Is dit te snel? UPDATE
woensdag 2 mei 2018 om 21:20
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
donderdag 3 mei 2018 om 22:32
Op het moment dat ik het samen met haar aan papa ga vertellen heb ik nou juist het gevoel dat ik haar ertussen plaats, snap je wat ik bedoel? Lijkt het net of we met zijn tweeeen tegen papa een complotje smeden ofzo. Als het andersom zou zijn, ze vind een nieuwe relatie van mama moeilijk, en ze verteld dit tegen papa zou ik het nou juist wel fijn vinden als ex dit aangeeft bij mij. Als zij het moeilijk vind om te zeggen tegen mij is het nou juist fijn als een volwassen dan wel voor je opkomt zeg maar, ze mag er dan toch op vertrouwen dat de grote mensen in haar leven zorgen dat het goed loopt?Tess1981 schreef: ↑03-05-2018 22:13Je kan aangeven dat hij het vast niet zo bedoelt en dat ze dit ook tegen papa mag zeggen. Haar aangeven dat als ze dit niet durft dat je dit ook samen met haar wil doen maar laat haar het wel zelf vertellen. Zo plaats je jezelf niet tussen hun in en laat je je ook niet uitspelen. Hier klaagde ze ook wel eens over ex man maar op het moment dat ik samen met hun in gesprek wilde was het ineens allemaal niet meer nodig.
En mag een kind niet boos of gefrustreerd zijn? Zij zal tegen je ex ook vast wel eens mopperen over jou. Mocht jij later een nieuwe relatie krijgen dan zal ze het er ook.af en toe wel moeilijk mee hebben en dit met jouw ex delen. Hoe zou jij het vinden als hij dan steeds contact met je zoekt om te vertellen wat je allemaal niet goed doet?
donderdag 3 mei 2018 om 23:05
donderdag 3 mei 2018 om 23:20
Eens, eens, ik moet niet op de zaken vooruit lopen.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑03-05-2018 23:05Moeilijk he Chippie. Ik begrijp je gevoel wrl. Je wil je dochter behoeden voor pijnlijke dingen.
Precies, is denk ik ook wat iedere ouder voelt.
Ze zal alleen moeten leren om zelf bij jou of papa aan te kaarten dat ze iets niet leuk vindt. Daar heeft ze het meeste aan.
Maar er is nog geen probleem, he?
donderdag 3 mei 2018 om 23:47
Vind ik inderdaad raar,
Verder grotendeels eens met Amant.
Dat ex zijn nieuwe vriendin mee op vakantie neemt is aan hem.Dat hij daar over liegt vind ik niet zo volwassen van hem en zou ik ook niet waarderen.
donderdag 3 mei 2018 om 23:52
Chippiegek schreef: ↑03-05-2018 22:32ze mag er dan toch op vertrouwen dat de grote mensen in haar leven zorgen dat het goed loopt?
Dit dus.
Ik vind net echt van de gekke dat de meeste reacties zijn dat " een kind er maar mee om moet leren gaan".
Ze is 6 verdorie.
vrijdag 4 mei 2018 om 00:07
Ik projecteer helemaal niks op haar, heb net heel duidelijk geschreven waarom ik er zo in sta. Je mag je mening over de situatie hebben maar je kan niet een compleet oordeel over mij vellen op basis van 1 situatie.
vrijdag 4 mei 2018 om 00:09
Ik projecteer helemaal niks op haar, heb net heel duidelijk geschreven waarom ik er zo in sta. Je mag je mening over de situatie hebben maar je kan niet een compleet oordeel over mij vellen op basis van 1 situatie.
vrijdag 4 mei 2018 om 04:07
Ik doe dat niet hoor. En mijn ex ook niet. Wij hebben een heel goed werkende co ouderschap. Ik zeg alleen dat het niets voorstelt zo een convenant. Als iemand zich er niet aan houd. Heb je helaas niets. Dat is mijn nachtmerrie. Maar de praktijk voor vele.Eidde schreef: ↑03-05-2018 15:32Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat je een verliefdheid boven het welzijn van je kind zet. Want hoe dan ook, een kind voelt die verliefdheid niet en moet er allemaal maar mee zien te dealen. Pats boem, daar is papa's nieuwe vlam. En dan mag je als andere ouder alleen maar toekijken en je mond houden. Ik vind dat zo moeilijk te verteren.
Ach ja, kinderen zijn flexibel hè?
vrijdag 4 mei 2018 om 04:19
Ik had echt geen plan gemaakt als het niet verplicht was. Het slaat nergens op. Je weet niet hoe het is om gescheiden te zijn. Je weet niet hoe het leven daarna loopt. Wie je tegenkomt. Wat er nog meer verandert. Woonplaats of werk.Chippiegek schreef: ↑03-05-2018 22:02Oprechte vraag, waar is dat plan dan wel voor bedoeld? Alleen voor de wet omdat het verplicht is? Is toch bedoeld om afspraken te maken hoe je samen de opvoeding voortzet?
Wij doen alles in goed overleg en pakken nooit het plan erbij. Maar veel mensen slaan elkaar om de oren. Want het plan word niet nageleefd. Dat werkt in de praktijk echt zelden.
vrijdag 4 mei 2018 om 04:29
Mensen lezen maar 1 situatie. Haal eruit wat voor jou helpend is. Goed dat je inziet hoe het werkt. Je ex loog misschien erover omdat hij wist hoe je erover dacht. Wat moest hij dan. Niet met vriendin op vakantie? Hij ziet er bij nader inzien misschien weinig kwaad in. En echt kwaad kan het ook niet. Wacht de problemen eerst af en bespreek die dan. Ik weet dat het moeilijk is. Echt waar. Ik heb ook echt wel eens huilend op de bank gezeten. Boos gedaan tegen ex. Maar om het mijzelf en onze kinderen het makkelijker te maken. Moest ik het loslaten. Ik denk nog regelmatig: shit als we samen waren geweest was dit niet gebeurd. Maar we zijn niet samen. Het leven gaat door.Chippiegek schreef: ↑04-05-2018 00:09Ik projecteer helemaal niks op haar, heb net heel duidelijk geschreven waarom ik er zo in sta. Je mag je mening over de situatie hebben maar je kan niet een compleet oordeel over mij vellen op basis van 1 situatie.
Zo te lezen kom je er wel! Goed dat je open staat voor de adviezen van ervaringsdeskundige. Kan mij goed voorstellen dat soms best pittig aankomt. Maar waar het de meeste omgaat is je te doen beseffen dat het niet meer aan jou is.
vrijdag 4 mei 2018 om 07:50
Vorig jaar hier soortgelijke dingen meegemaakt, dus heel herkenbaar. Papa mag inderdaad zijn eigen tijd invullen, maar als je dingen ziet gebeuren waar je weet dat kind last van gaat krijgen, is zo moeilijk.
En papa is niet eerlijk geweest omdat plannen gewijzigd zijn of misschien omdat hij ergens best wel weet dat het veel is voor zijn dochter.
Zoon heeft er hier wel last van gehad. En pas nog. Bij vriendin papa geslapen en daarna wilde hij twee nachten bij mij in bed. Onderweg naar huis kreeg ik al smsjes van hem, doet ie anders nooit. Ik koppel diit terug en vraag of er iets bijzonders is gebeurd in het weekend. Krijg ik nooit antwoord op, maar ik hoop dat papa dan nadenkt.
vrijdag 4 mei 2018 om 08:04
Misschien kan kind het goed vinden met die dame haar kinderen en spelen ze leuk samen.redbulletje schreef: ↑04-05-2018 07:58Maar dat kind van TO denkt lekker met papa op vakantie te gaan en wordt dan opeens opgezadeld met andermans kinderen terwijl papa de moeder daarvan neukt. Zou als kind not amused zijn.
Je hebt het over een meisje van 6, die denkt nog niet aan neuken
vrijdag 4 mei 2018 om 09:59
Ik denk dat je, los van de scheiding, sowieso van het idee afmoet dat je je kind moet behoeden voor teleurstellingen en tegenvallers.
M.i. heel gezond voor een kind als het leert dat de wereld niet om haar draait en dat situaties niet altijd zo beinvloed kunnen worden dat het voor haar zo comfortabel mogelijk is.
Soms moet je je aanpassen, ook als kind, niks mis mee...
M.i. heel gezond voor een kind als het leert dat de wereld niet om haar draait en dat situaties niet altijd zo beinvloed kunnen worden dat het voor haar zo comfortabel mogelijk is.
Soms moet je je aanpassen, ook als kind, niks mis mee...
The time is now
zaterdag 5 mei 2018 om 18:50
Ik heb gisteren kind opgehaald en de adviezen van jullie in mijn hoofd gehouden. Heel neutraal praatje pot dus zeg maar. Toen vroeg ik of we binnenkort ff kunnen samenkomen om wat dingen te bespreken mbt andere verdeling ivm nieuwe baan, schoolresultaten enz. Toen werd hij geirriteerd :" heb ik allemaal geen tijd voor, geen zin in enz". Ik zei:" best,dan niet he, kom kind, we gaan, naar huis". Werd hij helemaal boos!! Ik moest mijn kkmuil houden anders zou die hem wel dicht timmeren en me onder de grond stoppen. Ik ben perplex weg gereden, snap er helemaal niks van.
zaterdag 5 mei 2018 om 19:04
Ik ben niet over zijn relatie begonnen of wat dan ook. Alleen over schoolresultaten en eventueel andere verdeling ivm nieuwe baan, is toch gewoon normaal onderwerp wat je kan aankaarten?
zaterdag 5 mei 2018 om 19:06
Het wordt ook steeds vreemder, snap er zelf ook weinig van. Ik ga geen veilig thuis bellen ofzo, dat vind ik echt te ver gaan. Ik hoop gewoon dat het volgende x met wisselen normaal is, meer kan ik er nu niet aan doen maar was wel ff perplex
zaterdag 5 mei 2018 om 19:17
Nee, niet bij de overdracht en niet waar jullie kind bij is.Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 19:04Ik ben niet over zijn relatie begonnen of wat dan ook. Alleen over schoolresultaten en eventueel andere verdeling ivm nieuwe baan, is toch gewoon normaal onderwerp wat je kan aankaarten?
zaterdag 5 mei 2018 om 19:24
Maar op de mail die ik daar een aantal weken geleden over gestuurd had heeft ie ook niet gereageerd, wat dan?
Ik wil toch graag weten welke avond hij beschikbaar is zodat we rapport gesprek met juf kunnen plannen, lijkt mij normaal onderwerp waar je over praat met overdracht.