Is dit eerlijkheid of gewoon een laffe trap na?

23-07-2008 11:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje verblind/verdoofd door allerlei emoties en gevoelens op dit moment maar wil wel graag jullie meningen horen over het volgende.

Ik mailde ex na radiostilte om te vragen of we weer eens wat af konden spreken in de toekomst, gewoon even kijken hoe het gaat ed. Voor de duidelijkheid, we zijn 3 weken uit elkaar nu nadat we elkaar te weinig zagen en teveel ons eigen leven hadden zegmaar, lukte niet goed om dat te veranderen, wel 3 jaar een relatie. Uitmaken ging redelijk in overleg met pijnpunten hier en daar.

Maargoed, nu dus een mail als antwoord op mijn vraag hetvolgende: Hee ik denk dat ik weet waarom ik niet extra meerwou investeren in onze relatie. Volgens mij vind ik al langere tijd iemandanders leuk. En volgens mij moet ik nu gewoon even zelf erachter komen watwaar hoe etc. En het spijt me dat laat wat weinig ruimte voor jou over. En ja dat betekend dat ik de komende tijd liever gewoon helemaal geencontact heb.Sorry het komt misschien een beetje bot over, maar mijn gevoelens zeggen dit.

Daarna mailde ik terug wie dat meisje dan was?

Hij reageerde daarop met: meisje van sportclub. sorry, maar loop er dusal wel tijdje mee rond. Niet dat ik jou wilde dumpen maar gewoon dat ikhaar al wel heel leuk vond, kan goed mee praten enzo

Sja dat ik me belazerd voelde begreep hij niet want tijdens onze relatie was er niets oneerbaars gebeurd. Nee oke maar je verzwijgt wel belangrijke info binnen onze relatie. En hoe laf en respectloos om dit zo te mailen zonder enigszins zich in te leven in mijn gevoelens of een irl conversatie te doen zodat ik ook mijn verhaal kan doen. Nouja de deur stond nog open voor vriendschap of wat ook omdat we elkaar respecteerden, maar nu is die dus dichtgeknald. Loser. bah.

Nou ik zou zeggen kom maar op met eyeopeners, tips, knuffels, kritieken ed. Zit ik er naast zit hij er naast, zijn we beiden fout?
quote:Parnell schreef op 23 juli 2008 @ 11:57:

Het is uit. Laat het gaan.Precies! Wat kan jou het nou schelen met wie, wat, waar, waarom en hoe? Boeien. Let ik go, let it go.
quote:Tarantelle schreef op 23 juli 2008 @ 13:05:

He Pluk,

Dat is hartstikke beroerd en het is precies de reden waarom je als het net uit is, beter geen contact kunt hebben. De ander gaat door met zijn leven, als je een beetje bijgetrokken bent ga je zelf door met je leven. Alle informatie die je krijgt over de ander is pijnlijk. Ook als er geen ander in het spel is, dan krijg je door elk vriendelijk woord valse hoop.

klopt

Je krijgt nu als het ware je shocktherapie. Het is over. Echt over. Dat is het lastigste moment in het proces van verwerken. Realiseren dat het voorbij is.

Ja die kwam wel kei- en keihard aan, vandaar dat het een beetje als een trap na voelde, zo van hup uit mn leven jij er staat een ander op de stoep.

Er valt wel iets positiefs uit te slepen: je weet nu waar je staat. En dat je ex geen ideale man is, dan was hij wel eerder open en eerlijk geweest over dat andere meisje.

Precies mijn punt.
Dat hij een lul is, daar hebben je vriendinnen wel een beetje gelijk in. Misschien maar goed ook dat hij uit je leven is omdat hij zeker niet de ideale man is. Want dat was hij inderdaad wel open geweest over zijn gevoelens voor iemand anders.
Ik vind het niet echt een trap na. Wel vind ik dat hij je dit irl had moeten vertellen als hij er al een tijdje mee rondliep. Dit soort dingen mailen vind ik zelf een beetje onpersoonlijk!

Ik heb nml precies hetzelfde meegemaakt. Hij mailde na een week dat hij al een paar weken verliefd was op een ander meisje en zij op hem. Woest was ik dat ie niet eerlijk tegen me was geweest omdat ik al 4x had gevraagd of er een ander was. Ik snap dus heel goed dat je je belazerd voelt. Het enige verschil is dat jullie samen tot de conclusie zijn gekomen dat utimaken beter was.

Je kunt hem zeggen dat je liever had gehad dat hij dit in t echie met je had besproken. Maarja, jij mailde hem eerst om te vragen naar contact, ook logisch dat hij dan antwoordt met een mail.. Tja, lastige situatie en het doet je pijn, want het is nog maar zo kort over en hij gaat heel snel verder met zn leven.

Probeer je eigen leven op te pakken, de komende tijd zeker zonder hem

Knuffel!
Zou dan ook niet inzetten op een vriendschap. De trap na is discutabel, niks zeggen over dat meisje vind ik respectloos.
Het is eerlijk al schiet je niet met alle eerlijkheid iets op. Je weet nu dat het wat hem betreft echt afgelopen, uit en klaar is maar hij had het mij niet hoeven vertellen, als het mijn ex was geweest. Drie weken na dato zou ik nog te veel verdriet hebben gehad om zo'n mail op (kennelijke) waarde te schatten. Laat maar zitten, al dat soort informatie.
Puk ik vind het gewoon gemeen van hem, hij had ook ff zijn mond kunnen houden, dat is mss niet eerlijk maar komt dan minder hard aan, ik bedoel maar, 3 jaar samen, 3 weken uit en dan krijg je een genade klap, hij heeft een ander...

Neen dan maar een leugentje om bestwil en opzichte van jou, van jou gevoelens etc. door zijn eerlijkheid heeft hij jou nu een kut gevoel gegeven.

sterkte igg

hoe was het ookal weer?"" spreken is zilver zwijgen is goud""
Ik geloof dat het een beetje man-eigen is om zulke dingen nooit op het moment zelf en rechtsreeks te vertellen. Zulke dingen komen altijd achteraf aan het licht en via nogal laffe omwegen. Ik geloof dat alleen schippers recht door zee gaan, de rest laveert er wat lafjes omheen. Ik generaliseer er nu wel op los, maar het valt me wel vaker op. Mannen!
Daarom twijfel ik ook zo en post ik hier het verhaal. Uit zijn mails blijken tegenstrijdigheden over hoe lang hij haar nou leuk vindt en hoe lang hij het al wist. Eerst zegt ie dat ie het nu pas realiseert en achteraf terugkijkt op de relatie dat ie al geen zin meer had in investeren. Daarna praat ie er weer over dat ie er al een tijdje mee loopt... Lijkt een beetje draaien en liegen, dat stuit mij nog meer tegen de borst. Nouja ik wist dus tot nu niet van haar hele bestaan. Beetje jammer, maarja hij is nu wel eerlijk ik weet waar ik nu sta en ik begrijp ook dat ik hem niet meer ter verantwoording kan roepen of iets. Maar dat het veel pijn doet zon lompe mail kan ik wel vertellen en dat hij dat dan afdoet met eerlijkheid en dat hij niks fout heeft gedaan.

Afijn gedane zaken nemen geen keer, ik weet waar ik sta en dat ik het zo snel mogelijk achter me moet laten weet ik wel zeker.
quote:Festen schreef op 23 juli 2008 @ 13:31:

Puk ik vind het gewoon gemeen van hem, hij had ook ff zijn mond kunnen houden, dat is mss niet eerlijk maar komt dan minder hard aan, ik bedoel maar, 3 jaar samen, 3 weken uit en dan krijg je een genade klap, hij heeft een ander...

Een genadeklap, ja dat was het. Maar hij heeft die ander dus nog niet zover ik weet, volgens mij heeft hij ook nog niet naar haar uitgesproken dat ie haar wel ziet zitten, dat wilde hij de komende tijd zonder mij gaan uitzoeken... althans volgens de eerlijke mail. Maar hij kon dus zo goed met haar praten (die zin deed me kokhalzen, is toch de zin waarmee vreemdgangers hun gedrag verklaren brrrrrrrr). Gevalletje emotioneel vreemdgaan imho. Maar dat vond hij dus onzin want er was niets oneervols gebeurd en zij wist nog niet dat hij haar leuk vond. Mijn reactie was dus overtrokken vond hij geloof ik.

Neen dan maar een leugentje om bestwil en opzichte van jou, van jou gevoelens etc. door zijn eerlijkheid heeft hij jou nu een kut gevoel gegeven.

sterkte igg

hoe was het ookal weer?"" spreken is zilver zwijgen is goud""
"Maar hij kon dus zo goed met haar praten.."

Kun jij nog heel goed met hem praten? Ik bedoel daarmee te vragen of hij nog steeds iemand is waar je veel aan hebt, met wie je je gedachten kunt delen, die je eerlijke raad kan geven, die volgen kan waar je het over hebt en met een open houding naar jou kan luisteren?
quote:Carlice schreef op 23 juli 2008 @ 13:35:

Ik geloof dat het een beetje man-eigen is om zulke dingen nooit op het moment zelf en rechtsreeks te vertellen. Zulke dingen komen altijd achteraf aan het licht en via nogal laffe omwegen. Ik geloof dat alleen schippers recht door zee gaan, de rest laveert er wat lafjes omheen. Ik generaliseer er nu wel op los, maar het valt me wel vaker op. Mannen!

Yep snap dat het moeilijk is dat de emoties ook teveel door elkaar lopen op zulke momenten en ik snap ook dat als je eigen relatie op springen staat je je partner niet wilt lastigvallen met een evt 3e partij. Maarja die oneerlijkheid gaat dus later opbreken blijkbaar.

Heb in mn mail uitgelegd dat zulke info verzwijgen in de relatie toch ook de boel flessen is en dat ik zo'n mailtje dan toch wat lafjes vond.(iets groffer uitgedrukt helaas in mn woede). Maar heb ook gezegd dat ik hem nog 1 kans wil geven irl de boel uit te leggen van A tot Z hoe dat nou zat met dat meisje. Maar ik realiseer me nu ook wel dat hij dat eigenlijk niet hoeft te doen.

Hij reageerde daarop alsvolgt:

Die andere dame was nooit in thepicture toen ik verkering had. Alleen achteraf lijkt het bij mij duidelijkte worden dat ik haar misschien ook wel leuk vind.

Hij zwakt het dus allemaal af en zegt daarna dat ie me niet meer hoeft te spreken. Nouja prima Maar daarmee verdwijnt mijn respect voor hem aanzienlijk. Kom er voor uit of niet vind je haar nou leuk of niet.
Jij wilt hem nog wel 1 kans geven? Om opnieuw de verklaring te geven die hij je iedere keer geeft? Die wil jij toch helemaal niet accepteren?
quote:Omen schreef op 23 juli 2008 @ 13:50:

"Maar hij kon dus zo goed met haar praten.."

Kun jij nog heel goed met hem praten? Ik bedoel daarmee te vragen of hij nog steeds iemand is waar je veel aan hebt, met wie je je gedachten kunt delen, die je eerlijke raad kan geven, die volgen kan waar je het over hebt en met een open houding naar jou kan luisteren?

Gelukkig heb je wat info toegevoegd, want snapte je punt eerst

niet

Ik kan opzich overal goed met hem over praten. Alle emotioneel heftige dingen die me het afgelopen jaar zijn overkomen ja. En hij kan dan ook luisteren en advies geven of botweg eerlijk zijn (zie de mail.) Hij zelf kan echter veel minder praten, vertelt niet altijd wat hem dwars zit, moet echt in een praatmood zijn, en naar gevoelens kan je beter niet vragen.
Dat 1 kans geven om uit te leggen hoe het zit snap ik echt niet. Hij is toch geen verantwoording meer aan je verschuldigd? Je probeert de controle terug te krijgen op een situatie waarin je die kwijt bent, want: relatie voorbij. Accepteer dat dit buiten je macht ligt. Dat geeft jou de meeste power terug, nu verspil je die aan iets irrelevants.
quote:Omen schreef op 23 juli 2008 @ 13:54:

Jij wilt hem nog wel 1 kans geven? Om opnieuw de verklaring te geven die hij je iedere keer geeft? Die wil jij toch helemaal niet accepteren?

Om te vertellen hoe het nou precies zit. Wat er precies speelt en hoe lang. In zijn mails geeft hij nogal tegenstrijdige berichten.

Maar than again: het verandert niets meer aan de situatie en hij is mij nu ook niets meer verschuldigd in theorie.
Ik zou het ook niet doen, meer uitleg vragen. Je zoekt geruststelling, die ga je niet krijgen. Zeker met alle gevoelens die er nou door je heen razen, kun je er donder op zeggen dat alles wat je maar te horen zou krijgen pijnlijk is.

Bij mij is het nog niet zo lang geleden dat mijn relatie uit ging. Ik merk wel dat het steeds beter met me gaat, omdat ik geen enkel contact heb met ex. Op geen enkele manier krijg ik informatie over hem. Dat geeft rust. Bovendien: uit is uit. Hij mag doen wat hij wil, hij is mijn vriend niet meer.
quote:plukvandepetteflat schreef op 23 juli 2008 @ 14:00:

[...]

Gelukkig heb je wat info toegevoegd, want snapte je punt eerst

niet

Ik kan opzich overal goed met hem over praten. Alle emotioneel heftige dingen die me het afgelopen jaar zijn overkomen ja. En hij kan dan ook luisteren en advies geven of botweg eerlijk zijn (zie de mail.) Hij zelf kan echter veel minder praten, vertelt niet altijd wat hem dwars zit, moet echt in een praatmood zijn, en naar gevoelens kan je beter niet vragen.Net wat jij zegt: hij kan veel minder praten. Misschien heeft dat met jou te maken? Dat bedoel ik niet als een veroordeling ('met jou valt niet te praten') maar als een vraag. Hij kan misschien niet met jou praten. En met een ander wel. Dat zegt niets meer dan dat. Maar het is misschien wel 1 van de redenen dat het tussen jullie niet goed genoeg was. Omdat jij wel met hem kon praten, maar hij niet met jou.
Je kunt altijd makkelijk met een nieuw iemand praten als het een beetje klikt. Daar is nog geen enkele lading bij. Zeker als je twijfelt aan je relatie en het iemand van het andere geslacht is. Dan is het ook nog eens vleiend. Je kent de stomme kleine roteigenschapjes van die ander nog niet, het is heel eenvoudig om met elkaar mee te leven.

Zegt dus helemaal niks over TO, dat hij met dat andere meisje beter praten kan.
quote:Tarantelle schreef op 23 juli 2008 @ 14:04:

Ik zou het ook niet doen, meer uitleg vragen. Je zoekt geruststelling, die ga je niet krijgen. Zeker met alle gevoelens die er nou door je heen razen, kun je er donder op zeggen dat alles wat je maar te horen zou krijgen pijnlijk is.

Je hebt zo ontzettend gelijk hier.

Bij mij is het nog niet zo lang geleden dat mijn relatie uit ging. Ik merk wel dat het steeds beter met me gaat, omdat ik geen enkel contact heb met ex. Op geen enkele manier krijg ik informatie over hem. Dat geeft rust. Bovendien: uit is uit. Hij mag doen wat hij wil, hij is mijn vriend niet meer.

Ja en dat moet je accepteren, hoe dan ook.
3 jaar is niet niks en hij had het misschien beter face to face kunnen zeggen. Maar nog liever zo in een mailtje dan dat je ze volgend weekend samen in de stad tegen komt of dat je het via via hoort.

Ik zou ook zeggen: laat het nu rusten. Hoe moeilijk het ook is, jij zult uit een eventueel gesprek met hem nooit kunnen halen wat je eigenlijk zou willen. Hij gaat gewoon verder met zijn leven en alles wat hij zeggen wil over dit meisje heeft hij je ondertussen wel verteld denk ik.

Misschien is hij hierdoor wel net zo in de war als jij.
Komt de knuppel (dus geen knuffel nee); Ik vind het niet bot van je ex, noch een trap na. JIJ vraagt of je nog contact met hem kan hebben en hij zegt eigenlijk; nee, en wel omdat ik een nieuw vriendinnetje heb (of ga krijgen) en dan zit ik niet te wachten op contact met mijn ex."

Jullie hebben niet voor niks radio stilte ingelast lijkt me. Misschien voor hem genoeg tijd waarin hij tot de conclusie is gekomen dat hij geen verdere vriendschap of contact met jou wil. Dat gebeurt vaker als relaties uitgaan. Pijnlijk, jammer maar waar

Daarna ga jij er nog even door met de vraag hoe lang hij die meid al kent en hoe alles zit tussen die twee. It's none of your business honey, tis uit! Hij IS jou geen verantwoording meer schuldig. Dit is echt vragen om een trap na, sorry.

En ik vind het behoorlijk onbeschoft om zijn persoonlijke correspondentie naar jou toe op een forum te slingeren.
quote:Omen schreef op 23 juli 2008 @ 14:06:

[...]

Net wat jij zegt: hij kan veel minder praten. Misschien heeft dat met jou te maken? Dat bedoel ik niet als een veroordeling ('met jou valt niet te praten') maar als een vraag. Hij kan misschien niet met jou praten. En met een ander wel. Dat zegt niets meer dan dat. Maar het is misschien wel 1 van de redenen dat het tussen jullie niet goed genoeg was. Omdat jij wel met hem kon praten, maar hij niet met jou.

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.

Wel jammer, ben best een aardig persoon normaliter

Maar over gevoelens praat hij volgens mij sowieso niet, hij stopte ze weg en dacht rationeel en dan was het voor hem klaar zei hij. Overbodige ballast die emoties. Over begrafenissen (als er weer 1 'aankwam') mocht je ook niet praten, hij voelde zich alleen maar rotter er door als je het ow ter sprake bracht.
quote:Tarantelle schreef op 23 juli 2008 @ 14:08:

Je kunt altijd makkelijk met een nieuw iemand praten als het een beetje klikt. Daar is nog geen enkele lading bij. Zeker als je twijfelt aan je relatie en het iemand van het andere geslacht is. Dan is het ook nog eens vleiend. Je kent de stomme kleine roteigenschapjes van die ander nog niet, het is heel eenvoudig om met elkaar mee te leven.

Stimmt, gras is groener ed.

Zegt dus helemaal niks over TO, dat hij met dat andere meisje beter praten kan.
quote:Booyahh schreef op 23 juli 2008 @ 14:12:

Komt de knuppel (dus geen knuffel nee); Ik vind het niet bot van je ex, noch een trap na. JIJ vraagt of je nog contact met hem kan hebben en hij zegt eigenlijk; nee, en wel omdat ik een nieuw vriendinnetje heb (of ga krijgen) en dan zit ik niet te wachten op contact met mijn ex."

Jullie hebben niet voor niks radio stilte ingelast lijkt me. Misschien voor hem genoeg tijd waarin hij tot de conclusie is gekomen dat hij geen verdere vriendschap of contact met jou wil. Dat gebeurt vaker als relaties uitgaan. Pijnlijk, jammer maar waar

Daarna ga jij er nog even door met de vraag hoe lang hij die meid al kent en hoe alles zit tussen die twee. It's none of your business honey, tis uit! Hij IS jou geen verantwoording meer schuldig. Dit is echt vragen om een trap na, sorry.

Klopt hij is mij geen verantwoording meer schuldig over wat hij NU doet. Alles wat tijdens onze relatie gebeurd is, ja daarvan heb ik wel het recht om het te weten vind ik. En dus ook als hij toen niet eerlijk is geweest. Het verandert nu niets meer aan de zaken en als hij het niet wil vertellen dan is dat jammer voor mij maar zijn keuze. Maar dan zou ik de boel wel beter kunnen afsluiten.

En ik vind het behoorlijk onbeschoft om zijn persoonlijke correspondentie naar jou toe op een forum te slingeren

Klopt heb ik ook over nagedacht. Maar wilde met name die mail niet volgens mijn interpretatie neerzetten maar gewoon zoals die is. Daarnaast heb ik er alles aan gedaan om de meest persoonlijke zaken eruit te halen, herkenbaarheid te wissen en alleen die stukjes die van belang waren en heel algemeen, te plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven