Is dit ook vreemdgaan???

25-05-2010 14:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man (ben getrouwd 3 kids) heeft maandenlang tegen me gelogen. Hij heeft veel sms contact met 3 meiden gehad die ik ken. Ene niet zo goed andere een collega. Volgens hem was die ene verliefd op hem en heeft hij het afgekapt terwijl hij haar wel een keer bij ons thuis heeft laten komen zonder dat ik het wist!!!! dat vind en vond ik erg vreemd. De laatste op zijn werk. Ging maanden aan. Hij kreeg geen aandacht van mij zegt hij nu maar heeft nooit iets gedaan wat niet mocht. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Hebben veel gesproken en veel ruzie hier over gehad. En besloten verder te willen. Nu heb ik het gevoel dat hij zoiets heeft alles is achter de rug dus gewoon doorgaan. Maar op een of andere manier lukt het me niet. Hij heeft gelogen. ook merk ik helaas sinds dat het gebeurd is ikzelf ineens met andere ogen naar andere mannen kijk en dat wil ik helemaal niet. Moeilijk vooral omdat we drie kids hebben. Heel eerlijk zou ik normaal al bij hem weg zijn gegaan maar voor de kinderen doe je dat ook weer niet zo snel Vreselijk dit. Wie weet raad!!!!
quote:isabon schreef op 25 mei 2010 @ 14:34:

Hij zoekt het buiten de deur en geeft jou ook nog de schuld ervan?

Ik vind dit altijd zo.......... ik begrijp het wel, maar tóch vind ik het ergens ook heel kortzichtig. Wat TO's man gedaan heeft verdient geen schoonheidsprijs en het lijkt me ook zeker geen aanradertje, maar als je vervolgens weigert naar de oorzaken te kijken en daar wat aan te doen dan kan je net zo goed meteen de stekker eruit trekken.

Ja, die beste man had moeten aangeven dat hij zich achtergesteld of wat dan ook voelde, ja, hij had zelf ook pogingen kunnen doen om het weer leuk te krijgen met zijn vrouw, ja, hij had kunnen zeggen dat hij in de verleiding kwam om te weetikveelwatten. Heeft hij niet gedaan. Nu maar niets aan de oorzaken doen en een scheiding aanvragen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Poeszie schreef op 25 mei 2010 @ 14:32:

Hoe is je relatie verder? Zijn er nog onderliggende problemen? Kunnen jullie goed met elkaar praten, ook hierover?

Ik zou zeker de optie relatietherapie proberen.Hebben we al gehad 2 jaar terug toen was mijn moeder overleden in 2005 en had ik het moeilijk maar kwam onze relatie erg onder druk te staan. Nu vader ook ziek blijf gewoon stress bij ons maar goed dat heeft nu niets meer hier mee te maken hoor
Nou idd pff ,...
quote:Lisanne12 schreef op 25 mei 2010 @ 14:40:

Ik vertrouw het gewoon niet.

We doen wel ons best hoor maar soms (best vaak) komt toch die irritatie weer boven aan beide kanten.

.

Het kost ook wel tijd om hem weer te vertrouwen. Hij zal daar ook zijn best voor moeten doen.

Als dit voorval aanleiding is om nader tot elkaar te komen, door bijvoorbeeld veel samen te praten, misschien relatietherapie, kan het een wake-up call zijn. Als jullie dus samen proberen de onderliggende oorzaken van dit gedrag te verhelpen.

Als jullie gewoon verder gaan zoals jullie al deden en je 'mag het er ook niet over hebben', dan kan ik me voorstellen dat dit heel lang blijft dooretteren en dat het ook alleen maar van kwaad tot erger kan worden
Maar zijn jullie de problemen die ertoe leidden dat hij met andere dames omging dan nu ook aan het oplossen?

Hem voortdurend laten merken dat je hem niet vertrouwd lost niets op, aan de andere kant moet hij ook zijn best doen om aan jullie relatie te werken. Alleen opmerken dat je zeurt heeft ook geen positief effect.
ik ben het eens met de mensen die zeggen dat je niet meteen een scheiding hoeft aan te vragen .... jullie kunnen hier aan werken mits jullie beide willen....

Wat is er voor jou minimaal nodig om dit achter je te kunnen laten en wat is dat voor hem?

Ik zou bijvoorbeeld van hem willen weten wat hij van mij gemist heeft en hoe WIJ dat in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik zou van hem willen horen dat hij dondersgoed weet dat het fout is en dat hij spijt heeft dat hij mij daarmee verdriet heeft gedaan....

Iemand die blijft zeggen dat het niets voorstelde en en ik nu niet meer moet zeuren neemt mij en mijn gevoelens niet serieus daar zou ik meer moeite mee hebben...
quote:Lisanne12 schreef op 25 mei 2010 @ 14:43:

[...]

Hebben we al gehad 2 jaar terug toen was mijn moeder overleden in 2005 en had ik het moeilijk maar kwam onze relatie erg onder druk te staan. Nu vader ook ziek blijf gewoon stress bij ons maar goed dat heeft nu niets meer hier mee te maken hoorNee, denk je niet dat stress van buitenaf niets met jullie relatie te maken heeft? Ben jij niet moe dan, of afwezig als je zo over je vader in zit en daar misschien ook veel tijd aan kwijt bent ? Heb je dan nog net zo'n zin om 's avonds gezellig de dag door te nemen of een goed gesprek te voeren of samen op stap te gaan? Of kruip je liever vroeg in bed of kijk je liefst naar een niet-zo-moeilijk gedoe op tv? Allemaal heel begrijpelijk, hoor, maar wél van invloed op je relatie.
quote:liselore schreef op 25 mei 2010 @ 14:48:

Ik zou bijvoorbeeld van hem willen weten wat hij van mij gemist heeft en hoe we dat in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik zou van hem willen horen dat hij dondersgoed weet dat het fout is en dat hij spijt heeft dat hij mij daarmee verdriet heeft gedaan....

Iemand die blijft zeggen dat het niets voorstelde en en ik nu niet meer moet zeuren neemt mij en mijn gevoelens niet serieus daar zou ik meer moeite mee hebben...Helemaal mee eens.
quote:liselore schreef op 25 mei 2010 @ 14:48:

ik ben het eens met de mensen die zeggen dat je niet meteen een scheiding hoeft aan te vragen .... jullie kunnen hier aan werken mits jullie beide willen....

Wat is er voor jou minimaal nodig om dit achter je te kunnen laten en wat is dat voor hem?

Ik zou bijvoorbeeld van hem willen weten wat hij van mij gemist heeft en hoe WIJ dat in de toekomst kunnen voorkomen.

Iemand die blijft zeggen dat het niets voorstelde en en ik nu niet meer moet zeuren neemt mij en mijn gevoelens niet serieus daar zou ik meer moeite mee hebben...Mee eens.
Klinkt als dat hij het verzwegen heeft.

Dat controleer gedrag is ook niet goed voor je (zelf)vertrouwen, stop daar mee.

Heb jij het hem gevraagd of gelijk geconfronteerd?

Hoe reageerde hij?

Begon hij gelijk te liegen of gaf hij eerlijk antwoord?

Heeft hij al eens aangegeven dat hij aandacht te kort kwam?

Persoonlijk zou ik er eerst kijken of er nog aan te werken valt eventueel met een deskundige, mocht hij niet bereid zijn of kom je echt geen steek verder, dan heb je het geprobeerd en kies dan voor je zelf.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2010 @ 14:43:

[...]

Ik vind dit altijd zo.......... ik begrijp het wel, maar tóch vind ik het ergens ook heel kortzichtig. Wat TO's man gedaan heeft verdient geen schoonheidsprijs en het lijkt me ook zeker geen aanradertje, maar als je vervolgens weigert naar de oorzaken te kijken en daar wat aan te doen dan kan je net zo goed meteen de stekker eruit trekken.

Ja, die beste man had moeten aangeven dat hij zich achtergesteld of wat dan ook voelde, ja, hij had zelf ook pogingen kunnen doen om het weer leuk te krijgen met zijn vrouw, ja, hij had kunnen zeggen dat hij in de verleiding kwam om te weetikveelwatten. Heeft hij niet gedaan. Nu maar niets aan de oorzaken doen en een scheiding aanvragen?Eens. Interesse in anderen zegt vaak iets over je relatie. Niemand is heilig. Het gaat er vooral om dat je bereid bent in je relatie te investeren nadat je hebt geconstateerd dat je relatie de verkeerde kant op is gegaan
quote:blackberrygirl schreef op 25 mei 2010 @ 14:32:

Jeetje lees hier zowat mijn verhaal als je kijkt onder relaties en dan help alsjeblieft staat mijn verhaal staan ook veel reacties bij ,..

Stertke verder ik weet precies hoe je je voelt ,..Kan hem niet vinden waar ongeveer???
leuk dat topic ook op seks..... geeft toch een hele andere kijk....
Nou. Dat is duidelijk. Je wilt er niet echt voor gaan als je overweegt alsnog vreemd te gaan.

Hoewel: misschien is een open relatie bespreekbaar? Zou voor beiden misschien een uitkomst zijn.
Ben er gewoon steeds bang voor dat het is om hem terug te pakken maar mijn gevoel zegt niet doen hoor. En ik ben ook te veel een schijterd om het te doen.

Maar soms denk ik echt moet het gewoon doen en laat hem maar eens voelen.

Voel me gewoon K#t en als je dan weer aandacht krijgt dan is dat fijn en dat is ook wat hij had denk ik. Heb het wel tegen hem gezegd dat ik heel goed met iemand kan praten. En dat wij dat moeten doen en niet het zoeken moeten met anderen Maar hij wil hier niet meer over praten.

Dan groei je toch uit elkaar of niet
Jullie passen bij elkaar, dat is duidelijk:

Seks pijler
Counseling misschien?

Wat wil hij?

Wat zegt je onderbuik? Klopt het of klopt het niet? Onderbuik heeft vaak gelijk.
jullie willen beide niet dat is duidelijk..... hij wil niet praten jij wilt liever ook buiten de de deur neuken.... Nou pak dan je koffers maar zou ik zeggen en maak er geen drama van
quote:Lisanne12 schreef op 25 mei 2010 @ 15:25:

Voel me gewoon K#t en als je dan weer aandacht krijgt dan is dat fijn en dat is ook wat hij had denk ik. Heb het wel tegen hem gezegd dat ik heel goed met iemand kan praten. En dat wij dat moeten doen en niet het zoeken moeten met anderen Maar hij wil hier niet meer over praten.

Dat kan ik me voorstellen, dat aandacht in jouw situatie fijn is. Je schrijft alleen dat je overweegt er wat mee te doen, terwijl je aangeeft dat er bij je man niets gebeurd is, maar je er wel druk over maakt.

Als hij er niet over wil praten, dan heb je grote kans dat je inderdaad uit elkaar groeit. Wees duidelijk naar je man en geef aan wat de consequenties voor jou zijn van he tfeit dat hij niet met je wil praten; Geef aan dat jullie op dit moment uit elkaar aan het groeien zijn.
quote:Lisanne12 schreef op 25 mei 2010 @ 15:25:

Ben er gewoon steeds bang voor dat het is om hem terug te pakken maar mijn gevoel zegt niet doen hoor. Maar toch open je er nog even een topic over? Als de meeste mensen zeggen " meid, moet je doen, is echt héérlijk " dan doe je het alsnog ?

En ik ben ook te veel een schijterd om het te doen. O ja? Waarom dan tóch dat topic?

Maar soms denk ik echt moet het gewoon doen en laat hem maar eens voelen. He ja, dat lijkt me leuk in een huwelijk; dat je elkaar dingen betaald gaat zetten en elkaar gaat straffen. Dan kun je tegen elkaar opboksen wie er het slechtst en het foutst is geweest en wie het meeste verdriet heeft. Goed plan, meid.

Voel me gewoon K#t en als je dan weer aandacht krijgt dan is dat fijn en dat is ook wat hij had denk ik. Ook zo fijn dat je zo lekker reageert op vragen die gesteld worden in je andere topic. Daar heb ik je ook wat gevraagd over die aandacht die hij blijkbaar miste.

Heb het wel tegen hem gezegd dat ik heel goed met iemand kan praten. O. Niet verteld dat die knul tussen je knieén wil? Hij geheimen jij ook geheimen? Klinkt echt als een relatie die helemaal goed gaat komen.

En dat wij dat moeten doen Je bent zelf nog niet erg begonnen met dat praten. Je vertelt hem nog niet eens de hélft van wat er bij jou speelt.

en niet het zoeken moeten met anderen Maar hij wil hier niet meer over praten.

Sja TO. Zal ik je nu gaan vertellen dat het beter is om samen te kijken of je je relatie nog nieuw leven kan inblazen (dat betekent hard werken, praten en met de billen bloot (in eigen bed bij voorkeur ). Of zal ik je gaan vertellen hoeveel ongelovelijke ellende jullie beide te wachten staat als je op een lullige manier uit elkaar gaan om over je kinderen nog maar te zwijgen?

Als je uit elkaar gaat, is je probleem nl niet opgelost. OOk niet mer een andere partner; je moet nog steeds leren hoe je met dit soort situaties omgaat. Want grote kans dat je ooit bij een andere man of vrouw hetzelfde op je bord krijgt en als je dan nog steeds niets doet, dan ga je dus keer op keer uit elkaar. En sleep je je kinderen jaren lang rond in de ravage van jullie levens.

Ik kan het te zwart inzien hoor maar ach, het lijkt me geen kwaad kunnen om je met je neus op de feiten te duwen want je hebt overduidelijk geen idee wat je aan het doen bent.

Ik rust mijn koffer. Amen.
In mijn ogen is dit ook vreemdgaan, bovendien vind ik het toch raar als je bij elkaar blijft voor de kinderen.

Gescheiden ouders is geen pretje, dat begrijp ik, maar liever toch dan ouders die altijd en alleen maar ruzie maken?

Succes!

PS: Ik lees net dat je hem terug wil pakken, en ook vreemd wil gaan, maar dat lijkt me erg kinderachtig. Los het op als volwassenen want dat zijn jullie (neem ik aan).
anoniem_106231 wijzigde dit bericht op 25-05-2010 17:58
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Wat was de inhoud van die smsjes dan? Kon dat niet door de beugel? Want gewoon smsen met vriendinnen zou een man toch gewoon mogen doen?? Ik heb zelf ook vrienden waar ik mee sms en grapjes mee maak. En nee, dat deel ik ook niet per definitie met mijn man. Dat vind ik niet nodig. Ik heb binnen mijn relatie ook een stukje priveleven.

Langskomen thuis vind ik trouwens wel van andere orde.
quote:Lisanne12 schreef op 25 mei 2010 @ 14:53:

[...]

Kan hem niet vinden waar ongeveer???help alsjeblieft..?!

weet even niet hoe ik je anders de link met geven maar hoe is jou gevoel er nu onder....

ik heb echt veelste heftig gereageerd,.... ben ik bang en ben nu alles kwijt
BBG, dit lijkt me net een andere situatie dan die van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven