Irritatie schoonvader

22-02-2012 12:33 56 berichten
Beste viva'ers,

Als mijn schoonvader de aandacht van m'n dochtertje (1jaar) wilt, dan fluit hij of klakt met z'n tong of knipt met z'n vingers, ze is geen hond.. Ze reageert dan ook niet.

Ik weet niet hoe ik dit op een nette manier kan duidelijk maken aan mijn schoonvader. Ik ken mezelf en als ik er iets van zeg, dan kan het zijn dat het er een beetje lomp uitkomt.. dus houdt ik dan m'n mond maar.

Ik heb dit ook kenbaar gemaakt bij m'n vriend en die is het met mij eens.

Herkennen jullie zo'n situatie met schoonvader, -moeder of -ouders? En hoe hebben jullie het aangepakt?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 12:58
Reden: Anders geformuleerd
% gewijzigd
@ schapekopje, wat verschrikkelijk zeg, als ik het zo lees dan begint m'n bloed al te koken en ik zit zelf niet eens in deze situatie..

@ kaetje en mrsstanleywalker, ik weet dat ik het verder goed getroffen heb met ze, en dat er ergere situaties zijn.
En nu dit weer even tot je door dringt en de ergernis misschien wat gezakt is, ga je nou toch nog iets tegen je schoonvader zeggen? Of laat je het zo?
Nou, ik denk dat ik het er maar even bij laat. Ze waren gister hier en toen heeft hij het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader doet ook altijd tegen de jongens alsof het honden zijn, ik heb ze er nooit over gehoord en vind het gezien zijn ongemak rond kinderen al helemaal geweldig dat hij aandacht aan ze besteed. Ik denk dat veel mannen helemaal geen enkel gevoel hebben hoe ze met kinderen om moeten gaan, zo heeft mijn vader een keer voor mijn 2,5 jarige zoon gestaan (die al volzinnen sprak) en gezegd: "Hij snapt nog niet zoveel van wat ik bedoel he"?! Waarna hij hem een liefdevolle aai over zijn bol gaf. Mijn moeder en ik lagen helemaal in een deuk. Ach ja, het is allemaal niet verkeerd bedoeld.

Maar als je het over een poosje toch weer irritant gaat vinden, dan zou je er misschien een grapje over kunnen maken. De wafwaf vind ik leuk. Of lachend aan opa vertellen dat we haar Marietje noemen omdat ze daar beter naar luisterd. Je kunt er ook creatief mee om proberen te gaan.

Maar dat je soms zo anders bent dan je schoonfamilie dat kleine dingen je irriteren herken ik maar al te goed hoor. Als het je eigen vader geweest was dan was er waarschijnlijk niets aan de hand. Mijn schoonmoeder werkt bij mij als een rode vlag op een stier maar ik weet langzamerhand echt wel dat het vooral misverstanden zijn en vooral verkeerd interpreteren van andermans bedoelingen. Maar dat voorkomt helaas niet dat mijn bloed nog steeds af en toe gaat koken.
quote:nicolientje76 schreef op 24 februari 2012 @ 12:10:

Mijn vader doet ook altijd tegen de jongens alsof het honden zijn, ik heb ze er nooit over gehoord en vind het gezien zijn ongemak rond kinderen al helemaal geweldig dat hij aandacht aan ze besteed. Ik denk dat veel mannen helemaal geen enkel gevoel hebben hoe ze met kinderen om moeten gaan, zo heeft mijn vader een keer voor mijn 2,5 jarige zoon gestaan (die al volzinnen sprak) en gezegd: "Hij snapt nog niet zoveel van wat ik bedoel he"?! Waarna hij hem een liefdevolle aai over zijn bol gaf. Mijn moeder en ik lagen helemaal in een deuk. Ach ja, het is allemaal niet verkeerd bedoeld. Hilarisch!! En heel herkenbaar, al is mijn vader inmiddels best handig met zijn kleinkinderen en in ieder geval hartstikke gek op ze.
Mijn schoonvader deed precies hetzelfde, klakken, vingerknippen, fluiten, net alsof ie de honden riep, maar goed, nu de kinderen wat groter zijn reageren ze ook op andere dingen, zoals hun naam roepen, dus nu hoeft ie dat gelukkig niet meer te doen om hun aandacht te krijgen. Maar ik heb verschillende keren me echt in moeten houden om niet boos te worden. Ik heb er nooit iets van gezegd overigens, want in tegenstelling tot sommige verhalen hier is mijn schoonvader wel een hele lieve man (alleen wel met een beetje z'n eigenaardigheden). Maar ik begrijp de ergernis hoor. Het gaat waarschijnlijk gauw genoeg over zodra je dochtertje begint te praten en hij wat meer met haar kan communiceren zonder geklak en geknip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven