Is dit te snel? UPDATE

02-05-2018 21:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
Als je verwarring bij kind wil voorkomen moet je natuurlijk al helemaal niet gaan bellen als kind met vader op vakantie is
Tess1981 schreef:
02-05-2018 23:05
Ik ben inmiddels 3 jaar gescheiden. Als ze bij hun vader zijn, zijn ze daar en ga ik er vanuit dat er goed voor ze gezorgd wordt. Willen ze me spreken dat belt ex mij en de oudste twee bellen zelf omdat ze een telefoon hebben. Ik ga niet onnodig hun leven elke keer op zijn kop zetten door contact met hun te zoeken al zou ik ze het liefst elke dag om me heen hebben en ze elke dag willen spreken.

Indien er iets is wat ik moet weten, iets belangrijks dan laat ex dit weten en zo gaat het ook andersom.

De ene week zoeken ze regelmatig contact, de andere week hoor ik ze nauwelijks maar ik laat het aan hun over.

Je ex negeert je niet neem ik aan? Dat is wat ik bedoel. Je kan dus te allen tijde contact hebben. Dat je dat niet gebruikt is een keuze. Het wordt niet tegengehouden. Dat zou voor mij onacceptabel zijn. Van ex, van man, vriend, wie dan ook.
Amant schreef:
02-05-2018 23:05
Ik wil je geen leugenaar noemen, TO, maar ik kan me niet voorstellen dat je een boos en gefrustreerd kind terugkrijgt omdat ze 3 dagen met de kindjes van zijn vriendin moest spelen.

Kinderen spelen namelijk niet met andere kinderen wanneer ze niet willen. Mijn gok is dat je kind iets losliet over niet met andere kinderen gespeeld te hebben en jij maakt ervan dat ze daar boos en gefrustreerd over is.

Wanneer je net gescheiden bent (sowieso) en er een andere partner bij je ex in beeld komt, dan is dat vaak een katalysator voor allerlei gevoelens die niet gebaseerd zijn op realiteitszin.

Het zal vast lastig zijn, maar: Let it go. Let it go let it go let it go. Het wordt beter. Ik beloof het.
Als kind 3 dagen bij papa is en vriendin is er ook met haar 2 kinderen die 3 dagen zal ze daar wel mee moeten spelen, zitten in 1-kamer. Ze mocht niet gaan spelen bij een ander kindje, daar was ze boos over, ze wilde een ander kindje meenemen of daar spelen, dat mocht niet want er waren al kindjes om mee te spelen bij hem thuis.
S-Meds schreef:
02-05-2018 23:08
Soms ben je even niet bereikbaar, nou en.
Wat een hysterie zeg.
Hoe denk je dat wij dat in de jaren 70 deden toen we nog geen telefoon hadden en brieven minstens drie dagen onderweg waren?

Ex negeert opzettelijk, daar zou ik een probleem mee hebben. Niet hysterisch hoor. Maar wel een probleem.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 23:13
Als kind 3 dagen bij papa is en vriendin is er ook met haar 2 kinderen die 3 dagen zal ze daar wel mee moeten spelen, zitten in 1-kamer. Ze mocht niet gaan spelen bij een ander kindje, daar was ze boos over, ze wilde een ander kindje meenemen of daar spelen, dat mocht niet want er waren al kindjes om mee te spelen bij hem thuis.
Ja nou en, kind is 6
Jij gaat niet over hoe je ex zijn leven leidt.
Ik krijg de indruk dat de scheiding niet jouw idee was en je nog erg in de wrok en haat zit
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:26
Afspraak is dat kind ten alle tijden contact mag hebben met andere ouder dan waar zij verblijft.

Als kind dat wil neem ik aan? Als kind bij jou is en papa wil bellen, dan mag dat. Als kind bij papa is en jou wil bellen, dan mag dat. Maar je moet niet als ouder iedere keer kind willen bellen als het bij de andere ouder is. Dat is totaal niet wenselijk voor het kind.
Eidde schreef:
02-05-2018 23:15
Ex negeert opzettelijk, daar zou ik een probleem mee hebben. Niet hysterisch hoor. Maar wel een probleem.
En wat ga je er aan doen om daar geen probleem meer mee te hebben?
S-Meds schreef:
02-05-2018 23:15
Ja nou en, kind is 6
Jij gaat niet over hoe je ex zijn leven leidt.
Ik krijg de indruk dat de scheiding niet jouw idee was en je nog erg in de wrok en haat zit
Scheiding was wel mijn idee. Baal ervan dat het al die tijd zo goed gaat: goed overleg, schooldingen gezamelijk doen, goede communicatie over kind en hoe het met haar gaat. En nu opeens moeilijk overleg, slechtere communicatie, niet reageren op rapport gesprek voor school enz. Dat levert inderdaad wel wrok op ja.
Eidde schreef:
02-05-2018 23:12
Je ex negeert je niet neem ik aan? Dat is wat ik bedoel. Je kan dus te allen tijde contact hebben. Dat je dat niet gebruikt is een keuze. Het wordt niet tegengehouden. Dat zou voor mij onacceptabel zijn. Van ex, van man, vriend, wie dan ook.
Oh jawel hoor. Laten we het erop houden dat ik niet een van de prettigste exen heb die er bestaan. Maar ik zie ook helemaal geen reden om hem te bellen als ze daar zijn. Als de kinderen mij willen spreken dan belt hij mij. Als ik hem zomaar zou vellen zou hij er niet eens opnemen.

Ik denk dat de dochter van ts gewoon lekker bezig was vanavond en door de vakantie niet eens door heeft dat het woensdag is. De afspraak is met dochter genaakt en wellicht was ex op de hoogte. Maar Als ze leuke dingen doen en druk zij kan zoiets er bij in schieten. Ik weet zeker als dochter gevraagd had even te mogen vellen had ex vast wel gebeld.
Een ding: ondervraag jouw kleintje als ze thuis is niet, stel geen vragen over wie er waren etc, en val alsjeblieft ex niet aan als zij door hem thuis wordt gebracht. Ik vind je namelijk echt pissed schrijven en jij zult jouw emoties in bedwang moeten houden als zij in de buurt is. Het is ongeacht wat jij en het convenant en weetikwie ervan vinden dus wel haar háár papa. Voed haar dus absoluut niet met jouw boosheid, frustraties en whateffer. Dat kan en mag jij echt niet doen in haar bijzijn ongeacht wat jouw ex wel of niet kiest, jij kunt alleen wat met jóuw gedrag. En toon jouw meisje dus inderdaad die blije, stabiele, veilige moeder die het fijn vindt om haar dochter te zien ipv een gefrustreerde ex die tettert over het gedrag van háár ex.

Daar heeft die kleine meid dus niets mee van doen.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 23:29
23.40% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 23:13
Maar hier heb jij toch niks mee te maken? Zijn huis, zijn opvoeding, zijn keuzes. Daar kan je dochter boos om zijn maar hier mogen ze ook niet altijd een vriendinnetje mee nemen. Zeker niet als de oudste vrienden over de vloer heeft en ik op mijn neefje pas bijvoorbeeld. Dan is mijn jongste ook wel eens boos.
Amant schreef:
02-05-2018 23:18
En wat ga je er aan doen om daar geen probleem meer mee te hebben?

Ik zit niet in die situatie maar ik zou daar zeker over praten met ex.

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ik zo lijnrecht tegenover mijn ex zou komen te staan. Maar goed, dat gebeurd blijkbaar toch.

Bij een onwillende ex kan het lastig worden. Als hij geen kant uit wil zal ik het moeten accepteren. Maar ik zou dat verdomde moeilijk vinden.
Eidde schreef:
02-05-2018 23:02

Als mijn man met ons kind op pad is wil ik ook altijd even weten hoe het gaat en als ik daar behoefte aan heb even met haar bellen. Misschien vind je dat raar, ik vind dat heel normaal.

Tsja jammer dan. Als je gescheiden bent dan heb je dat niet te eisen, dus zorg maar dat je in goede harmonie bij elkaar blijft dan.
s-groot wijzigde dit bericht op 02-05-2018 23:30
2.31% gewijzigd
Wat vervelend dat het op zo'n manier gegaan is. Daar zou ik ook niet vrolijk van zijn geworden.
Direct al die kinderen in een huisje aan elkaar opdringen is ook niet de beste manier om iedereen elkaar te leren kennen dit had op een rustigere manier moeten gebeuren.
Ik had er wel een gesprek over willen hebben met ex. Waarom er het ene gezegd word en het andere gedaan word.
S-Groot schreef:
02-05-2018 23:30
Tsja jammer dan. Als je gescheiden bent dan heb je dat niet te eisen, dus zorg maar dat je in goede harmonie bij elkaar blijft dan.

Man en ik zijn 'gescheiden' maar wonen nog wel bij elkaar (op papier dus nog getrouwd). Daarvoor wel echt uit elkaar geweest maar ook toen in goede harmonie. Nu in goede harmonie weer samen (maar dan anders). Dus ik heb ook helemaal nul ervaring met gescheiden zijn met een ex die 'lastig' is. Vandaar mijn reacties.
Wellicht teveel vanuit persoonlijk perspectief. Ik zou me moeten verplaatsen. Als ik dat doe vind ik het alsnog erg moeilijk dus ik begrijp to's gevoelens wel.
Probeer neutraal te blijven als je vraagt hoe het was. Is zij er ok mee, dan heb je mazzel. Komt er na verloop van tijd van alles uit of verandert haar gedrag, dan moet je aan de bel trekken.
Lampie1986 schreef:
02-05-2018 23:30
Wat vervelend dat het op zo'n manier gegaan is. Daar zou ik ook niet vrolijk van zijn geworden.
Direct al die kinderen in een huisje aan elkaar opdringen is ook niet de beste manier om iedereen elkaar te leren kennen dit had op een rustigere manier moeten gebeuren.
Ik had er wel een gesprek over willen hebben met ex. Waarom er het ene gezegd word en het andere gedaan word.
Dat heet ‘loskomen van elkaar’. Wellicht wil je je ex-partner vanuit allerlei nobele niet-onderbouwde motieven nog terwille zijn, totdat je beseft dat je niet voor niets gescheiden bent.
Misschien heeft hij geen bereik op die locatie, en wist hij dat niet van tevoren.
Of heeft hij wel bereik, maar is hij zijn telefoon aldaar kwijtgeraakt.

Ook mijn advies is: let it go!
Enn schreef:
02-05-2018 23:24
Een ding: ondervraag jouw kleintje als ze thuis is niet, stel geen vragen over wie er waren etc, en val alsjeblieft ex niet aan als zij door hem thuis wordt gebracht. Ik vind je namelijk echt pissed schrijven en jij zult jouw emoties in bedwang moeten houden als zij in de buurt is. Het is ongeacht wat jij en het convenant en weetikwie ervan vinden dus wel haar háár papa. Voed haar dus absoluut niet met jouw boosheid, frustraties en whateffer. Dat kan en mag jij echt niet doen in haar bijzijn ongeacht wat jouw ex wel of niet kiest, jij kunt alleen wat met jóuw gedrag. En toon jouw meisje dus inderdaad die blije, stabiele, veilige moeder die het fijn vindt om haar dochter te zien ipv een gefrustreerde ex die tettert over het gedrag van háár ex.

Daar heeft die kleine meid dus niets mee van doen.
Voor de duidelijkheid: ik val ex nooit aan waar kind bij is, spreek nooit lelijk over hem, en blijf ten alle tijden positief over hem. Stimuleer kind ook om iets leuks voor papa samen te knutselen voor zijn verjaardag, geen slecht woord over hem richting haar. Ik hoor kind ook niet uit,als kind verteld stel ik vragen, zoals je altijd doet als je een gesprek hebt, vraag en antwoord bv " ik heb met kim gespeeld". Vraag ik:" wat leuk, wat gingen jullie spelen?" Vind ik normaal, niet uithoren. Vraag wel met wie ze heeft gespeeld omdat de juf heeft gevraagd of we contact met andere kinderen wat willen stimuleren. Dus woensdag heeft ze met kim gespeeld, kijken we volgende x voor ander kindje die ze ook leuk vind, beetje meer contact aanbieden dan alleen 2 dezelfde kindjes. En inderdaad, hier op het forum ben ik gefrustreerd en uit ik dat, als zij erbij is zal ik dat nooit doen!
Eidde schreef:
02-05-2018 23:39
Man en ik zijn 'gescheiden' maar wonen nog wel bij elkaar (op papier dus nog getrouwd). Daarvoor wel echt uit elkaar geweest maar ook toen in goede harmonie. Nu in goede harmonie weer samen (maar dan anders). Dus ik heb ook helemaal nul ervaring met gescheiden zijn met een ex die 'lastig' is. Vandaar mijn reacties.
Wellicht teveel vanuit persoonlijk perspectief. Ik zou me moeten verplaatsen. Als ik dat doe vind ik het alsnog erg moeilijk dus ik begrijp to's gevoelens wel.
Ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk is. Maar omwille van de kinderen is dat wel het beste. Het is ook iets waarin je moet groeien en dat is gewoon niet altijd makkelijk. Ik ben het ook echt niet altijd eens .Et de keuzes van mijn ex. Sterker nog, sommige keuzes vind ik belachelijk. De kinderen klagen er ook regelmatig over. Ik ga er alleen niet tussen zitten als het niet om ernstige of bedreigende zaken gaat. Het enige wat ik kan doen is ze hier de opvoeding en aandacht en liefde geven die ze volgens mij nodig hebben. Uiteindelijk zullen ze later echt wel zien hoe papa het deed en het verschil met mama. Ruzie om zulke dingen is het niet waard, daar heeft een kind alleen maar last van.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 23:52
Voor de duidelijkheid: ik val ex nooit aan waar kind bij is, spreek nooit lelijk over hem, en blijf ten alle tijden positief over hem. Stimuleer kind ook om iets leuks voor papa samen te knutselen voor zijn verjaardag, geen slecht woord over hem richting haar. Ik hoor kind ook niet uit,als kind verteld stel ik vragen, zoals je altijd doet als je een gesprek hebt, vraag en antwoord bv " ik heb met kim gespeeld". Vraag ik:" wat leuk, wat gingen jullie spelen?" Vind ik normaal, niet uithoren. Vraag wel met wie ze heeft gespeeld omdat de juf heeft gevraagd of we contact met andere kinderen wat willen stimuleren. Dus woensdag heeft ze met kim gespeeld, kijken we volgende x voor ander kindje die ze ook leuk vind, beetje meer contact aanbieden dan alleen 2 dezelfde kindjes. En inderdaad, hier op het forum ben ik gefrustreerd en uit ik dat, als zij erbij is zal ik dat nooit doen!
Ok! Dank! Boosaardige ouders die samen bekvechten is namelijk echt verschrikkelijk voor een kind.
Succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 23:52
Voor de duidelijkheid: ik val ex nooit aan waar kind bij is, spreek nooit lelijk over hem, en blijf ten alle tijden positief over hem. S
Dat is fijn om te horen, blijf dat ook vooral zo doen! :thumbsup:
Amant schreef:
02-05-2018 23:43
Dat heet ‘loskomen van elkaar’. Wellicht wil je je ex-partner vanuit allerlei nobele niet-onderbouwde motieven nog terwille zijn, totdat je beseft dat je niet voor niets gescheiden bent.
Dat begrijp ik ook wel maar dan kan je het beter op een rustige manier doen.
Niet voor je ex.. maar voor het kind.
Ik begrijp je gevoel wel. Na de scheiding waren jullie grotendeels eens over de opvoeding en nu heeft hij een vriendin met kinderen die zijn keuses en gedrag beïnvloeden en dat is bedreigend omdat je de controle verliest.
Waarschijnlijk vond hij jouw mening en visie altijd het meest belangrijk rondom jullie dochter en nu minder of niet. Dat roept angst op omdat je als moeder instinctief wil zorgen en bepalen, vooral voor zo’n jong meisje.
Loslaten is een proces wat tijd en verdriet kost en veel vraagt van jou omdat je deze onmacht niet mag vertalen in (machts)strijd met je ex omdat je dochter anders in een loyaliteitsconflict komt. Ook gelijk willen krijgen is een strijd, het lost namelijk niks op als je gelijk krijgt. De feiten blijven hetzelfde en er komen steeds weer nieuwe situaties waar jullie niet over eens zullen zijn. Helaas.
Je ex-man voelt dezelfde liefde als jij en wil ook het beste voor je dochter al doet hij het anders, vertrouw daarop. Sterkte.
anoniem_366979 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 01:27
Reden: .
0.76% gewijzigd
Je ex komt er vanzelf wel achter of zijn keuzes negatieve gevolgen hebben voor de onderlinge band met jullie kind.

Het enige wat je kan doen, is er zijn voor jullie kind en blijven aangeven waar jullie kind mee zit. Dat hij het dan niet serieus neemt, zegt veel over waar zijn prioriteiten nu liggen. Een kind merkt dat op gegeven moment ook wel, als het niet gehoord wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven