Irritant telefoon gedrag

02-11-2018 12:38 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor mij vreselijk aan het gedrag van mijn man inzake zijn telefoon. Hij bewaakt dat ding alsof het zijn kind is. Begint s ochtends al; neemt meteen zijn telefoon mee naar beneden, gaat eten, neemt hem vervolgens mee in de badkamer, daarna gaat hij er een half uur mee op de wc zitten. Wat hij er overdag mee doet weet ik niet want we werken allebei, maar als we thuis zijn en we gaan eten dan heeft hij dat ding naast zich liggen of in zijn broekzak. S avonds ga ik meestal eerder naar bed als hem, want hij is niet naar bed te krijgen. Als ik soms beneden komt zit hij weer op dat ding en zie ik wel eens dat hij gauw wat weg klikt. Als ik het aankaart dat ik het irritant gedrag vindt, dat continue met die telefoon bezig zijn dan wordt hij boos. Ik moet niet zeiken. Ik word er onzeker van en denk soms wel eens wat doet hij allemaal op dat ding dat hij zijn telefoon meeneemt overal naar toe. Is mijn gedachten raar ?
Die wc snap ik nog omdat hij misschien wat wilt lezen, maar de douche?

Nee, daar klopt iets niet.
Tegenwoordig lijkt het wel of de mobiele telefoon standaard vergroeid is met de hand die hem vast heeft en de oor waartegen hij rust. Gewone gesprekken zijn bijna niet meer mogelijk. Wat is er mis met op gezette tijden eens telefonisch letterlijk en figuurlijk onbereikbaar te zijn en deze tijd eens te besteden aan oprechte aandacht aan de ander? De wereld vergaat echt niet als je onbereikbaar bent.

Een mobieltje mee nemen naar het toilet, de badkamer / douche? Nee, ik vindt het niet normaal. Maar waarschijnlijk ben ik dan een van de weinigen. Het stiekeme en geniepige gedoe doet alarmbellen afgaan. Partner kan zeggen wie er appt, maar zeggen is één, het echt weten is twee. Al zou het waar zijn, waarom spreken ze dan niet bij jou thuis af om geheel bij te praten?
Patricia1968 schreef:
06-11-2018 20:53
Ik heb het weer besproken. Gezegd dat ik het raar gedrag vind dat hij zijn telefoon overal mee naar toe neemt en dat hij een half uur op de wc blijft zitten met dat ding en s avonds ook er nog druk mee bezig is. Vervolgens zei hij: wat vertrouw je me niet hier heb je mij telefoon en mag je alles bekijken. Vervolgens vond ik dat zelf weer stom en heb ik niets bekeken. Gezegd dat ik het gewoon raar gedrag vond en dat ik er onzeker van werd. Hij zei weer je zit te zeiken en je bent bang dat ik vreemd ga. Ik heb gezegd dat het geen gezeik is, maar dat ik aangeef wat het met mij doet. Nu gaat hij (heel irritant) elke keer opnoemen wie hem geappt heeft als er een appje binnenkomt. Soms zou ik die telefoon wel het raam uit willen gooien en verlang ik naar de tijd dat die mobiele telefoon niet bestond en niet alles via een app ging en er normaal met elkaar gepraat werd. :-$
Maar gaat het er nu om dat je hem niet vertrouwd, of dat je er genoeg van hebt dat hij meer aandacht heeft voor zijn telefoon dan voor jou? Het gaat toch om het laatste? Wat maakt het uit met wie hij zit te appen? Hij is onbeleefd, ongemanierd, heeft geen oog voor jouw behoeften en luistert niet naar je. Maak eens behoorlijke afspraken met elkaar dat jullie op bepaalde tijden die telefoons gewoon wegleggen en aandacht en tijd voor elkaar maken. Stel eens grenzen aan zijn botte gedrag en zijn stomme opmerkingen dat je “zeikt”. Die man is gewoon telefoonverslaafd en wil niet dat je aan zijn drugs komt.
Ik zou hem appen of hij effe tijd maakt om zijn scheiding te plannen.

Ik zou er namelijk krankjorum gek van worden.
En praten met hem zonder dat onding lukt toch niet.

Of ie nu vreemd gaat, gokt, workalcoholic is, ... ik zou er gewoon geen zin meer in hebben.
Poker schreef:
06-11-2018 21:08
Ik snap het niet, nou mocht je kijken en doe je het niet? Nu zegt hij wie er appt en dat vind je ook niet leuk. Dus m.a.w. het ligt aan jezelf, je bent veel te onzeker. Pas maar op dat je hem zo niet wegjaagt!
Dat ligt niet aan haar. Hij maakt haar uit voor zeikwijf terwijl ze zich terecht ergert aan zijn gedrag. Dat zeggen wie er appt doet hij om haar belachelijk te maken en een rotgevoel te geven. Niet omdat hij haar serieus neemt. Een vorm van; aanval is de beste verdediging
Nou inderdaad precies dat!
Zou hij onrustig worden als jij non-stop op je telefoon zit en eindeloos glimlacht naar het scherm?
tjonge, dit is echt een textbook voorbeeld
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven