Is deze relatie wel ok???

06-05-2010 15:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens eerder een topic geopend over mijn onzekerheid tijdens mijn relatie. Helaas niet veel reacties op gehad terwijl het voro mij heel zinvol zou zijn. Ik wil namelijk zo graag eens relaxt omgaan met mijn relatie. Niet voortdurend elke zin analyseren, wachten op smsjes en op avonden dat wij niet samen zijn huilend doorbrengen. Ieksss. Klinkt heel erg dit. Maar zo erg is het ook

Mijn lief en ik wonen op steenworp afstand van elkaar. Voor mij is het dan bv heel vreemd als we elkaar een avond niet zien terwijl we allebei thuis op de bank zitten. Dan heb ik zoiets van: waarom slapen we dan niet bij elkaar? Ik snap wel dat hij een avond voor zichzelf wilt hebben.

Ook nu weer zoiets...vanavond moet hij naar de dokter in zijn oude woonplaats. Daarna gaat hij koffie doen bij zijn ouders. Ik gaf gisteren aan het leuk te vinden om mee te gaan. En hij reageerde echt enthousiast. En nu zegt hij er helemaal niks meer over...Hij vroeg zojuist in een sms: ga je vanavond lekker in je huisje zitten?

Naja...ik had echt zoiets van???? Wat hadden we nou afgesproken?? Maar goed, ik heb gezegd dat ik nog geen plannen heb en dat het dus een lonely night wordt...overigens komt hij na de dokter wel naar mij toe maar dit wordt laat. Waarschijnlijk 23:00 uur is hij er.

Kortom dit maakt me nog meer onzeker...

help!
My god, dit is echt niet gezond. Bij mij zou je binnen 2 weken mijn ex zijn. Hulde voor je vriend dat ie het zo lang volhoudt. Maar ik vraag me af hoe lang dat nog gaat duren.

En met een telefoon kun je behalve sms-jes sturen ook gewoon bellen (10 cijfers intoetsen en dan op 'bellen' drukken...). Dan krijg je hem live aan de lijn en dan kun je als ie iets zegt vragen wat ie bedoelt, dan hoef je dat niet zelf te bedenken...
quote:Robin1973 schreef op 06 mei 2010 @ 16:57:

En met een telefoon kun je behalve sms-jes sturen ook gewoon bellen (10 cijfers intoetsen en dan op 'bellen' drukken...). Dan krijg je hem live aan de lijn en dan kun je als ie iets zegt vragen wat ie bedoelt, dan hoef je dat niet zelf te bedenken...

Wow, echt?

Of is dat alleen bij de nieuwste modellen?

Wist niet dat de techniek al zó ver was joh!
quote:mamalief schreef op 06 mei 2010 @ 16:59:

[...]

Wow, echt?

Of is dat alleen bij de nieuwste modellen?

Wist niet dat de techniek al zó ver was joh!Helaas is de techniek zo ver... Ik vind het soms ongelofelijk om te zien dat mensen een relatie hebben waarin met name via sms, mail en msn wordt gecommuniceerd... Met alle gevolgen vandien...:-(
Vraag ik me af: wat doen jullie dan op die 4 avonden dat je samen bent? De hele avond klef op de bank hangen? Alles met z'n twee? Samen naar de wc? Of doe je ook wel eens dingen zoals uitgaan? Of ieder je eigen ding terwijl je bij elkaar bent?

Ik vind je gedrag heel vermoeiend en kan me zo voorstellen dat je vriend dat ook vindt. Ik zie mijn vriend ook wel eens een paar weken weinig (een stuk minder dan wat jij beschreef!) en vind dat ook niet zo heel leuk, maar het is eenmaal zo. Wij hebben elk onze eigen agenda's die vaak niet stroken. Jouw afhankelijkheid is absoluut onaantrekkelijk en niet gezond. Neem bovenstaande tips in acht en ga aan jezelf werken. Met behulp van een professional.
Ik voel me ook erg oud als ik 'de jeugd van tegenwoordig' zie communiceren.

Ben niet eens dertig!
Nee echt?
Als we samen zijn...4 avonden dus....zijn we ook echt samen. We liggen heerlijk tegen elkaar aan, gaan soms wat drinken. Heel soms met anderen erbij meestal alleen wij 2!!!

En dat koesteren we allebei. Nogmaals we zijn echt dol op elkaar. Hij porbeert mij nu over te halen om toch mee te gaan naar de dokter haha.
okee,jullie zijn 4 avonden samen, en die andere 3 avonden breng jij huilend door?
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 17:12:

Hij porbeert mij nu over te halen om toch mee te gaan naar de dokter haha.Waarom zou hij je over moeten halen als je dat toch al wilde?
Als je dan toch meegaat naar zijn dokter, misschien kan je gelijk een receptje anti-depresivia halen...
Huilend met vriendinnen. En als ik alleen naar bed ga huil ik ja.... :(
Anti depressiva...hoezo?
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 17:17:

Huilend met vriendinnen. En als ik alleen naar bed ga huil ik ja.... :(Meisje dit is écht niet gezond hoor, écht niet...
wat bedoel je met: huilend met vriendinnen?
Omdat je dus continue huilt als hij er niet is...je komt depri over

Huilend met vriendinnen. En als ik alleen naar bed ga huil ik ja.... :(

Dat meen je toch niet echt?

En dat vind je normaal?

Emotioneel volwassen worden zou misschien wel een idee zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Eigenlijk is het best manipulatief wat je nu doet. Jij bent niet duidelijk in je communicatie, daarop reageert hij niet zoals jij wil, dan ga je zielig lopen doen en het eind van het liedje is dat hij alle moeite loopt te doen om het zo te laten gaan als dat jij wil. Je had jezelf en hem een hoop gedoe kunnen besparen door gewoon gelijk te zeggen dat je dacht dat de afspraak was dat je mee zou gaan.

Verder denk ik dat je wat meer eigenwaarde zou moeten kweken en minder afhankelijk van hem worden, dit is echt niet gezond
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 17:12:

Hij porbeert mij nu over te halen om toch mee te gaan naar de dokter haha.Kun je de betekenis van je 'haha' uitleggen? Op mij komt het namelijk heel onvolwassen en kinderachtig over...
quote:rosanna08 schreef op 06 mei 2010 @ 17:23:

Eigenlijk is het best manipulatief wat je nu doet. Jij bent niet duidelijk in je communicatie, daarop reageert hij niet zoals jij wil, dan ga je zielig lopen doen en het eind van het liedje is dat hij alle moeite loopt te doen om het zo te laten gaan als dat jij wil. Je had jezelf en hem een hoop gedoe kunnen besparen door gewoon gelijk te zeggen dat je dacht dat de afspraak was dat je mee zou gaan.

Ik vind het van een enorm 16-bijna-15-jaar-gehalte.

'ik heb geen plannen, het wordt een eenzaam avondje'.

En dan moet hij begrijpen dat... en vragen of... en dan kan jij de boot afhouden... en hij jou overhalen...

Wat een werk zeg, die relatie van jou.

Grow up.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Léér om alleen te zijn..... deze 'relatie' klinkt in mijn oren verre van gezond. Doe dingen die jij leuk vindt, krijg een eigen leventje. In dat leventje is er ook nog genoeg plaats voor je vriend, zonder dat je hem hoeft te claimen.

Ik krijg al de kriebels van je berichtjes. bbbrrr dat hij het nog volhoudt zeg...
quote:Robin1973 schreef op 06 mei 2010 @ 17:23:

[...]

Kun je de betekenis van je 'haha' uitleggen? Op mij komt het namelijk heel onvolwassen en kinderachtig over...Ja dat snap ik ook niet zo. Het is grappig dat hij je nu probeert over te halen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Anti depressiva...hoezo?MOet je dit echt nog vragen??? Hmmm...die cursus zelfreflectie heb je blijkbaar nog niet gedaan
Nou ik weet nog steeds niet wat ik moet doen...

Ik twijfel enorm. Ik weet niet of ik wel mee moet gaan met hem of dat ik maar eens alleen moet leren zijn

Ik denk niet dat hij met mij naar de dokter zou meegaan. Er is overigens niks met hem aan de hand hoor :-)
quote:vivababe1984 schreef op 06 mei 2010 @ 17:32:

Nou ik weet nog steeds niet wat ik moet doen...

Optie 1 (op zich een goede optie): sms je vriend dat je niet meegaat naar de dokter, omdat je zelf ook even naar de dokter moet (voor hulp voor jezelf!!!)

Optie 2 (wellicht de beste voor je vriend): sms je vriend dat het uit is (schijnt tegenwoordig ook per sms te mogen...). Hij zal je er eeuwig dankbaar voor zijn...
Heel goed dat je beseft dat je moet leren alleen te zijn, en begin dan meteen vanvavond: GA NIET MEE

ga wat leuke dingetjes doen vanavond.

iets lekkers koken, iets leuks op tv kijken, naar een vriendin.

maar wat bedoelde je nu met huilend met vriendinnen?
@vivababe

zou je nog kunnen reageren op mijn eerdere vraag of hij je aanleiding heeft gegeven om jaloers te zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven