Is deze relatie wel ok???

06-05-2010 15:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens eerder een topic geopend over mijn onzekerheid tijdens mijn relatie. Helaas niet veel reacties op gehad terwijl het voro mij heel zinvol zou zijn. Ik wil namelijk zo graag eens relaxt omgaan met mijn relatie. Niet voortdurend elke zin analyseren, wachten op smsjes en op avonden dat wij niet samen zijn huilend doorbrengen. Ieksss. Klinkt heel erg dit. Maar zo erg is het ook

Mijn lief en ik wonen op steenworp afstand van elkaar. Voor mij is het dan bv heel vreemd als we elkaar een avond niet zien terwijl we allebei thuis op de bank zitten. Dan heb ik zoiets van: waarom slapen we dan niet bij elkaar? Ik snap wel dat hij een avond voor zichzelf wilt hebben.

Ook nu weer zoiets...vanavond moet hij naar de dokter in zijn oude woonplaats. Daarna gaat hij koffie doen bij zijn ouders. Ik gaf gisteren aan het leuk te vinden om mee te gaan. En hij reageerde echt enthousiast. En nu zegt hij er helemaal niks meer over...Hij vroeg zojuist in een sms: ga je vanavond lekker in je huisje zitten?

Naja...ik had echt zoiets van???? Wat hadden we nou afgesproken?? Maar goed, ik heb gezegd dat ik nog geen plannen heb en dat het dus een lonely night wordt...overigens komt hij na de dokter wel naar mij toe maar dit wordt laat. Waarschijnlijk 23:00 uur is hij er.

Kortom dit maakt me nog meer onzeker...

help!
Ik zeg: meegaan.....

Er komt vanzelf een moment dat hij dit zat wordt.

Niet omdat hij knap en woest aantrekkelijk is voor andere vrouwen , wel omdat jij jezelf woest onaantrekkelijk aan het maken bent voor hem met dit gedrag.
pff. ik zou ook moe worden..

Misschien de telefoon pakken en gewoon duidelijk zijn??? SMS is nooit een geweldig communicatiemiddel.

Daarnaast kun je misschien beter hulp zoeken met de vraag waarom jij je zo afhankelijk opstelt.....
Maar Vivababe, ik denk echt dat je iets aan je houding moet veranderen, want hier blijf je anders tegen aan lopen.
Naja ik geef toe...voor vriendinnen ben ik ook niet ech tleuk en gezellig. Vaka worden ze ook gek van mijn gezeik over mijn vriendje. En ja dat heeft wat vriendinnen gekost. En ja voor mij is alleen thuis zijn sterk zijn. Want ik heb dat nog NOOIT gedaan. Ik heb altijd mensen om mij heen.

Ik heb hem terug gesmst: volgens mij had ik zelf aangeboden om mee te gaan

omdat hij net stuurde dat hij het had aangeboden....drama weer hier!
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 16:14:

....drama weer hier!Drama ja...om wat?
quote:mamalief schreef op 06 mei 2010 @ 16:08:

[...]

Ben jij het lieve zusje van Brown_eyes? ik moest hier ook aan denken ....
Dus eigenlijk jaag je iedereen weg terwijl je bang bent om alleen te zijn? Beetje zonde van alle moeite die je dan doet, vind je niet?

Wat je nu doet werkt duidelijk niet. Raar dat je niet vraagt hoe het ook anders zou kunnen....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Boeien... stop eens met dat smssen!!! Want je vult van alles in voor hem o.b.v. tekstberichten zonder dat je zijn stem hoort of zonder dat je kunt vragen wat hij er precies mee bedoeld.

En zoek een therapeut of een coach om hiermee aan de slag te gaan.
Boeien... stop eens met dat smssen!!! Want je vult van alles in voor hem o.b.v. tekstberichten zonder dat je zijn stem hoort of zonder dat je kunt vragen wat hij er precies mee bedoeld.

En zoek een therapeut of een coach om hiermee aan de slag te gaan.
Nou ja, je hebt zelf door dat dit allemaal niet echt werkt. (als het je zelfs vriendinnen kost) Blijf daarom vanavond lekker thuis, zodat je kan ervaren hoe dat is.
Hulp zoeken.
@bgb

euh jaaaa hoe zou het ook anders kunnen?
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 16:14:

Naja ik geef toe...voor vriendinnen ben ik ook niet ech tleuk en gezellig. Vaka worden ze ook gek van mijn gezeik over mijn vriendje. En ja dat heeft wat vriendinnen gekost. En ja voor mij is alleen thuis zijn sterk zijn. Want ik heb dat nog NOOIT gedaan. Ik heb altijd mensen om mij heen.

Ik heb hem terug gesmst: volgens mij had ik zelf aangeboden om mee te gaan

omdat hij net stuurde dat hij het had aangeboden....drama weer hier!

Ik vind je echt een beetje raar schrijven.... Ik weet niet precies waarom maar je schrijft dat je vriendinnen bent verloren aaan jouw gezeik over je vriendje. Je kan niet alleen thuis zijn en nu ga je de strijd met hem aan wie als eerste wat heeft gezegd. Meid alle signalen wijzen in deze post op:

Zoek hulp, pak spiegel en kijk erin! (Nee niet om make-up op te doen)
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 16:19:

@bgb

euh jaaaa hoe zou het ook anders kunnen?verzin eerst eens hoe jouw ideale relatie eruit zou zien. Vraag dat ook eens aan je vriend. Zoek dan de verschillen. Werk daar aan.

@bgb

euh jaaaa hoe zou het ook anders kunnen?Is het wel eens bij je opgekomen dat je vriendinnen met jou omgingen om jou, niet om jou de gelegenheid te geven het non stop volcontinu over je vriend te hebben?

@bgb

euh jaaaa hoe zou het ook anders kunnen?

Alvast een paar dingen:

- Heel bewust een paar avonden in de week je alleen vermaken

- Eerlijk en open communiceren en vragen stellen in plaats van allerlei zaken voor anderen in te vullen, die hoogstwaarschijnlijk helemaal niet kloppen.
Ik denk ook dat als je zo afhankelijk van hem bent, het geen goede relatie is. Ten eerste ben je zelf eigenlijk niet toe aan een relatie, en ten tweede is het niet gezond dat je hem zo claimt. Alsof je zonder relatie nu geen leven zou kunnen hebben. Hier kun je heel erg zielig over doen, maar zowel jij als je omgeving schiet echt niets op met zo´n slachtofferrol.

En er staat hier wel dat je je bewust bent dat het zo niet langer kan, maar volgens mij is dat niet echt zo.

Want wat ga je er nou écht aan doen? Het is prima dat je hier komt afreageren, over alle drama, maar dan wordt het ook tijd voor actie.

Dus.... zeg het maar: wat ga je nou concreet aan die onzekerheid doen?

P.S. Staat er wat hard misschien, maar is nou eenmaal even nodig.
Maar weet je ook wat er gebeurt als je alleen bent?

Want zo als ik het nu begrijp ben je nooit alleen? Probeer het eens uit en bekijk of het echt zo erg is. En als het echt zo erg is: zoek hulp met je problemen.
Hoe alleen kan je zijn als je het viva-forum hebt?

Ik kijk vriend niks mensen wel es de deur uit omdat ik wil forummen alleen wil zijn, heerlijk toch?
@vivababe

waar haal jij de tijd vandaan om zoveel te smsen?misschien moet je eens iets zoeken waarbij je geen tijd meer hebt om te smsen.zit je nog op school,werk je of??misschien kan je iets zoeken waardoor je geen tijd meer hebt om te smsen..misschien zwemmen, kan je gegarandeerd je telefoon niet aanraken:D
Ik vind je een zeur. Om alles.

( even kort door de bocht. )

De vraag aan jou is, wil je een ontevereden zeur zijn?

Zo ja, vooral zo doorgaan.

Zo nee, tijd voor verandering in je eigen houding.

Probeer optimistisch te zijn, zie mijn profielplaatje.

En ontspan in godsnaam.
..popcorn?
Nou ja niet perse in godsnaam..maar je begrijpt mijn punt. Hoop ik dan..
..popcorn?
Zwemmen haha grappig :-)
..popcorn?
lees tussen de regels door dat je bang bent om hem kwijt te raken vanwege 'de concurrentie'

Heeft hij je hier al een keer aanleiding gegeven dat hij het leuk vind om aandacht te krijgen van andere vrouwen?bespreek dit met hem anders
vivababe, ga iets zoeken dat je leuk vindt om te doen. Dat mag in je eentje of met anderen zijn, maar doe iets waardoor je je eigenwaarde ontwikkelt (iets doen dat je leuk vindt en daar beter in worden is goed voor je eigenwaarde). Ga sporten, ga beeldhouwen, schilderen, toneel spelen, zingen, kantklossen, doe een cursus kleren naaien, grimeren, paaldansen, weet ik veel. Je wordt gedwongen om met iets anders bezig te zijn dan je vriendje, je ontwikkelt je eigenwaarde, je doet iets leuks en hebt minder tijd om te piekeren over je vriendje en je hangt minder aan hem. Allemaal positief.

Ik zou dus vanavond thuisblijven en zoeken naar een leuke cursus om te gaan doen en je in te schrijven. Dan kun je als je vriendje terugkomt het daar met hem over hebben, en niet over hoe eenzaam je wel was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven