Irritatie schoonvader

22-02-2012 12:33 56 berichten
Beste viva'ers,

Als mijn schoonvader de aandacht van m'n dochtertje (1jaar) wilt, dan fluit hij of klakt met z'n tong of knipt met z'n vingers, ze is geen hond.. Ze reageert dan ook niet.

Ik weet niet hoe ik dit op een nette manier kan duidelijk maken aan mijn schoonvader. Ik ken mezelf en als ik er iets van zeg, dan kan het zijn dat het er een beetje lomp uitkomt.. dus houdt ik dan m'n mond maar.

Ik heb dit ook kenbaar gemaakt bij m'n vriend en die is het met mij eens.

Herkennen jullie zo'n situatie met schoonvader, -moeder of -ouders? En hoe hebben jullie het aangepakt?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 12:58
Reden: Anders geformuleerd
% gewijzigd
Heej wat leuk, nog meer fluitende en klakkende opa's Zespri, spring jij ook nog altijd meteen in het gareel als je ineens zo'n soort fluittoon op straat hoort als dat jouw vader vroeger deed? Of deed hij dat nooit tegen jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 22 februari 2012 @ 12:59:

[...]

Lijkt mijn vader wel haha maar goed zijn reden van de harde donkere stem dat de meeste kinderen direct beginnen te huilen kan ik mij ook voorstellen. Dan is het best heel logisch dat hij fluit , klakt e.d. om zo het 1e contact met kleinkind goed te hebben. Als kleinkind altijd direct begint te huilen wanneer opa Hallo kleinkind zegt is ook niet leuk voor een opa natuurlijk.Ach ja, hij wist er gewoon niet zo goed raad mee. Is eerste kleinkind, en naarmate ze ouder wordt (dochter is nu 1 jaar) zie je hem er ook steeds beter mee omgaan.
quote:Baudolino schreef op 22 februari 2012 @ 12:55:

Is een generatieding denk ik. Mijn schoonvader, klakt ook altijd met zijn tong, en fluit, en blaast, en kietelt veel te hard.

Maar daar staan 1000 andere dingen tegenover waardoor bovenstaande in het niet valt.

Heb overigens wel eens tegen hem gezegd dat hij waarschijnlijk meer reactie bij mijn dochtertje krijgt als hij gewoon tegen haar praat.

Niet alleen mijn schoonvader... Mijn vader kan er ook wat van! Alleen is zijn oudste kleinkind al 6 en zitten er nog 4 kleinkinderen tussen voor de onze kwam, dus inmiddels heeft hij al wat kunnen oefenen.

Schoonvader heeft er een handje van om 30 decibel harder te gaan praten tegen Kazkind en dat dan ook de hele tijd te doen, ook als hij net uit bed komt/naar bed moet of als hij duidelijk even uit zijn hum is... Ach... hij bedoelt het niet verkeerd...
Maar je dochtertje reageert niet dus probleem opgelost toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Kastanjez schreef op 22 februari 2012 @ 13:01:

[...]

Niet alleen mijn schoonvader... Mijn vader kan er ook wat van! Alleen is zijn oudste kleinkind al 6 en zitten er nog 4 kleinkinderen tussen voor de onze kwam, dus inmiddels heeft hij al wat kunnen oefenen.

Schoonvader heeft er een handje van om 30 decibel harder te gaan praten tegen Kazkind en dat dan ook de hele tijd te doen, ook als hij net uit bed komt/naar bed moet of als hij duidelijk even uit zijn hum is... Ach... hij bedoelt het niet verkeerd...Haha, ja heel herkenbaar. Mijn schoonvader voelt ook echt nooit aan dat het 'even niet het juiste moment is'. En dan denkt hij door een hoop kabaal te maken, dat er wel een lachje tevoorschijn komt.
Dat klakken/fluiten voor honden is, is jouw persoonlijke interpretatie. Misschien bedoelt je schoonvader het wel heel lief... Ik denk dat hij hoogst verbaas is als ze vertelt dat hij je dochter volgens jou als een hond roept.
Het bizarre is, dat bij ons iedereen, maar dan ook werkelijk iedereen (zwager, schoonzus, Kazman en zelfs mijn schoonmoeder) er al wel eens een opmerking over gemaakt heeft. Dus wat doet hij nu? "VOLGENS JE TANTE/VADER/OMA MAG IK NIET TEGEN JE PRATEN MAAR WIJ GAAN SAMEN SPELEN HE???"

Sinds kort begint Kazkind niet meer meteen te huilen als opa tegen hem gaat praten...
@ Kastanjez

hier gaat de frequentie ook omhoog bij mijn vader, grappig, al die herkenbaarheid bij opa's haha.

@ nouschi

ze reageert niet nee, dus idd probleem opgelost
Die opa's bedoelen het vast niet kwaad, zowel mijn vader als schoonvader doen/deden dat beiden, fluiten en klakken. Omdat ze waarschijnlijk denken dat ze dan beter aandacht krijgen.

Ik vond het ook wel eens ergerlijk, maar ach, ik heb me er nooit druk over gemaakt.

Wel was ik kwaad als schoonvader zei dat ik de kinderen maar eens met harde hand moest opvoeden. Luisteren moeten ze, en wie niet luisteren kan moet maar voelen. Slaan dus.

Vreselijk kwaad was ik, want ja, hij heeft zijn kinderen ook met harde hand de wetten bijgebracht. En omdat het niet van die brave kids waren zijn er heel wat klappen gevallen. En dat in een streng gereformeerd gezin, onder het mom van "Eert uw vader en moeder".

Ik heb hem toen verteld dat ik slaan dus helemaal niet christelijk vind en dat een goede opvoeding begint met heeeeel veeel liefde. Zoals in de (zijn) bijbel staat....schoonvader was gelijk stil en heeft het nooit meer over slaan gehad.
quote:Aureel schreef op 22 februari 2012 @ 13:08:

Dat klakken/fluiten voor honden is, is jouw persoonlijke interpretatie. Misschien bedoelt je schoonvader het wel heel lief... Ik denk dat hij hoogst verbaas is als ze vertelt dat hij je dochter volgens jou als een hond roept.ze hebben zelf een hond, en die wordt op die manier geroepen. Maar goed, het zal idd lief bedoelt zijn van hem (en verkeerd geinterpreteerd worden door mij). Ik zeg ook niet dat hij een hekel aan d'r heeft, in tegendeel.
Zelfs bedienend personeel in een café wil tegenwoordig niet meer zo behandeld worden. Je vriend moet dat aankaarten. Zou de schoonvader een dergelijke behandeling willen? Nee toch.
it's a big club and you ain't in it
quote:muzze schreef op 22 februari 2012 @ 13:14:

Die opa's bedoelen het vast niet kwaad, zowel mijn vader als schoonvader doen/deden dat beiden, fluiten en klakken. Omdat ze waarschijnlijk denken dat ze dan beter aandacht krijgen.

Ik vond het ook wel eens ergerlijk, maar ach, ik heb me er nooit druk over gemaakt.

Ik zal me er niet meer druk over maken nu ik lees dat meer opa's dit doen, en ze het alleen maar goed bedoelen!

Wel was ik kwaad als schoonvader zei dat ik de kinderen maar eens met harde hand moest opvoeden. Luisteren moeten ze, en wie niet luisteren kan moet maar voelen. Slaan dus.

Vreselijk kwaad was ik, want ja, hij heeft zijn kinderen ook met harde hand de wetten bijgebracht. En omdat het niet van die brave kids waren zijn er heel wat klappen gevallen. En dat in een streng gereformeerd gezin, onder het mom van "Eert uw vader en moeder".

Zelf weleens een "corrigerende tik" gehad van m'n vader, maar geen pak rammel oid. Denk niet dat dat iets positiefs bijdraagt..

Ik heb hem toen verteld dat ik slaan dus helemaal niet christelijk vind en dat een goede opvoeding begint met heeeeel veeel liefde. Zoals in de (zijn) bijbel staat....schoonvader was gelijk stil en heeft het nooit meer over slaan gehad.
Leer je dochter om te wafwaf te zeggen als hij het weer doet, misschien helpt dat?
..
quote:reizigster2004 schreef op 22 februari 2012 @ 13:24:

Leer je dochter om te wafwaf te zeggen als hij het weer doet, misschien helpt dat?Haha ja dat zou leuk zijn ja, maar nee, ik denk dat ik het gewoon ga negeren.
Vresenlijk klakken ik vind het een beetje boers overkomen.

Ik zou het niet prettig vinden ik roep ook niet he als ik mijn schoonvader roep. Net zoiets als wat moet je drinken.

Maar goed ik ben daar gevoelig voor.
@ mara2

gelijk heb je, dat vind ik ook.

(ben er mss ook gevoelig voor, mss dat het me daarom ook wat doet)
quote:mara2 schreef op 22 februari 2012 @ 14:18:

Vresenlijk klakken ik vind het een beetje boers overkomen.

Ik zou het niet prettig vinden ik roep ook niet he als ik mijn schoonvader roep. Net zoiets als wat moet je drinken.

Maar goed ik ben daar gevoelig voor.Tja. Ik ben ook gevoelig voor heel wat zaken, mijn schoonouders doen dingen heel anders dan ik graag wil gewend ben, maar het is niet anders. Je moet nog een jaar of tig met je schoonouders door één deur. Tijd genoeg om aan andere manieren te wennen lijkt me zo.
Heb zelf zo iets met mijn schoonouders gehad.

Toen 12 jaar geleden mijn dochter geboren werd kreeg ik een heel flauw handje.Ik lag zelf in het ziekenhuis en moest daar met de kleine een week blijven. Intussen "bestierde " mijn schoonouders het huishouden. Of liever gezegd ze zorgden voor hun volwassen zoon. In die week dat hun eerste en enige kleinkind en ik in het ziekenhuis lagen zijn ze niet een keer op bezoek geweest in het ziekenhuis. Toen ik na een week thuis kwam stonden ze al met hun jas aan in de gang klaar om te vertrekken. Het huis was een puinhoop,er lagen bergen wasgoed ect.Ze had die week hier niets gedaan behalve voor het eten zorgen.Omdat ik een erg zware bevalling had gehad had ik echt wel hulp nodig maar ik heb ze de eerste weken hier niet meer gezien.

Mijn dochter had een aangeboren eetstoornis en huilde 24 uur per dag.Ik was ten einde raad. Maar in plaats van wat steun kreeg ik de schuld van alles en vonden ze mij niet in staat om een kind op te voeden, was het beter dat zij de baby meenam want zij kreeg haar wel aan het eten. IK kon niet opvoeden, dan kwam er niets van terecht.Gelukkig weet ik wel beter

Toen ik vanuit het consultatie buro het advies kreeg om haar in te bakeren belande ik van de hel in de hemel. Het hielp zo goed.

Van mijn schoonmoeder kreeg ik het verwijt dat dat kinder mishandeling was en begon keihard te lachen toen ze haar in gebakerde kleinkind zag.

Mijn man heeft haar toen het huis uit gezet.Toen na een half jaar mijn dochter in het ziekenhuis kwam heeft iemand in de familie haar ingelicht en stond ze alsnog op de stoep.

Het was een verschrikkelijk mens, in mijn ogen had ik geen slechtere schoonmoeder kunnen treffen.Zo dominant en bazig.Met een slappe vent als echtgenoot die haar klakkeloos volgde. Ze zijn inmiddels allebei overleden,over de doden niets dan goeds zeggen ze wel eens maar ik ben blij dat ze er niet meer zijn. Boekdelen vol kan ik over ze schrijven, die niets liever deden dan stoken en onrust brengen. Ze waren ook verschrikkelijk associaal, schaamde me dood voor ze.

Grote mond, beledigend ect. Ik trok me er weinig van aan.

Heb mezelf boven ze geplaatst uit lijfsbehoud. Ik vind ook dat ik stukken beschaafder ben dan hen. Ook mijn vrienden en eigen familie vonden het verschrikkelijke mensen. Vond het zulke domme en simpele zielen. Het lag aan hen, niet aan mij.

Mijn dochter zei laatst nog dat opa totaal niet om haar gaf, nooit belangstelling toonde en ze kon zich ook niet herinneren ooit bij opa op schoot gezeten te hebben. Het is inderdaad zo. Hij wilde haar nooit op schoot. Ook niet toen ze baby was. Volgens mij heeft ze nooit op schoot gezeten.En ook al geen belangstelling voor haar. Ze was 9 toen hij plotseling overleed, maar heb niet het idee dat het haar raakt. Ze had totaal geen band met hem.

Ook herinner ik me de keer dat ze hier langs kwamen en doodleuk vertelde de 2 kinderen van een nichtje mee op vakantie te nemen naar Disneyland Parijs. Haar eigen kleinkind had ze nog nooit ergens mee naartoe genomen Hoezeer we ook steeds aanspoorde om eens iets met haar te doen. Bijv de dierentuin of Efteling.Dit ervaarde ik wel als heel pijnlijk. Heb ook gevraagd waarom wel twee kinderen van een nichtje en niet je eigen kleindochter mee op vakantie nemen.Daar kregen als reactie op dat ze dan ook de auto van dat nichtje mochten gebruiken.......

Want we hebben zo vaak geprobeerd ze eens zo ver te krijgen dat ze iets met haar kleindochter ondernamen maar nee hoor. Zelfs een wandelingetje in het park was te veel gevraagd

Als ik de verwijten die ze altijd uitte naar mijn richting aan moest trekken dan was ik er onderdoor gegaan. In het verleden was de vorige vrouw van mijn partner ook al hun pispaaltje. Dit waren mensen die hun enige kind niet los konden laten en dus zijn relaties kapot maakte.Ze zijn sinds een paar jaar overleden, het deed me dan ook helemaal niets. Hoe erg het ook is om te zeggen, maar voor mij is het een opluchting.

Mijn dochter wilde van kleins af aan ook niet bij opa en oma logeren. In haar hele leven is ze er een nacht geweest. Om vervolgens gebeld te worden kom haar maar halen ze wil naar huis.Ze heeft er nooit meer willen slapen. Hoe we het ook probeerde, ze wilde niet. Laatst zei ze dat ze toen daar nier meer wilde slapen omdat er constant op haar gescholden werd.

Toen ze 6 jaar was ging ik een weekje op vakantie. Oma kwam hier in huis om voor het gezin te zorgen. Later hoorde ik van moeders op het schoolplein dat ze vonden dat mijn schoonmoeder en soort Hitler -type was zo streng voor mijn dochter. Zodra de schooldeur open ging werd ze vast gegrepen in een soort houtgreep en afgesnauwd. Mocht niet met vriendinntjes spelen en mocht zelfs op het schoolplein niet los lopen ze kneep haar handjes zowat fijn. Wat heb jij een verschrikkelijke schoonmoeder kreegik te horen. Heb haar nooit meer aan de zorg van oma overgelaten had had spijt op vakantie te zijn geweest

Ik heb ook nog een zoon uit mijn eerste huwelijk. Hij was vijf toen ik mijn partner ontmoette. Een schat van een knul en inmiddels 22jaar. Ze hebben ém nooit gemoeten en scholden hem opelijk uit.

Terwijl mijn zoon een heel beschaafde en super slimme jongen was.In discussies die ze door hun dommigheid niet konden winnen ontaarde die gesprekken met opmerkingen als: van ik moet je niet, je bent een misselijk jong ect Ze spraken zelfs vaak niet tegen hem en wilde zelfs niet op zijn verjaardagen komen. Terwijl mijn partner met hem omging als of het zijn eigen zoon was. Ze kwamen ook nooit op mijn verjaardag want dan was de volwassen dochter van mijn schoonmoeders vriendin ook jarig en daar gingen ze dan altijd heen. Op de mijne kwamen ze niet

Ik heb me er nooit echt rot over gevoeld. Ben ver boven ze gaan staan. Voelde alleen maar dat ik en mijn gezin vele malen beschaafder zijn dan zij. Ik liet alles over me heen komen maar het kon me nooit echt raken. Sloot me eigenlijk af en liet ze maar lullen.Vijf jaar geleden overleed mijn schoonmoeder en 2 jaar geleden mijn schoonvader. En ik ben blij dat ze er niet meer zijn. Laatst zei mijn partner nog dat als ze beiden nog geleefd hadden ze waarschijnlijk mijn dochter tegen mij opgestookt hadden. Zoals ze ook probeerde in mijn relatie met hun zoon. Enkele weken voor het plotselinge overlijden van mijn schoonmoeder probeerde ze zelfs in mijn bijzijn mijn partner te koppelen aan een kennisje van vroeger. Deze dame is prosituee in Hamburg en dat wisten ze. Deze dame zagen zij als een ideale schoondochter voor hun zoon. Ik heb stiekum heel hard gelachen.En dacht nog wat hebben jullie het goed voor met jullie zoon zeg....Ze probeerde me op allerlei manieren pijn te doen. Het is ze nooit echt gelukt.Sloot me voor ze af, Linker oor in en direct rechter oor weer uit. Het zei meer over hen dan over mij. Wijselijk genoeg heb ik ook nooit gereageerd op hun uitspraken. Heb dus ook nooit ruzie gemaakt. Hoewel wij het idee hadden dat ze daar wel op uit waren. Het maakte mij alleen maar sterker.Ook mijn partner liet ze maar kletsen. Ik vind het wel jammer dat ze zo waren want het had zo leuk en gezellig kunnen zijn. Maar ja het waren nu eenmaal vreselijke mensen. Gelukkig kan iedereen in mijn naaste omgeving die hen ook mee gemaakt hebben dat ook beamen. Het waren de grootste aso's die iok ooit heb mee gemaakt.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
Schapekopje,

Respect voor jou zeg!!! Toen ik begon te lezen was het eerste wat ik dacht "wat een takkenwijf" sorry voor wat ik ga zeggen: Wat fijn dat ze er niet meer zijn en jullie leven niet meer zuur kunnen maken!

Knuffel!
Schapekopje, ik hoop dat je zoon en dochter aan jouw ouders wel een leuke opa en oma gehad hebben want je schoonouders klinken vreselijk. Lijkt me echt erg om te zien dat de opa en oma van je kind geen tijd en aandacht in je kind willen steken.

TO, vergeleken bij dit verhaal heb je het nog niet zo slecht getroffen denk ik.... Mijn ouders en schoonouders doen ook dingen anders dan dat ik zou doen. Mijn oudste is net een jaar geweest en nu al mag hij bij opa en oma dingen die hij thuis niet mag. En opa houd hem rustig op de kop en schud hem heen en weer als hij net gegeten heeft. Of hij speelt heel wild en luidruchtig met hem vlak voordat hij naar bed moet. Ach, zolang ze gek met hun kleinkinderen zijn kan ik er alleen maar van genieten om ze samen te zijn. En de kleine ergernissen houden we dan voor ons want iedereen doet/zegt wel eens iets wat bij een ander niet lekker valt.
De eerste zin van schapekopjes verhaal klopt niet helemaal met de rest. Meid, wat vreselijk! Ik denk dat TO gewoon in haar handjes mag knijpen hoor, gelukkig maar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:rionyriony schreef op 22 februari 2012 @ 13:17:

Zelfs bedienend personeel in een café wil tegenwoordig niet meer zo behandeld worden. Je vriend moet dat aankaarten. Zou de schoonvader een dergelijke behandeling willen? Nee toch.Ja doen TO, lekker op de spits drijven. Dat is voor iedereen echt het beste....
Deze zijn helaas allebei ook overleden.quote:kaetje schreef op 22 februari 2012 @ 15:36:

Schapekopje, ik hoop dat je zoon en dochter aan jouw ouders wel een leuke opa en oma gehad hebben want je schoonouders klinken vreselijk. Lijkt me echt erg om te zien dat de opa en oma van je kind geen tijd en aandacht in je kind willen steken.

TO, vergeleken bij dit verhaal heb je het nog niet zo slecht getroffen denk ik.... Mijn ouders en schoonouders doen ook dingen anders dan dat ik zou doen. Mijn oudste is net een jaar geweest en nu al mag hij bij opa en oma dingen die hij thuis niet mag. En opa houd hem rustig op de kop en schud hem heen en weer als hij net gegeten heeft. Of hij speelt heel wild en luidruchtig met hem vlak voordat hij naar bed moet. Ach, zolang ze gek met hun kleinkinderen zijn kan ik er alleen maar van genieten om ze samen te zijn. En de kleine ergernissen houden we dan voor ons want iedereen doet/zegt wel eens iets wat bij een ander niet lekker valt.
@ schapekopje: wat houdt het in als je je kind in bakert?

On topic: ik zal maar niet zeggen, dat mijn man me ook altijd 'riep' met een fluit. Heb me nooit als een hond gevoeld hoor, haha. Niu was het daar wel veel normaler om te fluiten, ook naar vrienden etc. Vond het ook wel handig, je hoort een fluit veel beter en op langere afstand.

Overigens heeft het geduurd totdat we een tijdje naar Amerika gingen en we er daar opmerkingen over kregen :p
Bij inbakeren wordt je baby stevig in een grote doek gewikkeld op een bepaalde manier.Ik heb er destijds een lesje voor gehad. Je baby kan zich dan niet goed meer bewegen. Het geeft je baby het gevoel van veiligheid,van toen het nog bij je in de baarmoeder zat.Daar kun je kindje op het eind van je zwangerschap zich ook nauwelijk meer in bewegen.Voor sommige babies is de ruimte die ze nadat ze geboren zijn om zich heen ervaren heel beangstigend. Het hielp mijn dochter direct. Van maanden huilen en niet willen slapen hielp dit direct.Het ziet er nogal ouderwets uit. Vroeger werd het hier ook vaak gedaan en was inbakeren een normale zaak. Vraag maar aan je oma.Bij huil-babies helpt dit heel goed. Tenzij er natuurlijk iets lichaamlijk aan de hand is. Ik kan het iedereen aanraden En de kleine voelt zich er heel fijn bij.quote:Missprincesa schreef op 22 februari 2012 @ 18:23:

@ schapekopje: wat houdt het in als je je kind in bakert?

On topic: ik zal maar niet zeggen, dat mijn man me ook altijd 'riep' met een fluit. Heb me nooit als een hond gevoeld hoor, haha. Niu was het daar wel veel normaler om te fluiten, ook naar vrienden etc. Vond het ook wel handig, je hoort een fluit veel beter en op langere afstand.

Overigens heeft het geduurd totdat we een tijdje naar Amerika gingen en we er daar opmerkingen over kregen :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven