Irritatie

21-04-2020 17:53 55 berichten
Hoi,

Misschien stel ik me enorm aan, maar ik wil dit graag van me afschrijven.

Mijn vriend zit sinds kort op zichzelf. Hij heeft moeite met keuzes maken waardoor het al 6 weken duurt voordat er een vloer in ligt, witgoed etc. Uiteraard heb ik aangeboden om hem te helpen of voor hem te kiezen maar hij doet het graag zelf. Ik heb vaak aangegeven dat ik hem de ruimte wil geven hiervoor en dat ik me hulp aanbied, maar waar ik nu tegenaan loop is dat we door het hele corona gebeuren veel tijd hebben om deze zaken te regelen, maar dan zit hij elke dag bij zijn vriend te chillen. Ik vind het fijn dat hij een vriend heeft waar hij zich goed bij voelt, maar ik kan me er best aan irriteren dat ik in een bouwval moet lopen/slapen terwijl hij tijd zat heeft nu. Vanmiddag gaat hij weer naar zijn vriend, vraagt hij mij om thuis te blijven omdat hij snel thuis zou zijn (halfuur, uurtje) zodat we samen wat kunnen eten. 3 uur later nog steeds niet te bereiken, ik voel me dan gewoon in de maling genomen...

Pff geen idee waarom ik dit persé kwijt wil.
Is het zijn huis of jullie huis?

Als het zijn huis is zou ik naar mijn eigen huis vertrekken als hij gaat vriendchillen. Als het jullie huis is zou ik maken dat ik wegkwam.
Rooss4.0 schreef:
21-04-2020 17:56
Is het zijn huis of jullie huis?

Als het zijn huis is zou ik naar mijn eigen huis vertrekken als hij gaat vriendchillen. Als het jullie huis is zou ik maken dat ik wegkwam.
Zijn huis! Ben er in overleg met hem
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf je dan zitten wachten? Dat zou ik alleen doen als het een heel prettige woning was.
parbleumondieu schreef:
21-04-2020 17:59
Waarom blijf je dan zitten wachten? Dat zou ik alleen doen als het een heel prettige woning was.
Omdat ik dacht dat hij snel terug zou komen, omdat hij dat zei.
Je vriend is op zichzelf gaan wonen. Aan hem om te bepalen wat hij met zijn huis wil en wanneer hij dat wil.

Jij klinkt als zijn moeder en hij als een kleuter. Dat kan een match zijn. Maar de mijne zou het niet zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dit is je zoveelste topic over hem. Ik snap niet dat je je conclusies niet trekt.
Hoeveel topics over je relatie ga je nog openen voor je inziet dat deze jongen je niet gelukkig maakt?
Oudblond schreef:
21-04-2020 17:59
Je vriend is op zichzelf gaan wonen. Aan hem om te bepalen wat hij met zijn huis wil en wanneer hij dat wil.

Jij klinkt als zijn moeder en hij als een kleuter. Dat kan een match zijn. Maar de mijne zou het niet zijn.
Ik vind idd ook dat hij mag gaan en staan waar hij wilt omdat het zijn huis is, maar ik vind het vervelend dat we afspraken maken en dat hij deze vervolgens niet na komt. Dan zit ik niet voor niets te wachten.
Anoniem200033 schreef:
21-04-2020 17:57

Waarom? Je hoeft daar niet te zijn toch?
Gewoon je eigen plan trekken in je eigen huis.
Anoniem200033 schreef:
Ik snap je irritatie best, ook al is het niet jouw huis. Jij bent er ook veel, en in een half af bouwval vertoeven is niet veel aan. Toch kun je hem niet dwingen om het op jouw manier te doen, hij mag zijn eigen keuze maken. Deze keuzes zeggen trouwens wel het een en ander over hem. Ik zou me zorgen maken over de toekomst, nu hij deze kant van zichzelf laat zien.
Voor nu maar even wat minder daar zijn.
gizzmo-returns schreef:
21-04-2020 18:00
Dit is je zoveelste topic over hem. Ik snap niet dat je je conclusies niet trekt.
Oh, had ik moeten loepen?
Jufjoke schreef:
21-04-2020 18:02
Ik snap je irritatie best, ook al is het niet jouw huis. Jij bent er ook veel, en in een half af bouwval vertoeven is niet veel aan. Toch kun je hem niet dwingen om het op jouw manier te doen, hij mag zijn eigen keuze maken. Deze keuzes zeggen trouwens wel het een en ander over hem. Ik zou me zorgen maken over de toekomst, nu hij deze kant van zichzelf laat zien.
Voor nu maar even wat minder daar zijn.
Dankjewel
Je geeft aan dat hij de ruimte heeft en dat je hem wil helpen, maar niet dat je geduld op raakt?

Drie zaken:

1) het is zijn huis, jij woont er niet (officieel)? Dan loopt het ook volgens zijn tempo.
2) stel dat hij bereid is om rekening te houden met jouw behoefte om de verbouwingen sneller te laten verlopen, dan moet je die behoefte natuurlijk wel communiceren.
3) Hij is blijkbaar iemand die nogal geneigd is om bepaalde zaken op de lange termijn af te schuiven & andere prioriteiten stelt. Me dunkt dat dit nog wel ter uiting komt in andere zaken. Vraag je dan af of je hiervoor het geduld hebt/zin hebt om hierover in dialoog te gaan/je vriend bereid is om jullie tempo gelijkaardig af te stellen.
leeg
Geef duidelijker je eigen grenzen aan. Als je hebt afgesproken en hij is/komt er niet, dat je dan nog vijf minuten wacht en dan vertrekt. Of dat je niet eerder komt, dan dat hij thuis is. Net wat voor jou werkt. Nu zit je je tijd te verdoen en hij loopt geen stap harder, want je zit er toch nog wel. Je bent toch meer waard dan dat?
ramy72 schreef:
21-04-2020 18:04
Geef duidelijker je eigen grenzen aan. Als je hebt afgesproken en hij is/komt er niet, dat je dan nog vijf minuten wacht en dan vertrekt. Of dat je niet eerder komt, dan dat hij thuis is. Net wat voor jou werkt. Nu zit je je tijd te verdoen en hij loopt geen stap harder, want je zit er toch nog wel. Je bent toch meer waard dan dat?
Dankjewel
Je klinkt als zijn moeder. Waarom maak je je zo druk om zijn huis? Al doet hij 6 maanden over het inrichten. Niet iedereen beslist even snel.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-04-2020 18:06
36.23% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helena_z schreef:
21-04-2020 18:04
Je geeft aan dat hij de ruimte heeft en dat je hem wil helpen, maar niet dat je geduld op raakt?

Drie zaken:

1) het is zijn huis, jij woont er niet (officieel)? Dan loopt het ook volgens zijn tempo.
2) stel dat hij bereid is om rekening te houden met jouw behoefte om de verbouwingen sneller te laten verlopen, dan moet je die behoefte natuurlijk wel communiceren.
3) Hij is blijkbaar iemand die nogal geneigd is om bepaalde zaken op de lange termijn af te schuiven & andere prioriteiten stelt. Me dunkt dat dit nog wel ter uiting komt in andere zaken. Vraag je dan af of je hiervoor het geduld hebt/zin hebt om hierover in dialoog te gaan/je vriend bereid is om jullie tempo gelijkaardig af te stellen.
Dankje!
Ja oke, en nu?
Beetje raar dat je steeds een nieuw topic erover opent. Wil je alleen je ei kwijt zou ik je onderhand een dagboek aanraden.
Als je advies wil, sta je dan ook open voor dat advies of blijf je liever klagen?
viva-amber schreef:
21-04-2020 18:06
Je klinkt als zijn moeder. Waarom maak je je zo druk om zijn huis?
Omdat ik aan hem merk dat hij geen rust heeft door alles wat hij nog moet doen, maar wel die dingen uitstelt waardoor dit ook weer gevolgen heeft over hoe hij zich voelt en gedraagd
Anoniem200033 schreef:
Sorry hoor maar wat moet jij daar dan terwijl hij er niet is?
Ga naar je eigen huis. En niet oproep gaan staan mbt pas gaan als hij thuis is. Ik ga dan even uit van de situatie dat je moet komen opdraven als hij bij zijn vriend vandaan komt in de avonden.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 18:14
28.77% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
21-04-2020 18:12
Sorry hoor maar wat moet jij daar dan terwijl hij er niet is?
Ga naar je eigen huis. Klaar.
Ja nou ik wou ook naar huis, maar hij zei wacht dan even, ben zo terug eten we wat samen.

Bedoelde in de zin van, het is zijn huis en ik ben daar in overleg, zeg maar op afspraak, niet ongevraagd oid.
Anoniem200033 schreef:
21-04-2020 18:13
Ja nou ik wou ook naar huis, maar hij zei wacht dan even, ben zo terug eten we wat samen.

Bedoelde in de zin van, het is zijn huis en ik ben daar in overleg, zeg maar op afspraak, niet ongevraagd oid.
Ik heb het niet over ongevraagd, ik heb het over het feit dat als jij niet als een hondje gaat wachten tot hij komt. Zeker als hij je gaat laten wachten.

Niet meer wachten dus. Echt hoor, daar zou ik gewoon mee stoppen.
Nogmaals, wanneer trek je de conclusies over deze relatie, of blijf je er maar steeds topics over openen?
Luci_Morgenster schreef:
21-04-2020 18:15
Ik heb het niet over ongevraagd, ik heb het over het feit dat als jij niet als een hondje gaat wachten tot hij komt. Zeker als hij je gaat laten wachten.

Niet meer wachten dus. Echt hoor, daar zou ik gewoon mee stoppen.
Thnx. Dat was idd mijn vraag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven