Is dit normaal?

29-07-2018 15:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben al jaren actief onder een andere naam maar vanwege bang zijn herkend te worden even een nieuwe nick aangemaakt.

Bijna een jaar geleden heb ik een punt achter mijn relatie van tien jaar gezet. Geen kinderen in het spel gelukkig. Ik kan niet teveel in details treden maar eigenlijk was het altijd een moeizame relatie. Natuurlijk ben ik absoluut niet perfect en heb ik ook fouten. Ik heb mijn ex kans op kans gegeven om wat aan zijn woedeprobleem te doen. Keer op keer gesmeekt voor wat interesse in mij, mijn werk en de dingen die ik doe. Hij was vaak nors en onverschillig en ik trok het niet meer. Was al lang niet gelukkig, hij loog vaak, ik kon gewoon niet meer.
Natuurlijk waren er leuke dingen en leuke momenten en deed hij genoeg voor me maar ik wou gewoon niet verder.

Het probleem is dat hij woest is dat ik niet verder meer wou. De eerste paar weken tot maanden probeerde hij me terug te winnen met mooie woorden. Ik bleef ten alle tijden negeren. Ik was hier vaker ingetrapt en hij veranderd nou eenmaal niet. Wat ik trouwens ook niet kan verlangen van iemand, veranderen voor mij.

Maar zijn mailtjes en apjes werden steeds vijandiger. Het ergste is, hij stookt iedereen tegen mij op. De mensen uit zijn straat, mijn oude straat dus, draaien allemaal hun hoofd om voor me. Niemand zegt meer wat. Het heeft mij zelfs een vriendschap gekost met een vriendin. Hij heeft zo lopen liegen en manipuleren. Mensen geloven hem. Hij zegt de vreselijkste dingen over mij. Bij een andere vriendin van mij flikte hij dit ook, zij trapte hier gelukkig niet in. Maar hij vertelt de meeste grove leugens over mij en manipuleert zelfs zijn telefoon en liet mijn vriendin (de vriendin die ik gelukkig niet ben kwijtgeraakt) smsjes zien die ik gestuurd zou hebben. Daarin stond dat ik haar haatte en niet graag bij haar kwam.

Hij stookt echt alles en iedereen tegen mij op. Terwijl hij bekend staat als geen makkelijk persoon met een kort lontje, lijken mensen hem toch te geloven. Hij is zo sluw.

Ik ben echt heel verdrietig hierdoor. Nu denk ik bij mezelf van heb ik hem onjuist behandeld door het uit de maken? Had ik dit niet mogen doen, heb ik hem ten onrechte pijn gedaan.
Zijn hier meer mensen met een ex die zo vijandig is geworden na een relatiebreuk?
Katie37 schreef:
29-07-2018 16:06
Zijn gelieg en gemanipuleer heeft me al een vriendin gekost. Dat doet mij pijn. Ik ben allang verder gegaan en wil niks meer over hem zien of horen, maar ik blijf geconfronteerd worden op deze manier. Ik weet dat als hij in het verleden ruzie had met iemand, en dat gebeurde nogal eens, dat hij anonieme brieven over diegene ging rondsturen. Echt iemand kapot proberen te maken. Ik vraag me af, tot hoe ver wil hij gaan.
Zo ver als je hem laat gaan dus.
Ik zou een etentje of avondje organiseren en je vrienden en evt familie, ook deze vriendin, uitnodigen.
Samen met een vriendin of goede vriend of zus oid dit voorbereiden.
En deze situatie met hen bespreken. Wat dit met je doet en hoe jij dit ervaart.
Dan kan iedereen zelf bepalen hoe het zit, en ik zou hen vragen mee te denken.
Er is niks om je voor te schamen of waarom je hiermee in je eentje rond zou moeten blijven lopen. En als deze man weet dat zijn gedrag out in the open is stopt hij ermee.
Want dan levert het hem niks meer op en ligt de last waar het hoort, namelijk bij hem.
Succes!
Dankjewel voor de reacties en tips. Ik woon in een heel klein dorp inderdaad.
Goed advies van het-groepje.

Heel erg vervelend voor je, Katie! Normaal is het gedrag van je ex zeker niet.

Praten met vrienden, familie en dorpsgenoten moet je wel doen, niet boos over je ex praten, maar wel vertellen, op een neutrale manier, wat hij doet en vooral uitleggen wat het met jou doet.
Ze zeggen wel eerlijk duurt het langst maar als iemand echt heel manipulatief en sluw is dan komen leugens niet snel uit.

En natuurlijk geloven ze hem. Wie bedenkt nou dat hij zo ver gaat dat die appjes die zogenaamd van jou komen naar zijn eigen telefoon stuurt.

Uitleggen heeft ook maar beperkt zin want mensen zijn geneigd te zeggen waar twee vechten hebben 2 schuld en waar rook is daar is vuur.

Het enige wat je echt kan doen is volledig afstand nemen.

En als hij dan toch doorgaat kan je zeggen hij weet helemaal niet wat ik doe of zeg want ik heb hem al x tijd niet meer gezien of gesproken.
Gewoon aangifte doen.. dat lijkt me het beste
Zo ben ik een keer zwart gemaakt door iemand die vertelde tegen iedereen dat ik een stalker was.
Dat ben ik zeker niet misschien stuurde ik teveel berichten maar ik zag er het kwaad niet van in.

Laat je niet zwart maken door iemand dat is het ergste wat er is.
Hallo Katie

Laat die handel maar doodbloeden. Want dat zal het doen, eens hij een nieuw slachtoffer heeft gevonden. (Ik hoop voor jou dat dat snel zal zijn ... ;-) )
En hou goed in je achterhoofd: diegenen die je echt kennen en die er echt toe doen, die vallen niet voor zulke leugens. Of die doen in ELK geval de moeite om jouw kant van het verhaal te aanhoren. :cheer: Ervaring leert me dat je aan dat eerste soort helemaal niet veel verloren hebt ... Succes en volhouden meid !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven