hij eens het gesprek aangaat. Hoe ziet zijn pa dat. Zou die uberhaupt al wel willen dat ik erbij kom wonen. Wil die graag zelf naar een appartementje of wil die mijn parnter uitkopen zodat wij met 2 iets nieuw kunnen zoeken?

Elk gesprek hierover eindigt in tranen of ruzie.
De beste optie op dit moment zou zijn dat we de zolder verbouwen zodat we daar een eigen living hebben.
Ik blijf dat geen fijne optie vinden maar zie mijn vriend echt graag dus dit lijkt even de enige optie...
Ik ben al rond mijn 20e gaan alleen wonen en hou van mijn vrijheid. Opnieuw regels volgen van mijn schoonpa vind ik erg moeilijk.

Hebben jullie wat tips voor me?
Het is een lastige situatie, maar geen situatie waar geen oplossing voor gevonden voor zal kunnen worden. Het probleem is alleen dat je vriend die oplossing niet wil vinden of niet de urgentie voelt. Trekken aan een dood paard, lijkt het. Ik zou mijn conclusies trekken...
titin schreef:
07-02-2019 17:03
Ik heb vriend de vraag gesteld hoe hij toekomst ziet.
Hij wil de bouwgrond naast het ouderlijk huis graag kopen op termijn en daar dan met mij een huisje opzetten.
Als pa ooit komt te gaan kan het ouderlijk huis verkocht worden.
Maar pa heeft heel zijn leven gewerkt voor dat huis dus hem er nu uitzetten is voor hem geen optie.
Pa kan hem inderdaad niet uitkopen financieel gezien.
En vriend wacht toch hij de lening verder heeft afbetaald om te kijken naar die bouwgrond.

Allemaal vrij toekomstloos als ik het zelf zo lees.
Dat is zijn woontoekomst? Niet onderhandelbaar, je doet het er maar mee?

Heeft ie ook zulke vaststaande ideeen over de rest van zijn leven? Wil hij een gezin, bijvoorbeeld?
Dit wordt hem niet voor jou dus. Jij wil teveel en te snel (wellicht rammelende eierstokken?) Hij heeft tijd én een eigen doel wat ie niet zomaar voor 'n verliefdheid opzij zal zetten.
titin schreef:

Ik heb vriend de vraag gesteld hoe hij toekomst ziet.
Hij wil de bouwgrond naast het ouderlijk huis graag kopen op termijn en daar dan met mij een huisje opzetten.
Als pa ooit komt te gaan kan het ouderlijk huis verkocht worden.
Maar pa heeft heel zijn leven gewerkt voor dat huis dus hem er nu uitzetten is voor hem geen optie.
Pa kan hem inderdaad niet uitkopen financieel gezien.
En vriend wacht toch hij de lening verder heeft afbetaald om te kijken naar die bouwgrond.

Dit ligt niet aan jou. Je vriend bevindt zich in een situatie waarin samenwonen geen optie is en vindt het wel prima.
In zijn hoofd gaat hij over 15 jaar eens met 'iemand' samenwonen op dat kavel. Mits dat er nog is.
Erg onrealistisch allemaal.
titin schreef:
07-02-2019 17:09
Ik besef dat ik niet bij mijn schoonvader wil wonen maar ook niet ernaast.
Ik woon zelf 100km van mijn familie. Ik wil samen met hem een leven en wekelijks een familiebezoekje kan zeker maar meer niet.
Op een bepaald moment moet je loskomen van je ouders vind ik, en als hij dat op zijn 30e niet is, gaat dat ook niet snel komen lijkt me.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En ik hoop dat hij het ook in wil zien. En anders is het jammer voor hem. Hij zal niet gauw een vrouw vinden die met haar schoonvader wil leven. Jij bent in de bloei van je leven, dus dat komt wel goed.
Noch mijn vriend, noch ik willen kinderen of trouwen.
Dus die rammelende eierstokken valt wel mee. ;)
Dat zijn dingen waar we van in het begin hetzelfde over dacht dus ook geen discussies over.

Het enige dat ik wel wil in een serieuze relatie is samenwonen. En nogmaals niet morgen maar wel bv tegen het einde van het jaar of volgend jaar.
titin schreef:
07-02-2019 14:33
Daar is het uiteraard niet romantisch.
Aan tafel met schoonvader, in de zetel met schoonvader...
We zitten dus meestal op zijn kamer met laptop een serie te volgen.
Na 10 maanden relatie gedragen jullie je al als een bejaard stel :-)
Is je vriend de juiste man voor je? Jullie hebben verschillende toekomstwensen. Hij wil bij zijn vader in zijn ouderlijk huis blijven wonen. Jij wilt zelfstandig wonen, ook als je gaat samenwonen. Hij wil dat per se niet.
titin schreef:
Dat denk ik ook. Hij heeft zijn toekomst al helemaal uitgestippeld. Zijn eventuele vriendin kan bij hem en zijn vader of in het nieuw te bouwen huis intrekken. Meer keuzes zijn voor hem niet mogelijk. Denk goed aan jezelf! Als jij bij hem intrekt zul je nooit mede-eigenaar van een huis worden. Je bouwt geen vermogen op. En, wil je je eventuele kinderen met zo'n beperkte vader opschepen???
Je zet hem niet voor een keuze tussenpaus en hij. Je kiest er zelf voor om niet bij oa te gaan wonen, en dus niet bij hem. En terecht.
Mijn pa of ik ....Hij is 30 en geen 3.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Natuurlijk wil je niet met je schoonvader samenwonen!
Zo te horen heeft je vriend lange-termijn keuzes gemaakt die niet zomaar terug te draaien zijn, maar die wel als consequentie hebben dat daar geen relatie bij past.
Voor de keuze "slikken of stikken" zou ik passen. Of althans, ik zou het uitmaken en weer doorgaan met mijn leven.
Nou, ik zou dit in geen 100 jaar willen. Ik snap dat dit nu heel verdrietig voor je is. Maar hoe hard ook, je weet nu waar je aan toe bent.
En wanneer heeft hij die lening aan zn vader afbetaald? Over 5 jaar? Over 10 jaar?
En pas dan wil hij een eigen huis gaan bouwen, en wel pal naast het huis van zn vader (why?)
Ik heb altijd tegen de kinderen gezegd: ga niet te dicht bij je ouders wonen, je moet je eigen leven leiden, en pa en ma hoeven niet alles te zien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
07-02-2019 18:33
En wanneer heeft hij die lening aan zn vader afbetaald? Over 5 jaar? Over 10 jaar?
En pas dan wil hij een eigen huis gaan bouwen, en wel pal naast het huis van zn vader (why?)
Ik heb altijd tegen de kinderen gezegd: ga niet te dicht bij je ouders wonen, je moet je eigen leven leiden, en pa en ma hoeven niet alles te zien.
Dit heb ik ook altijd gehoord. Mijn ma heeft me bijna buitengezet op mijn 21e. En toen had ik al 3 jaar op kot gezeten.
En ik ben dan volledig voor mijn eigen leven gegaan, ver van ouders weg.

Maar mijn drie serieuze relaties waren steeds met mannen die nog thuis woonden. Bij deze dacht ik, ok die heeft ten minste al nagedacht en geinvesteerd. Maar dit maakt het allemaal nog ingewikkelder.
Waar ziet hij het "samen"?

Hij heeft ZIJN toekomst al uitgestippeld.
Maar waar houdt hij rekening met jou?

Ik zou zelf op zoek gaan naar iemand anders die wel een gezamenlijke toekomst wil opbouwen. En niet bij of naast zijn ouders.

En in elk geval blijven latten met deze.

En na 10 maanden samenwonen zou mij te snel gaan.
Maar echt al uitgestippeld hebben van "ik blijf nog X jaar bij mijn vader tot de lening weg is en dan ga ik een nieuwe lening aan voor een huis naast mijn vader" ... Nope, echt niet.

En dan mag jij straks zeker zijn vader gaan verzorgen en je job half opgeven zodat hij wel fulltime kan werken om dat nieuwbouwhuis en die lening te betalen?
Niet doen.
Dus je hebt een relatie met jouw vriend en zijn vader. Ik zou daar persoonlijk geen zin in hebben en op zoek gaan naar een volwassen man.
titin schreef:
07-02-2019 14:21
Goh ja, misschien is latten inderdaad beste optie.
Ik zag mijn toekomst gewoon altijd als samenwonen. Het zou ook veel dubbele kosten besparen lijkt me. Ik hou momenteel ook niet zo van het geregel over kom jij naar mij of kom ik naar jou? Wie kookt vanavond? Ik heb een hond die constant dan mee verhuist. Ik vind het op zicht niet zo praktisch en had graag ooit gaan samenwonen.

Ik wil niet samenwonen met mijn schoonvader omdat ik privacy mis.
Ik kan niet 's ochtends zonder bh nr de ontbijttafel. Ik kan niet in handdoek van badkamer naar slaapkamer.
Ik voel me gewoon nooit op mijn gemak, kan niet doen wat ik wil en wanneer ik wil.
Er zijn 3 slaapkamers én een goede zolder. Doe je kasten en troepjes in een van de slaapkamers en maak van de zolder een zit/slaapkamer met klein keukenblokje. Magnetron en klein ijskastje en klaar. Hoef je in de ochtend iig niet je eigen ruimte uit.
Verder zou ik het een ideale oplossing vinden om schoonpa in jouw appartement te zetten. Moet je wel redelijk zeker van je zaak zijn want als je over 3 jaar oid toch uit elkaar gaat moet die arme man wéér verhuizen.
Latten lijkt me toch niet zo'n probleem? Hier ook een hond en die ploft meteen op de bank als we bij vriend zijn, zoekt meteen de bekende plekjes om te snuffen en er is niets waaruit blijkt dat zij het erg vind om uit een andere bak te eten :)
Gewoon wat basis dingen in allebei de huizen zodat je ook niet veel hoeft te slepen.
Wij doen het al 13 jaar :D
titin schreef:
07-02-2019 18:51
Maar mijn drie serieuze relaties waren steeds met mannen die nog thuis woonden.
Wat zegt dat over jou?
Oh hell no!
Ik vind mijn schoonouders echt heel erg lief, maar ermee samenwonen, nee absoluut niet.
Het brengt de intimiteit in gevaar.
En ik bedoel niet perse de seks, maar wel de dingen die jij en je partner doen, of bespreken, als jullie met z'n tweetjes zijn.
Ik heb dat al als ik loge's heb, bij iedereen heb je een bepaalde "rol" ben je jezelf op een andere manier, en dat wordt lastiger als je geen privacy hebt, of als je constant mensen om je heen hebt, ik zou er gek van worden.
Ik zou blijven latten als je graag met hem verder wil, en als de juiste tijd en gelenheid daar is, iets nieuws zoeken voor jullie 2.
redbulletje schreef:
07-02-2019 16:43
De zoon hecht blijkbaar bijzonder aan zijn ouderlijk huis en dat gooi je niet zomaar weg voor 'n vriendinnetje.
Ja dit snap ik dus eigenlijk wel zo, maarja deze manier van samenwonen is niet bepaald gebruikelijk dus als jullie relatie het niet trekt dan zit je zelf zonder appartement dus ben heel bij dat je deze keuze gemaakt hebt. En ik vind het raar van je vriend om met zijn vader te gaan samenwonen, die heeft niet echt over zijn toekomst nagedacht en aangezien ik heel goed begrijp dat je toe bent aan samenwonen snap ik wel dat je niet helemaal weet hoe nu verder
Blijkbaar is je vriend een stuk belangrijker voor jou dan jij voor hem, no offense....hij heeft alles bedacht en jij schikt je er maar in en anders maar niet. Lekker liefdevol, klinkt alsof hij ook echt zin heeft in samenwonen en een toekomst samen. Ik vind hem helemaal niet leuk en toegeeflijk overkomen, en ik vraag me ook af of hij dat wel echt is op andere gebieden.

Wees blij dat je het zelf goed voor elkaar hebt en geef dat alsjeblieft niet op voor zon papas-kindje.

Persoonlijk zou ik wel klaar zijn met deze relatie, maar als je dat nog niet bent blijf je lekker latten en maak je gewoon kenbaar zonder ruzie dat jij nooit gaat samenwonen met je schoonpa. Als jij niet zwicht en hij draait niet bij, dan gaat het vanzelf wel kapot.
Schoonpa gaat ook een keertje dood, dab is het probleem opgelost :proud:
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
07-02-2019 22:51
Schoonpa gaat ook een keertje dood, dab is het probleem opgelost :proud:
Dan is de bekrompen mentaliteit van vriend nog niet dood. Hij denkt niet verder dan ouderlijk huis en zelf een huis bouwen op een lapje grond naast ouderlijk huis. Stel dat je kinderen met zo'n man krijgt, dan verwacht hij waarschijnlijk ook van de kinderen dat ze eeuwig thuis blijven wonen of hoogstens buren worden.
Ik vind het egoïstisch van de ouders om hun probleem bij de zoon te leggen.
Nu zijn de ouders gaan scheiden en hebben het toegelaten dat hun zoon, de shit mag komen opruimen.
Wat sneu voor de zoon dat hij zijn moeder heeft uitgekocht en haar deel van het ouderlijk huis heeft overgenomen.
De ouders vonden het schijnbaar heel normaal dat hun zoon, een lening nam om moeder uit te kopen.
Als zijn vader "ballen" had gehad, had hij zelf zijn vrouw uitgekocht en was daar geen geld voor, had hij beter de tent kunnen verkopen inplaats van zijn zoon op te zadelen met problemen van de ouders.
flexibel wijzigde dit bericht op 08-02-2019 08:12
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven