Is dit het nou?

06-01-2010 14:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat wel eens in jullie relatie?

Is het gezond om dit af en toe te denken, ff een check-up van alles of is dat een teken dat er iets niet helemaal goed zit?
Ja, dat denk ik ook wel eens, en ik denk het ook wel eens over andere dingen dan mijn relatie.

Voor mij betekent dat dat ik effe wat peper in de reet moet stoppen en van mijn luie kont moet komen om voor wat leven in de brouwerij te gaan zorgen.

Kan een lief briefje zijn maar ook een enorme beurt, meestal heeft het een het ander tot gevolg, in willekeurige volgorde en dan ben ik mijn 'is dit het nou?'- gevoel al snel weer kwijt.

Dit geldt echter wel alleen voor mijn relatie, op mijn werk pak ik het doorgaans anders aan.
Besteed maar eens meer tijd met z'n tweetjes en doe leuke dingen, voer ook eens een gesprek over de gang van zaken binnen je relatie (wat vind je leuk? wat zou beter kunnen?). Als je dezelfde doelen hebt in het leven en er zit nog wat gevoel dan moet je de boel toch wel weer wat nieuw leven in kunnen blazen?
ja dat denk ik ook weleens

ook op het gebied van werk...wonen....vriendschappen....het leven
Daar ben je toch zelf bij? Bij wat het was, is en kan zijn? Ik bedoel: als het je niet zint, kun je daar zelf van alles aan doen.
ohh dit heb ik ook weleens, maar je moet er zelf energie in stoppen om het ook weer spannend te maken.

Koop een spannend lingerie setje, of een avondje bios, etc
Dat antwoord weet je toch zelf wel, gezien je eerdere topic? Waarom schrijf je daar niet verder? Die info is nogal cruciaal voor deze vraag
Tuurlijk, dat heeft iedereen toch weleens?!

Volgens mij is dat juist een teken dat alles eigenlijk gewoon goed zit.. je voelt je op je gemak en hebt daarom de ruimte om te gaan denken...hmmmmm, is dit het nou?

Ik denk dat het komt omdat we ( mensen in het algemeen ) altijd maar kijken naar wat we niet hebben.

We worden omringt met 'ideale situaties/beelden' waarmee we onszelf vergelijken en vervolgens ontevreden raken, ondanks dat alles eigenlijk wel oké is.

We moeten leren tevreden te zijn met wat we hebben, of een manier vinden om datgene te bereiken wat we dan wél willen...maar daar begint het vaak al: wat willen we nou eigenlijk?

Begin dus bij jezelf: waar sta je en wat is daar volgens jou niet goed aan, hoe wil je het hebben en hoe ga je dat aanpakken.

En als je dat helder hebt: 'gaan met die banaan'.

Succes!
Hoeveel jaar heb je een relatie? Dat maakt ook nogal uit natuurlijk, of je één of al 20 jaar een relatie hebt.

Ik heb zeven jaar een relatie, maar die gedachte heb ik gelukkig nog nooit gehad.
Vriendin van me zat hier vorig jaar mee. Haar heb ik gezegd: je moet je niet afvragen of dit het nou is, maar of het genoeg voor je is. Kun je hiermee leven? Want ja, het gras is altijd groener bij de buren en het kan altijd beter, lijkt wel. Maar op een gegeven moment moet je ook tevreden kunnen zijn met wat je hebt.

Voor een ieder de taak om uit te vinden wat "genoeg" is.
quote:sprakss schreef op 06 januari 2010 @ 14:14:

Denken jullie dat wel eens in jullie relatie?neequote:Is het gezond om dit af en toe te denken, ff een check-up van alles of is dat een teken dat er iets niet helemaal goed zit?Een check-up lijkt me niet ongezond. "Is dit het nou?" wel.
Gezien jouw vorige topic, snap ik deze vraag niet helemaal. De combinatie dat je vriend minder van je houdt en dat jij blijkbaar denkt 'is dit het nou' vind ik als aansluiting op je vorige topic namelijk GEEN goede basis om een doorstart met iemand te maken. Als jullie beide met dit soort gevoelens rondlopen dan zou ik adviseren om beide iemand te zoeken waar je wel helemaal voor wil gaan.
Ik vraag me af of TO dat vraagt of dat de vriend van TO dat vraagt gezien het vorige topic
Ja dat ik een goede vraag: heb jij die gevoelens zelf TO? Zie dan mijn bovenstaande avies. Heeft je vriend die gevoelens? Dan snap ik het nut van dit topic niet.
Het is inderdaad mijn vriend die dit denkt. Voor mij komt dan de vraag op of hij er niet 100 % voor gaat maar misschien dat er mensen zijn die dit heel normaal vinden om soms zo te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven